Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    Originally posted by Tonton View Post
    Tarvii katin, Mutta päästöt korin mukaan. Ns kuoret riittää
    Ja melkein voisin tosissani väittää että facelifti e30ssä on aina katti oli pata mikä tahansa
    Paitsi jos on joku eksoottisemman maan vientimalli..
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • aaape
      BTCF Member
      • Aug 2009
      • 617
      • Muaninka

      Originally posted by Tonton View Post
      Tarvii katin, Mutta päästöt korin mukaan. Ns kuoret riittää
      Ja melkein voisin tosissani väittää että facelifti e30ssä on aina katti oli pata mikä tahansa
      Ei pidä paikkaansa. 3 faceliftiä ollu eikä yhessäkään ollu kattia saatika labdoja
      e36 328i turbo (95)
      vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
      e30 316 (m30)(87) projekti

      EX.
      e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        316 facelift. Kaasari.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • Tuukkaw
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2015
          • 745
          • Tre

          Originally posted by Tonton View Post
          Tarvii katin, Mutta päästöt korin mukaan. Ns kuoret riittää
          Ja melkein voisin tosissani väittää että facelifti e30ssä on aina katti oli pata mikä tahansa
          Siihen ottamatta kantaa onko faceliftissä aina kattia niin kun ton oman ryjän katsastin niin sillon oli pykälä juuri muuttunut että ei tarvitse kattia tekniikan vaihdossa kunhan läpäsee päästöt. Tai ainakin näin katsuri sano kun asiaa tiedustelin. Tosin tuostakin on jo yli vuosi että asiat on voinut muuttua.
          61 Ford
          79 HD

          Comment

          • Tonton
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 9101
            • Raisio

            Originally posted by petrolhead View Post
            316 facelift. Kaasari.
            Totta tosiaan näitäkin oli

            Originally posted by Tuukkaw View Post
            Siihen ottamatta kantaa onko faceliftissä aina kattia niin kun ton oman ryjän katsastin niin sillon oli pykälä juuri muuttunut että ei tarvitse kattia tekniikan vaihdossa kunhan läpäsee päästöt. Tai ainakin näin katsuri sano kun asiaa tiedustelin. Tosin tuostakin on jo yli vuosi että asiat on voinut muuttua.
            On siihen näköjään tullut muutoksia. Nopeasti katsottuna näytti jotenkin ristiriitaiselta. Moottorin voi vaihtaa pelkillä päästömittauksilla, mutta jos moottoria muuttaa yli 10% isommaksi niin katilla sen katsotaan alittavan päästörajat. Silti ahtaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon. Pitää lukea toi vielä ajatuksella
            Last edited by Tonton; 09-06-2017, 06:30.
            sigpic
            M-B Vito -22
            Transit Custom -18
            Yamaha vx ho cruiser -22
            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
            [email protected]

            Comment

            • qtaaa
              Newbiemmer
              • Jan 2017
              • 13
              • Uusimaa

              M50 swäpillä oleva kolmekymppi sammuu ajosta satunnaisesti. Virrat jää siis päälle ja moottori sammuu. Käynnistyy kyllä normaalisti tuon jälkeen. Mistä kannattaa lähteä etsimään vikaa?

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                Originally posted by qtaaa View Post
                M50 swäpillä oleva kolmekymppi sammuu ajosta satunnaisesti. Virrat jää siis päälle ja moottori sammuu. Käynnistyy kyllä normaalisti tuon jälkeen. Mistä kannattaa lähteä etsimään vikaa?
                No, käynnissäolemisen edellytykset on 1) jako kohallaan ja puristuspainetta löytyy, 2) saa oikean määrän bensaa, 3) saa oikea-aikaisen kipinän.
                Et kerro onko ahdettu vai vapari ja onko omalla moottorinohjauksella vai aftermarketpurkilla. Moottorinohjauksesta riippuen oikeella ohjelmistolla oleva läppäri kiinni ja tutkimaan antaako se jotain vikakoodia. Tai jos on vaikka megasquirtilla ni aika äkkiä näkee puuttuuko joku tieto mikä on käymisen edellytys

                Annetuilla tiedoilla kun joutuu veikkaamaan niin se on joko 2) tai 3) ja syy rajautuu moottorin sähköjärjestelmään tai polttoainevuotoon...
                Bensapumppu paskana, kampuran anturi paskana, johtosarjassa vikaa, koneen maadotus on morjes, joku rele temppuilee... take your pick.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • Zetz
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 3233
                  • Joensuu

                  e30 nostaa ajossa pikkuhiljaa lämpöä, ei siis mitenkään nopeasti, vaan pikkuhiljaa hiipii ylöspäin. Eikö m20 syyläri riitä sitten jäähdyttämään m50 moottoria? Termostaatti ja vesipumppu uusittu, ilmattu varmasti ilmattomaksi. Voiko myös johtua mahdollisesti viallisesta paisarin korkista
                  puh/txt/whatsapp: 0452673541
                  näillä mennään talvella:
                  e39 523ia arctic silver
                  e87 116i Japanrot
                  ja näillä kesällä:
                  e30 328i *Rot m50b28

                  Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                  ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    Originally posted by Zetz View Post
                    e30 nostaa ajossa pikkuhiljaa lämpöä, ei siis mitenkään nopeasti, vaan pikkuhiljaa hiipii ylöspäin. Eikö m20 syyläri riitä sitten jäähdyttämään m50 moottoria? Termostaatti ja vesipumppu uusittu, ilmattu varmasti ilmattomaksi. Voiko myös johtua mahdollisesti viallisesta paisarin korkista
                    Siis onko se korkki rikki? Toimiva jäähdytysjärjestelmä vaatii tiiviin korkin. Ja vuotavan korkin lisäksi jos jäähdytin on 25v vanha paska. Täynnä kattilakiveä, ei ihme ettei toimi.
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • Zetz
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 3233
                      • Joensuu

                      Originally posted by jannmann View Post
                      Siis onko se korkki rikki? Toimiva jäähdytysjärjestelmä vaatii tiiviin korkin. Ja vuotavan korkin lisäksi jos jäähdytin on 25v vanha paska. Täynnä kattilakiveä, ei ihme ettei toimi.
                      siis ei varmuutta onko korkki rikki. 1.4 bar korkki, pitääkö m50 moottorilliseso olla 2bar korkki välttämättä? sitä vain tuosta korkista pähkäilin että onko lämmön nousu mahdollista johtua jos viallinen korkki
                      puh/txt/whatsapp: 0452673541
                      näillä mennään talvella:
                      e39 523ia arctic silver
                      e87 116i Japanrot
                      ja näillä kesällä:
                      e30 328i *Rot m50b28

                      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                      ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        Sama kumpi korkki, kunhan on ehjä.
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16465
                          • Asikkala

                          Originally posted by JJT View Post
                          Sama kumpi korkki, kunhan on ehjä.
                          Juuri näin, tosin:
                          ajoin viimekesänä reilu 30 km. ilman lämpöongelmia korkilla joka mureni käsiin eli käytännössä pelkkä kansi/kierreosa jäljellä että pysyi kiinni paisarissa, orkkis e36 m50b25 joten ensin olemassa olevat osat kuntoon ennenkuin vaihdetaan toisenlaiseen. Onko Zetzin syyläri ok kuten jannmann kirjoitti ? Ja se korkki vaihtoon.

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by Zetz View Post
                            siis ei varmuutta onko korkki rikki. 1.4 bar korkki, pitääkö m50 moottorilliseso olla 2bar korkki välttämättä? sitä vain tuosta korkista pähkäilin että onko lämmön nousu mahdollista johtua jos viallinen korkki
                            No, korkki voi olla monella tapaa viallinen. Voi olla että se ei pidä painetta, pitää liikaa tai sitten ei salli alipaineen tasautua koneen jäähdyttyä. Anyhow.. Korkki säätää koko järjestelmän paineen ja ilman painetta järjestelmän teho on paljon huonompi.
                            Ainoa tapa varmistua korkin kunnosta on ostaa uusi alkuperäinen kaupasta. Ei tarvike, ei vähäkäytetty ihanhyvä, vaan uusi OEM. Trust me. Aivan varmasti kunnossa oleva M20:n syyläri riittäisi. En tosin tiedä onko 320i:ssä ja 325i:ssä sama osa. Mutta jos muut asiat on kunnossa niin 170-heppasen auto jäähdytin selviää 200 heppasen lämpökuormasta. Et sä sitä aja kuitenkaan lämä tiskissä koko ajan. Satasta ajaessa kone tuottaa jotain luokkaa 40 hepan jatkuvaa tehoa.

                            E30:issähän versiosta riippuen montaa eri yhdistelmää etuhelmaa, maskiritilöitä ja jäähdyttimen ilmanohjainta. Nämä tarvii sopia yksiin, muuten se ei saa hyvällä säkällä ilmaa mistään.

                            Onko flekti ja sen ohjaus järjissään?
                            Last edited by petrolhead; 11-06-2017, 12:32.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • Zetz
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 3233
                              • Joensuu

                              Originally posted by petrolhead View Post
                              No, korkki voi olla monella tapaa viallinen. Voi olla että se ei pidä painetta, pitää liikaa tai sitten ei salli alipaineen tasautua koneen jäähdyttyä. Anyhow.. Korkki säätää koko järjestelmän paineen ja ilman painetta järjestelmän teho on paljon huonompi.
                              Ainoa tapa varmistua korkin kunnosta on ostaa uusi alkuperäinen kaupasta. Ei tarvike, ei vähäkäytetty ihanhyvä, vaan uusi OEM. Trust me. Aivan varmasti kunnossa oleva M20:n syyläri riittäisi. En tosin tiedä onko 320i:ssä ja 325i:ssä sama osa. Mutta jos muut asiat on kunnossa niin 170-heppasen auto jäähdytin selviää 200 heppasen lämpökuormasta. Et sä sitä aja kuitenkaan lämä tiskissä koko ajan. Satasta ajaessa kone tuottaa jotain luokkaa 40 hepan jatkuvaa tehoa.

                              E30:issähän versiosta riippuen montaa eri yhdistelmää etuhelmaa, maskiritilöitä ja jäähdyttimen ilmanohjainta. Nämä tarvii sopia yksiin, muuten se ei saa hyvällä säkällä ilmaa mistään.

                              Onko flekti ja sen ohjaus järjissään?
                              korkin vaihdoin nyt varmasti toimivaan, laitoin myös hieman isomman syylärin, ihan vain kun muuta käypäistä ei ollut ja tuo on ainakin jäähdyttänyt, nykyisen jäähdyttimen virtauksesta ei varmuutta. sähköflekti on on/off katkaisimella eli se varmasti toimii, nyt lähdetään kokeilemaan joko lämmöt kestäisi kurissa.



                              edit, lämmöt pysyy kurissa, mutta tuo 92cel termostaatti on kyllä liian raju, käykö m30 moottorin termostaatti m50 koneeseen??
                              Last edited by Zetz; 11-06-2017, 16:44.
                              puh/txt/whatsapp: 0452673541
                              näillä mennään talvella:
                              e39 523ia arctic silver
                              e87 116i Japanrot
                              ja näillä kesällä:
                              e30 328i *Rot m50b28

                              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                              ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                              Comment

                              • Bemssi
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2010
                                • 872
                                • Kerkkoo

                                M42b18

                                Noniin taas olisi aihetta kysymykseen, kun is taas vastustelee.. mikä mahtaa tehdä, että kylmänä autossa normaali tyhjäkäynti mutta heti kun lämpenee tyhjäkäynti nousee 1200rpm.. kaikki imuletkut ja tiivisteet uusittu.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎