Originally posted by aae30
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		E21 Kysymyksiä ja vastauksia
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Juuri olis mullakin aiheellinen etu jarru juttu.
 Ilman sain purkaa volesta jarrut,motonetistä kuitenki 100e kpl....:think
 Siinäkin säästi illan baari rahat mb 519 täys pitkä mb 519 täys pitkä
 mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
 e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
 e31 850i Miljoonan markan bmw.
 e21. Kimppa rassi.
 Awd corolla turbo.+420whp..
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kyllä kylläOriginally posted by pekka_hirvonen View PostTarkoitat ilmeisesti uuden minin levyjä :think 
 
 Lisätietoa täältä.
 
 
 edit: nykyiseen E21 ostin kyllä bmw-osat, ja edelliseenkään E21:seen en tuota volvo/mini yhdistelmää ikinä paikoilleen kasannut eli varsinaista kokemusta yhdistelmästä ei ole..Last edited by aae30; 20-02-2012, 17:45.Sorry I'm Not Sorry
 E34 540iA 93 sedan
 E34 540iA 93 sedan
 E39 530iA 00 touring
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Originally posted by T3 View PostKaikki muut menee melkein nakkaamalla, mutta E34-lohkot ja E30-325iX lohkojen kanssa on pientä jumppaa.
 PS. Onko sun numero vaihtunu, kun yritin eilen soitella. "Valitsemanne numero ei ole käytössä" ja sitä rataa...Tarkentaisin tätä asiaa kun se on ehkä vielä jollain eessä kuitenkin. Eli ainakin 89 e34 lohko ei aiheuttanut mitään jumppaa joten se on ihan bolt-on e21:sen moottorin kannakkeilla.Originally posted by pekka_hirvonen View PostJoo duunit vaihtu niin ei ole enään samaa numeroa. Laitoin privalla numeroa.
 
 Minkälaista jumppaa olis tiedossa? Ei ole tullut vertailtua noita lohkoja sen kummemmin. Arvasin et sult löytyis jonkilainen vastaus 
 
 -PekkaMahtiala kustom - No connectionBmw E21 320A -81 "330i"Bmw e30 318is
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 kumilaippa kaasarin ja imusarjan väliin
 
 Löysin kumilaipan Jyväskylästä ja hinta 45.50e,mietiin jo et laitanko tuplat...mut antaa ny viel olla vakiona,seuraavaksi ilmanputsari,joka on kuulemma vaikeaa löytää...kysyyn yhdestä mersuihin ja bmw:hin erikoistuneesta liikkeestä ja sanoi että mistä ookkaan löytäny tuollasen auton?15-20 vuotta sitten nuohon oli osia koko ajan hyllys nyt ei meinaa löytää EDES Saksasta...
 
 Kyseessä siis BMW 315 E21 M98 rivi-4 1573cc 75hp@5800rpm
 110nm@3200rpm Pierburg 1B2
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Noh noh, sama suodatin on esim. e30 316 eli kaasarikoneessa: http://bmwfans.info/parts/catalog/13721257764/ haet lähimmästä varaosaliikkeeestä sen ja laitat paikalleen. Kl- varaosien hinta näkyy tuossa: http://www.kl-varaosat.fi/verkkokaup...view/24641/611Originally posted by bmw315driver View PostLöysin kumilaipan Jyväskylästä ja hinta 45.50e,mietiin jo et laitanko tuplat...mut antaa ny viel olla vakiona,seuraavaksi ilmanputsari,joka on kuulemma vaikeaa löytää...kysyyn yhdestä mersuihin ja bmw:hin erikoistuneesta liikkeestä ja sanoi että mistä ookkaan löytäny tuollasen auton?15-20 vuotta sitten nuohon oli osia koko ajan hyllys nyt ei meinaa löytää EDES Saksasta...
 
 Kyseessä siis BMW 315 E21 M98 rivi-4 1573cc 75hp@5800rpm
 110nm@3200rpm Pierburg 1B2
 Motonetissä niitä on reilusti ja halvalla, huom. haku on tehty e21 315-malliin... :http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=16-1754
 
 Vai ei saa mistään 
 
 Vielä yksi ostopaikka + hinta: http://merteil.fi/verkkokauppa/client/view/173/42/19Last edited by jr66; 23-02-2012, 20:08.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Lukkoperän huolto
 
 Tietääkö kukaan, käykö e21 perän lukkoyksikön kitkalevyt e30 TYP 168 perän lukkoon. Mulla on e30 TYP 168 lukkoyksikkö levällään ja mitä olen muaalimalta kuvia e21 LSD perien huollosta löytäny, niin kaikki näyttää e30 perään nähden identtiseltä.
 
 RealOEM tarjoaa e21 lukkoyksikköön tismalleen samat rojut ja samassa järjestyksesä, mitä täsä auki olevassa e30 TYP 168 perässä on. Lisäksi levyjen paksuudet, ne harvat mitä RealOEM antaa, ovat e30 perän kanssa samat. Noihin e30 ja e36 pikkuperien lukkoihin toi RealOEM ei anna korjausosia...
 
 Lisäksi "pikku" murheena on tämä:
  
 
  
 
 Saako jostain, vai viedäkkö konepajalle hitsattavaksi ja koneistettavaksi...?
 
 EDIT: Useammassa paikassa, pääsääntöisesti Bimmerforums.com, törmää "tietoon", että lukkolevyt kävis ristiin esim. e21 & e30 & e36 pikuperissä. Taidan laittaa levyt tilaukseen...Last edited by Aksa P; 28-02-2012, 16:29."Meidän isä tekee teidän äitien lapset " "
 
 Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
 E21 M50B20
 E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
 E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
 E34 10/1990 520i
 Honda Prelude EX vm.-83 1.8
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Seuraavaksi pieni kuva-arvoitus:
 
  
  
 
 E21:n (320/6) konehuoneesta löytyi tuollainen kuvien mukainen katkaistu johtonippu. Tietääkö joku tuon käyttötarkoitusta?
 
 Autossa ei toimi kierroslukumittari, joten voisiko tuo liittyä jotenkin siihen?E36 M3 Mugellorot ja muutama muu.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Sytytys asiaa
 
 Kysymykseni olisi toki yhtähyvin voinut olla E30/tekniikkaa-osiossakin mutta pannahan nyt tänne..
 
 Onko kellään kokemusta kärjellisen sytyn muuttamisesta kärjettömäksi noilla aftermarket roippeilla esim. Crane XR 3000 tai Pertronix Ignitor setistä?
 Onko huomattavaa hyötyä ja onko muita osia vaihtunut samalla, suurtehopuolaa, johtosarjaa etc.?
 
 Eli kokemuksia olisin vailla, ainakin my2002tii-sivustolla suositellaan ensitöiksi vaihtamaan kärjellinen kärjettömään.
 Itsellä olisi tarkoitus tulevaisuuden tehojen kasvatuksen myötä samalla parantaa kipinöintiä että saadaan parempi hyöty koneesta..Last edited by JuhKu; 03-03-2012, 16:26.- A professional painter DOES NOT get "RUNS"--They are called "FLOW CHECKS." -
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Etujarrupalan kuluneisuus anturille menee tuo kuvassa katkottu piuha. Eli ei liity kierrosluku mittariin millään lailla.Originally posted by HPee View PostSeuraavaksi pieni kuva-arvoitus:
 
  
  
 
 E21:n (320/6) konehuoneesta löytyi tuollainen kuvien mukainen katkaistu johtonippu. Tietääkö joku tuon käyttötarkoitusta?
 
 Autossa ei toimi kierroslukumittari, joten voisiko tuo liittyä jotenkin siihen?
 
 -PekkaMahtiala kustom - No connectionBmw E21 320A -81 "330i"Bmw e30 318is
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ihmettelin tuota vähän itsekkin kun piuhan seurasin omasta autosta. En edes muistanut että noissa on moinen systeemi. Kierroslukumittarin signaali tulee siihen sulakerasian kylkeen neliöliittimeen.Pinniä en nyt muista mutta voin katsella noita sähkökuvia tuossa iltasella.Originally posted by HPee View PostKiitos tiedoista! Eipä olisi uskonut, että tuon ikäisestä autosta sellainenkin löytyy. Mahtiala kustom - No connectionBmw E21 320A -81 "330i"Bmw e30 318is Mahtiala kustom - No connectionBmw E21 320A -81 "330i"Bmw e30 318is
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Vaaleanharmaa johto vihreällä raidalla ?Originally posted by pekka_hirvonen View PostKierroslukumittarin signaali tulee siihen sulakerasian kylkeen neliöliittimeen.Pinniä en nyt muista mutta voin katsella noita sähkökuvia tuossa iltasella.
 
 Löysit la. tuliaiset tallista/autosta ? Ja pääsit ehjänä mäestä alas ?  
 Comment
Comment