Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhi
    Bimmer Rookie
    • Sep 2009
    • 149
    • Espoo

    Mulla oli myös sama vika. Vaihdoin kaikki konkat ja uudet akut SI-levyyn, sitten huomasin että mittariston kehyksessä olin käyttänyt liian pitkiä ruuveja ja niillä olin tuhonnut SI-levyn. Tuo on aika yleistä, että menee ruuvit sekaisin ja saa tuhoa aikaan.
    Eihän nyt vain ole sama homma toNmbbA:lla?

    Jos ei tule omin avuin kuntoon, niin tämä kaveri osannee auttaa:
    [email protected]
    Welcome back to Instagram. Sign in to check out what your friends, family & interests have been capturing & sharing around the world.

    Harraste: E30 325i M-Tech II -90
    Käyttis: G31 540i xDrive -18

    Comment

    • toNmbbA
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2009
      • 2329
      • Espoo

      Originally posted by Juhi View Post
      Mulla oli myös sama vika. Vaihdoin kaikki konkat ja uudet akut SI-levyyn, sitten huomasin että mittariston kehyksessä olin käyttänyt liian pitkiä ruuveja ja niillä olin tuhonnut SI-levyn. Tuo on aika yleistä, että menee ruuvit sekaisin ja saa tuhoa aikaan.
      Eihän nyt vain ole sama homma toNmbbA:lla?

      Jos ei tule omin avuin kuntoon, niin tämä kaveri osannee auttaa:
      [email protected]
      Welcome back to Instagram. Sign in to check out what your friends, family & interests have been capturing & sharing around the world.
      Ei ole omassa onneksi ruuveilla tökitty rikki. Täytynee vielä yrittää vaihtaa toisenmalliset akut ja toivoa että asettuisi sillä lopullisesti.
      Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
      Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

      Comment

      • schwarze
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 2017
        • Kangasala

        Originally posted by 525iiäxä View Post

        Tämä kiinnostaa myös täällä. Kun ei nuo kuitenkaan toimi, luulisin.
        Voi huoletta poistaa ledi-kamman, ei vaikuta mittariston toimintaan mitenkään.
        Last edited by schwarze; 06-12-2023, 21:25.
        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

        Comment

        • 525iiäxä
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1843
          • Lappeenranta, Finland

          Mites tuota...? Ilmeisesti rumpujarrullisen version jarrupalojen kulumisanturi on vain etupyörässä? Tossa jonkun aikaa sai raapia päätä, että mitenkäs noi johdot meneekään, ennen kuin tämä ajatus pulpahti mieleen. Etupään johtosarja on tulipalon jäljiltä vaihdettu. Mitä todennäköisimmin "uusi" on rumpujarrullisesta. Takapalojen anturin originaali johdotus päättyy kuskin penkin kohdalle, samaan paikkaan, missä "uusi" etupään johtosarja on liitetty vanhaan taakse menevään johtosarjaan. Anturin johdot ovat siis irtonaisina, kun ei ole löytynyt vastapeluria. Sulakerasian vieressä on taasen oikean väriset irtonaiset johdot, jotka menevät suoraan mittaritauluun oikeisiin pinneihin. Tämän yhtälön ratkaisu täytyy siis olla rumpujarrullisen johtosarjan etuosa ja originaali takaosa. Muita epäilyttäviä liitoksia tahi muita viritelmiä ei näy olevan. Onhan tuo pienillä johtohommilla tehtävissä, mutta aikansa otti ennen kuin ratkesi.

          Volvo V70 2.4T -02
          E30 323i -84 (taas)

          Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

          Comment

          • toNmbbA
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2009
            • 2329
            • Espoo

            316 vm 88 ja toimimaton sähköinen kiertovesipumppu.
             Käsittääkseni sulakeboksin ulkopuolella olevat 2 relettä ovat kiertovesipumppuun liittyviä, olenko oikeassa ? Minne kiertovesipumpun johtojen toinen pää menee, sain seurattua rattiakselille asti kuskin jalkotilaan, siitä katoaa jonnekkin syövereihin.

            Ongelmana siis toimimaton pumppu, releistä toiselle tulee jatkuva virta, toiselle releelle ei tule mihinkään nastaan mitään. Mistä ohjaus tulee kyseisille releille / pumpulle ? Missä sulake?
            Last edited by toNmbbA; 20-12-2023, 20:54.
            Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
            Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

            Comment

            • Topi08
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 4459
              • .

              Minä vuonna on ensimmäisiä vähäpäästöisiä e30 rekisteröity suomeen?

              Comment

              • 525iiäxä
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1843
                • Lappeenranta, Finland

                Nyt ei taas ymmärrä... Liittyy tuohon pari pykälää aiemmin olleeseen jarrupalojen kulumisanturiin. Virittelin johdotuksen kohdalleen ja mittariston liittimistä mitattuna virtapiiri on ehyt. Etupäästä puuttuu anturi, mutta johdonpäät oli yhdessä. Merkkivalo ei pala, kuten ei pidäkään. Mutta ei pala silloinkaan kun irrottaa johdonpäät toisistaan ja piiri katkeaa. Polttimo on tarkistettu, ehjä. Eihän tähän nyt liity mitään muita asioita? Melkein kaikkihan tuosta on irrallaan, mutta kaavion mukaan ei pitäisi riippua mistään muusta. Vai onko siinä esim viivettä?

                Volvo V70 2.4T -02
                E30 323i -84 (taas)

                Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16438
                  • Asikkala

                  Ei kai siinä viivettä ole. Piuhat on tietysti tutkittu ja "varmasti" kunnossa ? Jännä, tietääkseni ihan yksinkertainen virtapiiri eli auki tai kiinni.

                  Comment

                  • 525iiäxä
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2005
                    • 1843
                    • Lappeenranta, Finland

                    Originally posted by jr66 View Post
                    Ei kai siinä viivettä ole. Piuhat on tietysti tutkittu ja "varmasti" kunnossa ? Jännä, tietääkseni ihan yksinkertainen virtapiiri eli auki tai kiinni.
                    Johdotus on tutkittu. Kunnossa ovat. Mittaristosta lähtee ehyt virtapiiri, joka aukeaa kun irtopäät irroittaa toisistaan. Onhan tuo tehtävissä muilla konsteilla, mutta saishan originaalikin toimia.

                    Volvo V70 2.4T -02
                    E30 323i -84 (taas)

                    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                    Comment

                    • 525iiäxä
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2005
                      • 1843
                      • Lappeenranta, Finland

                      Originally posted by schwarze View Post

                      Voi huoletta poistaa ledi-kamman, ei vaikuta mittariston toimintaan mitenkään.
                      Rohkenen esittää eriävän mielipiteen. Vai irtoaako itse led-osio vielä jotenkin SI-boardista? Kaavioiden mukaan ainakin lämpömittarin tieto kulkee service interval p/c boardin kautta. Ja näyttäis myös menevän jarrujen kulumisanturinkin tieto. Nykäisin mittariston auki, kun toi kulumisvalo on mykkä. Joku siellä oli jo käynyt, SI-piiri olikin jo revitty hitoille ja lämpömittaria varten tehty omatoiminen viritys... Kulumisanturin polttimon toinen nastahan tulee juuri SI boardin liittimestä (toinen pinni oikealta), niin eipä ihme jos ei valo syty.

                      Ja kun en nyt saanut kuvia liitettyä suoraan, niin ovat tässä pelkkinä linkkeinä.



                      Lämpömittarin tieto on hypytetty jännästi suoraan liittimestä mittarille. Tämäkin on sinänsä ihan "oikein" tehty, kun SI-board puuttuu. Näin on mittariin saatu eloa.



                      Jottei näköjään takaiskut loppuisi, niin ehjä mittaristo sitten vaan hakuun... Tai ainakin sellainen, missä on tuo service-zydeemi paikallaan.

                      Volvo V70 2.4T -02
                      E30 323i -84 (taas)

                      Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16438
                        • Asikkala

                        Originally posted by 525iiäxä View Post

                        Rohkenen esittää eriävän mielipiteen. Vai irtoaako itse led-osio vielä jotenkin SI-boardista? Kaavioiden mukaan ainakin lämpömittarin tieto kulkee service interval p/c boardin kautta. Ja näyttäis myös menevän jarrujen kulumisanturinkin tieto. Nykäisin mittariston auki, kun toi kulumisvalo on mykkä. Joku siellä oli jo käynyt, SI-piiri olikin jo revitty hitoille ja lämpömittaria varten tehty omatoiminen viritys... Kulumisanturin polttimon toinen nastahan tulee juuri SI boardin liittimestä (toinen pinni oikealta), niin eipä ihme jos ei valo syty.

                        Ja kun en nyt saanut kuvia liitettyä suoraan, niin ovat tässä pelkkinä linkkeinä.



                        Lämpömittarin tieto on hypytetty jännästi suoraan liittimestä mittarille. Tämäkin on sinänsä ihan "oikein" tehty, kun SI-board puuttuu. Näin on mittariin saatu eloa.



                        Jottei näköjään takaiskut loppuisi, niin ehjä mittaristo sitten vaan hakuun... Tai ainakin sellainen, missä on tuo service-zydeemi paikallaan.
                        Onko mittaristo sama mikä siinä oli täältä lähtiessä ?

                        Comment

                        • 525iiäxä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2005
                          • 1843
                          • Lappeenranta, Finland

                          Originally posted by jr66 View Post

                          Onko mittaristo sama mikä siinä oli täältä lähtiessä ?
                          On sama.

                          Ja ilmeisesti pelkän led-kamman saa pois, mikä ei vaikuta mittaristoon. Mutta jos ilmaisimen koko piirikortin ottaa pois, niin se vaikuttaa. No, on tämäkin homma hoidettavissa muilla konsteilla, ei välttämättä tartte uutta mittaristoa.

                          Volvo V70 2.4T -02
                          E30 323i -84 (taas)

                          Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                          Comment

                          • toNmbbA
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2009
                            • 2329
                            • Espoo

                            Löytyyköhän jostain tarkkaa kuvausta / listaa si-boardin komponenteista? puuttuu joitain komponentteja ja osa niin epämääräisen näköisiä niin ajattelin kerralla vaihtaa kaikki.
                            Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                            Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                            Comment

                            • MikeDry
                              BTCF Member
                              • May 2006
                              • 6181
                              • Helsinki

                              Tää selvisinkin, uusi vakio on tulossa
                              Last edited by MikeDry; 24-01-2024, 12:59.
                              Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                              Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                              Comment

                              • 525iiäxä
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2005
                                • 1843
                                • Lappeenranta, Finland

                                Ei mitään. Tilanne raukesi...
                                Last edited by 525iiäxä; 18-02-2024, 01:07.

                                Volvo V70 2.4T -02
                                E30 323i -84 (taas)

                                Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎