Noppari napsuu..
No niin, hyvät kanssabemaristit, nostellaanpas taas klassikkoaihetta. Aika kauan lueskelin ketjuja läpi, enkä vielä ole löytänyt ratkaisua ongelmaani:
´89 E30 iX:n nopeusmittari toimii vain ajoittain. Se toimii yleensä kylmänä liikkeelle lähtiessä, pitkän lämmityksen jälkeen yleensä ei. Joka tapauksessa tippuu pois kyydistä viimeistään viiden minuutin jälkeen. Eloon herääminen tapahtuu noin puolen tunnin ajon jälkeen. Näiden pimenemis- ja heräämishetkien lähitienoossa mittariston mätkimisellä on vaikutusta, mutta esim. 10 minuutin kohdalla liikkeellelähdöstä ei nopeusmittari herää, vaikka kuinka riehuisi. Toisaalta sitä ei kunnolla lämmenneenä saa lyömällä pimenemäänkään.
Anturi liittimineen ja loppuosa johtoa on jo vaihdettu ja vähänkin epäilyttävän näköiset kolvaukset kolvailin uudelleen sekä mittariston päälevystä että nopeusmittarin piirilevystä. Si-levyn akutkin mittailin, ja 2,92 volttia antoivat. Mikään edellä mainituista toimenpiteistä ei vaikuttanut oireisiin millään tavalla.
Luonnollisesti myös matka- ja trippimittari pimenevät yhdessä nopeusmittarin kanssa, ja kulutusmittari loikkaa äärettömään.
Pariin otteeseen olen jo purkanut koko hökötyksen
.Onko tällainen tilanne kellekään tuttu? Onko mittarin sisällä jokin komponentti, jonka voisi vaihtaa / uittaa kontaktisprayssä tai jotain? Vai olenko missannut mahdollisesti jonkin itsestäänselvyyden?
No niin, hyvät kanssabemaristit, nostellaanpas taas klassikkoaihetta. Aika kauan lueskelin ketjuja läpi, enkä vielä ole löytänyt ratkaisua ongelmaani:
´89 E30 iX:n nopeusmittari toimii vain ajoittain. Se toimii yleensä kylmänä liikkeelle lähtiessä, pitkän lämmityksen jälkeen yleensä ei. Joka tapauksessa tippuu pois kyydistä viimeistään viiden minuutin jälkeen. Eloon herääminen tapahtuu noin puolen tunnin ajon jälkeen. Näiden pimenemis- ja heräämishetkien lähitienoossa mittariston mätkimisellä on vaikutusta, mutta esim. 10 minuutin kohdalla liikkeellelähdöstä ei nopeusmittari herää, vaikka kuinka riehuisi. Toisaalta sitä ei kunnolla lämmenneenä saa lyömällä pimenemäänkään.
Anturi liittimineen ja loppuosa johtoa on jo vaihdettu ja vähänkin epäilyttävän näköiset kolvaukset kolvailin uudelleen sekä mittariston päälevystä että nopeusmittarin piirilevystä. Si-levyn akutkin mittailin, ja 2,92 volttia antoivat. Mikään edellä mainituista toimenpiteistä ei vaikuttanut oireisiin millään tavalla.
Luonnollisesti myös matka- ja trippimittari pimenevät yhdessä nopeusmittarin kanssa, ja kulutusmittari loikkaa äärettömään.
Pariin otteeseen olen jo purkanut koko hökötyksen

Comment