E30 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • [Snowboarder]
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2008
    • 2193
    • Karstula

    #76
    Originally posted by Harri G View Post
    Ottaa pari metriä letkua ja uusii ne kaikki alipaineletkut. Virranjakajan yhteydessä oleva kalvo kannattaa tarkistaa. Mulla oli se rikki ja käydä rumpsutteli miten sattuu.
    Saako sen kalvon tarkistettua jotenkin kotikonstein,vai pitääkö käsikäyttöinen alipaine pumppu jostain hommata? Joo samallahan ne alipaine letkut uusii,kun käyttää imusarjaa irti. Ja jos on rikki saako sen jotenkin korjattua,vai meneekö koko virranjakaja uusiks?
    Last edited by [Snowboarder]; 01-10-2015, 19:20.
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
    Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      #77
      Originally posted by [Snowboarder] View Post
      Saako sen kalvon tarkistettua jotenkin kotikonstein,vai pitääkö käsikäyttöinen alipaine pumppu jostain hommata? Joo samallahan ne alipaine letkut uusii,kun käyttää imusarjaa irti. Ja jos on rikki saako sen jotenkin korjattua,vai meneekö koko virranjakaja uusiks?
      Sen alipainesäätimen voi vaihtaa, ei tarvii koko jakajaa.
      Kalvon kunnon selvittää vaikka puhaltamalla.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • [Snowboarder]
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2008
        • 2193
        • Karstula

        #78
        Kiitoksia nopeista vastauksista Täytyy yrittää viikonlopun aikana saada aikaseks selviteltyy vikaa.
        Onko tuossa kuvassa nro8 jokin suuri merkitys,menee ilmeisesti hanskalokeroon?mutta omassani se on tukittu jostain syystä. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=319746
        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
        Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16550
          • Asikkala

          #79
          Originally posted by [Snowboarder] View Post
          Tai sit voihan siinä pierburgissa olla joku häikkä.
          Todellakin voi...

          Originally posted by [Snowboarder] View Post
          Kiitoksia nopeista vastauksista Täytyy yrittää viikonlopun aikana saada aikaseks selviteltyy vikaa.
          Onko tuossa kuvassa nro8 jokin suuri merkitys,menee ilmeisesti hanskalokeroon?mutta omassani se on tukittu jostain syystä. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=319746
          Meneekö kaasarinohjaustaikalaatikolle asti ? Löytyy samasta paikasta mistä ruiskun boksi ko. moottorin omaavista autoista l. hanskalootan päältä.

          Comment

          • [Snowboarder]
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2008
            • 2193
            • Karstula

            #80
            Originally posted by jr66 View Post
            Todellakin voi...


            Meneekö kaasarinohjaustaikalaatikolle asti ? Löytyy samasta paikasta mistä ruiskun boksi ko. moottorin omaavista autoista l. hanskalootan päältä.
            Ollut useampi m10,myös weberillä ja yksikään ei oo vielä täysin kunnolla pelannu. Tätä nyt aattelin pitää ihan ajoautona talven,niin oishan se hyvä saada kuntoon.

            Se lähtee niinkuin tuossa näkyy kaasarista ja on nuo murkulat letkujen välissä,mutta siitä lähtee jatkumaan hanskalokeron suuntaan n.20cm ja se on tukittu pultilla eli ei mene sinne minne pitäis. Pitää kaivella hanskalokerosta se ohjauslaatikko ja laittaa uutta letkua.
            Last edited by [Snowboarder]; 01-10-2015, 21:42.
            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
            Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16550
              • Asikkala

              #81
              Originally posted by [Snowboarder] View Post
              Ollut useampi m10,myös weberillä ja yksikään ei oo vielä täysin kunnolla pelannu.

              Se lähtee niinkuin tuossa näkyy kaasarista ja on nuo murkulat letkujen välissä,mutta siitä lähtee jatkumaan hanskalokeron suuntaan n.20cm ja se on tukittu pultilla eli ei mene sinne minne pitäis. Pitää kaivella hanskalokerosta se ohjauslaatikko ja laittaa uutta letkua.
              :think

              Niin siis en muista kuuluisiko sen letkun mennä sinne boksille mutta sehän selviää kun saat palikan irti.

              Comment

              • Jondis
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 698
                • Tuusula

                #82
                Tuolta tekniikan vaihto topikista ei tule vastauksia, niin koitetaan täällä. Eli mitkä kardaanit sopii m20b20 tekniikan perään? Laatikkona tuon tekniikan yhteyteen kuuluva zf ja 318i m40 perä. Tuo m40b18 kardaani vaikuttaisi ainakin olevan liian pitkä..
                MB E55 AMG -05
                E36 318TiA -96
                E34 535i -89 imolarot
                Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16550
                  • Asikkala

                  #83
                  Originally posted by Jondis View Post
                  Tuolta tekniikan vaihto topikista ei tule vastauksia, niin koitetaan täällä. Eli mitkä kardaanit sopii m20b20 tekniikan perään? Laatikkona tuon tekniikan yhteyteen kuuluva zf ja 318i m40 perä. Tuo m40b18 kardaani vaikuttaisi ainakin olevan liian pitkä..
                  Käykö tuohon yhdistelmään suoraan mikään :think

                  Comment

                  • Jondis
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 698
                    • Tuusula

                    #84
                    Ainakin realoemin mukaan perät pitäs olla samat 318i ja 320i vm. 88.. eli luulis, että viimestään 320i kardaani sopii jos ei muu.
                    MB E55 AMG -05
                    E36 318TiA -96
                    E34 535i -89 imolarot
                    Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                    Comment

                    • Garash
                      BTCF Member
                      • Nov 2009
                      • 526
                      • Joensuu

                      #85
                      Tarkoitus olis talven aikana vaihtaa jarrut vastaamaan 325sta ja meinasin ostaa compactin taka-akselin kun hinnat on vähän järkevämpiä. Kysymys kuuluukin kun haluaisin pitää 4x100 jaon niin e30 navat lie menee heittämällä paikoilleen? Muutenhan tuo pitäis ihan bolt-on homma olla?
                      E30 325iA
                      E30 325i m-tech 2
                      E91 320d

                      Comment

                      • Tonton
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 9101
                        • Raisio

                        #86
                        Originally posted by Garash View Post
                        Tarkoitus olis talven aikana vaihtaa jarrut vastaamaan 325sta ja meinasin ostaa compactin taka-akselin kun hinnat on vähän järkevämpiä. Kysymys kuuluukin kun haluaisin pitää 4x100 jaon niin e30 navat lie menee heittämällä paikoilleen? Muutenhan tuo pitäis ihan bolt-on homma olla?
                        kyllä. lisäksi jarrusatula kannakkeineen tarvii vaihtaa.
                        Last edited by Tonton; 04-10-2015, 22:36.
                        sigpic
                        M-B Vito -22
                        Transit Custom -18
                        Yamaha vx ho cruiser -22
                        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                        [email protected]

                        Comment

                        • Jondis
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 698
                          • Tuusula

                          #87
                          Nyt sain tuon m20b20 koneen sitä vaille kiinni, että olis pitänyt päästä savut ottamaan. No eihän se lähde käyntiin.. Bensapumppu ei lähde päälle, kuin hyppylangalla. Eli mahtaakohan m40b18 bensapumpun rele olla erilainen, kuin m20b20? Ja ei tosiaan lähdenyt käyntiin siltikään vaikka pumpun laitoin hyppylangalla päälle. C101 liitin oli katkastu pois tuosta m20 koneen johtosarjasta, joten liitin siihen tuon m40 koneen liittimen koneen myyjältä saamieni ohjeiden mukaan:

                          Tuossa mun auton C101 liittimessä kuitenkin myös pinnit 2,10 ja 20 eivät olleet käytössä ja ne näyttäisi googlen mukaan olevan seuraavat: oil level(static), oil level(dynamic) ja tuolle pin 20 näyttää melkeen jokasessa kaaviossa mitä löysin eri tarkoitusta. Mutta osaisiko joku sanoa, onko tuo c101 nyt suunnillee oikein liitetty? nuo johdot siis jotka tulisi myyjän mukaan pinneihin 2, 10 ja 20 jätin irti. Ja nuo myyjän ohjeet on siis c101->m20 johtosarja
                          MB E55 AMG -05
                          E36 318TiA -96
                          E34 535i -89 imolarot
                          Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                          Comment

                          • AnttiR
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2006
                            • 819
                            • Jyväskylä

                            #88
                            -83 320i eli L-jet kone. Millä kierroksilla sytkä pitäisi säätää siihen hihnapyörän I Z merkkiin? Alfamerissa oli 5000rpm ja sillä sen säädin mutta tuntuu että tehoa on jossain hukassa vähän, meni kyllä tuon säädön jälkeen hienosti päästöistä läpi, aiemmin oli sytkä aikasella ja HC arvo katsastuksessa korkealla.
                            Samasta koneesta pitäisi joutokäyntiä säätää vähän korkeammaksi, miten tapahtuu? Nopeasti säädin vain nyt siitä alipainekellon tankoa pidemmäksi mikä liikuttelee kaasuläppää.
                            E61 535d -04

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16550
                              • Asikkala

                              #89
                              Originally posted by AnttiR View Post
                              -83 320i eli L-jet kone. Millä kierroksilla sytkä pitäisi säätää siihen hihnapyörän I Z merkkiin? Alfamerissa oli 5000rpm ja sillä sen säädin mutta tuntuu että tehoa on jossain hukassa vähän, meni kyllä tuon säädön jälkeen hienosti päästöistä läpi, aiemmin oli sytkä aikasella ja HC arvo katsastuksessa korkealla.
                              Samasta koneesta pitäisi joutokäyntiä säätää vähän korkeammaksi, miten tapahtuu? Nopeasti säädin vain nyt siitä alipainekellon tankoa pidemmäksi mikä liikuttelee kaasuläppää.
                              Jos joku ei ehdi ensin niin katson ko. vuoden käyttöohjekirjasta illalla.

                              Ruiskun tyhjäkäyntiä ei säädetä kaasuläppää liikuttamalla. L-jet tyhjäk. säätöruuvi on kylmäkäynnistyssuuttimen kanssa samassa palikassa, tasapäämeisselillä kabiinin suunnasta siihen pääsee käsiksi.

                              Comment

                              • Jondezi
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2013
                                • 75
                                • Mikkeli

                                #90

                                Kellään ideoita mistä mahtais johtua ? Tekee noin vain pienillä kierroksilla ja tasakaasulla.
                                Imm on ehjä. Tosin jos sen töpselin irroittaa, niin auto sammuu jos kaasuun koskee.
                                BMW 318i e36, m40b18
                                BMW 318i e30, m40b18
                                BMW 320i e36, m50b25
                                BMW 520i e34, m20b20
                                BMW 316i e30, m50b25Turbo
                                BMW 316i e30, m40b16
                                BMW 540i e39, m62b44
                                BMW 530D e61, m57d30Tu


                                Comment

                                Working...
                                X