Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 m50b25 motti e30.seen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • afafaf
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1144
    • Tornio

    #46
    Originally posted by cricke View Post
    Elikäs tajusinko nyt oikein että m50 kone käy m20:sen vaihdelaatikkoon suoraan?Startti ja vauhtipyörä käy kanssa m20:sesta?
    juu kyllä ne käy..

    Comment

    • cricke
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 1977
      • espoo

      #47
      Originally posted by afafaf View Post
      juu kyllä ne käy..
      ok.kiitos.onko sitten mitään eroa/väliä että onko e34:sesta tai e36:sesta kone ja sähköt?
      E38 740ia -94
      E46 316 -00
      Volvo S60
      EX:E30 m50turbo Touring Mtech2 340hp 410nmo,5bar@
      E36328i cabrio, E30 316 -91, E30 323turbo,E30 m3, E46 330ia M-sport2, E30 M50B25 Touring -90, E30 335i Hartge, E30 320i, e36 316i, e34 525i, e30 M10b20turbo

      Comment

      • afafaf
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1144
        • Tornio

        #48
        Originally posted by cricke View Post
        ok.kiitos.onko sitten mitään eroa/väliä että onko e34:sesta tai e36:sesta kone ja sähköt?
        jos e36,sta,niin siihen joutuu vaihtaan e34.sen öljypöhjan+pumpun,sähköistä sen verran et itellä e34.sta kone+sähköt,niin voi tulla ongelmia boxin johtonipun pituuden kans,en ole itekkään vielä tutkinu tarkemmin mutta epäilen että joutuu käyttään e36.sen johtosarjaa et boxin saa hanskalokeroon..kun e34.ssa boxi on konehuoneen puolella..

        Comment

        • jmp2002
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 5727
          • Rovaniemi

          #49
          Originally posted by afafaf View Post
          jos e36,sta,niin siihen joutuu vaihtaan e34.sen öljypöhjan+pumpun,sähköistä sen verran et itellä e34.sta kone+sähköt,niin voi tulla ongelmia boxin johtonipun pituuden kans,en ole itekkään vielä tutkinu tarkemmin mutta epäilen että joutuu käyttään e36.sen johtosarjaa et boxin saa hanskalokeroon..kun e34.ssa boxi on konehuoneen puolella..
          ei tartte vaihtaa koko ö-pumppua vaan imusihdin jalan...


          ja se m20 laatikon kun lykkää, niin laatikko jää pikkusen vinoon, että vaihteen siirtäjiä saa pikkusen taitella, mutta helppo homma...
          E30 325i Touring -89
          E30 325i touring -88 m50tbo
          G20 330e M-Sport -20

          Comment

          • Kape30
            Bimmer Fanatic
            • May 2008
            • 509
            • Nokia

            #50
            Originally posted by afafaf View Post
            jos e36,sta,niin siihen joutuu vaihtaan e34.sen öljypöhjan+pumpun,sähköistä sen verran et itellä e34.sta kone+sähköt,niin voi tulla ongelmia boxin johtonipun pituuden kans,en ole itekkään vielä tutkinu tarkemmin mutta epäilen että joutuu käyttään e36.sen johtosarjaa et boxin saa hanskalokeroon..kun e34.ssa boxi on konehuoneen puolella..
            Mulla on käytössä e34 johtosarja ja hyvin yltää hanskalokeroon. Jonkun telineen se sinne tosiaan kaipaa kun ei ihan yllä vanhan boksin paikalle...
            E30 M50b28 -90 Cirrusblau
            E39 520d Touring -00 Sienarot II
            MB Sprinter
            Lynx Rave Re 600 -15
            Suzuki GSX-R1100 -95

            Comment

            • afafaf
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 1144
              • Tornio

              #51
              Originally posted by Kape30 View Post
              Mulla on käytössä e34 johtosarja ja hyvin yltää hanskalokeroon. Jonkun telineen se sinne tosiaan kaipaa kun ei ihan yllä vanhan boksin paikalle...
              no ompa hyvä homma..ei tartte johtosarjaa alkaa metsästään..

              Comment

              • cricke
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 1977
                • espoo

                #52
                Originally posted by afafaf View Post
                jos e36,sta,niin siihen joutuu vaihtaan e34.sen öljypöhjan+pumpun,sähköistä sen verran et itellä e34.sta kone+sähköt,niin voi tulla ongelmia boxin johtonipun pituuden kans,en ole itekkään vielä tutkinu tarkemmin mutta epäilen että joutuu käyttään e36.sen johtosarjaa et boxin saa hanskalokeroon..kun e34.ssa boxi on konehuoneen puolella..
                MIstä syystä m50 koneen starttia ja vauhtipyörää ei voi käyttää?vai voiko?
                E38 740ia -94
                E46 316 -00
                Volvo S60
                EX:E30 m50turbo Touring Mtech2 340hp 410nmo,5bar@
                E36328i cabrio, E30 316 -91, E30 323turbo,E30 m3, E46 330ia M-sport2, E30 M50B25 Touring -90, E30 335i Hartge, E30 320i, e36 316i, e34 525i, e30 M10b20turbo

                Comment

                • jmp2002
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 5727
                  • Rovaniemi

                  #53
                  voidaan jos käyttää m50 tarkoitettua laatikkoa.. mutta sehän on kaksoinmassa ja painaa kuin synti..
                  E30 325i Touring -89
                  E30 325i touring -88 m50tbo
                  G20 330e M-Sport -20

                  Comment

                  • Guest's Avatar

                    #54
                    Originally posted by jmp2002 View Post
                    voidaan jos käyttää m50 tarkoitettua laatikkoa.. mutta sehän on kaksoinmassa ja painaa kuin synti..
                    Jeps, aika paljon muuttuu koneen luonne kun laittaa sinne kevennetyn m20 pyörän, joutuu vain halkaisijaa sorvaamaan 2mm että mahtuu m50 startin hammaskehä.

                    Oon tässä miettiny minkälaista putkistoa rupeaisi rakentamaan. Tuo autokin on -88 niin joutunee laittamaan katit leimalle, tai ainakin kuoret. Mitenkähän toimisi/mahtuisi e36 m3 pakosatsi tai sitten joku aftermarket setti.

                    Onko kellään mitään hyviä ideoita? Takapönttö löytyy kyllä mutta siitä eteenpäin pitäisi löytää joku hyvin sopiva pätkä ettei tarviisi koko putkea uusiksi tehdä

                    Meneekö muuten m50 päästöistä läpi ilman katteja? mielellään en niitä laittaisi sinne haisemaan...

                    Comment

                    • Guest's Avatar

                      #55
                      Originally posted by Kape30 View Post
                      Eipä onneks enään tarvii rakennella, kun sain viime torstaina oman e30 m50 viritelmän leimalta... Nyt viikonloppu ajeltu ja hyvin pelittää...
                      Mitä papereita muuten jouduit katsastuksessa näyttämään? ois nimittäin leiman haku tässä edessä kunhan saan auton leimakuntoon

                      Comment

                      • cricke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 1977
                        • espoo

                        #56
                        ilmeisesti e36 koneenkorvakkeita kannattaa käyttää mutta mitkä kumityynyt nyt on järkevintä laittaa ku auto on madallettu 60mm edessä?ettei tule öljypohja liian matalalle.
                        E38 740ia -94
                        E46 316 -00
                        Volvo S60
                        EX:E30 m50turbo Touring Mtech2 340hp 410nmo,5bar@
                        E36328i cabrio, E30 316 -91, E30 323turbo,E30 m3, E46 330ia M-sport2, E30 M50B25 Touring -90, E30 335i Hartge, E30 320i, e36 316i, e34 525i, e30 M10b20turbo

                        Comment

                        • Kape30
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2008
                          • 509
                          • Nokia

                          #57
                          Originally posted by Simo View Post
                          Mitä papereita muuten jouduit katsastuksessa näyttämään? ois nimittäin leiman haku tässä edessä kunhan saan auton leimakuntoon
                          Mulla oli mukana sen auton rekisteriote josta olin koneen ottanu, sekä etk:sta tulosteltuna kasa paperia jossa oli kaikki alustan osat sekä 318 että 325 korista, kun auto alunperin 318...

                          Sit tarvii todistuksen moottorin painosta, kun paino ei saa nousta 20% korimallin painavimmasta koneesta joka on 324td.
                          Etk:sta tulostelin siihenkin lapun.

                          Kannattaa melkeimpä käydä konttorilla jutteleen inssin kannssa ja sopia valmiiks, et mitä lappuja se kaveri haluaa nähdä. Näin ite tein. Varmaan aikalailla konttorikohtaisia noi hommat...
                          E30 M50b28 -90 Cirrusblau
                          E39 520d Touring -00 Sienarot II
                          MB Sprinter
                          Lynx Rave Re 600 -15
                          Suzuki GSX-R1100 -95

                          Comment

                          • jmp2002
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 5727
                            • Rovaniemi

                            #58
                            Originally posted by cricke View Post
                            ilmeisesti e36 koneenkorvakkeita kannattaa käyttää mutta mitkä kumityynyt nyt on järkevintä laittaa ku auto on madallettu 60mm edessä?ettei tule öljypohja liian matalalle.
                            kyllä e36 korvilla.

                            e28 m535i kumet on soppelin korkuiset, kun käyttää 20mm koroketta kawerina.. silloin on runkopalkki pikkusen alempana, kun ö-pohja.
                            E30 325i Touring -89
                            E30 325i touring -88 m50tbo
                            G20 330e M-Sport -20

                            Comment

                            • Kape30
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2008
                              • 509
                              • Nokia

                              #59
                              Originally posted by jmp2002 View Post
                              e28 m535i kumet on soppelin korkuiset, kun käyttää 20mm koroketta kawerina.. silloin on runkopalkki pikkusen alempana, kun ö-pohja.
                              Jaksaisitko mitata noi sun kumipuslat niin vois hieman verrata omiin..?
                              Mulla käytössä e34 525/520 kumit ja hyvin toimii. Ei ainakaan enempää voi nostaa konetta ylöspäin ton m50 laatikon kans, kun ottaa tunnelin kattoon kiinni, m20 laatikko on varmaankin sitten matalempi...:think
                              Mulla 9,5cm maavaraa öljypohjasta -60mm madalluksella...
                              E30 M50b28 -90 Cirrusblau
                              E39 520d Touring -00 Sienarot II
                              MB Sprinter
                              Lynx Rave Re 600 -15
                              Suzuki GSX-R1100 -95

                              Comment

                              • jmp2002
                                BTCF Member
                                • Oct 2003
                                • 5727
                                • Rovaniemi

                                #60
                                65mm niin kuin tuolla alussa luki..

                                Ja olikohan mulla että hanttarin puolella 17mm koroke ja kuskispuolella 23mm en nyt tarkkaan muista... mutta voin vaikka mittaila kun käyn hallilla..
                                ja mulla kyllä on 240 getrag joka on vinossa kuten se menee m50 kanssa pitäis melkeen kokeilla 525 zf lootan kanssa mahtuuko, kun ei tuo 240 varmaan kauaa kestä kun ahtaa ilmaa kaweriksi

                                paljon sulla on lokarin kaaresta navan keskelle, kun noita 60mm alustojakin on moneen lähtöön..
                                E30 325i Touring -89
                                E30 325i touring -88 m50tbo
                                G20 330e M-Sport -20

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎