Viikonloppuna ois tarkotus ruveta vaihtamaan m10b18 automaattiin moottoria,mistä kautta saa vetolevyn pultit auki? Aattelin etukäteen kysellä,vaikka kai se viimeistään selviää kun rupeaa purkamaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by janituz View PostRealoem väittää että rumpu ja levyjarrullisessa e30 on sama takanapa, pystyykö joku vahvistamaan?
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostMiksi ei olisi ? Osa ja numero muuttuu jossakin 85-86 koska laakerin halkaisija kasvaa jolloin myös navassa oleva laakerin sisään menevä kaulus on ulkomitaltaan isompi, poori pysyy samana http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...heel_bearings/nelivedon takakynkät kun tossa on ja siinä napa on ilmeisestikkin eri.
e46 330da -01
E46 320d -00
E30 323i -85 "pommikone"
Projekti: E30 325i -86
Projekti: E21 315 -83
Ex: E30 318i mit m10i -89
Comment
-
-
M40b18 kardaani ainakin tuossa omassa oli 154cm pitkä, niin tuon tiedon perusteella saat varmaan selvitettyäolis se myös ylimääräsenä, jos on tarvetta..
MB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
-
Nyt tarvittaisiin kipeästi apua. Vaihdoin tuohon sigun vehkeeseen m20b20 tekniikan, joka on peräisin samanikäisestä autosta. C101 liitin oli vedetty poikki, kun myyjä oli sen tarvinnut omaan m50 projektiinsa joten jouduin sitten liittämään tuosta vanhasta m40 koneesta peräisin olevan pistokkeen siihen. Tein sen siis tuossa ylempänä olevan ohjeen mukaan. Nyt kuitenkin ongelmana, että kipinää ei tule ja bensapumppu ei herää muuten kuin heittämällä hyppylangan releen pohjaan.. Bensapumpun rele ja päärele uusittu, ei vaikutusta. Sen verran olen pihalla näistä sähköhommista, että nyt tarvisi apua, että mitä kannattaa mittailla ja kokeilla ja mistäToki jos joku kanssaharrastaja tästä pk-seudulta löytyy, joka voisi tulla vehjettä ihmettelemään vaikka korvausta vastaan niin kaikki apu kelpaa!
MB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
-
Löytyisikö joltain ideoita miten tyhjäkäynnin saisi kuntoon. Potilas on l-jetronic m20 ja auton omalla lisäilmaluistilla tyhjäkäynti on kylmänä 1800 kierrosta ja lämpimänä 700. Erillisellä lisäilmaluistilla kierrokset on kylmänä 700 ja lämpimänä 1000. Tyhjäkäynnin säätöruuvi on kierretty minimiin. Lisäilmaluisti on ainoa asia mitä muuttamalla erot tulevat. Millä muulla voisi tyhjäkäyntiin vaikuttaa?
Comment
-
-
Originally posted by andhu View PostTaakse kallistuksen vakaaja ja eteen 320 jarrut.
320i:ssä on myös vahvemmat etujouset.BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
-
Originally posted by smpovers View PostEi taida 320i:ssä olla takana kallistuksenvakaajaa:think. Ei ainakaan yhdessä purkamassani -89 mallin autossa ollut.
320i:ssä on myös vahvemmat etujouset.
Vakaajat voi löytyä myös 320i mallista, esim. M jousituksen seurauksena, mutta vakiona se ei ole.Olli.
Comment
-
Comment