Announcement

Collapse
No announcement yet.

Korin vahvistaminen e30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jigsaw
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2007
    • 420
    • Haapajärvi

    #91
    Originally posted by MrBubbles View Post
    mitä sisältää kyseisen laitteen säiliö?

    Kyllähän 800Bar vesipaine menee betoniin että heiluu.. mutta silti kiihottaa ajatus soodapuhalluksesta koska sooda jättää pintaan hienoisen ruostesuojauksen toisin kuin kuivajää saati sitten vesipesu ja sitä vettä tulee sitten viikkojenkin päästä joka kolosta ja se vituttaa..
    sinnehhän voi laittaa mitä mieli tekee mutta tuo sisältää tällä hetkellä ihan perus kvartsihiekkaa ruokasooda toimis varmasti paremmin pikku osien hipellyksessä

    ja tuo soodapuhallus ois paras sittenkin, juuri tuon ruostesuojauksen takia, vehkeet maksaa vaan liikaa tietty jos keikkahommia ympäri suomen alkaa tekeen kun kokemusta karttuu. työpaikalla maalipumput tms. puhallettiin hiilihappojäällä mutta eipä sinne pääse ilman kosteus iskemään kun uuni vieressä
    E34 M5 -89 s38b36 Macaoblau Metallic

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      #92
      Originally posted by MrBubbles View Post
      laske toki rattiakselia alemmas.. kiinnityskohdasta kun pudottaa parikin senttiä niin ajotuntuma paranee aivan vitusti kun ratin saa paremmin "syliin"
      OT , pitää kattoo tuota sitten. Olen 190 cm että harvoin on ratti liian korkealla tai ulottumattomissa. Riippuu vähän siitäkin mihin tuo e28 sporttijakkara asettuu (ellei ole taas siihen mennessä joku muu tulossa).
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • --nismo200sx--
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 169
        • Lohja

        #93
        Originally posted by MrBubbles View Post
        laske toki rattiakselia alemmas.. kiinnityskohdasta kun pudottaa parikin senttiä niin ajotuntuma paranee aivan vitusti kun ratin saa paremmin "syliin"
        millä tota rattiakselia voi tiputtaa alemmas?
        -e30 325tic track

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

          #94
          Originally posted by --nismo200sx-- View Post
          millä tota rattiakselia voi tiputtaa alemmas?
          Silmä käteen kun katsot edellistä kuvaa missä se kiinnitys näkyy.
          Eli muutat kiinnityspistettä alemmas.
          Aprilia RSV4

          Comment

          • Micce///M
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2008
            • 3552
            • Hämeenlinna

            #95
            Originally posted by miq View Post
            Se on ollut vehkeitten heikkoutta. Vedellä piikataan betoniakin niin kyllä sillä joku alustamassa lähtee, pikemminkin saa varoa ettet ala leikkaamaan tervettä peltiä...
            Olet oikeassa, kyllähän sen massan pois saa vaikka ampumalla konekiväärillä reikää peltiin. Pointti nyt oli vaan siinä, että tuollaisella perus ruostesuojaamon vehkeellä se massa nyt ei vaan pois lähde. Koska sillä on tarkoitus puhdistaa pohja liasta, ylimääräisestä maalista ja puoliksi irtonaisesta massasta ennen uudelleen käsittelyä. Eikä esim tuhota 20v vanhan auton pohjaa.

            E30 korisen orginaalimassa on helvetin kovaa kiinni ja erittäin elastista vielä 20v:n jälkeenkin, toisin kuin esim 20v vanhan ooppelin pohjamassa. Se lähtee pienellä työllä pellille (jos peltiä sattuu enään olemaan massan alla).

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16465
              • Asikkala

              #96
              Originally posted by Micce///M View Post
              E30 korisen orginaalimassa on helvetin kovaa kiinni ja erittäin elastista vielä 20v:n jälkeenkin
              Rälläkkään teräs- t. messinkiharja, lähtee.

              Comment

              • GOOFY
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 4139
                • .

                #97
                Originally posted by jr66 View Post
                Rälläkkään teräs- t. messinkiharja, lähtee.
                tossa teräsharjassa varsinkin rälläkällä pyöritettävässä mallissa on se huono puoli että se syö peltiä ihan helvetisti ja kauhea savu nousee kun se alkaa palamaan/sulamaan rälläkän kovista kierroksista johtuen..

                mä oon käyttäny kuumailmapuhallinta ja 2cm leveää puu talttaa ja loput lähtee nätisti neekerin tukka laikalla. laikat aika kalliita (8e kpl) mutta ovat aika pitkä ikäisiä kun tasaista pintaa hinkkaa eikä raavi mihinkään teräviin kohtiin.

                toi on niin nopeaa ja helppoa tolleen että jos lähtee koria viemään toiselle puolelle suomea puhallukseen niin samassa ajassa on rapannu pensojen hinnalla jo puoli auton pohjaa ja rahaa jää vielä moneen kaljaanki...

                niin ja mikäs se häkötin oli jossa se terä vispaa silleen... semmonen sähköinen kaavin. serkku rappas semmosella hetkessä kaikki massat pohjasta pois.
                Last edited by GOOFY; 27-02-2011, 13:56.
                E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16465
                  • Asikkala

                  #98
                  Originally posted by GOOFY View Post
                  tossa teräsharjassa varsinkin rälläkällä pyöritettävässä mallissa on se huono puoli että se syö peltiä ihan helvetisti ja kauhea savu nousee kun se alkaa palamaan/sulamaan rälläkän kovista kierroksista johtuen..
                  Ei se tervettä peltiä syö mutta savuttaa perkeleesti, valitettavasti.

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    #99
                    Ei kyllä yksikään teräsharja meilläpäin ole peltiä syönyt.. Hapero tosin häipyy mutta se joutaakin.

                    Originally posted by Micce///M View Post

                    E30 korisen orginaalimassa on helvetin kovaa kiinni ja erittäin elastista vielä 20v:n jälkeenkin...
                    Just_tästä_syystä en ole alkanut poistaa "terveeksi tuomituilta" kohdilta sitä keltasta massaa pois , milloin siihen ei ole syytä. Mä en tiedä toista ainetta joka on vielä 26 vuoden jälkeenkin lujaa kiinni_ja_elastista. Ja missä se on pitänyt kiinni , alla on kiiltävä eilen maalatun näköinen pinta. Ei mun mielestä kannata puuttua niihin kohtiin.
                    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                    Originally posted by GOOFY View Post
                    laidoilta se on kyllä kiinni täys saumoilla jo tehtaan jäljiltä mut päältä sitä vois vielä hieman hitsailla lisää.
                    Originally posted by petrolhead View Post

                    Eiii mun mielestä ole..:think Pitääpä kattoo.
                    On ne taitteet kyllä ihan sinne hitsattu kuten sanoit , ihan turhaa vänkäsin taas. Parantamisen varaa toki on.
                    Last edited by petrolhead; 27-02-2011, 18:01.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • StreetA
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2005
                      • 296
                      • ?

                      Originally posted by MrBubbles View Post
                      En oo ainakaan kuullut että olis seinäjoen suunnalla puhaltajaa.. mutta mitäs tälläsen kopan puhaltaminen sitten maksais jos kantaisin sen sinne? tietenkin rajulla BTCF alennuksella Soodapuhallus kun alkaa pikkuhiljaa olla ainut vaihtoehto koska se pinta todellakin on puhdas sen jälkeen.
                      Pistä vaikka privaan että mitä kaikkee siitä kopasta pitäs puhaltaa,koko koppa sisältä ja päältä vai jätetäänkö jotain puhaltamatta..
                      Ja kyllähän sitä BTCF alennusta vois jonkinverran saada
                      Mutta jatketaan privalla niin ei sotke tätä topikkia.

                      Comment

                      • Rebsa
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2008
                        • 81
                        • Vantaa

                        Se massa on niin pirun tiukassa. Itse puhalsin Soodalla cabrion pohjan puhtaaksi ja aikaa menee silläkin suhteellisen kauan. Petrolhead monninkylästä löytyy laitteet kanssa puhallukselle !
                        ----------------------------------
                        Soodapuhallusta Uudellamaalla
                        ----------------------------------
                        E30 325 Cabrio - 91
                        Mersseedes sprinter 315 -06
                        Ex talvitaxi e30 316i -88
                        Ex e39 530dA -00
                        Ex Toyota hiace 4WD -02

                        Comment

                        • GOOFY
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 4139
                          • .

                          Originally posted by petrolhead View Post
                          Ei kyllä yksikään teräsharja meilläpäin ole peltiä syönyt.. Hapero tosin häipyy mutta se joutaakin.


                          Just_tästä_syystä en ole alkanut poistaa "terveeksi tuomituilta" kohdilta sitä keltasta massaa pois , milloin siihen ei ole syytä. Mä en tiedä toista ainetta joka on vielä 26 vuoden jälkeenkin lujaa kiinni_ja_elastista. Ja missä se on pitänyt kiinni , alla on kiiltävä eilen maalatun näköinen pinta. Ei mun mielestä kannata puuttua niihin kohtiin..
                          no joo... ei varmaankaan paljoa enempää teräsharja syö ku mikään muukaan, pitäs mikroskoopilla tutkia että päästäisiin varmuuteen tästä tingasta jokainen tyylillään... mut sen verran vielä että jos sen teräsharjan käytöstä syntyy kipinöitä niin siitäkin voisi päätellä jo jotain ja siitä alkaisi keskustelu että kummastahan ne kipinät "irtoaa", harjasta vai pellistä:think. joten eiköhän tää riitä tästä aiheesta

                          meinasin itekki ensin jättää pohjassa rauhaan sellaiset kohdat jotka ovat molemmin puolin terveen näköisiä mutta sit ku parista "ruosteettomasta" paikasta puhdistin ihan vain tarkastus mielessä niin sitä ruostetta löytykin aika paljon. pellin ja massan väliin oli päässy vettä kun näky semmoisia puroja.

                          siks oonki rapannu ihan joka paikan puhtaaksi. paitti että kartaani tunnelin taidan jättää rappaamatta ku harvemmin näkee niissä ruostetta. vaihdelaatikko yleensä voitelee sen verran hyvin ja eihän sinne mikään pääse lyömään massaan reikiäkään josta vesi pääsisi menemään.
                          E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by GOOFY View Post
                            ... mut sen verran vielä että jos sen teräsharjan käytöstä syntyy kipinöitä niin siitäkin voisi päätellä jo jotain ja siitä alkaisi keskustelu että kummastahan ne kipinät "irtoaa", harjasta vai pellistä:think. joten eiköhän tää riitä tästä aiheesta

                            .
                            Eihän siinä , jatketaan vaan , en miellä tätä juupas eipäs väittelyksi.
                            Ennemminkin luulen että jollain tapaa puhutaan ehkä eri asioista tai jotain , koska en oikein allekirjoita sun havaintoja. Minun on Tosi vaikea on saada rälläkän koneteräsharjalla sanottavaa kipinöintiä aikaan ellei A) paina niin kovaa että voima loppuu jo koneesta B) työstettävällä alueella on epätervettä peltiä joka lentää kipinöinä lattialle.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • amk83
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2002
                              • 106
                              • Kannus

                              .....
                              Last edited by amk83; 14-04-2014, 14:03.

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                Originally posted by amk83 View Post
                                miettikää kaks kertaa mistä hitsaatte ettei tule tehtyä turhaa työtä!!!
                                Millälailla? :think Kerro visiosi. En väitä olevani kauheesti perillä mut kyllä mä tuolla keulassa havaintojeni perusteella taas menisin eri järjestyksessä kuin sinä olet mennyt. Esim luulottelen että rintapellin seutu on "Se" letku kohta etupuoliskolla.

                                EDIT: Niin ja kerro meille toki millä olet sen keltaisen korikitin/massan poistanut noin hienosti pohjasta maalia irroittamatta
                                Last edited by petrolhead; 01-03-2011, 23:35.
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎