memebuy23buy

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bmw89
    replied
    niin siis mulla on m20 vauhtis ja 320 vanhanmallin startti.
    ja kun sanottiin, että voi heittää suoraan uudemman mallin e30 325 1.4kw startin tilalle, mutta eihän se sinne sovi

    onko siis m20b20 ja m20b25 vauhtipyörien starttikehissä eroa?

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    No eikös se pidäkin vaihtaa jos pistää m20 vauhtiksen. Tai vastaavasti se m20 startti sille kaveriksi. Tai sitten m20 vauhtipyörään m50 hammaskehä että voi käyttää omaa starttia.
    Eikös ne jotenkin noin mennyt

    Leave a comment:


  • bmw89
    replied
    Originally posted by bmw89 View Post
    onkos m20 starteilla jotain eroa muutakuin fyysinen koko?

    tuli joskus ostettua m50 kylkeen m20b20 vauhtis ja semmonen "iso" startti, joka nyt sano sopimuksen irti ja tekis mieli vaihtaa semmoseen nykyaikasempaan?:think

    Eipä tunnu onnistuvan, kun tuossa mun vanhan mallin startissa 25mm ratas ja e30 325 pikku startissa 29mm

    Leave a comment:


  • Iemel
    replied
    e30:in mittariston ja koetaulun taustavalot ei pala.
    Sulakkeet tsekattu, pakkivalon johto tsekattu, pakkivalo toimii ja sulake ei pala joten todnäk pakkivalon johto ei maadota. Mittariston, kojetaulun ja etumaisen tuhkakupin polttimot vaihdettu.
    Toimivaksi todettu valonkatkaisin vaihdettu ja yhä on taustavalot mykkänä.
    Vielä syksyllä valot paloivat joten talven projektin aikana valot ovat mykistyneet.

    Koetin FAQ-osion kytkentäkaavioita katsella mutta niin paljoa ei ole autosähköinssin vikaa että osaisin niistä ideoida mahdollista syytä.
    Ja auto tosiaan sigun e30.
    Jos jollain vinkkiä mitä kannattaa kokeilla seuraavaksi niin arvostaisin suuresti.
    Last edited by Iemel; 20-05-2015, 10:08. Reason: lisätietoa

    Leave a comment:


  • HC-Tuning
    replied
    Sopiiko e34 m20 pakosarja e30 m20 cäbiin? Peltisarja kyseessä.

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by SanMiguel View Post
    Löytyisikös täältä hyviä ideoita miksi mittariston sulake palaa jatkuvasti? Eli sulake nro.10. Oikosulkuun tai johonkin muuhun näppärään ominaisuuteenhan se viittaa mutta olisikos ideoita mistä kannattaisi lähteä vikaa hakemaan?? Lisätään viellä että välillä se kestää päivän ja välillä minuutin. Palaa myös ainoastaan ajaessa.

    Ikinä aikaisemmin kyseistä ongelmaa ei ole ollut auton omistuksen aikana, mutta viimeisen 1,5 vuoden seisonnan jäljiltä tommonen hassun hauska ominaisuus on ilmaantunut. :think
    Peruutusvalon johto vaihdekepin juuresta saa kontaktin runkoon ja oikosulku valmis. Peruutusvalot on saman sulakkeen takana mittariston kanssa. Nosta vaihdekepin suojapussukka pois ja tutki mistäkohtaa johdon kuori on hinkkautunut puhki ja pääsee ottamaan maihin. Yleensä sulake palaa heti, kun kytket peruutusvaihteen päälle. Jos et tarvi pakkia, saattaa sulake kestää kauankin.

    Leave a comment:


  • SanMiguel
    replied
    Löytyisikös täältä hyviä ideoita miksi mittariston sulake palaa jatkuvasti? Eli sulake nro.10. Oikosulkuun tai johonkin muuhun näppärään ominaisuuteenhan se viittaa mutta olisikos ideoita mistä kannattaisi lähteä vikaa hakemaan?? Lisätään viellä että välillä se kestää päivän ja välillä minuutin. Palaa myös ainoastaan ajaessa.

    Ikinä aikaisemmin kyseistä ongelmaa ei ole ollut auton omistuksen aikana, mutta viimeisen 1,5 vuoden seisonnan jäljiltä tommonen hassun hauska ominaisuus on ilmaantunut. :think

    Leave a comment:


  • Miku
    replied
    Originally posted by tomppad View Post
    e30 m10 moottorilla. lämmöt nousee,keittää ja paine tuntuu myös syylärin letkuilla. mitenkäs päin nuo sisäkennolle menevät letkut pitäisi olla onko merkitystä ees kuin päin laittaa. kun on niin, että kannelta tuleva on alemmassa liitoksessa, ylempi sitten lohkossa näin ollen lämmintäkin tulee ja vesi kiertää, mutta ovatko noin oikein? jos meinaan kääntää toistepäin ei virtaa kunnolla kennon läpi on kansipahvia vaihettu, termostaattia, sisäkennoa ohitettu, vesipumppu irroitettu ja tarkastettu, mutta aina vaan sama ongelma ,että keittämään rupeaa. alkaa olee ideat vähissä mistä tämä johtuu. Tosiaan alunperin m40 ja vaihettu m10 tilalle. niin siksi ei varmuutta letkujen paikoista.
    Visko sökö? Kansi/lohko halki jos painetta tekee?

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by ruupanen View Post
    Ohjeita E30 cabin katon vaihtoon? Mitä liimaa käytetty?
    Kontaktiliimaa ainakin ohjeissa sanottiin.
    Vähintään yksi kaveri kannattaa olla apuna.
    Huolella kannattaa rätti kohdistaa runkoon.

    Leave a comment:


  • tomppad
    replied
    e30 m10 moottorilla. lämmöt nousee,keittää ja paine tuntuu myös syylärin letkuilla. mitenkäs päin nuo sisäkennolle menevät letkut pitäisi olla onko merkitystä ees kuin päin laittaa. kun on niin, että kannelta tuleva on alemmassa liitoksessa, ylempi sitten lohkossa näin ollen lämmintäkin tulee ja vesi kiertää, mutta ovatko noin oikein? jos meinaan kääntää toistepäin ei virtaa kunnolla kennon läpi on kansipahvia vaihettu, termostaattia, sisäkennoa ohitettu, vesipumppu irroitettu ja tarkastettu, mutta aina vaan sama ongelma ,että keittämään rupeaa. alkaa olee ideat vähissä mistä tämä johtuu. Tosiaan alunperin m40 ja vaihettu m10 tilalle. niin siksi ei varmuutta letkujen paikoista.

    Leave a comment:


  • ruupanen
    replied
    Ohjeita E30 cabin katon vaihtoon? Mitä liimaa käytetty?

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    Facelift ja torx pultit. Pitäis tuo hiekkapelti saada vaihdettuu parempaa tuossa 320..

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Korissa vai puskurissa, pre vai facelifti?

    Rälläkkä...

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    Onko ideoita, että millä saan etupuskurin irti? Joku joskus vetänyt toisen pultin pyöreeksi ja toinen on tanan kovaa kiinni.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Menee aika herkästi vilkkuviiksestä paskaksi se palautustoimintovipstaaki.

    Leave a comment:

Working...
X