memebuy23buy

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tereppa
    replied
    semmonen ongelma että e30 vm-84 ei toimi vilkun palautus.
    Pitäisikö sen ratin muovi "ulokkeen" ohimennessään pyyhkäistä se villku pois päältä ns pystysuoralla liikkeellä? Eli pitäisikö vilkun lähteä pois päältä kun nostaa tai laskee sitä "tappia" kun ratti ei ole paikallaan ja vilkku päällä?
    Nyt vilkku menee pois päältä vain kuin nostaa tai laskee sitä tappia ja painaa sitä ääriasennossa pohjaan (siis vilkun viikseä päin).

    Ne viiksen jouset näytävät olevan ehjät ja kun rattia kääntää niin vilkku koittaa palautua tai ainakin viiksi nyksähtää mutta ei kuitenkaan palaudu ikinä.

    Vähän epäselvää tekstiä, mutta toivottavasti joku ymmärtää pointin

    Leave a comment:


  • andhu
    replied
    Hetkiinnen, siis olet jakoa katsomassa? Laitat sen 8mm tapin sinne lohkon reikään, joka osuu vauhtipyörään ja otat venttilikopan irti, katsot siitä että nokka akselin neliö palikka on samassa linjassa kannen kanssa. Hyvin simppeliä.

    Leave a comment:


  • Aosod
    replied
    Mites toi ajoitus tossa m40b18 koneessa kun vauhtipyörän merkki on kohallaan ei ylemmän rattaan nuoli näytä 1 tulpanjohdon kohdalle mihkä sen kaiketi pitäisi näyttä.Onko siis sytytys päin vittua ja pystyykö muutes tuon sytytyksen kattomaan nokasta kuntoon?

    Leave a comment:


  • Axum
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    Miksi syyläri pitäisi irrottaa. Eihän se ole mitenkään tiellä jakohihnaa vaihdettaessa. Viskon ja tunnelin lisäksi myös yksi vesiletku ja hihnan alempi/ylempi suojakoppa, virranjakajan kansi yms pientä.
    joo.. ei ole tosiaan pakko irroittaa mutta itsellä meni syyläri vaihtoon niin otin pois tieltä.

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by beemkeemo View Post
    Pysyykö jakohihnan vaihtamaan ilman koneen irroitusta?
    Originally posted by Axum View Post
    tottakai, visko ja syyläri irti.
    Miksi syyläri pitäisi irrottaa. Eihän se ole mitenkään tiellä jakohihnaa vaihdettaessa. Viskon ja tunnelin lisäksi myös yksi vesiletku ja hihnan alempi/ylempi suojakoppa, virranjakajan kansi yms pientä.

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Aika monessa muussakin autoissa kaikenlaisissa stefoissa tulee samanlaisia tapauksia vastaan, eli jää ns. muutaman millin irti "pohjasta"

    Leave a comment:


  • Miku
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Alunperin ne on laipan pinnan tasalla.
    Ok, kiitoksia. Oli ne sitten oikein entisetkin.

    Ompa jännästi tehty nuo laipat kun sama ois ollut se pykälä tehdä siihen kohti että stefa ois oikeessa kohti laipan pinnan tasalla kun nyt se ei stoppaa mihinkään.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by Miku View Post
    Kuuluuko m20 koneen nokka-akselin stefa työntää siihen laippaan niin syvälle kunnes se stoppaa siihen laipassa olevaan pykälään?

    Molemmissa laipoissa jotka mulla on, on stefa jätetty niin että se on ulkopinnaltaan laipan tasalla mutta menis jonkun millin syvemmälle kunnes stoppaa siihen pykälään eli kumpi on virallinen tapa?
    Alunperin ne on laipan pinnan tasalla.

    Leave a comment:


  • Dre-
    replied
    ZF 5HP18 voiko lisätä mobil atf320 öljyä kun letkuista valui jotain vaalean ruskeaa öljyä? Tarve olisi siis pelkästään lisätä öljyä

    Leave a comment:


  • Miku
    replied
    Kuuluuko m20 koneen nokka-akselin stefa työntää siihen laippaan niin syvälle kunnes se stoppaa siihen laipassa olevaan pykälään?

    Molemmissa laipoissa jotka mulla on, on stefa jätetty niin että se on ulkopinnaltaan laipan tasalla mutta menis jonkun millin syvemmälle kunnes stoppaa siihen pykälään eli kumpi on virallinen tapa?

    Uskaltaako trikkeripyörään vetää ohuen hunnun maalia vai haittaako se asentoanturin toimintaa?

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Mitä helvettiä täälä tapahtuu?


    Originally posted by beemkeemo View Post
    https://www.youtube.com/watch?v=YELJ...=youtu.be&hd=1
    Tässä olis näyte tuosta ''rajoittimesta'' 4500 kohdalle pysähtyy kierroslukumittari, tuossa myös kuuluu tuo diesel säksätys
    Ihan nyt videota kattomatta. Korjaatte sen yläkerran ni toimii taas.
    Last edited by petrolhead; 02-05-2015, 19:39.

    Leave a comment:


  • beemkeemo
    replied

    Tässä olis näyte tuosta ''rajoittimesta'' 4500 kohdalle pysähtyy kierroslukumittari, tuossa myös kuuluu tuo diesel säksätys

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Perlenbacher View Post
    6-pyttysen kierroslukumittari???
    Tämän pystyy tarkistamaan korvalla tai katsomalla nop. mittaria ja vertaamalla sitä kierroksiin. Jos kulkee kakkosella 80 niin ottaa n. 6000 rpm, jos kulkee alle 60 niin kierrokset jää alle 4000.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Perlenbacher View Post
    6-pyttysen kierroslukumittari???
    Tämän pystyy tarkistamaan korvalla tai katsomalla nop. mittaria ja vertaamalla sitä kierroksiin.

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    6-pyttysen kierroslukumittari???

    Leave a comment:

Working...
X