Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    E30 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

    E30 kysymyksiä ja vastauksia osa 8.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
  • peddee e30
    Bimmer Rookie
    • Apr 2014
    • 176
    • simo

    #2
    juu elikkäs aloin purkamaan e30 325 ja ei oo mitää tietoo onko kone vakio. ottiin motronicin ecun pois hanskalokerosta ja ecussaha oli jotain tarroja (osanumerot ymsyms..) mutta siinä ecussa oli myös semmone itse lisätty(?) tarra jossa luki näin:
    VSW: COSE
    27.6.90
    KH/Q SG stober

    ja teksti oli kirjotettu siis ihan muste kynällä..
    olisin kiinnostunut tietämään mitä tuo tarkottaa
    e30 316"i"
    e36 318is
    e30 318

    Comment

    • Jondis
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 698
      • Tuusula

      #3
      M40B18 vm. 88 auto. Joutuu sahaamaan suht pitkään, sekä kylmänä että lämpösenä. Jos on ihan hetki sitten ollut käynnissä(tyyliin nopee kaupassa käynti), niin lähtee laakista tulille. Ja toinen on, että lämpösenä pitää välillä tyhjäkäyntiä 1200-1300rpm, varsinkin jos on ajanut motaria tmv isompaa tietä(yli 80kmh rajotus). Silloin, kun jää tyhjäkäynti korkeelle, niin pysyy myös noin korkeella kunnes auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen. En tiedä onko näillä vioilla mitään yhteistä. Mistä hakemaan vikaa ekana? :think
      MB E55 AMG -05
      E36 318TiA -96
      E34 535i -89 imolarot
      Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16465
        • Asikkala

        #4
        Originally posted by Jondis View Post
        M40B18 vm. 88 auto. Joutuu sahaamaan suht pitkään, sekä kylmänä että lämpösenä. Jos on ihan hetki sitten ollut käynnissä(tyyliin nopee kaupassa käynti), niin lähtee laakista tulille. Ja toinen on, että lämpösenä pitää välillä tyhjäkäyntiä 1200-1300rpm, varsinkin jos on ajanut motaria tmv isompaa tietä(yli 80kmh rajotus). Silloin, kun jää tyhjäkäynti korkeelle, niin pysyy myös noin korkeella kunnes auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen. En tiedä onko näillä vioilla mitään yhteistä. Mistä hakemaan vikaa ekana? :think
        Pa-pumpun takaiskuventtiili (onko siinä sellaista) onkos tässä jo pumppu tankissa :think
        Imuvuoto tai tyhjäk. moottori tuohon kierrosten leijumiseen.

        Comment

        • Vicious_e36
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2015
          • 844
          • Hämeenlinna

          #5
          E30 316i '89 mitä jäähdytinnestettä(väri?) ja miten ilmaus?
          e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

          ex:
          e36 328i ’95 Touring,
          e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
          e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
          e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
          e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
          e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
          e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
          e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
          e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

          Comment

          • smpovers
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 2372
            • Tammela

            #6
            Originally posted by jvsvmvsv View Post
            E30 316i '89 mitä jäähdytinnestettä(väri?) ja miten ilmaus?
            Vihreää glygolia vaan.
            Mulla on ilmaantunut ihan sillain, että nesteet sisään, lämmityslaite täysille, auto käyntiin ja ilmausruuvi auki hetkeksi että sieltä alkaa tuleen nestettä. Sitten ruuvi kiinni ja ajoa.. Nesteen määrä toki kannattaa vielä sen jälkeen tarkistaa..
            BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
            BMW 330d touring e46 -05
            Ford Cortina Mk2 1600 -70
            ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

            Comment

            • Vicious_e36
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2015
              • 844
              • Hämeenlinna

              #7
              Originally posted by smpovers View Post
              Vihreää glygolia vaan.
              Mulla on ilmaantunut ihan sillain, että nesteet sisään, lämmityslaite täysille, auto käyntiin ja ilmausruuvi auki hetkeksi että sieltä alkaa tuleen nestettä. Sitten ruuvi kiinni ja ajoa.. Nesteen määrä toki kannattaa vielä sen jälkeen tarkistaa..
              Kiitoksia Pitääpä koittaa löytää vaan oikkari jostain puhaltimen piuhoista eka kun tuppaa polttelemaan sulakkeita aina kun laittaa lämmöt päälle
              e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

              ex:
              e36 328i ’95 Touring,
              e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
              e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
              e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
              e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
              e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
              e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
              e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
              e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

              Comment

              • Vicious_e36
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2015
                • 844
                • Hämeenlinna

                #8
                Osaisko joku täällä auttaa sähköjen kanssa kun toi puhaltimen ja mittariston sulake kokoajan poksahtelee kun laittaa lämpöä. Jossain on ilmeisesti oikkari kun uus puhallinmoottorikaan ei auttanu asiaa ja myöskään 10a sulake ei kestä vaikka normaalisti siellä on se 7,5a.

                Ite en ihan hirveesti sähköistä ymmärrä mut purin keskikonsolin ja aloin mittailemaan ton lämmönsäädön taakse meneviä kahta johtoa(vihreeruskee ja sininen) jotka kummatkin näyttää ottavan maihin virrat kiinni ja tuohon vihreeruskeeseen tulee virrat päällä virta. Volttimittarissa taitaa vaan olla jotain feelua kun näyttää lukemiksi 17-18v ja saman verran jopa mankalle ja suoraan akulle mutta siis oisko syypää toi vihreeruskee vai lähekö jostain muualta mittailemaan?
                Last edited by Vicious_e36; 19-09-2015, 13:28.
                e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

                ex:
                e36 328i ’95 Touring,
                e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
                e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
                e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
                e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
                e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
                e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
                e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
                e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11131
                  • Oulu

                  #9
                  Kokeile ottaa lämppärin vesiventtiilin piuha irti.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Guest's Avatar

                    #10
                    Ja millä sitä ohjataan sitä konehuoneen puolella olevaa kiertovesipumppua? Joskus omassa poltti sen sulaketta ja jotakin oli saman sulakkeen takana, mutta kun en vain muista mitä? Jotakin kuitenkin kun häiritsi ajoa. Kyseinen pumppuhan on aika turha jos ajelee vain matkoja jossa koneessa kierroksia.

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      #11
                      Originally posted by isoR View Post
                      Ja millä sitä ohjataan sitä konehuoneen puolella olevaa kiertovesipumppua? Joskus omassa poltti sen sulaketta ja jotakin oli saman sulakkeen takana, mutta kun en vain muista mitä? Jotakin kuitenkin kun häiritsi ajoa. Kyseinen pumppuhan on aika turha jos ajelee vain matkoja jossa koneessa kierroksia.
                      Epävarma muistikuva että sisäpuhaltimeen kytköksissä, olisko ollut joku rele välissä. Toinen epävarma muistikuva on että ne ei olis tehdasvaruste, nuo kiertovesipumput.

                      Tämän postauksen informaatioarvo tais olla nolla
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16465
                        • Asikkala

                        #12
                        Olikos nyt kuitenkin niin että pumppu pyörii kun vesiventtiili aukeaa eli silloin kun lämpöä kääntää n. sentin verran täysin kylmältä lämpöiseen päin :think

                        Comment

                        • Vicious_e36
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2015
                          • 844
                          • Hämeenlinna

                          #13
                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          Kokeile ottaa lämppärin vesiventtiilin piuha irti.
                          Mistäs tää löytyy?
                          e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

                          ex:
                          e36 328i ’95 Touring,
                          e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
                          e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
                          e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
                          e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
                          e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
                          e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
                          e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
                          e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16465
                            • Asikkala

                            #14
                            Originally posted by jvsvmvsv View Post
                            Mistäs tää löytyy?
                            Vesiventtiili on kaasupolkimen yläpuolella.

                            Comment

                            • Onnikar
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2015
                              • 69
                              • Rovaniemi

                              #15
                              Tuli vaihdettua tuo vakioratti tuommoiseen hartge-malliin. Vilkut palautti aikaisemmin normaalisti mutta nyt ei palauta vasemmalta ollenkaan, oisko kellään heittää jotain vinkkiä tähän?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎