Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • beemkeemo
    Bimmer Rookie
    • May 2015
    • 52
    • suomi

    Originally posted by jr66 View Post
    Komppaan T3:sta. Sano sille kaverilles että vaihtaa autoharrastuksen (?) vaikka lukemiseen tai kansantanhuihin.
    Ihmeellinen sattuma on sitten kyllä. Matkalla autoa hakemaan kaverini kysyi minulta onko se sellainen missä on rajoitin 4 tonnissa, sitten kun päästiin auton luokse ja kun kävin testiajolla huomasin että siinä on ''rajoitin'' siinä 4 tonnissa. Ehkä jossain samanlaisessa on ollut sama vika.
    Ihmetyttää kun se viisari ei mene milliäkään sen 4 tonnin ohi ja tuntuu ihan rajoittimelta eikä miltään pätkimiseltä

    Comment

    • bmw89
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2010
      • 565
      • Ulvila

      Originally posted by beemkeemo View Post
      No ei oo kallis näköjään, odotin jotain 500 euron korjausta. Jos noi vaihdan niin rullaako sillä taas huoletta 100tkm?
      Jakohihnan vaihto väli 40tkm, muuten luulis kestävän kuhan ei kylmänä revittele ja vaihtaa öljyjä.

      Itsellä oli nokka ja keinut niin kuluneet, että ei kiertänyt kuin 3500 ja tosiaan kuulostaa melkeen normaalilta "rajottimelta"
      -E30 "316i"

      ex. e46 328i,

      Comment

      • beemkeemo
        Bimmer Rookie
        • May 2015
        • 52
        • suomi

        Originally posted by bmw89 View Post
        Jakohihnan vaihto väli 40tkm, muuten luulis kestävän kuhan ei kylmänä revittele ja vaihtaa öljyjä.

        Itsellä oli nokka ja keinut niin kuluneet, että ei kiertänyt kuin 3500 ja tosiaan kuulostaa melkeen normaalilta "rajottimelta"
        Pysyykö jakohihnan vaihtamaan ilman koneen irroitusta?

        Comment

        • Axum
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 4416
          • Kuopio

          Originally posted by beemkeemo View Post
          Pysyykö jakohihnan vaihtamaan ilman koneen irroitusta?
          tottakai, visko ja syyläri irti.
          - E30 325i M52B28TU Cabriolet
          - E39 528ia
          - KUOPION PUTKIMIEHET -team
          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

          Puretaan 520ia -97
          https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

          Comment

          • Garash
            BTCF Member
            • Nov 2009
            • 525
            • Joensuu

            Originally posted by beemkeemo View Post
            Ihmeellinen sattuma on sitten kyllä. Matkalla autoa hakemaan kaverini kysyi minulta onko se sellainen missä on rajoitin 4 tonnissa, sitten kun päästiin auton luokse ja kun kävin testiajolla huomasin että siinä on ''rajoitin'' siinä 4 tonnissa. Ehkä jossain samanlaisessa on ollut sama vika.
            Ihmetyttää kun se viisari ei mene milliäkään sen 4 tonnin ohi ja tuntuu ihan rajoittimelta eikä miltään pätkimiseltä
            Kyllä se auto vaan on epäkunnossa eikä mikään tosi_harrastajan 4tonnin rajoitin.
            Mulla oli kanssa M40issä kanssa niin kulunut nokka, että ei kiertänyt kun sen vajaa 4k. Osat vaihtoon niin rokkaa taas.
            E30 325iA
            F31 320xd

            Comment

            • Perlenbacher
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2010
              • 1103
              • Suomi

              6-pyttysen kierroslukumittari???

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16465
                • Asikkala

                Originally posted by Perlenbacher View Post
                6-pyttysen kierroslukumittari???
                Tämän pystyy tarkistamaan korvalla tai katsomalla nop. mittaria ja vertaamalla sitä kierroksiin.

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16465
                  • Asikkala

                  Originally posted by Perlenbacher View Post
                  6-pyttysen kierroslukumittari???
                  Tämän pystyy tarkistamaan korvalla tai katsomalla nop. mittaria ja vertaamalla sitä kierroksiin. Jos kulkee kakkosella 80 niin ottaa n. 6000 rpm, jos kulkee alle 60 niin kierrokset jää alle 4000.

                  Comment

                  • beemkeemo
                    Bimmer Rookie
                    • May 2015
                    • 52
                    • suomi


                    Tässä olis näyte tuosta ''rajoittimesta'' 4500 kohdalle pysähtyy kierroslukumittari, tuossa myös kuuluu tuo diesel säksätys

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      Mitä helvettiä täälä tapahtuu?


                      Originally posted by beemkeemo View Post
                      https://www.youtube.com/watch?v=YELJ...=youtu.be&hd=1
                      Tässä olis näyte tuosta ''rajoittimesta'' 4500 kohdalle pysähtyy kierroslukumittari, tuossa myös kuuluu tuo diesel säksätys
                      Ihan nyt videota kattomatta. Korjaatte sen yläkerran ni toimii taas.
                      Last edited by petrolhead; 02-05-2015, 20:39.
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • Miku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 2624
                        • Kajaani

                        Kuuluuko m20 koneen nokka-akselin stefa työntää siihen laippaan niin syvälle kunnes se stoppaa siihen laipassa olevaan pykälään?

                        Molemmissa laipoissa jotka mulla on, on stefa jätetty niin että se on ulkopinnaltaan laipan tasalla mutta menis jonkun millin syvemmälle kunnes stoppaa siihen pykälään eli kumpi on virallinen tapa?

                        Uskaltaako trikkeripyörään vetää ohuen hunnun maalia vai haittaako se asentoanturin toimintaa?
                        TEAM "Peli Menetetty"
                        Nyt:
                        E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                        E30 320i 2d m20b27 tic project
                        E38 728ia
                        E46 316i sedan
                        Ex:
                        3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                        Comment

                        • Dre-
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2013
                          • 238
                          • Lahti

                          ZF 5HP18 voiko lisätä mobil atf320 öljyä kun letkuista valui jotain vaalean ruskeaa öljyä? Tarve olisi siis pelkästään lisätä öljyä
                          Vikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
                          ///

                          Ex.
                          E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
                          E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
                          E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
                          E38 740i (M62B44) Biarritzblau
                          E39 530D (M57D30) Individual 490
                          F10 520D (B47D20) Jatoba
                          E30 316i (M20B25) Schwartz
                          F30 330e (B48B20) Melbourne Red

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            Originally posted by Miku View Post
                            Kuuluuko m20 koneen nokka-akselin stefa työntää siihen laippaan niin syvälle kunnes se stoppaa siihen laipassa olevaan pykälään?

                            Molemmissa laipoissa jotka mulla on, on stefa jätetty niin että se on ulkopinnaltaan laipan tasalla mutta menis jonkun millin syvemmälle kunnes stoppaa siihen pykälään eli kumpi on virallinen tapa?
                            Alunperin ne on laipan pinnan tasalla.
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • Miku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 2624
                              • Kajaani

                              Originally posted by JJT View Post
                              Alunperin ne on laipan pinnan tasalla.
                              Ok, kiitoksia. Oli ne sitten oikein entisetkin.

                              Ompa jännästi tehty nuo laipat kun sama ois ollut se pykälä tehdä siihen kohti että stefa ois oikeessa kohti laipan pinnan tasalla kun nyt se ei stoppaa mihinkään.
                              TEAM "Peli Menetetty"
                              Nyt:
                              E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                              E30 320i 2d m20b27 tic project
                              E38 728ia
                              E46 316i sedan
                              Ex:
                              3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                              Comment

                              • Bansku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2011
                                • 1493
                                • Savo

                                Aika monessa muussakin autoissa kaikenlaisissa stefoissa tulee samanlaisia tapauksia vastaan, eli jää ns. muutaman millin irti "pohjasta"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎