E21 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jr66
    replied
    Originally posted by t3 View Post
    ole hyvä. Maksaahan nuo bbs:t ja alpinat, mutta niissä on aina raha tallessa. Esim jari kihlman myy foorumilla täydellistä alpina settiä, jossa edessä 6x15 ja takana 7x15, eli juuri sellainen sarja, kuin alkuperäisessä alpina autossakin on ollut.
    1200 € ?!?!

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by nappe74 View Post
    Kiitos paljon tiedoista ja vinkeistä !!

    Missähän hinnoissa nuo BBS:t ja Alpinat liikkuu... mahtavat olla aika arvokkaita jos jostain sattuu löytämään??

    Eli 15" vois lähteä tavoittelemaan...
    Ole hyvä. Maksaahan nuo BBS:t ja Alpinat, mutta niissä on aina raha tallessa. Esim Jari Kihlman myy foorumilla täydellistä Alpina settiä, jossa edessä 6x15 ja takana 7x15, eli juuri sellainen sarja, kuin alkuperäisessä Alpina autossakin on ollut.

    Leave a comment:


  • nappe74
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    Omasta mielestäni tyylillisesti paras on 15" ja esim legendaarinen BBS RA 7x15 et13 on oikein maistuva. Tietysti myös klassinen Alpina 7x15 et12 miellyttää silmää. Mahtuu sinne toki isompi ja leveämpikin, mutta vannevalikoima vähenee kovasti, varsinkin kun et-luku pitää olla aika pieni, koska muuten osuu edessä melko helposti raidepäähän.

    Onnea hankinnasta. E21 on hieno harrasteauto ja vanhana kaksyksharrastajana lämmittää aina mieltä

    Noista 885 vanteista voidaan olla montaa mieltä, mutta itsellehän näitä rakennetaan. Et20 tarkoittaa sitä, että edessä ei mahdu pyörimään ilman spaceria.

    Kiitos paljon tiedoista ja vinkeistä !!

    Missähän hinnoissa nuo BBS:t ja Alpinat liikkuu... mahtavat olla aika arvokkaita jos jostain sattuu löytämään??

    Eli 15" vois lähteä tavoittelemaan...

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by nappe74 View Post
    Tuli hommattua kesäharrasteeksi E21...

    Oon selaillut topiceja läpi mutta ihan satavarmaa faktaa ei ole... eli minkäkokoinen vanne maksimissaan auton alle mahtuu... lähinnä leveys taitaa olla se kriittisin ?!?! Onko yleinen "iso" vannekoko E21:ssä 15" vai 16" ???

    Omaa silmää miellyttäisi tuo ---> https://www.vannetukku.fi/classic-rs-gold-p-54947.html vannemalli... onko lie soveltuva?? :think
    Omasta mielestäni tyylillisesti paras on 15" ja esim legendaarinen BBS RA 7x15 et13 on oikein maistuva. Tietysti myös klassinen Alpina 7x15 et12 miellyttää silmää. Mahtuu sinne toki isompi ja leveämpikin, mutta vannevalikoima vähenee kovasti, varsinkin kun et-luku pitää olla aika pieni, koska muuten osuu edessä melko helposti raidepäähän.

    Onnea hankinnasta. E21 on hieno harrasteauto ja vanhana kaksyksharrastajana lämmittää aina mieltä

    Noista 885 vanteista voidaan olla montaa mieltä, mutta itsellehän näitä rakennetaan. Et20 tarkoittaa sitä, että edessä ei mahdu pyörimään ilman spaceria.
    Last edited by T3; 07-06-2019, 23:11.

    Leave a comment:


  • nappe74
    replied
    Tuli hommattua kesäharrasteeksi E21...

    Oon selaillut topiceja läpi mutta ihan satavarmaa faktaa ei ole... eli minkäkokoinen vanne maksimissaan auton alle mahtuu... lähinnä leveys taitaa olla se kriittisin ?!?! Onko yleinen "iso" vannekoko E21:ssä 15" vai 16" ???

    Omaa silmää miellyttäisi tuo ---> https://www.vannetukku.fi/classic-rs-gold-p-54947.html vannemalli... onko lie soveltuva?? :think

    Leave a comment:


  • jovh
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Nimim. Kytölä kunnostutti takavuosina e30 avon listat muist. puolassa :think Projekti löytynee jos viitsii etsiä. Onhan siinä pakkaamista jos sinne lähettää. Ja riski että sinne jää... (?)
    Originally posted by e36coupe View Post
    Ellei ihan 100% virheettömyys ole haussa niin eikö kiilloittamalla pääse riittävään lopputulokseen?

    Koneellisesti kiillottamalla (sisal-laikka yms.) pienet naarmut piiloon. Jos joku yksittäinen lista on pahemmin kärsinyt niin koittaa sen löytää hyvänä käytettynä? Kiilto varmasti palaa riittäväksi.


    En mitenkään ole täydellisen tavoittelua vastaan, mutta Suomen muotoisen pilven alla tuntuu heikosti olevan pinnoituspalvelua tarjolla yksityisille. Wheeler Dealerit telkkarissa saa pitkin poikin brittein maata noita pinnoiteltua. Ulkomaille lähettelyissä aina omat haasteensa (vauriot, kulut, aikataulu).
    Siltä näyttää ettei Suomesta löydy tekijää. Listat näyttää tossa kuvassa paljon paremmalta, lähes kaikissa naarmuja mitä ei saa kiillottamalla pois. Mutta täytyy katsella niitä käytettyjä ja kiillotella noi pari hyväkuntoista, ulkomaille en uskalla näitä lähetellä. Kiitos!

    Leave a comment:


  • e36coupe
    replied
    Ellei ihan 100% virheettömyys ole haussa niin eikö kiilloittamalla pääse riittävään lopputulokseen?

    Koneellisesti kiillottamalla (sisal-laikka yms.) pienet naarmut piiloon. Jos joku yksittäinen lista on pahemmin kärsinyt niin koittaa sen löytää hyvänä käytettynä? Kiilto varmasti palaa riittäväksi.


    En mitenkään ole täydellisen tavoittelua vastaan, mutta Suomen muotoisen pilven alla tuntuu heikosti olevan pinnoituspalvelua tarjolla yksityisille. Wheeler Dealerit telkkarissa saa pitkin poikin brittein maata noita pinnoiteltua. Ulkomaille lähettelyissä aina omat haasteensa (vauriot, kulut, aikataulu).

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by jovh View Post
    Kunnostaako joku näitä kromilistoja? Vai tuleeko halvemmaksi ostaa 1000€ uudet? Jos olisi vaikka jokin maalaustekniikka millä saisi edes tarpeeksi lähelle alkuperäistä.
    Nimim. Kytölä kunnostutti takavuosina e30 avon listat muist. puolassa :think Projekti löytynee jos viitsii etsiä. Onhan siinä pakkaamista jos sinne lähettää. Ja riski että sinne jää... (?)

    Leave a comment:


  • jovh
    replied
    Kunnostaako joku näitä kromilistoja? Vai tuleeko halvemmaksi ostaa 1000€ uudet? Jos olisi vaikka jokin maalaustekniikka millä saisi edes tarpeeksi lähelle alkuperäistä.
    Last edited by jovh; 08-06-2019, 17:19.

    Leave a comment:


  • KingOnTheRoad
    replied
    Originally posted by e36coupe View Post
    Taitaa olla apurungot E28:sta tai E34:sta ja E30 centerchop "tavallisempia".

    Kirjoitteles projektistas topikkia.
    Mulla on omassa e21 turbossa e21 oma kelkka ja siihen hitsasin e28 sta 210 kiinnitteisen perän keskipalan. Aikamoinen sovittaa, mutta veikkaan ettei enää hajoa

    Leave a comment:


  • e36coupe
    replied
    Taitaa olla apurungot E28:sta tai E34:sta ja E30 centerchop "tavallisempia".

    Kirjoitteles projektistas topikkia.

    Leave a comment:


  • bemarantti
    replied
    En tiedä, onko täällä ollut juttua mutta onko kukaan sovittanut e21:een e23:n etu- ja taka-akselistoja? Löytyy pihasta e21 ja reilu läjä e23 osaa, mm. 3.2 litranen maamoottori ja 5 lovinen getrag. Kuvia voisi laittaa, jos löytyy. Ja ei ole tulossa kilpiin

    Leave a comment:


  • PeteS
    replied
    Originally posted by mehtojarvi View Post
    tarkoitus m20 laittaa tilalle, ensimmäisen oman projekti Topicin teen tästä myöhemmin.
    Älä tee sitä. Topicille peukku.

    Leave a comment:


  • Jarsse
    replied
    Originally posted by schwarze View Post
    Onnittelut hankinnastasi. Kyllä nuo E21 koriset ylipäätään alkaa olla harvinaisia jo. Bbs:n korisarjat oli tietääkseni kaikki muovia, eivät mitenkään harvinaisia kuitenkaan. Autosi tekniikka ja kunto sanelee jälleenmyyntiarvon, jos se nyt ylipäätään kiinnostaa juuri klassikon hankkinutta harrastajaa?
    Joo siis tottakai kunto yms kertoo auton arvon, hitsihommia on tiedossa ja tekniikkana ollut 320/4 nyt olisi tarkoitus m20 laittaa tilalle, ensimmäisen oman projekti Topicin teen tästä myöhemmin.

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Originally posted by mehtojarvi View Post
    Kuinkas harvinaisia tuollaiset bbs korisarjalla olevat e21:set ovat ja nimenomaan tämä on alkuperäinen muovinen korisarja mikä mulla on,minkä arvonen peli tuli hommattua?
    Onnittelut hankinnastasi. Kyllä nuo E21 koriset ylipäätään alkaa olla harvinaisia jo. Bbs:n korisarjat oli tietääkseni kaikki muovia, eivät mitenkään harvinaisia kuitenkaan. Autosi tekniikka ja kunto sanelee jälleenmyyntiarvon, jos se nyt ylipäätään kiinnostaa juuri klassikon hankkinutta harrastajaa?

    Leave a comment:

Working...
X