Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16465
    • Asikkala

    Originally posted by lorttoni View Post
    Haitarikumin sisällä on just raidetangon sisempi pää.. laita youtube bmw e30 tie rod. bavarian motorsport esimerkiksi näyttää hyvin mitä siellä on ja miten vaihdetaan..
    Ei kannata mitään vippaskonsteja laittaa motonetistä saat molemmat päät muutamalla kympillä.. sitten on tehty niinkuin lapussa lukee ja huoletonta ajoa jatkossakin...
    No eikös tuo koko raidetanko ole jo vaihdettu ja välys on hammastangossa ? Toisalta miksi elvis kysyy mitä on kumin sisällä jos koko raidetanko eli myös sisäpää on vaihdettu ?

    Comment

    • lorttoni
      Bimmer Rookie
      • Aug 2011
      • 50
      • salo

      Sitä mäkin ihmettelin mut luulen et se on vaihtanu vaan ulomman ku. Kyseli kumminki mitä haitarin sisällä on...
      E92 lci 335d m-sport
      E28 520i..
      E28 535i boosted project
      E30 316i
      E91 320d
      E36 320i tracktool
      Ja paljon exiä

      -salo works-

      Comment

      • DeadElvis
        Newbiemmer
        • Jan 2015
        • 5
        • Tampere

        Juuh elikkäs nyt on sitten tää asia selvitelty. Se hommahan menee siten!

        Vasemmalla (kuskin) puolella se RT sisäpää menee sinne haitarikumin sisään, oikealla puolella sisäpää jää haitarikumin ulkopuolelle, ja on siinä erillinen kumitiiviste nivelen ympärillä, voin vaikka kuvasarjatkin tänne laittaa miten se tuossa 316:sessa ilman ohjaustehostinta menee. Irrotin koko ohjausvaihteen ja siinä sitten ihmeteltiin, että oikealla puolella koko hammastanko oli kuiva, ja notkui siinä rungon sisällä. Oli siis ainakin stefa karannut ja paskaahan se oli täynnä.

        Laitampa tähän pikaohjeet samalla:

        RT sisäpäät irti, ojauspyörän pultti irti, (lähti ainakin itellä siististi hieman jakoavaimella kammeten. Kannattaa varoa sitä ohjausvaihteen puolta, siellä on kumitiiviste juuressa, ellei mene vaihtoon). Ja 2 kpl pultteja jotka menee koko hammastangon läpi ilmeisesti apurunkoon.

        Homma oli 2 tunnissa bueno ja tekee kyllä tunkin varassa, postailen tästä kuvat kunhan ne jaksaa siirtää koneelle.

        Ihan uusia oli myynnissä, google tietää. Halvimmat oli 180e josta otetaan 90e pantti, täytyy siis vanha lähettää sinne niin saa panttirahan takaisin.

        Täytyy kyllä taas hymyillä kö kerranki homma meni just eikä melkeen bueno.

        Jos jollain on tosta jotain kysyttävää niin saa kysellä mie voin otella kuvia ja vastailla tähän asiaan liittyen kaiken minkä nyt osaan.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16465
          • Asikkala

          Originally posted by DeadElvis View Post
          Juuh elikkäs nyt on sitten tää asia selvitelty. Se hommahan menee siten!

          Vasemmalla (kuskin) puolella se RT sisäpää menee sinne haitarikumin sisään, oikealla puolella sisäpää jää haitarikumin ulkopuolelle, ja on siinä erillinen kumitiiviste nivelen ympärillä, voin vaikka kuvasarjatkin tänne laittaa miten se tuossa 316:sessa ilman ohjaustehostinta menee. Irrotin koko ohjausvaihteen ja siinä sitten ihmeteltiin, että oikealla puolella koko hammastanko oli kuiva, ja notkui siinä rungon sisällä. Oli siis ainakin stefa karannut ja paskaahan se oli täynnä.

          Laitampa tähän pikaohjeet samalla:

          RT sisäpäät irti, ojauspyörän pultti irti, (lähti ainakin itellä siististi hieman jakoavaimella kammeten. Kannattaa varoa sitä ohjausvaihteen puolta, siellä on kumitiiviste juuressa, ellei mene vaihtoon). Ja 2 kpl pultteja jotka menee koko hammastangon läpi ilmeisesti apurunkoon.

          Homma oli 2 tunnissa bueno ja tekee kyllä tunkin varassa, postailen tästä kuvat kunhan ne jaksaa siirtää koneelle.

          Ihan uusia oli myynnissä, google tietää. Halvimmat oli 180e josta otetaan 90e pantti, täytyy siis vanha lähettää sinne niin saa panttirahan takaisin.

          Täytyy kyllä taas hymyillä kö kerranki homma meni just eikä melkeen bueno.

          Jos jollain on tosta jotain kysyttävää niin saa kysellä mie voin otella kuvia ja vastailla tähän asiaan liittyen kaiken minkä nyt osaan.
          Eli tämä on ohjausiskarilla varustettu malli. Karvalakkimallin hammastangossa molemmat puolet ovat samanlaisia eli se sisäpää on haitarikumin sisällä.

          Comment

          • DeadElvis
            Newbiemmer
            • Jan 2015
            • 5
            • Tampere

            Originally posted by jr66 View Post
            Eli tämä on ohjausiskarilla varustettu malli. Karvalakkimallin hammastangossa molemmat puolet ovat samanlaisia eli se sisäpää on haitarikumin sisällä.
            Juurikin näin, pahoittelut unohdin mainita.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎