E30 nopea ohjaus

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• petrolhead
    replied
    Originally posted by [pmp] View Post
    Nostellaas vanhaa. Tehostin pitäisi saada talveksi tohon kolmekymppiin.
    Mites noi sähköiset tehostimet, aika paljon käytetty vissiin jonkun corsan sähköistä tehostinta, onko tästä kellään mitään tietoa? Ja mites toi nopea ohjaus, saako niitä nykyään ostaa jostakin ja toimiiko ilman tehostinta järkevästi?
    Tehostamattomaan "pyöreällä" hammastangolla olevaan e30 ohjausvaihteeseen 250€ kun viimeksi kysyin sorvaamo Karpiolalta.

Leave a comment:

• [pmp]
    replied
    Nostellaas vanhaa. Tehostin pitäisi saada talveksi tohon kolmekymppiin.
    Mites noi sähköiset tehostimet, aika paljon käytetty vissiin jonkun corsan sähköistä tehostinta, onko tästä kellään mitään tietoa? Ja mites toi nopea ohjaus, saako niitä nykyään ostaa jostakin ja toimiiko ilman tehostinta järkevästi?

Leave a comment:

• demo187
    replied
    Originally posted by jkan View Post
    Onko ketään laittanut tälläistä e30:seen?

http://www.jatek.fi/auto-osat/product/109
    Niin eiks kellään oo tietoo tälläsistä? Vaikuttais aika yksinkertaselta ratkaisulta ja sais ainaki nopeen ohjauksen?

Leave a comment:

• Freak
    replied
    Mulla oli tehostamattomalla ohjauksella oleva 320i -86 eikä siinä ollut ohjausiskaria, mutta kaverin vuotta uudemmassa oli kyllä iskari. :think

Leave a comment:

• Rocla
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    mut ei yhessäkään tehostamattomassa 6-syl oo ollu mitä olen nähny.
    Samaa mieltä, kaikki 6 syl e30 autot, joissa olen nähnyt ohjausiskarin ovat olleet tekniikanvaihtoja ja niissä on ollut 4 syl akseli.

Leave a comment:

• JJT
    replied
    Originally posted by GOOFY View Post
    vois luulla että ohjaustehostetuissa ei tarvitse tuota iskaria. mut on kai kutos koneisiakin ilman tehostajaa, jolloin niissä on iskari? mut eikai tehostetuissa enää ole iskaria?:think
    Ei ainakaan tehostetuissa, mut ei yhessäkään tehostamattomassa 6-syl oo ollu mitä olen nähny, voihan se olla että joissain on.

Leave a comment:

• GOOFY
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Eihän tuota iskaria oo edes kun 4-sylinterisissä? Vaikuttaako se kevyempi keula niin paljon että aiheuttaa tärinöitä tuon puuttuminen:think
    vois luulla että ohjaustehostetuissa ei tarvitse tuota iskaria. mut on kai kutos koneisiakin ilman tehostajaa, jolloin niissä on iskari? mut eikai tehostetuissa enää ole iskaria?:think
    Last edited by GOOFY; 16-05-2010, 21:33.

Leave a comment:

• Jasu
    replied
    Kyllä noita on myös 6-sylinterisissä ollut.

Leave a comment:

• JJT
    replied
    eipä ole tullu ajettua ihan uudella e30:llä, joten hankala sanoa miten se ohjaus on toiminu uutena. ei tuossa vaihtamassani iskarissa ollu enää mitään eloa... ei kai se mitään ranteille lyö ilman iskaria, mutta ratti tärisee varmasti tosi hervottomasti...
    Eihän tuota iskaria oo edes kun 4-sylinterisissä? Vaikuttaako se kevyempi keula niin paljon että aiheuttaa tärinöitä tuon puuttuminen:think

Leave a comment:

• GOOFY
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Luin itse vastauksen finlexistä tuohon ohjausdampperiin eli turha kysymys

Huonompi ja huonompi.. erilainen ainakin. Se kumminkin painaa huimat 0,7 kg hiluineen. Voisin kuvitella että ratti pääsee iskemään ranteille kun tuo ei ole hidastamassa. Mun mielestä tosin on hyväkin juttu että se mitä kumin ja asvaltin välissä tapahtuu , välittyy rattiin mahdollisimman hyvin. Ajattelin kanssa koittaa ilman , sitten joskus .
    eipä ole tullu ajettua ihan uudella e30:llä, joten hankala sanoa miten se ohjaus on toiminu uutena. ei tuossa vaihtamassani iskarissa ollu enää mitään eloa... ei kai se mitään ranteille lyö ilman iskaria, mutta ratti tärisee varmasti tosi hervottomasti...

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    Luin itse vastauksen finlexistä tuohon ohjausdampperiin eli turha kysymys

aken sivuilla lukee että jos se siellä on ollu uutena sitä ei saa poistaa. se on sit taas ihan eri asia mitä katsastussetä siihen sanoo. ite meinasin että jättäisin sen pois mutta saattaahan sillä olla paljon huonompi ajaa ilman sitä, joten laitoin uuden. bmw:n tiskiltä löyty, 84e
    Huonompi ja huonompi.. erilainen ainakin. Se kumminkin painaa huimat 0,7 kg hiluineen. Voisin kuvitella että ratti pääsee iskemään ranteille kun tuo ei ole hidastamassa. Mun mielestä tosin on hyväkin juttu että se mitä kumin ja asvaltin välissä tapahtuu , välittyy rattiin mahdollisimman hyvin. Ajattelin kanssa koittaa ilman , sitten joskus .

Leave a comment:

• GOOFY
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Onko kellään hajua mitä katsastussetä sanoo jos hammastangon iskunvaimentimen jättää pois?

-Jarno
    aken sivuilla lukee että jos se siellä on ollu uutena sitä ei saa poistaa. se on sit taas ihan eri asia mitä katsastussetä siihen sanoo. ite meinasin että jättäisin sen pois mutta saattaahan sillä olla paljon huonompi ajaa ilman sitä, joten laitoin uuden. bmw:n tiskiltä löyty, 84e

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    Noni , näin oletin mutta onpahan kuva muitakin varten jotka mahd. ihmettelee.

Leave a comment:

• Jasu
    replied
    Kyllä.

Leave a comment:

• petrolhead
    replied
    Originally posted by Jasu View Post
    Toisessa kolmion mallinen (johon ei saa nopeampaa välitystä) ja toisessa pyöreä. Suojakumi irti ja renkaat linkkuun niin näet kumpi siellä on.
    Eli "oikeanlainen" näyttää tältä ?

Leave a comment:

Working...