Tuossa kuvassa on nyt mitä ilmeisimmin oikeanlaiset kiristimet. Ylempi AC ja alempi muut. Hydraulisiksi väitetään, sisuskaluista ei tietoa, mitä sieltä löytyy. Pitkän hihnan kiristin tuntuu löytyvän helpolla, mutta AC kiristäjää onkin jo vähemmän tarjolla.
S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Noni, ongelmia heti alkumetreillä. E36 koneenkorvia varten kairasin kierretapilla lohkon kyljestä taaemmat reijät puhtaaksi. Varsinkin pakopuolella reijät oli aika korroosion raiskaamat. Imupuolellahan tarvi avata vain yksi reikä ja se oli jo lähtiessä aika ookoo. Kiristelin sitten korvia paikalleen ja tuntuu että pakopuolen ruosteisista reijistä kierre antaa kuitenkin periksi. Entäs nyt? Siinä varmaan on joka pultti syytä olla tiukalla. Poralla reikä suuremmaksi (8,5 mm?) ja M10 kierretapilla isompi jenka?
Edit: Tai sitten joku Helicoil-tyylinen ratkaisu, yleisesti taitaa olla insertin pituus vähemmän kuin orig kierre, mutta välttänee?Last edited by 525iiäxä; 01-07-2025, 23:34.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
Comment