S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Aluksi pitää siis ihan normaalia ääntä ja käy kunnolla. Mutta hetken päästä pumppu alkaa huutamaan kovemmin ja samalla meinaa auto sammua. Onko vika siis yksinään bensapumpussa?
-
-
Originally posted by qtaaa View PostJoku isompi syyläri ois tarpeen, kun ei tuo jaksa jäähdyttää kumia polttaessa, mutta mikä.
En viitsi itseäni toistaa joten... --^
Leave a comment:
-
-
Originally posted by qtaaa View PostJoku isompi syyläri ois tarpeen, kun ei tuo jaksa jäähdyttää kumia polttaessa, mutta mikä.
Toinen kysymys, mikä vialla? Auto ei pysy käynnissä. Kierrokset humppaa ja meinaa sammua. Bensapumppukin alkoi pitämään epätasaista ääntä. Kaasua painaessa käynti epätasaista.
Itse laitoin E30 facelift "hot climate" syylärin omaan m52 komboon, ei ihan niin iso kuin m535 syyläri mutta toimii hyvin.
Leave a comment:
-
-
Joku isompi syyläri ois tarpeen, kun ei tuo jaksa jäähdyttää kumia polttaessa, mutta mikä.
Toinen kysymys, mikä vialla? Auto ei pysy käynnissä. Kierrokset humppaa ja meinaa sammua. Bensapumppukin alkoi pitämään epätasaista ääntä. Kaasua painaessa käynti epätasaista.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by qtaaa View PostMinkäs syyläri kannattaisi ostaa m50 moottorin kanssa? Tarvis parempaa jäähdytystä, kun vakiosyylärin kanssa tuppaa lämppää...
Itse olen todennut hyväksi. Ilmaaminen todella helppoa kun käyttää paisarista sitä juoruletkua löysällä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by qtaaa View PostMinkäs syyläri kannattaisi ostaa m50 moottorin kanssa? Tarvis parempaa jäähdytystä, kun vakiosyylärin kanssa tuppaa lämppää...
E30iin on saatavilla korkeampaa kennoa kokeile sitä tai e36 ilmastoidun kennoa jossa on pasari samassa
Kyllähän sinne sitten saa e36 tdsn kennon tai E28 m535n kennon kohtuu vaivalla.
Voihan sinne sitten teettää vaikka 4 rivisen kupari kennon niin ei varmaan jää siitä kiinni.
Leave a comment:
-
-
Minkäs syyläri kannattaisi ostaa m50 moottorin kanssa? Tarvis parempaa jäähdytystä, kun vakiosyylärin kanssa tuppaa lämppää...
Leave a comment:
-
-
Mitä vaihdevivuston osia porukka käyttänyt m50 zf laatikon kanssa E30 korissa. Tallilta löytyy e30 ja e34 vivustot. Kiitos valmiiksi.
Leave a comment:
-
-
Osaakos joku sanoa sopiiko e90 n43/n46 gs6-17bg vaihteisto m52 koneen perään?
Ja lähinnä kiinnityksien puolesta. Ja onko tuo n43 kone kallistettu 30° niinkuin m52?
Kytkin akselin eri rihlaus on tiedossa. Ja kuvista katseltuna ö-pohjan ruuvin reiät ainakin osa vissiin erikohdissa!? Mutta onko edes lohkon kiinnitykset samassa kohtaa?
Leave a comment:
-
-
Mikäs painelaakeri se nyt sitten pitää olla? Kytkin on nyt m50 kovalla vauhtipyörällä ja laatikko tuo m40 perästä otettu. 323i?
Leave a comment:
-
-
Kyllä sen pitäs sopia, ite koitin joskus m20b20 kytkimellä ja rupes luistaan, että ei kannata kokeilla 1.6 kytkimellä.
Leave a comment:
-
-
m50b25tu tulossa 316i omalla vaihteistolla e30. Käykö m50 tarkotettu kytkinlevy 316i laatikon kytkin akseliin suoraan? Jos laittas m50 kovan vauhtiksen ja kytkin paketin. 316i vakio kytkin tuskin jaksaa pitää edes vakio m50:ssä?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by sunbeam View PostOnko kellään tietoo missä olis ylimmäistä sarjaa myynnissä ?Last edited by Skarpa; 10-10-2016, 09:07.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Skarpa View PostMitäs arvelette seuraavien pakosarjojen toimivuudesta ja sopivuudesta E30:iin ihan ulkonän perusteella?
Ekassa sarjassa näyttää olevan pidemmät primäärit, mikä varmaan vaikuttaa vääntöön. Ekan sarjan primäärit näyttää kaikissa pytyissä suht. saman pitusilta. Tokassa sarjassa etummaiset kolme primääriä on huomattavasti pidemmät kuin takimmaiset kolme. Lisäksi tokassa sarjassa etummaiset putket kulkee huomattavasti alempana. Tuottaako ongelmia E30:issä? Luulin nimittäin myynti-ilmotuksen perusteella ostavani ekan, mutta sainkin tokan.
Leave a comment:
-
Leave a comment: