Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hirvonen
    BTCF Member
    • Nov 2011
    • 248
    • hämeenlinna

    #46
    täytyy myös käyttää e46 320d 6vaihteisen painelaakeria, niin jatkoholkin tekeminen on paljon helpompaa.. itsellä on kyseinen loota e36 korissa m52 koneen persuksissa..

    laatikossa on kaaveli erikulmassa koneeseen nähden, joten loota jää n.15astetta vinoon. itse tein teräksiset koneenkorvat, joilla sai konetta sen verran pystympään, että laatikko on suorassa..
    Last edited by hirvonen; 14-01-2015, 17:54.

    Comment

    • EMP
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 823
      • Kuusjoki

      #47
      Onko tuossa m54 koneen jatkona olevassa GS6-37BZ laatikossa yhtä lyhyt kytkinakseli mitä DZ mallissa? (Ainakin m54 koneesaa silmälaakeri on vauhtipyörässä)
      Kun tuo laatikko käsittääkseni tulisi suoraan oikeaan asentoon.
      Ja sopiiko m54 vauhtipyörä+kytkinpaketti m52 koneeseen?
      E30 318i 2d M52B27 "eta"

      Comment

      • Make H.
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 1278
        • Kokkola

        #48
        Originally posted by KooTee View Post
        Ehkä parasvaihtoehto ois sorvata soppeli kuppi sille laakerille eli mikä tökätään vaan vaikka liimalla tai lämpösovitteella sinne orkkis laakeri koloon ja laakeri jäis ulos sopivan mitan päähän?
        saattaa tulla hintoihin tommonen spesiaali vauhtipyörä
        Tai eikös helpoin olis vaan sorvata jatke kytkinakseliin? Fordeihinhan noita paljo tehään ku laitetaan OHC:n laatikko V6:sen perään ja OHC:n laatikossa taitaa sen 20-30mm liian lyhyt kytkinakseli olla...

        Comment

        • KooTee
          BTCF Member
          • May 2007
          • 104
          • Pulkkila

          #49
          Originally posted by Make H. View Post
          Tai eikös helpoin olis vaan sorvata jatke kytkinakseliin? Fordeihinhan noita paljo tehään ku laitetaan OHC:n laatikko V6:sen perään ja OHC:n laatikossa taitaa sen 20-30mm liian lyhyt kytkinakseli olla...
          joo niinhän aikasemmin kirjoitin että katoin järkevimmäksi tuon jatkon sorvata mutta paras vois olla tuo kuppi, molemmilla kyllä pelaa.
          BMW E30 325TIC 2.8L 24v 941hv 1046nm
          BMW E30 325 Cab

          Comment

          • Bemssi
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2010
            • 872
            • Kerkkoo

            #50
            Originally posted by Lähtis View Post
            Täytyykin sit ihan vakavissaan alkaa harkitteen tollasta laatikkoa.

            Kiitän
            Itsekin tätä miettinyt ja YouTubesta oo yhen videon löytänyt, missä on 320d laatikko.
            Tässä linkki mikä voi jelppaa: http://www.bimmerforums.com/forum/sh...0-6-speed-swap

            Comment

            • Make H.
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 1278
              • Kokkola

              #51
              Originally posted by Bemssi View Post
              Itsekin tätä miettinyt ja YouTubesta oo yhen videon löytänyt, missä on 320d laatikko.
              Tässä linkki mikä voi jelppaa: http://www.bimmerforums.com/forum/sh...0-6-speed-swap
              Hyvä linkki ja sisälsi myös hyviä linkkejä!

              Tuola joku tais puhua ettei kestäis semmonen palikka kampiakselis millä siirretään laakeria laatikkoon päin...kampiakselin värinät irrottas-->katastrofi...tiedä sitten kun noita valmiita palikoitakin näkyy saavan. Vois olla kuitenkin järkevämpi se akselin jatke:think...jos ei sitten mee "bolt-on" ja laita m54b30 vauhtipyörää ...

              Comment

              • Bemssi
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2010
                • 872
                • Kerkkoo

                #52
                Videon pätkä Löyty! https://www.youtube.com/watch?v=_QFZjkuTJDM

                Siitä vähä motivaation hakuun

                Comment

                • Jondezi
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2013
                  • 75
                  • Mikkeli

                  #53
                  Osaisko joku kertoa miten nämä menee, kun joitakin liittimiä tuntuisi olevan monia samanlaisia. Jos on testailtava, voiko tulla vahinkoa jos joku menee väärin ?

                  Osaako joku sanoa mikä kardaani kävisi 316i e30 pikkuperän ja e34 zf laatikon välille suoraan, vai käykö mikään ?
                  Attached Files
                  Last edited by Jondezi; 30-01-2015, 15:47.
                  BMW 318i e36, m40b18
                  BMW 318i e30, m40b18
                  BMW 320i e36, m50b25
                  BMW 520i e34, m20b20
                  BMW 316i e30, m50b25Turbo
                  BMW 316i e30, m40b16
                  BMW 540i e39, m62b44
                  BMW 530D e61, m57d30Tu


                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11131
                    • Oulu

                    #54
                    Veikkaisin että e36 328 kardaanin etupätkä + e36 316-320 takapätkä + e30 kannatinlaakerilla onnistuu.

                    Johtojen kanssa, ota ETM esiin ja kuikouile noiden kumisuojien alle minkä värisiä johtoja siellä menee, jos on epäselvyyksiä. ETM:stä sit vaan katot minkä värisiä piuhoja pitäs sille epäselvälle vehkeelle mennä.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • Tonton
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 9101
                      • Raisio

                      #55
                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      Veikkaisin että e36 328 kardaanin etupätkä + e36 316-320 takapätkä + e30 kannatinlaakerilla onnistuu.

                      Johtojen kanssa, ota ETM esiin ja kuikouile noiden kumisuojien alle minkä värisiä johtoja siellä menee, jos on epäselvyyksiä. ETM:stä sit vaan katot minkä värisiä piuhoja pitäs sille epäselvälle vehkeelle mennä.
                      Miks takapätkä pitää vaihtaa?
                      Sama ja kardaani kuin 188 perälläkin

                      Joka tapauksessa ZF+168 kuulostaa tiheältä välitykseltä?
                      sigpic
                      M-B Vito -22
                      Transit Custom -18
                      Yamaha vx ho cruiser -22
                      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                      [email protected]

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11131
                        • Oulu

                        #56
                        Miten minä muistelin että pikku ja isolla perällä on eri kardaani. Ainakin e36:ssa on.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • Make H.
                          BTCF Member
                          • Jul 2006
                          • 1278
                          • Kokkola

                          #57
                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          Miten minä muistelin että pikku ja isolla perällä on eri kardaani. Ainakin e36:ssa on.
                          Niin pituuseroa lienee etupätkässä? En näe myöskään mitään syytä miksi takapätkä pitäis vaihtaa:think Eikös perän laippa oo kuitenkin sama e30 188 ja 168 perässä?

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11131
                            • Oulu

                            #58
                            Ainakin e36:ssa pituusero pikkuperän ja isonperän välillä on takapätkässä. Eroa on n. 2cm siten, että pikkuperällä on pidempi. Ajattelin vaan, että jos välityksiäkin voi vaihdella e36 ja e36 perien välillä, niin kummassakin ois samanlainen pituusero. (Sama pinjoni)

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • bmw89
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2010
                              • 565
                              • Ulvila

                              #59
                              Kysytääs nyt vielä. Eli maanantaina pitäs tulla kytkin ja niputtaa laatikko koneeseen ja kone paikalleen.

                              Eli m50, zf loota, m20b20 vauhtis ja -618 asetelma +luk massalevy

                              Tarviikos toi jotain kikkailuja, ettei miljoonaa kertaa tarvi laatikkoa repiä pois, kun ei kytkin irrota:think

                              Hitsasin jo varuiksi käpälään n. 5mm koroketta ja tarkotus ois perus painelaakeri pistää.
                              -E30 "316i"

                              ex. e46 328i,

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11131
                                • Oulu

                                #60
                                ZF:n lootalle pitää ainakin olla se oma työsylinteri, eli tän mallinen:

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎