Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miku
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 2624
    • Kajaani

    #46
    Originally posted by T3 View Post
    Tilaat tuon 934-loppuisen, koska ensimmäistä ei enää edes saa.
    Ok. Kiitoksia. Joutuuko sen kanssa laittamaan kuitenkin nuo 2.3 ja 4 osat?
    TEAM "Peli Menetetty"
    Nyt:
    E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
    E30 320i 2d m20b27 tic project
    E38 728ia
    E46 316i sedan
    Ex:
    3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

    Comment

    • Patterzzeni
      BTCF Member
      • Sep 2014
      • 109
      • Hämeenlinna

      #47
      Originally posted by Aosod View Post
      nostetaas uudelle sivulle !
      Ootko ilmamassamittaria kokeillu putsata tai vaihtaa?
      Myöskin lisäilmaluisti a.k.a tyhjäkäyntimoottori saattaa oikutella tolla tavalla. Huolellinen putsaus voi pelastaa, jos ei, niin uutta käytettyä metsästämään.
      E39 520iA -03, Dirtymax Silverado -08
      Ex ritsat: 7 x E30, 1 x E39, 1 x E46, 2 x E36 Compact, 2 x F11 ja muutama syrjähyppy

      Comment

      • Vicious_e36
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2015
        • 849
        • Hämeenlinna

        #48
        Jatkoa puhaltimen sulakkeen poltolle. Ajelin tossa tänään aamulla lämmöt päällä ja puhallin asennolla 4 eikä sulake poksahtanut niin tuli vaan mieleen että oisko toi nopeuden säätö voinu mennä oikkariin kun tuppaa ainakin 2. Nopeudella polttamaan sulakkeen suht nopeesti? Sillon kun ekaa kertaa sulake poksahti niin sitä ennen säätelin nopeutta kun tuppas puhallin moottori pitää järkyttävää meteliä (moottori on vaihettu uuteen) ja hetken edestakas kääntelyn jälkeen sulake poksahti niin tuli vaan mieleen että voisko olla mahollista että joku 1-2-3 asennosta on oikkarissa?
        e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

        ex:
        e36 328i ’95 Touring,
        e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
        e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
        e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
        e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
        e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
        e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
        e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
        e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16503
          • Asikkala

          #49
          Originally posted by jvsvmvsv View Post
          voisko olla mahollista että joku 1-2-3 asennosta on oikkarissa?
          Kyllä.

          Comment

          • Vicious_e36
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2015
            • 849
            • Hämeenlinna

            #50
            Originally posted by jr66 View Post
            Kyllä.
            Pitääpä metsästää uus katkasija kiitos!
            e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

            ex:
            e36 328i ’95 Touring,
            e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
            e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
            e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
            e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
            e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
            e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
            e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
            e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

            Comment

            • andhu
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2012
              • 535
              • vihti

              #51
              Tuskin se itse katkaisija on oikosessa, mutta johdot kylläkin. Kannattaa nyt ottaa yleismittari käteen ja ajatuksella käydä ne johdot läpi.
              E30 316 Turbo

              Comment

              • Aosod
                Bimmer Rookie
                • Apr 2015
                • 39
                • kerava

                #52
                Originally posted by Patterzzeni View Post
                Ootko ilmamassamittaria kokeillu putsata tai vaihtaa?
                Myöskin lisäilmaluisti a.k.a tyhjäkäyntimoottori saattaa oikutella tolla tavalla. Huolellinen putsaus voi pelastaa, jos ei, niin uutta käytettyä metsästämään.
                no testattu toista imm ja on myös toisesta autosta tällä hetkellä putsattu tyhjäkäyntimoottori kiinni eikä mitään vaikutusta.

                Comment

                • andhu
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2012
                  • 535
                  • vihti

                  #53
                  Originally posted by Aosod View Post
                  nostetaas uudelle sivulle !
                  Kaasuläpän asento tunnistintä lähtisin seuraavaks vaihtamaan.
                  E30 316 Turbo

                  Comment

                  • Vicious_e36
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2015
                    • 849
                    • Hämeenlinna

                    #54
                    Originally posted by andhu View Post
                    Tuskin se itse katkaisija on oikosessa, mutta johdot kylläkin. Kannattaa nyt ottaa yleismittari käteen ja ajatuksella käydä ne johdot läpi.
                    No pelitti puol vuotta normaalisti ja ton rämppäämisen jälkee ku palo sulake nii sen jälkee poltellu nyt kakkosella näköjään aina vaan sulaketta. Mut vissiin tosta nopeuden säätö katkasijasta jatkuu virtapiuha lämmönsäädölle niin voi sen kautta mittailla oikkarit ja säätää sit nopeuksia
                    e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

                    ex:
                    e36 328i ’95 Touring,
                    e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
                    e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
                    e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
                    e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
                    e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
                    e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
                    e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
                    e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16503
                      • Asikkala

                      #55
                      Originally posted by jvsvmvsv View Post
                      Mut vissiin tosta nopeuden säätö katkasijasta jatkuu virtapiuha lämmönsäädölle niin voi sen kautta mittailla oikkarit ja säätää sit nopeuksia
                      Ei jatku, on ihan eri paksuista piuhaa mikä lämmönsäätönamiskalle menee ja taisi olla omana syöttönään siihen paneelin taakse.

                      Comment

                      • Vicious_e36
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2015
                        • 849
                        • Hämeenlinna

                        #56
                        Originally posted by jr66 View Post
                        Ei jatku, on ihan eri paksuista piuhaa mikä lämmönsäätönamiskalle menee ja taisi olla omana syöttönään siihen paneelin taakse.
                        Oorait hyvä tietää!
                        e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

                        ex:
                        e36 328i ’95 Touring,
                        e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
                        e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
                        e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
                        e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
                        e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
                        e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
                        e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
                        e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16503
                          • Asikkala

                          #57
                          Originally posted by jvsvmvsv View Post
                          Oorait hyvä tietää!
                          Tämähän ei poista sitä ettei joku olisi ehtinyt tehdä omia kytkentöjä mitä taisit jossakin vaiheessa jo epäilläkkin ?

                          Comment

                          • jönsse22
                            BTCF Member
                            • Feb 2013
                            • 400
                            • kouvola

                            #58
                            Mikä vaivaa m20b25 moottorilla olevaa e30 cäbiä.. eli moottori kun ajettu kunnolla lämpimäksi ja lähtee kunnolla vedättämään saattaa välillä veto loppua kuin seinään ja välillä lojahtaa putkessa oikein kunnolla samalla. Yleensä pätkäsee 5000-6400 kierrosalueella.
                            Muutamia osia on tullut vaihdeltua/ kokeiltua:
                            Eri motroniccia
                            - uudet tulpanjohdot
                            - tulpat
                            - virranjakajankansi
                            - pyöriä
                            - puola
                            - kampitunnistin
                            mitäs seuraavaksi? Moottorinmaadoituskin on kunnossa.
                            Last edited by jönsse22; 26-09-2015, 15:40. Reason: kirjoitushärö
                            E28 520i "keke"
                            E30 "325" turbo
                            E38 käyttiksen romu
                            R50 mini cooper🤣

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16503
                              • Asikkala

                              #59
                              Originally posted by jönsse22 View Post
                              Mikä vaivaa m20b25 moottorilla olevaa e30 cäbiä.. eli moottori kun ajettu kunnolla lämpimäksi ja lähtee kunnolla vedättämään saattaa välillä veto loppua kuin seinään ja välillä lojahtaa putkessa oikein kunnolla samalla. Yleensä pätkäsee 5000-6400 kierrosalueella.
                              Muutamia osia on tullut vaihdeltua/ kokeiltua:
                              Eri motroniccia
                              - uudet tulpanjohdot
                              - tulpat
                              - virranjakajankansi
                              - pyöriä
                              - puola
                              - kampitunnistin
                              mitäs seuraavaksi? Moottorinmaadoituskin on kunnossa.
                              Mitenkäs puolanjohto ?

                              Comment

                              • jönsse22
                                BTCF Member
                                • Feb 2013
                                • 400
                                • kouvola

                                #60
                                Niin tosiaa unohtu mainita että vaihdettu sekin.
                                E28 520i "keke"
                                E30 "325" turbo
                                E38 käyttiksen romu
                                R50 mini cooper🤣

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎