E30 Kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Saako jostain, muualta kuin merkkiliikkeestä tai vastaavasta, releitä sulakeboksiin järkihintaan? Näissähän jalkojen järjestys poikkeaa valtavirrasta. Melkein jo haksahdin...
-
-
Löytyyköhän jostain tarkkaa kuvausta / listaa si-boardin komponenteista? puuttuu joitain komponentteja ja osa niin epämääräisen näköisiä niin ajattelin kerralla vaihtaa kaikki.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jr66 View Post
Onko mittaristo sama mikä siinä oli täältä lähtiessä ?
Ja ilmeisesti pelkän led-kamman saa pois, mikä ei vaikuta mittaristoon. Mutta jos ilmaisimen koko piirikortin ottaa pois, niin se vaikuttaa. No, on tämäkin homma hoidettavissa muilla konsteilla, ei välttämättä tartte uutta mittaristoa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 525iiäxä View Post
Rohkenen esittää eriävän mielipiteen. Vai irtoaako itse led-osio vielä jotenkin SI-boardista? Kaavioiden mukaan ainakin lämpömittarin tieto kulkee service interval p/c boardin kautta. Ja näyttäis myös menevän jarrujen kulumisanturinkin tieto. Nykäisin mittariston auki, kun toi kulumisvalo on mykkä. Joku siellä oli jo käynyt, SI-piiri olikin jo revitty hitoille ja lämpömittaria varten tehty omatoiminen viritys... Kulumisanturin polttimon toinen nastahan tulee juuri SI boardin liittimestä (toinen pinni oikealta), niin eipä ihme jos ei valo syty.
Ja kun en nyt saanut kuvia liitettyä suoraan, niin ovat tässä pelkkinä linkkeinä.
Lämpömittarin tieto on hypytetty jännästi suoraan liittimestä mittarille. Tämäkin on sinänsä ihan "oikein" tehty, kun SI-board puuttuu. Näin on mittariin saatu eloa.
Jottei näköjään takaiskut loppuisi, niin ehjä mittaristo sitten vaan hakuun... Tai ainakin sellainen, missä on tuo service-zydeemi paikallaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by schwarze View Post
Voi huoletta poistaa ledi-kamman, ei vaikuta mittariston toimintaan mitenkään.
Ja kun en nyt saanut kuvia liitettyä suoraan, niin ovat tässä pelkkinä linkkeinä.
Lämpömittarin tieto on hypytetty jännästi suoraan liittimestä mittarille. Tämäkin on sinänsä ihan "oikein" tehty, kun SI-board puuttuu. Näin on mittariin saatu eloa.
Jottei näköjään takaiskut loppuisi, niin ehjä mittaristo sitten vaan hakuun... Tai ainakin sellainen, missä on tuo service-zydeemi paikallaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jr66 View PostEi kai siinä viivettä ole. Piuhat on tietysti tutkittu ja "varmasti" kunnossa ? Jännä, tietääkseni ihan yksinkertainen virtapiiri eli auki tai kiinni.
Leave a comment:
-
-
Ei kai siinä viivettä ole. Piuhat on tietysti tutkittu ja "varmasti" kunnossa ? Jännä, tietääkseni ihan yksinkertainen virtapiiri eli auki tai kiinni.
Leave a comment:
-
-
Nyt ei taas ymmärrä... Liittyy tuohon pari pykälää aiemmin olleeseen jarrupalojen kulumisanturiin. Virittelin johdotuksen kohdalleen ja mittariston liittimistä mitattuna virtapiiri on ehyt. Etupäästä puuttuu anturi, mutta johdonpäät oli yhdessä. Merkkivalo ei pala, kuten ei pidäkään. Mutta ei pala silloinkaan kun irrottaa johdonpäät toisistaan ja piiri katkeaa. Polttimo on tarkistettu, ehjä. Eihän tähän nyt liity mitään muita asioita? Melkein kaikkihan tuosta on irrallaan, mutta kaavion mukaan ei pitäisi riippua mistään muusta. Vai onko siinä esim viivettä?
Leave a comment:
-
-
316 vm 88 ja toimimaton sähköinen kiertovesipumppu.
ÂÂ Käsittääkseni sulakeboksin ulkopuolella olevat 2 relettä ovat kiertovesipumppuun liittyviä, olenko oikeassa ? Minne kiertovesipumpun johtojen toinen pää menee, sain seurattua rattiakselille asti kuskin jalkotilaan, siitä katoaa jonnekkin syövereihin.
Ongelmana siis toimimaton pumppu, releistä toiselle tulee jatkuva virta, toiselle releelle ei tule mihinkään nastaan mitään. Mistä ohjaus tulee kyseisille releille / pumpulle ? Missä sulake?Last edited by toNmbbA; 20-12-2023, 19:54.
Leave a comment:
-
-
Mites tuota...? Ilmeisesti rumpujarrullisen version jarrupalojen kulumisanturi on vain etupyörässä? Tossa jonkun aikaa sai raapia päätä, että mitenkäs noi johdot meneekään, ennen kuin tämä ajatus pulpahti mieleen. Etupään johtosarja on tulipalon jäljiltä vaihdettu. Mitä todennäköisimmin "uusi" on rumpujarrullisesta. Takapalojen anturin originaali johdotus päättyy kuskin penkin kohdalle, samaan paikkaan, missä "uusi" etupään johtosarja on liitetty vanhaan taakse menevään johtosarjaan. Anturin johdot ovat siis irtonaisina, kun ei ole löytynyt vastapeluria. Sulakerasian vieressä on taasen oikean väriset irtonaiset johdot, jotka menevät suoraan mittaritauluun oikeisiin pinneihin. Tämän yhtälön ratkaisu täytyy siis olla rumpujarrullisen johtosarjan etuosa ja originaali takaosa. Muita epäilyttäviä liitoksia tahi muita viritelmiä ei näy olevan. Onhan tuo pienillä johtohommilla tehtävissä, mutta aikansa otti ennen kuin ratkesi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juhi View PostMulla oli myös sama vika. Vaihdoin kaikki konkat ja uudet akut SI-levyyn, sitten huomasin että mittariston kehyksessä olin käyttänyt liian pitkiä ruuveja ja niillä olin tuhonnut SI-levyn. Tuo on aika yleistä, että menee ruuvit sekaisin ja saa tuhoa aikaan.
Eihän nyt vain ole sama homma toNmbbA:lla?
Jos ei tule omin avuin kuntoon, niin tämä kaveri osannee auttaa:
[email protected]
Leave a comment:
-
Leave a comment: