M3 E30 mallisarjaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 325E
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1228
    • LAHTI

    Miltä vuodelta 333i ETK on

    Originally posted by T3 View Post
    Toivottavasti ainakaan M3:a ei ikinä kelpuuteta E30-mallisarjaan

    Minulla on ollut jo vuosia se vanha ETK, jossa on myös 333i. Pysyy muuten visusti MINUN hallussani.
    Kysynkin miltä vuodelta se 333i ETK on...

    Ei kai se salaisuus ole mitä vuosimallia se 333i ETK on...
    varmaan alle 2000-mallia uskoisin...

    325E

    Comment

    • mortimer
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 1079
      • Satulinna kaukomaan

      Originally posted by 325E View Post
      Kysynkin miltä vuodelta se 333i ETK on...
      325E
      Näkyy olevan -95

      i3S -20
      E30M3 slotcar 1:32
      XKE FHC 1971
      Mgb Gt -66
      T6 -19
      E91 -08

      Comment

      • TheLate
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2006
        • 418

        Originally posted by jannmann View Post
        Tässähän jo hartaasti toivon että M3 ja 333i kelpuutetaan e30 mallisarjaan.

        Samalla loppuu minulta sen 333i ETK:n ruinaaminen, koska sillä ei tee enää mitään.
        Ottaa kaikki osat vain e36 mallisarjasta ja leimaa auton niillä.
        Vetoaa vain että e36 osat ovat:
        -uudempia
        -parempia/vahvempia

        Tämä mahdollistaa aivan uudenlaisen rakentelun e30 harrastajille.

        Vielä kun tehorajat saadaan kumottua, joku tienaa omaisuuden ostamalla Saksan purkaamot tyhjäksi s38/s50 moottoreista ja myymällä niitä täällä
        En oikein ymmärrä mikä SINUA tässä asiassa riepoo? Se että yht´äkkiä M3 E30 osat ei olekkaan ne "parhaat"? Vai että the one and only M3 liitetään muiden tavallisten ja tylsien 3-sarjalaisten joukkoon?

        Fakta on se, että E36 osia voi käyttää kun muutat autosi M3:sta vastaavaksi, vaikka kuinka ne sinun palvomat ajo-ominaisuudet siinä luultavasti kärsivätkin. Tämä asia tarkistettuna jo suht monelta katsastuskonttorilta. Samoin myös KAIKKI paitsi yksi konttori hyväksyy M3:sen vertailumallina. Liimalaseja ym. koriin liittyviä muutoksia ei tarvitse tehdä kun kyseessä on tekniikanmuutos, vaikka kaikilta konttoreilta en tuota muistanutkaan kysyä.

        Comment

        • mortimer
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 1079
          • Satulinna kaukomaan

          Originally posted by TheLate View Post
          Fakta on se, että E36 osia voi käyttää kun muutat autosi M3:sta vastaavaksi, vaikka kuinka ne sinun palvomat ajo-ominaisuudet siinä luultavasti kärsivätkin. Tämä asia tarkistettuna jo suht monelta katsastuskonttorilta. Samoin myös KAIKKI paitsi yksi konttori hyväksyy M3:sen vertailumallina. Liimalaseja ym. koriin liittyviä muutoksia ei tarvitse tehdä kun kyseessä on tekniikanmuutos, vaikka kaikilta konttoreilta en tuota muistanutkaan kysyä.
          Millä ihmeellä voi muuttaa vastaavaksi käyttämällä eri automallin osia ? Selitä se mulle vaikka rautalangasta vääntäen, en vain yksinkertaisesti käsitä. Vai oletko muuttamassa autoa E36-mallisarjaan kuuluvaksi ?
          Olet tarkistanut asian konttoreilta saaden usealta hyväksynnän, mutta hyväksyykö AKE ? Tässä tapauksessa uskon että tuo yksi konttori toimii oikein.
          Varmintahan olisi tulevan varalle tuollainen lupaus pyytää virallisena dokumenttina.

          i3S -20
          E30M3 slotcar 1:32
          XKE FHC 1971
          Mgb Gt -66
          T6 -19
          E91 -08

          Comment

          • mynni
            Bimmer Rookie
            • Jan 2006
            • 159

            Originally posted by mortimer View Post
            Millä ihmeellä voi muuttaa vastaavaksi käyttämällä eri automallin osia ? Selitä se mulle vaikka rautalangasta vääntäen, en vain yksinkertaisesti käsitä .
            käytää parempia/lujempia osia, pitää toki pystyä todistaan.
            ex: e61 525da -07 lci "m-sport"
            ex: e46 316 touring -02
            ex: e39 523i -96
            ex: e36 325i coupe avus edition -94
            ex. e28 520i -85
            ex. e21 316/2.0 -77

            Comment

            • cojama
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 1421
              • www.e30m3.fi

              Originally posted by mynni View Post
              käytää parempia/lujempia osia, pitää toki pystyä todistaan.
              Varsinkin parempia saattaa olla hankalaa todistaa.

              Comment

              • TheLate
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2006
                • 418

                Originally posted by mortimer View Post
                Millä ihmeellä voi muuttaa vastaavaksi käyttämällä eri automallin osia ?
                Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton akseliston tai akseliston osien vaihtaminen mallisarjaan kuuluvaan akselistoon, mallisarjaan tarkoitettuihin akseliston osiin tai akselistotyypiltään muutoksen kohteena olevaa autoa vastaaviin autoihin tarkoitettuihin akselistorakenteen muutososiin seuraavin edellytyksin:

                a) autoon vaihdettava akselisto, akseliston osat tai akselistorakenteen muutososat on tarkoitettu akselimassaltaan tai valmistajan sallimalta akselimassaltaan vähintään muutoksen kohteena olevaa autoa vastaavaan autoon;

                1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton jarrujen vaihtaminen seuraavin edellytyksin:

                a) jarrut ovat alkuperäisiä tehokkaammat ja peräisin autosta tai tarkoitettu autoon, jonka akselimassa tai valmistajan sallima akselimassa ja moottoriteho vastaavat vähintään muutettavaa autoa;

                Ja huomion arvoista on myös, että AKE lukee kaikki 3-sarjan autot(E36:teen saakka) samaan mallisarjaan kuuluviksi. Eli perjaatteessa osat tulee mallisarjan sisältä.

                Originally posted by mortimer View Post
                Olet tarkistanut asian konttoreilta saaden usealta hyväksynnän, mutta hyväksyykö AKE ? Tässä tapauksessa uskon että tuo yksi konttori toimii oikein.
                Varmintahan olisi tulevan varalle tuollainen lupaus pyytää virallisena dokumenttina.
                Tämä on vähän kaksipiippuinen juttu. Nyt kun olen lyönyt faktat pöytään, siirtää AKE vastuun katsastuksen tekevälle konttorille. Tuo yksi konttori ei nyt sanonut juuta eikä jaata. He perustelivat M3 eri mallisarjaan valmistenumeron alunperusteella, M3:set jotka ovat WBA ovat kuulemma feikkejä...

                Toivottavasti tuo nyt selvensi asiaa johonkin suuntaan...

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5856
                  • Joccis City

                  Originally posted by TheLate View Post
                  En oikein ymmärrä mikä SINUA tässä asiassa riepoo? Se että yht´äkkiä M3 E30 osat ei olekkaan ne "parhaat"? Vai että the one and only M3 liitetään muiden tavallisten ja tylsien 3-sarjalaisten joukkoon?

                  Fakta on se, että E36 osia voi käyttää kun muutat autosi M3:sta vastaavaksi, vaikka kuinka ne sinun palvomat ajo-ominaisuudet siinä luultavasti kärsivätkin. Tämä asia tarkistettuna jo suht monelta katsastuskonttorilta. Samoin myös KAIKKI paitsi yksi konttori hyväksyy M3:sen vertailumallina. Liimalaseja ym. koriin liittyviä muutoksia ei tarvitse tehdä kun kyseessä on tekniikanmuutos, vaikka kaikilta konttoreilta en tuota muistanutkaan kysyä.

                  Jos autossa on tehoa, pitää siinä olla myös ajo-ominaisuudet kohdallaan.
                  Vai oletko tästä erimieltä?
                  Ei minua harmita se, että joku haluaa käyttää autossaan osia jotka vaativat sovittamista ja eivät uudempinakaan tarjoa yhtä hyviä ajo-ominaisuuksia kuin pulttaa kiinni ratkaisuna e30 M3 etutolpat.




                  Originally posted by TheLate View Post
                  Ja huomion arvoista on myös, että AKE lukee kaikki 3-sarjan autot(E36:teen saakka) samaan mallisarjaan kuuluviksi. Eli perjaatteessa osat tulee mallisarjan sisältä.
                  Eli AKE:n mielestä e30 ja e36 ovat samaa mallisarjaa?
                  Kai tämän faktan saa mustaa valkoisella jostain?

                  Ps. nyt kun e36 on samaa mallisarjaa, saankohan tehtyä tekniikan vaihdon e36 M3:sta ja otteeseen tekstin: vastaa e36 M3:sta
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • eeki
                    BTCF Member
                    • Jul 2003
                    • 1966
                    • HKI

                    Originally posted by jannmann View Post
                    Eli AKE:n mielestä e30 ja e36 ovat samaa mallisarjaa?
                    Kai tämän faktan saa mustaa valkoisella jostain?
                    Ovathan ne. Eri sukupolvea tosin, joten se ei kauheasti inssin mieltä lämmitä muutoskatsastuksessa.
                    Ducati 998 -02 //

                    Comment

                    • TheLate
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2006
                      • 418

                      Originally posted by jannmann View Post
                      Jos autossa on tehoa, pitää siinä olla myös ajo-ominaisuudet kohdallaan.
                      Vai oletko tästä erimieltä?
                      Ei minua harmita se, että joku haluaa käyttää autossaan osia jotka vaativat sovittamista ja eivät uudempinakaan tarjoa yhtä hyviä ajo-ominaisuuksia kuin pulttaa kiinni ratkaisuna e30 M3 etutolpat.
                      Kyllä ajo-ominaisuudet ovat minusta nr.1.

                      Itse en ole valitettavast ajanut M3/M5 autoa, mutta uskon Jacekia:

                      Originally posted by Jacek View Post
                      Investoi kunnon etutolppiin - esim M3 3.2 täydellinen, säädettävä tolppa jarruineen niin S38 on kiva. Mikä tahansa alusta joka on tehty mille tahansa vakio E30 mallille ei toimi etupäässä ton koneen kanssa. Aivan kamala ajaa.
                      M3 vakio palikat ovat varmasti todella hyvät, mutta niitä ei varmastikkaan ole kehitetty tässä tapauksessa suuremman koneen tuomalle keulan painolle/etuakselimassan kasvulle. En osaa kyllä sanoa miten auto käyttäytyy E36 etutolpilla, mutta ei kukaan tällä foorumilla E36 tolpat laittanut ajo-ominaisuuksia ole haukkunut? Eikös camberin M3/M5 ole E36 etutolpat? Siinä on kyllä jo kaikkea muutakin

                      Tuosta E30 ja E36 samasta mallisarjasta eli 3-sarjasta ei ole mustaa valkoisella kun asia tuli ilmi puhelinkeskustelussa(kysy itse, varmasti antavat vastauksen kirjallisena...). E30 ja E36 swappia ei taas voi tehdä, ellei joku keksi keinoa saada E36 taka-akseli E30:neen :think Compactin käy, mutta ei paljon lämmitä.

                      Vaikka autot ovatkin eri sukupolvea ovat ne silti nyt samaa mallisarjaa Laissa edelleen asiat etenee mallisarjan mukaan, ei sukupolven tai korimallin mukaan.
                      Last edited by TheLate; 04-10-2007, 15:21. Reason: typoh

                      Comment

                      • eeki
                        BTCF Member
                        • Jul 2003
                        • 1966
                        • HKI

                        Originally posted by TheLate View Post
                        Laissa edelleen asiat etenee mallisarjan mukaan, ei sukupolven tai korimallin mukaan.
                        Noh, sinänsä saman logiikan mukaisesti (koska noita +20 teho, +20 paino ja +25 tilavuus rajoituksia sovelletaan vain mallisarjan tehokkaimpaan), E30:n tilavuus saa olla maksimissaan 2,7 litraa ja teho 192 heppaa.

                        Vai olisikohan sittenkin sukupolvella tulkittu olevan merkitystä jos noita ei voi teknisesti vastaavaksi muuttaa.
                        Ducati 998 -02 //

                        Comment

                        • TheLate
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2006
                          • 418

                          Originally posted by eeki View Post
                          Noh, sinänsä saman logiikan mukaisesti (koska noita +20 teho, +20 paino ja +25 tilavuus rajoituksia sovelletaan vain mallisarjan tehokkaimpaan), E30:n tilavuus saa olla maksimissaan 2,7 litraa ja teho 192 heppaa.

                          Vai olisikohan sittenkin sukupolvella tulkittu olevan merkitystä jos noita ei voi teknisesti vastaavaksi muuttaa.
                          Tämän saman kerroin AKE:n päässä vastaavalle, joka taas kertoi, että autojen väliset rakenteet(taka-akselisto) ovat erillaiset, joten vertailua ei voi tehdä. Esim. Nissan 200sx S13 ja S14 taitaa olla samassa mallisarjassa? Tätä en osaa selittää muullakuin, että molemmat ovat samalla alusta rakenteella. E30 ei voi tehdä ilman kiinnityspisteiden muuntamista E36 alustalle sopivaksi. Siis takaalta, edestä kyllä.

                          Edetään nyt vaan AKE:n pykälien mukaan

                          Comment

                          • jani
                            BTCF Member
                            • Jul 2002
                            • 5181
                            • Kuopio

                            Originally posted by TheLate View Post
                            Kyllä ajo-ominaisuudet ovat minusta nr.1.

                            Itse en ole valitettavast ajanut M3/M5 autoa, mutta uskon Jacekia:



                            M3 vakio palikat ovat varmasti todella hyvät, mutta niitä ei varmastikkaan ole kehitetty tässä tapauksessa suuremman koneen tuomalle keulan painolle/etuakselimassan kasvulle. En osaa kyllä sanoa miten auto käyttäytyy E36 etutolpilla, mutta ei kukaan tällä foorumilla E36 tolpat laittanut ajo-ominaisuuksia ole haukkunut? Eikös camberin M3/M5 ole E36 etutolpat? Siinä on kyllä jo kaikkea muutakin

                            Tuosta E30 ja E36 samasta mallisarjasta eli 3-sarjasta ei ole mustaa valkoisella kun asia tuli ilmi puhelinkeskustelussa(kysy itse, varmasti antavat vastauksen kirjallisena...). E30 ja E36 swappia ei taas voi tehdä, ellei joku keksi keinoa saada E36 taka-akseli E30:neen :think Compactin käy, mutta ei paljon lämmitä.

                            Vaikka autot ovatkin eri sukupolvea ovat ne silti nyt samaa mallisarjaa Laissa edelleen asiat etenee mallisarjan mukaan, ei sukupolven tai korimallin mukaan.
                            mikset käytä samantien E92 M3 vertailu autona ?
                            F33 435d Mineral-grau metallic
                            K40 K1200s sondermodell

                            Comment

                            • TheLate
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2006
                              • 418

                              Originally posted by jani View Post
                              mikset käytä samantien E92 M3 vertailu autona ?

                              Comment

                              • Terno

                                Originally posted by jani View Post
                                mikset käytä samantien E92 M3 vertailu autona ?
                                Nii-in.... Ja mitähän vittu tavallinen harrastaja tästä kostuu, taitaa vaan olla enmmän harmi harrastukselle.... Ei vittu täysin turhaa pelleillyä..

                                Kohta joku (kädetön) jolla on vaan liikaa louvvoa, istuttaa m5 teknikaan e30, ensimmäisessä mutkassa mettään... Mut hei aivan sama....


                                VITTU ÄLYTÖNTÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                                T3 olet oikeassa tämän(kin) asian suhteen...

                                Kiios ja aamen vituttaa.....

                                EDIT: Saatsitten samalla varmaan e23 ja 32 samaan mallisarjaan tjsp sai tohon e23 50. v12 moottorin on niin mopo m30 koneella.....
                                Last edited by Guest; 08-10-2007, 20:30.

                                Comment

                                Working...
                                X