Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 ABS jarrut, milloin pakolliset?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhis
    BTCF Honorary Member
    • Jul 2002
    • 19175
    • -

    #46
    eihän tuo 3,0 litraisen M60 V8:n asentaminen koskaan ole ollutkaan mikään ongelma. eikä 320is e30:n käyttäminen vertailuautona. tai siis mikään maailmanlopun arvoinen juttu.

    aivan eri suoritus onkin saada laillisesti 4,0 litrainen M60 V8 e30 pellin alle jossa 286hv.. ilman kusettamista. puhumattakaan 3,5 litraisesta M5 ( S38 ) moottorista jossa 315hv.. eikä mitään jenkkimallien tai e28:n tehojen ilmoittamista. puhumattakaan 3,8 litraisesta ja 340hv versiosta.

    ja helpoimpana rastina noista voisi ensin aloittaa vaikka rakentamalla 3,5 litaisen e30:n M30 koneella.. :wink:

    edelleen toistan että todella upeata jos näiden kaikkien rakentaminen ja katsastaminen onnistuu laillisesti. uskoakseni tuon 3,0 litraisen V8 padan kanssa ei tule katsastuksen kanssa juurikaan ongelmia. mutta nuo muut ovatkin sitten ihan mysteeri.
    All good things come to those who wait.

    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

    Sound Factory Bar & Nightclub

    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

    Comment

    • Jacek
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 552
      • Helsinki

      #47
      Olisihan se pitänyt arvata että aina löytyy joku jonka on pakko yrittää pilata hyvä mieli siitä että edes jotain on saatu aikaseksi.

      Olen sanaton
      (M3 + M3) - M5 = M1 ?

      Osia myytävänä

      http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

      Comment

      • mukko
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 5965
        • Uleåborg

        #48
        ..........
        Last edited by mukko; 30-10-2007, 17:37.
        -- Official member of BTCF-Sauna Team --

        Save the World, Fuck The Fuel Economy
        Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

        Comment

        • m-power
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2003
          • 731
          • TAMPERE

          #49
          Originally posted by Jacek
          Olisihan se pitänyt arvata että aina löytyy joku jonka on pakko yrittää pilata hyvä mieli siitä että edes jotain on saatu aikaseksi.

          Olen sanaton
          ja vielä mode :palvo: lyö kapuloita rattaisiin.... :guns:
          sitä saa mitä tilaa

          http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

          R.I.P. 327i
          R.I.P. 535i
          audi a6 2.7 t

          Comment

          • Juhis
            BTCF Honorary Member
            • Jul 2002
            • 19175
            • -

            #50
            Originally posted by m-power
            Originally posted by Jacek
            Olisihan se pitänyt arvata että aina löytyy joku jonka on pakko yrittää pilata hyvä mieli siitä että edes jotain on saatu aikaseksi.

            Olen sanaton
            ja vielä mode :palvo: lyö kapuloita rattaisiin.... :guns:
            Oppikaa nyt herrajumala lukemaan hyvät ihmiset! Mielestäni olemalla realistinen asioiden suhteen en ole missään nimessä vastaa kyseisiä yrityksiä saada jotain selkoa noihin asioihin.

            Mielestäni kun on eri asia että esim. BMW 333i mallia voi käyttää vertailukohtaina kuin se nykytilanne että BMW 333i mallia voi EHKÄ käyttää vertailukohtana. Tai se että nykyäänkin E30 335i mallin rakentaminen on mahdollista kuin se että LUULISIN että E30 335i mallin rakentaminen on laillista.

            Samoin kun todetaan että E30 on mahdollista katsastaa laillisesti M5 E34 3,6 moottorille EI OLE mielestäni sama asia kuin se että E30 voidaan katsastaa M5 moottorille kunhan kusetetaan että se on joko jenkkimallin matatehoisempi versio tai E28 mallisarjan versio. Kun joka tapauksessa kaikki sinne pellin alle laittaa sen 3,6 litraisen 315 version. No ihan kiva että sen edes noin voi TEORIASSA saada kilpiin, mutta kusettamatta se ei silti onnistu.

            Minusta olisi mukava jos asioista puhuttaisiin niiden oikeilla nimillä. Ja edelleen ne herneet pois sieltä nenästä. Edelleen kunnioitan Jacekin ja muiden aikaansaannoksia tässä asiassa mutta mieluiten näkisin nämä asiat käytännössäkin toteutettuna nykylainsäädännön aikaan. Enkä pelkästään puheissa.

            PS. Muggo niihin M3 E30 akseleihin meneekin kiinni jo aika pitkä penni! :wink:
            All good things come to those who wait.

            Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

            Sound Factory Bar & Nightclub

            Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

            Comment

            • mukko
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 5965
              • Uleåborg

              #51
              ..........
              Last edited by mukko; 30-10-2007, 17:37.
              -- Official member of BTCF-Sauna Team --

              Save the World, Fuck The Fuel Economy
              Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

              Comment

              • Juhis
                BTCF Honorary Member
                • Jul 2002
                • 19175
                • -

                #52
                Originally posted by muggo
                Lähinnä tuo vähäpäästöisyyden poistaminen on nytten ensisijainen homma, avaa mahkut konehuoneen puolelle vaikka mihinkä kivaan.
                Niin no eihän tuo vähäpäästöisyyden poistaminenkaan ollut mikään uusi tieto. Itse tiedustelin sitä jo kauan sitten eräältä katsastuskonttorilta ja tuumivat että onnistuuhan se jos on todistus että auto täyttää 15/04 vaatimukset ilman katalysaattoriakin!
                All good things come to those who wait.

                Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                Sound Factory Bar & Nightclub

                Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                Comment

                • mukko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 5965
                  • Uleåborg

                  #53
                  .................
                  Last edited by mukko; 30-10-2007, 17:38.
                  -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                  Save the World, Fuck The Fuel Economy
                  Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                  Comment

                  • Jacek
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 552
                    • Helsinki

                    #54
                    Mitäs jos Juhis kertoisit mitä itse olet saanut asian eteen aikaan sen sijaan että vähättelet ja halveksut sitä mitä joku muu on saanut ja yrittää saada aikaan.
                    (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                    Osia myytävänä

                    http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                    Comment

                    • Juhis
                      BTCF Honorary Member
                      • Jul 2002
                      • 19175
                      • -

                      #55
                      Originally posted by Jacek
                      Mitäs jos Juhis kertoisit mitä itse olet saanut asian eteen aikaan sen sijaan että vähättelet ja halveksut sitä mitä joku muu on saanut ja yrittää saada aikaan.
                      Ei ole ollut tarkoitus vähätellä eikä halveksua ketään muuta kuin yrittää olla realistinen asian suhteen. Kuten sanottu toivottavasti saatte kaikki suunnitelmanne läpi. Hienoahan se on kaikkien kannalta mutta ei pidä nuolaista ennenkuin tipahtaa.. :wink:
                      All good things come to those who wait.

                      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                      Sound Factory Bar & Nightclub

                      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                      Comment

                      • Jacek
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2004
                        • 552
                        • Helsinki

                        #56
                        Originally posted by Juhis
                        eihän tuo 3,0 litraisen M60 V8:n asentaminen koskaan ole ollutkaan mikään ongelma. eikä 320is e30:n käyttäminen vertailuautona. tai siis mikään maailmanlopun arvoinen juttu.

                        Aivan eri suoritus onkin saada ...
                        Niin kumminkin teit ja jos et osaa muuta sanoa niin älä sitten sano asiaan yhtään mitään. Se ei auta ketään tippaakaan, ainoastaan vituttaa ja tappaa motivaatiota. Tee itse asialle jotain ja jos et jaksa/halua/osaa niin lakkaa arvostelemasta muita jotka edes yrittävät.

                        Kukaan ei ole sanonut minkään asian olevan 100%, opettele itse lukemaan.

                        AKE hyväksyi alustavasti 320iS käyttämisen vertailumallina vaikka k.o. henkilö keskustelikin asiasta 30min muiden kanssa ennenkun soitti muggelle takaisin. Tähän mennessä jokainen on täällä henkeen ja vereen toitottanut ettei se ole mahdollista, 325i on mallisarjan tehokkain ja piste.

                        Miten jotain ihmistä voi noin paljon siepata se että jotkut jaksavat yrittää ja saavat ehkä jotain jopa aikaiseksikin :roll:
                        (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                        Osia myytävänä

                        http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                        Comment

                        • Juhis
                          BTCF Honorary Member
                          • Jul 2002
                          • 19175
                          • -

                          #57
                          Originally posted by Jacek
                          Kukaan ei ole sanonut minkään asian olevan 100%, opettele itse lukemaan.

                          AKE hyväksyi alustavasti 320iS käyttämisen vertailumallina vaikka k.o. henkilö keskustelikin asiasta 30min muiden kanssa ennenkun soitti muggelle takaisin. Tähän mennessä jokainen on täällä henkeen ja vereen toitottanut ettei se ole mahdollista, 325i on mallisarjan tehokkain ja piste.
                          Ihan turha tulla toitottamaan tuollaista. Missään vaiheessa en ole väittänyt ettei 320iS:ää olisi mahdollista käyttää vertailumallina. Nyt olet minun puheet sotkenut jonkin muun juttuihin.

                          Ja kukahan se oli joka täällä mainosti katsastavansa mielellään noita erikoisempia E30:ia.. eli rakentakaa vaan pojat niin kyllä minä katsastan.. :lol: Ihan turha vetää herneet nenään. Luulisi että tuossa iässä osaisi jo suhtautua vähän rennommin asioihin ja ottaa myös asiallista kritiikkiä vastaan.

                          Niin ja ettei menisi ihan paskanjauhamiseksi niin muistuuko mieleen:

                          Originally posted by Jacek
                          Käyttämällä vertailuautona E30 mallisarjan suurinta eli 333i mallia (Valmistettu Etelä-Afrikassa) saadaan suurimmaksi iskutilavuudeksi 25% säännöllä 4012ksm. 333i on 3210ksm. Sen teho on 197hv mutta mallisarjan suurin teho on M3 Sport Evo (E3) 238hv. Siitä 20% säännöllä tulee näppärästi 286hv eli kuinka ollakaan M60 4.0 menee "paperilla" nätisti pellin alle. Teho/painosuhde on tosin syytä laskea tarkkaan, samoin etuakselipaino. Iskutilavuuteen se ei kumminkaan kaadu.
                          Originally posted by Jacek
                          Tämä M3 & 333i asia ei perustu MuTu -tietoon vaan käytännössä sovellettuun. Kirjotuksen tarkoitus ei myöskään ole alkaa kinastella asiasta vaan tarjota tietoa josta olisi hyötyä muillekin. Jostain syystä tuntuu siltä että kirjoittelun tarkoitus on joillakin lähinnä oikeassa oleminen eikä toisten auttaminen.
                          Originally posted by Jacek
                          Jos joku kumminkin haluaa itselleen 3,5L tai M5 konella olevan E30 auton niin voin kyllä hoitaa sen muutoskatsastuksen ihan vaan osottaakseni että se on yhä edelleen mahdollista, kunhan vaan tietää mitä tekee eikä yski selkäytimestään "ei se oo mahollista" -kommentteja ilman perusteluja.
                          Ihan vaan muistin virkistämiseksi. Ettei olisi vaan asenteessasi kuitenkin hieman tarkastamisen varaa? Itse olen mielestäni yrittänyt keskustella asiallisesti ja faktoihin perustuen enkä sortunut henkilökohtaisuuksiin tässä asiassa.
                          All good things come to those who wait.

                          Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                          Sound Factory Bar & Nightclub

                          Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                          Comment

                          • Jacek
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2004
                            • 552
                            • Helsinki

                            #58
                            Originally posted by Juhis
                            Ja kukahan se oli joka täällä mainosti katsastavansa mielellään noita erikoisempia E30:ia.. eli rakentakaa vaan pojat niin kyllä minä katsastan..
                            A: Olen sanonut että ensin luvat kuntoon, vasta sitten rakentamaan
                            B: En halua siitä mitään rahaa, autan mielelläni korvauksetta.

                            Originally posted by Juhis
                            Ihan turha vetää herneet nenään. Luulisi että tuossa iässä osaisi jo suhtautua vähän rennommin asioihin ja ottaa myös asiallista kritiikkiä vastaan.
                            Kritiikkisi ei ollut asiallista vaan halventavaa ja vähättelevää ja näyttäisi siltä etten ole ainoa joka on sitä mieltä. Edelleenkin odotan että kerrot mitä olet itse saanut asian eteen aikaan ?

                            Jos sinun linjasi tähän asiaan on todellakin yleinen moderaattoreiden linja niin minulla ei ole mitään tarvetta tuhlata aikaani ja hermojani tämmöisessä forumissa.

                            Ottakaa kantaa.
                            (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                            Osia myytävänä

                            http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                            Comment

                            • Juhis
                              BTCF Honorary Member
                              • Jul 2002
                              • 19175
                              • -

                              #59
                              Turha sulla on kirjoitella että ottakaa kantaa kun kaveri vetää heti herneet jos on jostain asiasta eri mieltä! Kyllä on todella lapsellinen asenne keskuteluun. Ja luulisi sinunkin ymmärtävän että minulla saa olla omat mielipiteet vaikka toiminkin myös foorumin moderaattorina. Minun mielipiteet eivät ole välttämättä samat muiden moderaattoreiden eikä foorumin käyttäjien kanssa. Jos kerta haluat muuttaa asiallisen keskustelun turhaksi väittelyksi heti kun joku esittää vastaväitteitä niin minun puolesta saat jatkaa keskustelua ilman minua. :?

                              Menestystä vaan taistelulle AKE:n kanssa ja toivottavasti saamme pian nähdä lisää laillisesti katsastettuja 3,5 litraisia E30:ia Suomen kilvissä, puhumattakaan S38 3,6 ( M5 E34 ) ja M60 4,0 ( 540i E34 ) tekniikoilla olevista yksilöistä.
                              All good things come to those who wait.

                              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                              Sound Factory Bar & Nightclub

                              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                              Comment

                              • Jacek
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2004
                                • 552
                                • Helsinki

                                #60
                                Voit toki yrittää provosoida niin paljon kun haluat mutta jokainen voi itse lukea tuolta millä asenteella suhtauduit asiaan. Yhtälailla jokainen voi lukea mun kommenttini asiaan ja muodostaa oman mielipiteensä, oli se sitten mikä hyvänsä. Sen kuulen mielelläni muiltakin.

                                Edelleen kysyn mitä olet itse saanut asian eteen aikaseksi. Kummasti tunnut sitä kysymystä välttelevän.
                                (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                                Osia myytävänä

                                http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎