Originally posted by Bemssi
View Post
E30 Kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Minkä arvojen ? Lambda-rivi siinä testituloksessa ? Sillä ei ole juurikaan (tai mitään ?) tekemistä lambdan kunnon kanssa.Originally posted by Bemssi View PostAi niin unohdin mainita, että tuo putsattu ja vaihdettu toiseenkin = ei vaikutusta. Oma vika kohdistus siirtyy lambdaan, koska näytti pakokaasutesteissä olevan arvojen ulkopuolella.
Comment
-
ei pysy lämmöt kurissa ei, neste ei kierrä paisariin ollenkaan, mistä tämä voi johtua? syyläristä paisariin menevä letku ei ole tukossa., neste kyllä kiertää muuten ja jäähdyttimen neste on viileää. koitettu ilmata jo montakin kertaa, mutta ilmalukko siellä jossain vissiin on mutta missä, ja mioten sen saa poisOriginally posted by Zetz View Postkorkin vaihdoin nyt varmasti toimivaan, laitoin myös hieman isomman syylärin, ihan vain kun muuta käypäistä ei ollut ja tuo on ainakin jäähdyttänyt, nykyisen jäähdyttimen virtauksesta ei varmuutta. sähköflekti on on/off katkaisimella eli se varmasti toimii, nyt lähdetään kokeilemaan joko lämmöt kestäisi kurissa.
edit, lämmöt pysyy kurissa, mutta tuo 92cel termostaatti on kyllä liian raju, käykö m30 moottorin termostaatti m50 koneeseen??puh/txt/whatsapp: 0452673541
näillä mennään talvella:
e39 523ia arctic silver
e87 116i Japanrot
ja näillä kesällä:
e30 328i *Rot m50b28
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2
Comment
-
Onhan Lämmityslaitteen kennolle menevät letkut oikeinpäin?Originally posted by Zetz View Postei pysy lämmöt kurissa ei, neste ei kierrä paisariin ollenkaan, mistä tämä voi johtua? syyläristä paisariin menevä letku ei ole tukossa., neste kyllä kiertää muuten ja jäähdyttimen neste on viileää. koitettu ilmata jo montakin kertaa, mutta ilmalukko siellä jossain vissiin on mutta missä, ja mioten sen saa poisE30 325i Cabrio
E39 525i Touring
E66 760li
Comment
-
Kannesta alempaanOriginally posted by hemperor View PostOnhan Lämmityslaitteen kennolle menevät letkut oikeinpäin?puh/txt/whatsapp: 0452673541
näillä mennään talvella:
e39 523ia arctic silver
e87 116i Japanrot
ja näillä kesällä:
e30 328i *Rot m50b28
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2
Comment
-
Miten saa 2d oven yläpuolen kromilistan irti sitä hajoittamatta. Pitääkä saada ylä- vai alalaita ensin kammettua irti? Eli tämä

Entäs sivuikkunan takana olevan listan kromilista. Miten irtoaa? eli tämä

Onko etu- ja takalaseissa ollut tehtaalta lähtiessä tiivisteen alla harmaa massa? Ja kuuluuko takalasin tiivisteen alla alakulmassa olla muovi, jonka alla on joku musta joustava liimamassa? Jos on ollut alkujaan niin pitääkö sinne tiivisteen ja karmin väliin jotain laittaa?? Kuva taas selventämässä. Harmaata massaa on nuo kaiki irtopallot peräkontin päällä.
Comment
-
Sivuikkunan lista irtoaa, kun painaa takapuoellta niiden pienten muovikkiinnikeiden keski tapit sisään/vetää ulos.Originally posted by Sam Hill View PostMiten saa 2d oven yläpuolen kromilistan irti sitä hajoittamatta. Pitääkä saada ylä- vai alalaita ensin kammettua irti? Eli tämä
[IMG]kuva[/IMG]
Entäs sivuikkunan takana olevan listan kromilista. Miten irtoaa? eli tämä
[IMG]kuva[/IMG]
Onko etu- ja takalaseissa ollut tehtaalta lähtiessä tiivisteen alla harmaa massa? Ja kuuluuko takalasin tiivisteen alla alakulmassa olla muovi, jonka alla on joku musta joustava liimamassa? Jos on ollut alkujaan niin pitääkö sinne tiivisteen ja karmin väliin jotain laittaa?? Kuva taas selventämässä. Harmaata massaa on nuo kaiki irtopallot peräkontin päällä.
[IMG]kuva[/IMG]
Oven listassa on semmoset metalliset ns kynsi kiinnikeet ja muistaakseni listan alareunaa kampeamalla lähtee, kannattaa käyttää jotain myovista työkalua niin välttää isommilta vaurioiltaE30 316 Turbo
Comment
-
Omassa kopassa ei ollut tiivisteen alla mitään massaa, vaan puhdas maalattu karmi. Alareunassa oli kyllä tuo muovilla peitetty bituminauha ja ajattelin laittaa sinne kasatessakin jotain vastaavaa.Originally posted by Sam Hill View Posta
Onko etu- ja takalaseissa ollut tehtaalta lähtiessä tiivisteen alla harmaa massa? Ja kuuluuko takalasin tiivisteen alla alakulmassa olla muovi, jonka alla on joku musta joustava liimamassa? Jos on ollut alkujaan niin pitääkö sinne tiivisteen ja karmin väliin jotain laittaa?? Kuva taas selventämässä. Harmaata massaa on nuo kaiki irtopallot peräkontin päällä.

Comment
-
Löytyi ne muovitapit haperoituneen tiivisteen alta kun hiukan tonki.Originally posted by andhu View PostSivuikkunan lista irtoaa, kun painaa takapuoellta niiden pienten muovikkiinnikeiden keski tapit sisään/vetää ulos.
Kun otti ikkunan tiivisteen niin ne kiinnikkeet näkyy sieltä. Siinä sitten pähkäilin että kummalta puolelta pitää vääntää, ylä vai ala. Väännämme varovasti siis alapuolelta. Eihän näitä kyllä irroitettaviksi ole tehty, sen verran tiukassa ovat. Kiitoksia.Originally posted by andhu View PostOven listassa on semmoset metalliset ns kynsi kiinnikeet ja muistaakseni listan alareunaa kampeamalla lähtee, kannattaa käyttää jotain myovista työkalua niin välttää isommilta vaurioilta
Itsellä etulasissa on vielä enemmän sitä massaa. Tiedä onko noita joskus irroiteltu, mutta tuntuu hiukan oudolta että molemmat lasit olisi joskus käytetty irti ja sitten joku olisi tiivisteen väliin vielä jotain laittanut. Kyllähän tiivisteen täytyy pitää. Tiedäppä tuota. Muovinkin funktio on hiukan hämärä mutta jos sellaista muiltakin löytyy niin voisi itsekkin sellaisen sinne viritellä. KiitoksiaOriginally posted by Skarpa View PostOmassa kopassa ei ollut tiivisteen alla mitään massaa, vaan puhdas maalattu karmi. Alareunassa oli kyllä tuo muovilla peitetty bituminauha ja ajattelin laittaa sinne kasatessakin jotain vastaavaa.
Comment
-
Vesi, loskapaska, jää ja sensellanen ei mene sinne karmin poteroon ehkä samallalailla jos on se mikälie massa. Alunperin karmin nurkassa on vanhimmissa autoissa ainakin vedenpoistoreikä. Jää tiivisteen alle piiloon.
..tai sitten se estää tiivistettä hankaamasta maaleja pois karmin vekistä. Tai vähentää tiivisteen natinaa kun kori elää. Mä en oikeesti tiedä, vetelen vaan hatusta tässä juttua.Last edited by petrolhead; 14-06-2017, 20:19.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Tuossa on vedenpoistoreiät, oli vain oikeaan kulmaan laitettu niin paljon massaa että oli tukossa. Vasemmalle oli jätetty palon veto kesken reiän kohdilta.Originally posted by petrolhead View PostVesi, loskapaska, jää ja sensellanen ei mene sinne karmin poteroon ehkä samallalailla jos on se mikälie massa. Alunperin karmin nurkassa on vanhimmissa autoissa ainakin vedenpoistoreikä. Jää tiivisteen alle piiloon.
..tai sitten se estää tiivistettä hankaamasta maaleja pois karmin vekistä. Tai vähentää tiivisteen natinaa kun kori elää. Mä en oikeesti tiedä, vetelen vaan hatusta tässä juttua.
Kieltämättä likaa ei tiivisteen alta löytynyt vaikka tiiviste olikin yläkulmistaan hiukan päässyt kutistumaan. Voihan se olla että tuolla aineella on joku funktio ollut. Tai voip olla olemattakin.
Comment
-
Hansikaslokero ei aukea. Otin saranan irti mutta ei saa siltikään auki. Miten tuo aukeaa mahdollisimman vähällä rikkomisella?BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
Sahaat palan irti niin että lukko kahva/lukko jää kojelautaan kiinni, sitten loput osat paskaksi eli sama miten irroittaa, tuloksena on täytettä romukoppaan.Originally posted by smpovers View PostHansikaslokero ei aukea. Otin saranan irti mutta ei saa siltikään auki. Miten tuo aukeaa mahdollisimman vähällä rikkomisella?
Comment
Comment