memebuy23buy

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bm-w
    replied
    Onko kellään kokemusta/tietoa 2din soittimen modaamisesta tähän autoon? Sellainen hieman pyörinyt mielessä..

    Leave a comment:


  • Dre-
    replied
    Originally posted by Dre- View Post
    Onko miten iso homma retrofittaa keskuslukitus 2-oviseen autoon?
    Eli osat mitä tähän tarvitaan vai meneekö liian hankalaksi ettei ole järkeä?
    S300A Central locking with anti-theft
    Aiempaan kysymykseen tarviin apua ja sitten M60 Automaatin Startilta tulevat 2 valkoista piuhaa niin mihin tämä kuvassa näkyvä pitäisi kytkeä?
    E30 V8 swap..
    Attached Files

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by JormaKone View Post
    En ny sentää, ei toi öljynmäärä oo ees maksimi rajalla. Just tuli vaihdettuaki öölit ja suodatin... Kai sitä vois pestä ja öljytä ilmanputsarin ja antaa kenkään jos vaikka liikaa karstaa on, kun tulee aikapaljon ajettua ehkä liian isolla vaihteella usein
    Jos lämpimänä toimii normaalisti niin ei se mistään karstasta johdu.
    Imuvuodot, imm, lämpöanturi?

    Leave a comment:


  • JormaKone
    replied
    Originally posted by tmpzk View Post
    Kylmiltään voin sanoa, ettei se ainakaan öljystä johdu. Ellet ole täyttänyt öljyä niin että korkista näkyy..
    En ny sentää, ei toi öljynmäärä oo ees maksimi rajalla. Just tuli vaihdettuaki öölit ja suodatin... Kai sitä vois pestä ja öljytä ilmanputsarin ja antaa kenkään jos vaikka liikaa karstaa on, kun tulee aikapaljon ajettua ehkä liian isolla vaihteella usein

    Leave a comment:


  • tmpzk
    replied
    Originally posted by JormaKone View Post
    Mistä vois johtua että toi M40 koneinen 316i, kiihtyy huonosti kylmänä ja jotenkin nykien... Mutta lämpimänä toimii taas normaalisti. Voiskohan lambdassa olla joku kuppa, vai onko perus mobilin 10w40 sen verran kankeeta että sen pitää lämmetä vähänaikaa
    Kylmiltään voin sanoa, ettei se ainakaan öljystä johdu. Ellet ole täyttänyt öljyä niin että korkista näkyy..

    Leave a comment:


  • [Raver]
    replied
    Alko M40 oireilee jo sen verran että käyn ens viikolla hakemassa M42 koneen ja M47 kampiakselin kysymys kuuluukin, minkä verran olis puristuksia vakio veiveillä ja männillä, sekä kuinka paljon tuota kampea pitää modata?

    Leave a comment:


  • JormaKone
    replied
    Mistä vois johtua että toi M40 koneinen 316i, kiihtyy huonosti kylmänä ja jotenkin nykien... Mutta lämpimänä toimii taas normaalisti. Voiskohan lambdassa olla joku kuppa, vai onko perus mobilin 10w40 sen verran kankeeta että sen pitää lämmetä vähänaikaa

    Leave a comment:


  • Dre-
    replied
    Onko miten iso homma retrofittaa keskuslukitus 2-oviseen autoon?
    Eli osat mitä tähän tarvitaan vai meneekö liian hankalaksi ettei ole järkeä?
    S300A Central locking with anti-theft

    Leave a comment:


  • Pekkude
    replied
    Tuli tuokin nyt tehtyä. Takakansi vain irti perästä jonka jälkeen sahasin sisäkautta puslan kehän halki, sitten vasaralla ja ruuvimeisselillä naputti puslan irti kannesta. Tämän jälkeen näytti vähän santapaperia pesälle johon pusla tulee, takakansi kahden vähän erikorkuisen pökyn väliin(että on tukeva), pusla hollille ja naputtamaan. Kyllä itse aika kovaa annoin kättä ja ei tullut mitään vaurioita, ihme.

    Kyllä tuohonkin sai taas aikaa menemään kun homman tekee santakasassa räsymaton päällä.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by Pekkude View Post
    No voi perse, tuli juuri vaihdettua perään öljytkin. Noo, ei se pahaksi tee uudestaan niitä vaihtaa paitsi ehkä kukkarolle
    Siellä on puhdasta öljyä nyt. Mitä huonoa tapahtuu jos otat ne talteen ja laitat samat takaisin?
    Meillä on ollu yks kolmekympin murikka nyt lyhyen ajan sisään kahdesti auki ja molemmilla kerroilla meni samat rasvat takas sisään.. plus mitä joutu lisäämään uutta kun tyhjentäessä/täyttäessä menee vähän ohi.

    Ne nyt on muutenkin käytännössä ikiöljyt. Sen mitä joutuu lisäämään vuotojen korjausten ja muitten töiden takia, riittää käytännössä vaihtoväliksi. Kyllä sielä liikkuvat osat menee huonoiksi nopeemin kun öljyt.
    Last edited by petrolhead; 17-06-2015, 16:08.

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Originally posted by Pekkude View Post
    No voi perse, tuli juuri vaihdettua perään öljytkin. Noo, ei se pahaksi tee uudestaan niitä vaihtaa paitsi ehkä kukkarolle
    No tuota saahan ne samat öljyt sinne takasin ja eipä se litran purkki taida 15 euroa enempää maksaa.

    ota koko perä irti. Laitat sen lattialle pystyyn ja sit käytät kantta irti ja vaihdat puslan. Ölpät pysyy sisällä=)
    Last edited by GOOFY; 17-06-2015, 13:42.

    Leave a comment:


  • Pekkude
    replied
    No voi perse, tuli juuri vaihdettua perään öljytkin. Noo, ei se pahaksi tee uudestaan niitä vaihtaa paitsi ehkä kukkarolle

    Originally posted by petrolhead View Post
    Irrotatn pelkän takakannen. Rautasahan terällä tai paineilmasahalla se puslan uloin kehä poikki, ihan irtipoikki asti. Sen jälkeen tulee kohtuullisella voimalla pois ilman että se helan reikä (takakannessa) ottaa itteestä.

    About mikä vaan umpinainen tuninghela tai nylonlätty on tukevampi ratkasu kuin alkuperäinen tai sen tyyppinen osa.

    Leave a comment:


  • HC-Tuning
    replied
    Kuuluuko öljynsuodattimen jalkaan minkälaisia tiivisteitä? Tuntuu vuotavan lohkon ja jalan juuresta ja hieman myös öljynsuodattimen välistä. Auto e30 325i jossa jalassa öljynlauhduttimen lähdöt.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Irrotatn pelkän takakannen. Rautasahan terällä tai paineilmasahalla se puslan uloin kehä poikki, ihan irtipoikki asti. Sen jälkeen tulee kohtuullisella voimalla pois ilman että se helan reikä (takakannessa) ottaa itteestä.

    About mikä vaan umpinainen tuninghela tai nylonlätty on tukevampi ratkasu kuin alkuperäinen tai sen tyyppinen osa.

    Leave a comment:


  • Pekkude
    replied
    Perän kannatinkumin vaihto

    Aiheita tästä varmaan on paljon mutta kertauksena kysyn:

    Miten meni perän kannatinkumin vaihto? Perän alle tunkki, tunkkaa perän pieneen pänniin,pultti auki ja pois, tunkilla perää alas?

    Miten tuo itse kumi lähtee helpoiten pois? Naputtamalla vai tarvitseeko ulosvetäjän? Onko helpompi ottaa perän kansi irti ja sitten ruuvipenkkiin ja repii kumin irti?

    Auto E30 316 -87 M10B18 koneella siis.

    Leave a comment:

Working...
X