memebuy23buy

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Garash
    replied
    Originally posted by beemkeemo View Post
    Ihmeellinen sattuma on sitten kyllä. Matkalla autoa hakemaan kaverini kysyi minulta onko se sellainen missä on rajoitin 4 tonnissa, sitten kun päästiin auton luokse ja kun kävin testiajolla huomasin että siinä on ''rajoitin'' siinä 4 tonnissa. Ehkä jossain samanlaisessa on ollut sama vika.
    Ihmetyttää kun se viisari ei mene milliäkään sen 4 tonnin ohi ja tuntuu ihan rajoittimelta eikä miltään pätkimiseltä
    Kyllä se auto vaan on epäkunnossa eikä mikään tosi_harrastajan 4tonnin rajoitin.
    Mulla oli kanssa M40issä kanssa niin kulunut nokka, että ei kiertänyt kun sen vajaa 4k. Osat vaihtoon niin rokkaa taas.

    Leave a comment:


  • Axum
    replied
    Originally posted by beemkeemo View Post
    Pysyykö jakohihnan vaihtamaan ilman koneen irroitusta?
    tottakai, visko ja syyläri irti.

    Leave a comment:


  • beemkeemo
    replied
    Originally posted by bmw89 View Post
    Jakohihnan vaihto väli 40tkm, muuten luulis kestävän kuhan ei kylmänä revittele ja vaihtaa öljyjä.

    Itsellä oli nokka ja keinut niin kuluneet, että ei kiertänyt kuin 3500 ja tosiaan kuulostaa melkeen normaalilta "rajottimelta"
    Pysyykö jakohihnan vaihtamaan ilman koneen irroitusta?

    Leave a comment:


  • bmw89
    replied
    Originally posted by beemkeemo View Post
    No ei oo kallis näköjään, odotin jotain 500 euron korjausta. Jos noi vaihdan niin rullaako sillä taas huoletta 100tkm?
    Jakohihnan vaihto väli 40tkm, muuten luulis kestävän kuhan ei kylmänä revittele ja vaihtaa öljyjä.

    Itsellä oli nokka ja keinut niin kuluneet, että ei kiertänyt kuin 3500 ja tosiaan kuulostaa melkeen normaalilta "rajottimelta"

    Leave a comment:


  • beemkeemo
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Komppaan T3:sta. Sano sille kaverilles että vaihtaa autoharrastuksen (?) vaikka lukemiseen tai kansantanhuihin.
    Ihmeellinen sattuma on sitten kyllä. Matkalla autoa hakemaan kaverini kysyi minulta onko se sellainen missä on rajoitin 4 tonnissa, sitten kun päästiin auton luokse ja kun kävin testiajolla huomasin että siinä on ''rajoitin'' siinä 4 tonnissa. Ehkä jossain samanlaisessa on ollut sama vika.
    Ihmetyttää kun se viisari ei mene milliäkään sen 4 tonnin ohi ja tuntuu ihan rajoittimelta eikä miltään pätkimiseltä

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by beemkeemo View Post
    Kaveri sanoi että näissä on kuulema tälläinen rajoitin 4 tonnissa
    Komppaan T3:sta. Sano sille kaverilles että vaihtaa autoharrastuksen (?) vaikka lukemiseen tai kansantanhuihin.

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by beemkeemo View Post
    Mitä öljyä näihin kannattaa laittaa?
    Täyssynteettistä. Esim. 5W-40 oikein hyvä ympärivuotiseen ajoon.

    Leave a comment:


  • beemkeemo
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    Rullaa noiden osien osalta. Muusta tekniikasta ei voi luvata mitään. Jos noudattaa tehtaan öljynvaihtosuositusta ja vaihtaa täyssynteettiset öljyt ja suodattimen 7500km:n välein, niin noilla osilla ajelee helposti 400tkm.
    Mitä öljyä näihin kannattaa laittaa?

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by beemkeemo View Post
    No ei oo kallis näköjään, odotin jotain 500 euron korjausta. Jos noi vaihdan niin rullaako sillä taas huoletta 100tkm?
    Rullaa noiden osien osalta. Muusta tekniikasta ei voi luvata mitään. Jos noudattaa tehtaan öljynvaihtosuositusta ja vaihtaa täyssynteettiset öljyt ja suodattimen 7500km:n välein, niin noilla osilla ajelee helposti 400tkm.

    Leave a comment:


  • beemkeemo
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    Olen 100%:n varma. Näissä ei ole mitään rajoitinta 4-tonnissa. Edellämainitsemani kuluneet osat vaan tekevät juuri kyseisen asian. Moottori ei kierrä yli tuon, vaan alkaa "pätkimään".
    Jos vaihtaa nokka-akselin, keinuvivut, hydraulisäätimet ja öljyputken, joka voitelee em. osia, niin samalla kannattaa vaihtaa myös nokka-akselin stefa, sekä venttiilikopan tiiviste. Itse vaihtaisin samalla myöskin jakohihnan/rullat, sekä vesipumpun ja termostaatin.
    Esim tässä kokonainen setti venttiilikoneiston remonttiin: http://www.ebay.de/itm/CK-10015-Nock...item5d57fa2126
    No ei oo kallis näköjään, odotin jotain 500 euron korjausta. Jos noi vaihdan niin rullaako sillä taas huoletta 100tkm?

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by beemkeemo View Post
    Oletko varma? Ennenkun me mentiin sitä autoa hakemaan kaverini kysyi minulta onko se sellainen missä on rajoitin 4 tonnissa? Ja siinähän oli.
    Ehkä sitten sattumaa ja jossain samanlaisessa ollut sama vika. Kyllä se ihan rajottimelta tuntuu tekee sitä titititit ääntä ja tuntee miten rajoitin pistää stopin. autosta löytyi kuitti jossa tuota vikaa oli näytetty korjaamolla, korjaus: vikakoodi nollattu, kierrosmittari näyttää väärin. Kierrosmittari kyllä näyttää ihan oikein.
    Pitääkö uusia tiivisteet jos venttiilikopan aukaisee, ajattelin jos kokeilin puhdistaa ne nostimet, onko kova homma ja onko missään jotain videota mistä voisi katsoa miten ne irroitetaan?
    Olen 100%:n varma. Näissä ei ole mitään rajoitinta 4-tonnissa. Edellämainitsemani kuluneet osat vaan tekevät juuri kyseisen asian. Moottori ei kierrä yli tuon, vaan alkaa "pätkimään".
    Jos vaihtaa nokka-akselin, keinuvivut, hydraulisäätimet ja öljyputken, joka voitelee em. osia, niin samalla kannattaa vaihtaa myös nokka-akselin stefa, sekä venttiilikopan tiiviste. Itse vaihtaisin samalla myöskin jakohihnan/rullat, sekä vesipumpun ja termostaatin.
    Esim tässä kokonainen setti venttiilikoneiston remonttiin: http://www.ebay.de/itm/CK-10015-Nock...item5d57fa2126

    Leave a comment:


  • beemkeemo
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    Kerro sille kaverilles, että se ei tiedä näistä yhtään mitään, sillä näissä ei todellakaan ole mitään rajotinta 4-tonnissa.

    Oikeasti sulla on nokka-akseli/keinuvivut niin kuluneet ja mahdollisesti myös hydraulisäätimet niin jumissa, että venttiilit eivät enää aukea sitä määrää, mitä uusilla osilla. Näinollen se ei voikaan kiertää, kun polttoainetta annostellaan kuitenkin sama määrä, kuin ehjillekin osille. Eli kierrosluku "rajoittuu" mekaanisesti", kun osat ovat finaalissa. Korjaus: Uusi nokka-akseli, keinuvivut ja hydraulisäätimet yms pientä. Säksätys loppuu ja moottori kiertää kauniisti punarajalle asti, jolloin elektroninen kierrostenrajoitin katkaisee sytkän ja polttoaineen syötön.
    Oletko varma? Ennenkun me mentiin sitä autoa hakemaan kaverini kysyi minulta onko se sellainen missä on rajoitin 4 tonnissa? Ja siinähän oli.
    Ehkä sitten sattumaa ja jossain samanlaisessa ollut sama vika. Kyllä se ihan rajottimelta tuntuu tekee sitä titititit ääntä ja tuntee miten rajoitin pistää stopin. autosta löytyi kuitti jossa tuota vikaa oli näytetty korjaamolla, korjaus: vikakoodi nollattu, kierrosmittari näyttää väärin. Kierrosmittari kyllä näyttää ihan oikein.
    Pitääkö uusia tiivisteet jos venttiilikopan aukaisee, ajattelin jos kokeilin puhdistaa ne nostimet, onko kova homma ja onko missään jotain videota mistä voisi katsoa miten ne irroitetaan?

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by beemkeemo View Post
    Eli ostin todella halvalla tollasen 91vm 316 bemarin.
    Auto toimii muuten täydellisesti muttä säksättää? Kuullostaa ihan dieseliltä tyhjäkäynnillä jos kuuntelee auton edessä. Autolla on ajettu 328tkm.
    Pitääkö huolestua? Miten tuon voisi korjata? Sitten on vielä semmoinen juttu että auto ei kierrä 4 tonnia enempää vaan siinä hakkaa joku rajoitin vastaan?
    Kaveri sanoi että näissä on kuulema tälläinen rajoitin 4 tonnissa mutta en löytänyt netistä mitään tietoa asiasta? Ei tuo rajoitin mitään haittaa kun vääntää niin hyvin ettei edes tarvitse huudattaa mutta olishan se mukavaa jos kiertäis sinne punarajalle asti.
    Kerro sille kaverilles, että se ei tiedä näistä yhtään mitään, sillä näissä ei todellakaan ole mitään rajotinta 4-tonnissa.

    Oikeasti sulla on nokka-akseli/keinuvivut niin kuluneet ja mahdollisesti myös hydraulisäätimet niin jumissa, että venttiilit eivät enää aukea sitä määrää, mitä uusilla osilla. Näinollen se ei voikaan kiertää, kun polttoainetta annostellaan kuitenkin sama määrä, kuin ehjillekin osille. Eli kierrosluku "rajoittuu" mekaanisesti", kun osat ovat finaalissa. Korjaus: Uusi nokka-akseli, keinuvivut ja hydraulisäätimet yms pientä. Säksätys loppuu ja moottori kiertää kauniisti punarajalle asti, jolloin elektroninen kierrostenrajoitin katkaisee sytkän ja polttoaineen syötön.

    Leave a comment:


  • beemkeemo
    replied
    BMW 316 1.6 1991 säksätys

    Eli ostin todella halvalla tollasen 91vm 316 bemarin.
    Auto toimii muuten täydellisesti muttä säksättää? Kuullostaa ihan dieseliltä tyhjäkäynnillä jos kuuntelee auton edessä. Autolla on ajettu 328tkm.
    Pitääkö huolestua? Miten tuon voisi korjata? Sitten on vielä semmoinen juttu että auto ei kierrä 4 tonnia enempää vaan siinä hakkaa joku rajoitin vastaan?
    Kaveri sanoi että näissä on kuulema tälläinen rajoitin 4 tonnissa mutta en löytänyt netistä mitään tietoa asiasta? Ei tuo rajoitin mitään haittaa kun vääntää niin hyvin ettei edes tarvitse huudattaa mutta olishan se mukavaa jos kiertäis sinne punarajalle asti.

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by N54 View Post
    Smiidin pantti on aika pieni niin voinko jättää vaan vanhan lähettämättä ja jättää rahan sinne?
    Niinhän se menee. Sitäpaitsi tuo Schmiedmannin pantti on 40€ ja jos joudut palauttamaan vanhan hammastangon ja maksamaan siitä rahtikulut MH:n kautta 15-20€, niin lopullinen hyvitys vanhasta hammastangosta on luokkaa 20€, eli ei maksa vaivaa. Jätä vanha lähettämättä ja ajele tyytyväisenä "uudella" hammastangolla. Käytetyt (ehjät) tehostamattomat hammastangot ei kuitenkaan maksa tuosta kuin murto-osan, joten harkitsisin myös sellaista.

    Leave a comment:

Working...
X