Originally posted by Tonton
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 Kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Tonton View PostTarvii katin, Mutta päästöt korin mukaan. Ns kuoret riittää
Ja melkein voisin tosissani väittää että facelifti e30ssä on aina katti oli pata mikä tahansae36 328i turbo (95)
vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
e30 316 (m30)(87) projekti
EX.
e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d
Comment
-
-
316 facelift. Kaasari.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View PostTarvii katin, Mutta päästöt korin mukaan. Ns kuoret riittää
Ja melkein voisin tosissani väittää että facelifti e30ssä on aina katti oli pata mikä tahansa61 Ford
79 HD
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View Post316 facelift. Kaasari.
Originally posted by Tuukkaw View PostSiihen ottamatta kantaa onko faceliftissä aina kattia niin kun ton oman ryjän katsastin niin sillon oli pykälä juuri muuttunut että ei tarvitse kattia tekniikan vaihdossa kunhan läpäsee päästöt. Tai ainakin näin katsuri sano kun asiaa tiedustelin. Tosin tuostakin on jo yli vuosi että asiat on voinut muuttua.Last edited by Tonton; 09-06-2017, 06:30.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by qtaaa View PostM50 swäpillä oleva kolmekymppi sammuu ajosta satunnaisesti. Virrat jää siis päälle ja moottori sammuu. Käynnistyy kyllä normaalisti tuon jälkeen. Mistä kannattaa lähteä etsimään vikaa?
Et kerro onko ahdettu vai vapari ja onko omalla moottorinohjauksella vai aftermarketpurkilla. Moottorinohjauksesta riippuen oikeella ohjelmistolla oleva läppäri kiinni ja tutkimaan antaako se jotain vikakoodia. Tai jos on vaikka megasquirtilla ni aika äkkiä näkee puuttuuko joku tieto mikä on käymisen edellytys
Annetuilla tiedoilla kun joutuu veikkaamaan niin se on joko 2) tai 3) ja syy rajautuu moottorin sähköjärjestelmään tai polttoainevuotoon...
Bensapumppu paskana, kampuran anturi paskana, johtosarjassa vikaa, koneen maadotus on morjes, joku rele temppuilee... take your pick.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
e30 nostaa ajossa pikkuhiljaa lämpöä, ei siis mitenkään nopeasti, vaan pikkuhiljaa hiipii ylöspäin. Eikö m20 syyläri riitä sitten jäähdyttämään m50 moottoria? Termostaatti ja vesipumppu uusittu, ilmattu varmasti ilmattomaksi. Voiko myös johtua mahdollisesti viallisesta paisarin korkistapuh/txt/whatsapp: 0452673541
näillä mennään talvella:
e39 523ia arctic silver
e87 116i Japanrot
ja näillä kesällä:
e30 328i *Rot m50b28
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2
Comment
-
-
Originally posted by Zetz View Poste30 nostaa ajossa pikkuhiljaa lämpöä, ei siis mitenkään nopeasti, vaan pikkuhiljaa hiipii ylöspäin. Eikö m20 syyläri riitä sitten jäähdyttämään m50 moottoria? Termostaatti ja vesipumppu uusittu, ilmattu varmasti ilmattomaksi. Voiko myös johtua mahdollisesti viallisesta paisarin korkistaAprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostSiis onko se korkki rikki? Toimiva jäähdytysjärjestelmä vaatii tiiviin korkin. Ja vuotavan korkin lisäksi jos jäähdytin on 25v vanha paska. Täynnä kattilakiveä, ei ihme ettei toimi.puh/txt/whatsapp: 0452673541
näillä mennään talvella:
e39 523ia arctic silver
e87 116i Japanrot
ja näillä kesällä:
e30 328i *Rot m50b28
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2
Comment
-
-
Originally posted by JJT View PostSama kumpi korkki, kunhan on ehjä.
ajoin viimekesänä reilu 30 km. ilman lämpöongelmia korkilla joka mureni käsiin eli käytännössä pelkkä kansi/kierreosa jäljellä että pysyi kiinni paisarissa, orkkis e36 m50b25 joten ensin olemassa olevat osat kuntoon ennenkuin vaihdetaan toisenlaiseen. Onko Zetzin syyläri ok kuten jannmann kirjoitti ? Ja se korkki vaihtoon.
Comment
-
-
Originally posted by Zetz View Postsiis ei varmuutta onko korkki rikki. 1.4 bar korkki, pitääkö m50 moottorilliseso olla 2bar korkki välttämättä? sitä vain tuosta korkista pähkäilin että onko lämmön nousu mahdollista johtua jos viallinen korkki
Ainoa tapa varmistua korkin kunnosta on ostaa uusi alkuperäinen kaupasta. Ei tarvike, ei vähäkäytetty ihanhyvä, vaan uusi OEM. Trust me. Aivan varmasti kunnossa oleva M20:n syyläri riittäisi. En tosin tiedä onko 320i:ssä ja 325i:ssä sama osa. Mutta jos muut asiat on kunnossa niin 170-heppasen auto jäähdytin selviää 200 heppasen lämpökuormasta. Et sä sitä aja kuitenkaan lämä tiskissä koko ajan. Satasta ajaessa kone tuottaa jotain luokkaa 40 hepan jatkuvaa tehoa.
E30:issähän versiosta riippuen montaa eri yhdistelmää etuhelmaa, maskiritilöitä ja jäähdyttimen ilmanohjainta. Nämä tarvii sopia yksiin, muuten se ei saa hyvällä säkällä ilmaa mistään.
Onko flekti ja sen ohjaus järjissään?Last edited by petrolhead; 11-06-2017, 12:32.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostNo, korkki voi olla monella tapaa viallinen. Voi olla että se ei pidä painetta, pitää liikaa tai sitten ei salli alipaineen tasautua koneen jäähdyttyä. Anyhow.. Korkki säätää koko järjestelmän paineen ja ilman painetta järjestelmän teho on paljon huonompi.
Ainoa tapa varmistua korkin kunnosta on ostaa uusi alkuperäinen kaupasta. Ei tarvike, ei vähäkäytetty ihanhyvä, vaan uusi OEM. Trust me. Aivan varmasti kunnossa oleva M20:n syyläri riittäisi. En tosin tiedä onko 320i:ssä ja 325i:ssä sama osa. Mutta jos muut asiat on kunnossa niin 170-heppasen auto jäähdytin selviää 200 heppasen lämpökuormasta. Et sä sitä aja kuitenkaan lämä tiskissä koko ajan. Satasta ajaessa kone tuottaa jotain luokkaa 40 hepan jatkuvaa tehoa.
E30:issähän versiosta riippuen montaa eri yhdistelmää etuhelmaa, maskiritilöitä ja jäähdyttimen ilmanohjainta. Nämä tarvii sopia yksiin, muuten se ei saa hyvällä säkällä ilmaa mistään.
Onko flekti ja sen ohjaus järjissään?
edit, lämmöt pysyy kurissa, mutta tuo 92cel termostaatti on kyllä liian raju, käykö m30 moottorin termostaatti m50 koneeseen??Last edited by Zetz; 11-06-2017, 16:44.puh/txt/whatsapp: 0452673541
näillä mennään talvella:
e39 523ia arctic silver
e87 116i Japanrot
ja näillä kesällä:
e30 328i *Rot m50b28
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2
Comment
-
Comment