Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vicious_e36
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2015
    • 849
    • Hämeenlinna

    #31
    Lueskelin tossa FAQ E30 sulake osiota ja iski silmään tämä:

    10. Mittaristo, ajotietokone, peruutusvalo jos 9/84> 7,5A
    20. Puhaltimen moottori, ilmastointi 30A


    Muistanko väärin vai eikö 10. Sulakkeen (7,5A) takana ole mittariston ja pakkivalon lisäksi myös puhallin? Muistaakseni myös ohjekirjassa ois lukenu näin mutta jos oon väärässä niin en yhtään ihmettele miks 7,5A ja 10A sulake palaa jos puhaltimella pitää olla oma 30A sulake? nimittäin itellä kun palaa 10. Niin pimenee mittaristo, puhallin ja pakkivalo.

    Edelleen siis tappelen kyseisen ongelman kanssa kun lämpöä laittaa niin sulake palaa ja mietin että oisko uus puhallinmoottori voinu sanoo ittensä irti kun viikon-kaks toimi moitteetta eikä polttanu ainuttakaan sulaketta vai voisko toi puhaltimen nopeuden säätö olla sökö kun muistaakseni ekan kerran kun sulake palo niin kääntelin eri nopeuksia kun vanha moottori piti saatanallista meteliä
    e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

    ex:
    e36 328i ’95 Touring,
    e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
    e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
    e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
    e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
    e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
    e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
    e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
    e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      #32
      Originally posted by jvsvmvsv View Post
      Lueskelin tossa FAQ E30 sulake osiota ja iski silmään tämä:

      10. Mittaristo, ajotietokone, peruutusvalo jos 9/84> 7,5A
      20. Puhaltimen moottori, ilmastointi 30A


      Muistanko väärin vai eikö 10. Sulakkeen (7,5A) takana ole mittariston ja pakkivalon lisäksi myös puhallin? Muistaakseni myös ohjekirjassa ois lukenu näin mutta jos oon väärässä niin en yhtään ihmettele miks 7,5A ja 10A sulake palaa jos puhaltimella pitää olla oma 30A sulake? nimittäin itellä kun palaa 10. Niin pimenee mittaristo, puhallin ja pakkivalo.

      Edelleen siis tappelen kyseisen ongelman kanssa kun lämpöä laittaa niin sulake palaa ja mietin että oisko uus puhallinmoottori voinu sanoo ittensä irti kun viikon-kaks toimi moitteetta eikä polttanu ainuttakaan sulaketta vai voisko toi puhaltimen nopeuden säätö olla sökö kun muistaakseni ekan kerran kun sulake palo niin kääntelin eri nopeuksia kun vanha moottori piti saatanallista meteliä
      Muistat väärin. Nro.10 sulakkeen (7,5A) takana on mittarit, OBC, peruutusvalo, huollontarpeenilmaisin.
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • Vicious_e36
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2015
        • 849
        • Hämeenlinna

        #33
        Originally posted by T3 View Post
        Muistat väärin. Nro.10 sulakkeen (7,5A) takana on mittarit, OBC, peruutusvalo, huollontarpeenilmaisin.
        Mitä vit... Eli jos nyt oon oikeilla jäljillä niin edellinen omistaja on ilmeisesti ollu oikea sähköinsinööri ja laittanu puhaltimen tohon 7,5A sulakkeen taakse ja normaalisti jos puhaltimen sulakkeen ottaa pois niin mittaristo pelittää? joten pitäiskö mun nyt kaivaa puhaltimen piuhat pois tosta 10. paikalta ja vetästä ne johonki(tai ihan omalle paikalle) 30A sulakkeen kautta että alkais pelittämään
        e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

        ex:
        e36 328i ’95 Touring,
        e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
        e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
        e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
        e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
        e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
        e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
        e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
        e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16501
          • Asikkala

          #34
          Originally posted by jvsvmvsv View Post
          Mitä vit... Eli jos nyt oon oikeilla jäljillä niin edellinen omistaja on ilmeisesti ollu oikea sähköinsinööri ja laittanu puhaltimen tohon 7,5A sulakkeen taakse ja normaalisti jos puhaltimen sulakkeen ottaa pois niin mittaristo pelittää? joten pitäiskö mun nyt kaivaa puhaltimen piuhat pois tosta 10. paikalta ja vetästä ne johonki(tai ihan omalle paikalle) 30A sulakkeen kautta että alkais pelittämään
          Ed. om. hommista ei tiedetä mutta esim. -83 kirjassa on mainittu sulake no. 20 = 30 A lämmityslaitteen puhallin.

          Comment

          • Vicious_e36
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2015
            • 849
            • Hämeenlinna

            #35
            Originally posted by jr66 View Post
            Ed. om. hommista ei tiedetä mutta esim. -83 kirjassa on mainittu sulake no. 20 = 30 A lämmityslaitteen puhallin.
            Jees kiitoksia nyt pitäis vaan sit löytää et mihin se on kytkeny ton puhaltimen piuhat... En yhtää ihmettelis vaik ois ryöstäjillä vetäny keskelt piuhoja kun muutenki tuppaa näkymään ryöstäjiä ja kajaripiuhaa yms. :think
            e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

            ex:
            e36 328i ’95 Touring,
            e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
            e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
            e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
            e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
            e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
            e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
            e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
            e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

            Comment

            • Vicious_e36
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2015
              • 849
              • Hämeenlinna

              #36
              Onko jollain tietoa miten puhaltimen piuhat menee tai löytyiskö jostai joku sähkökaavio?
              e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

              ex:
              e36 328i ’95 Touring,
              e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
              e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
              e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
              e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
              e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
              e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
              e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
              e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

              Comment

              • Harri G
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 9041
                • Iisalmi

                #37
                Originally posted by jvsvmvsv View Post
                Onko jollain tietoa miten puhaltimen piuhat menee tai löytyiskö jostai joku sähkökaavio?
                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=105857
                E39 ja E91

                Comment

                • Jondis
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 697
                  • Tuusula

                  #38
                  M40 antautui ja nyt pitäs sitten miettiä, että hommataanko samallainen pata vai joku muu. Millanen homma tuohon olis swapa esim. m20, m42 tai m43 pata? Löytyykö jostain kyseisille koneille samallaista tietopankkai, kuin m50 swappiin? Auto on 4/88 318i. Ja m50 swappi ei tule kyseeseen, koska tuo auto on mulla ainakin toistaseksi vain talvipulkkana niin ei viittis koko autoa pistää uusiks.. Ja sopiiko tuo m40 aski muiden koneiden perään?
                  MB E55 AMG -05
                  E36 318TiA -96
                  E34 535i -89 imolarot
                  Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    #39
                    Originally posted by Jondis View Post
                    M40 antautui ja nyt pitäs sitten miettiä, että hommataanko samallainen pata vai joku muu. Millanen homma tuohon olis swapa esim. m20, m42 tai m43 pata? Löytyykö jostain kyseisille koneille samallaista tietopankkai, kuin m50 swappiin? Auto on 4/88 318i. Ja m50 swappi ei tule kyseeseen, koska tuo auto on mulla ainakin toistaseksi vain talvipulkkana niin ei viittis koko autoa pistää uusiks.. Ja sopiiko tuo m40 aski muiden koneiden perään?
                    Ootko edes kokeillut hakua?

                    E30:iin minkätahansamoottorin vaihtaminen on vatvottu niin moneen kertaan että foorumia searchaamalla löytyy enemmän informaatiota ja misinformaatiota kuin kukaan meistä jaksaa kirjoittaa.

                    Jarno
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • Aosod
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2015
                      • 39
                      • kerava

                      #40
                      M40b18 koneessa satunnaisia käyntihäiriöitä.Kiihdytyksessä välillä täyskaasulla röpöttää ja välillä ei ja muutenkin satunnaisesti pätkii ajaessa.Ei tee tätä aina vaan vähän kuun asennosta riippuen.Heittää myös kierrokset todella alas kun on pysähtymässä valoihin ja painaa kytkimen pohjaan.Nokka sun muut hilut vaihdeettu kesällä, tulpat ja tulpanpiuhat myös ja kokeiltu nyt kahdella puolalla (kummastakaan ei toimintatakuuta) joten löytyskö joltain ideoita mistä seuraavaksi metsästämään ongelmaa ? Voisko mahdollisesti olla kampiakselin asentotunnistin joka jotenkin heittää väärää tietoa satunnaisesti vai onko edes mahdollista tuommonen?

                      Comment

                      • Miku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 2624
                        • Kajaani

                        #41
                        Mikähän ero lie m20b25 kaasuläpissä kun näyttää että 89 olisi vaihtunut katalysattorimallin läppä?

                        Sitten mikähän letku lie tullut tuohon ihan lähdön viereen mistä menee letku jarrutehostimelle. Omassa autossa ei ole edes lähtöä siinä kohdin. Lyön tukkoon mutta mikähän tuohon lie jossain mallissa tullut.
                        TEAM "Peli Menetetty"
                        Nyt:
                        E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                        E30 320i 2d m20b27 tic project
                        E38 728ia
                        E46 316i sedan
                        Ex:
                        3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                        Comment

                        • Bansku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2011
                          • 1493
                          • Savo

                          #42
                          Lähtö aktiivihiili pöntölle todennäköisesti

                          Comment

                          • Miku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 2624
                            • Kajaani

                            #43
                            Linkin kuvassa osanro 1.


                            Tarjoa manuaaliin kahta eri laakeria? Mitä noilla on eroa ja kumman osaa tilata?
                            TEAM "Peli Menetetty"
                            Nyt:
                            E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                            E30 320i 2d m20b27 tic project
                            E38 728ia
                            E46 316i sedan
                            Ex:
                            3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                            Comment

                            • Aosod
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2015
                              • 39
                              • kerava

                              #44
                              Originally posted by Aosod View Post
                              M40b18 koneessa satunnaisia käyntihäiriöitä.Kiihdytyksessä välillä täyskaasulla röpöttää ja välillä ei ja muutenkin satunnaisesti pätkii ajaessa.Ei tee tätä aina vaan vähän kuun asennosta riippuen.Heittää myös kierrokset todella alas kun on pysähtymässä valoihin ja painaa kytkimen pohjaan.Nokka sun muut hilut vaihdeettu kesällä, tulpat ja tulpanpiuhat myös ja kokeiltu nyt kahdella puolalla (kummastakaan ei toimintatakuuta) joten löytyskö joltain ideoita mistä seuraavaksi metsästämään ongelmaa ? Voisko mahdollisesti olla kampiakselin asentotunnistin joka jotenkin heittää väärää tietoa satunnaisesti vai onko edes mahdollista tuommonen?
                              nostetaas uudelle sivulle !

                              Comment

                              • T3
                                BTCF Member
                                • Oct 2003
                                • 8530
                                • Karhe

                                #45
                                Originally posted by Miku View Post
                                Linkin kuvassa osanro 1.


                                Tarjoa manuaaliin kahta eri laakeria? Mitä noilla on eroa ja kumman osaa tilata?
                                Tilaat tuon 934-loppuisen, koska ensimmäistä ei enää edes saa.
                                .

                                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎