memebuy23buy

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • shakes
    replied
    Millä ootte ratkaissu tuon lämppärinkennojen putkien ongelman? Konetta joutus nostamaa / kallistamaa aika hurjasti että imusarja ei oo tiellä...ootteko lyhentäny noita kennon putkia?

    Kyseessä siis facelift kenno ja M52 motori...

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Jep. Ite vaan kiskasin pakkivalon johdot pois koneen johtosarjoista ja vaihdoin e30:n alkuperäisen lootan pakkikytkimen liittimet m52:ssa olleeseen.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by Zetz View Post
    pakkivalon kytkin toimii korin johtosarjassa, ei moottorin.
    M52 moottorin johtosarjassa on ainakin pakkivalon johdot.

    Leave a comment:


  • Zetz
    replied
    Originally posted by shakes View Post
    Pakkivaloasiaa, mitenkäs tuossa M5X moottorin johtosarjassa, siinähän on vissiin (?) pakkivalon kytkin samassa. Tuleeko kytkimen johdot sille pyöreälle, korin johtosarjaan liitettävälle pistokkeelle vaiko mitenkä?
    pakkivalon kytkin toimii korin johtosarjassa, ei moottorin.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by shakes View Post
    Juu tämä on tiedossa, piuhat odottelee kytkentää.

    Liitetäänkö nuo 2 piuhaa sitten vaan suoraan sinne vaihdelaatikolle? Sitä tässä lähinnä kyselin, että mihin se laatikolta tuleva (E36 & M52) johto menee siinä moottorin johtosarjassa...Mielummin vetäisin ne johdot jostain siististi piilossa vs. siitä kepin vierestä kardaanitunneliin.
    Joo, E30:ssä se menee normisti suoraan vaihdekepin reiän kautta laatikon kyljessä olevalle kytkimelle. Moottoriswapissa moottorin johtosarjan karvat jää käyttämättä. Mutta voihan sitä johtojen reititystä muuttaa ja ottaa vaikka moottorin johtosarjan karvat käyttöön. Pyöreässä liittimessä on vapaita reikiä pinneille.

    Leave a comment:


  • shakes
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    E30:ssä piuhat menee vaihdekepin juuresta lootalle.
    Juu tämä on tiedossa, piuhat odottelee kytkentää.

    Liitetäänkö nuo 2 piuhaa sitten vaan suoraan sinne vaihdelaatikolle? Sitä tässä lähinnä kyselin, että mihin se laatikolta tuleva (E36 & M52) johto menee siinä moottorin johtosarjassa...Mielummin vetäisin ne johdot jostain siististi piilossa vs. siitä kepin vierestä kardaanitunneliin.
    Last edited by shakes; 04-05-2021, 20:27.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Ei tuu. E30:ssä piuhat menee vaihdekepin juuresta lootalle.

    Leave a comment:


  • shakes
    replied
    Pakkivaloasiaa, mitenkäs tuossa M5X moottorin johtosarjassa, siinähän on vissiin (?) pakkivalon kytkin samassa. Tuleeko kytkimen johdot sille pyöreälle, korin johtosarjaan liitettävälle pistokkeelle vaiko mitenkä?

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by Tonton View Post
    Se ois uuden säädösten tullen leimattu s38 ja s50
    E30 cabrioihin
    Molempiin jäi vielä sen verran touhuvaraa että voi ahtimen laittaa, cabriossa 1310kg

    Hyvä homma

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Se ois uuden säädösten tullen leimattu s38 ja s50
    E30 cabrioihin
    Molempiin jäi vielä sen verran touhuvaraa että voi ahtimen laittaa, cabriossa 1310kg
    Last edited by Tonton; 28-04-2021, 20:26.

    Leave a comment:


  • anteroro
    replied
    Originally posted by Julle View Post
    Minkälaista vaparimoottoria näihin nyt nykysäädösten mukaan saa laittaa tilavuuden ja tehon puolesta jos auto on -89 325i? Katsastuskonttoreilta en ole saanu vastauksia.
    Olettaen että sulla on 1150kg papereissa niinku mulla niin tehoraja on 230kw, tilavuudelle ei ole rajoitusta.

    Leave a comment:


  • Julle
    replied
    Minkälaista vaparimoottoria näihin nyt nykysäädösten mukaan saa laittaa tilavuuden ja tehon puolesta jos auto on -89 325i? Katsastuskonttoreilta en ole saanu vastauksia.

    Leave a comment:


  • shakes
    replied
    Originally posted by andhu View Post
    Eikös tämän nojalla pysty kiertämään homman? https://robi.1g.fi/kuvat/Kaikkee/BMW...+E30+trafi.pdf

    Vieläkö kelpaa realoem tulostetut vertailulaput jne?
    Mitäs kun on vm. 88 E30 320i, johon on LISÄVARUSTEENA ruksattu ABS. Vaaditaanko ABS jarrut, jos autoa katsastaa vertaamatta mihinkään muuhun malliin? Eli siis 320i on "vertailumallina"

    Leave a comment:


  • Kookospew
    replied
    Originally posted by andhu View Post
    Eikös tämän nojalla pysty kiertämään homman? https://robi.1g.fi/kuvat/Kaikkee/BMW...+E30+trafi.pdf
    Kyllä, 325i verrattuna vanhemmissa kuin 9/86 ei abs jarruja tarvita, 320is verrattuna abs aina.
    Last edited by Kookospew; 27-04-2021, 15:15. Reason: typo

    Leave a comment:


  • andhu
    replied
    Eikös tämän nojalla pysty kiertämään homman? https://robi.1g.fi/kuvat/Kaikkee/BMW...+E30+trafi.pdf

    Vieläkö kelpaa realoem tulostetut vertailulaput jne?

    Leave a comment:

Working...
X