Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 taka-akseliin säädöt - topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16413
    • Asikkala

    #31
    Originally posted by Tonton View Post
    toisin päin. eli jos puhutaan ovaali reiän olevan pystyssä tai vaaka-asennossa
    niin lähempänä perää olevat pystyyn ja renkaan vieressä olevat vaakaan.

    joku vielä varmistaa mutta mielestäni se ulompi tulee niin että vanha reikä jää säädön takaosaan eli kiinnitys piste liikkuu alkuperäisestä->eteenpäin

    mutta kannattaa toki katsoa se madallus ettei käy niin että aurausta tai camperia on valmiiksi liikaa
    Voiko vakioakselissa olla liikaa aurausta madalluksen kanssa, eikös auraus vähene kun madaltaa vai sittenkin lisääntyy ?

    Comment

    • Jasu
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2002
      • 2110
      • Tampere / Isojoki

      #32
      Originally posted by Tonton View Post
      toisin päin. eli jos puhutaan ovaali reiän olevan pystyssä tai vaaka-asennossa
      niin lähempänä perää olevat pystyyn ja renkaan vieressä olevat vaakaan.
      Juu, niinhän se oli.
      Volvo S80 V8
      Mercedes C250d
      M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

      Comment

      • Jonsku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 4645
        • Tuusula

        #33
        Originally posted by jr66 View Post
        Voiko vakioakselissa olla liikaa aurausta madalluksen kanssa, eikös auraus vähene kun madaltaa vai sittenkin lisääntyy ?
        Eikö se nimenomaan käännä renkaita sisäänpäin, eli auraus lisääntyisi madaltaessa?

        Täytyisi käydä varmistamassa tallissa mutta ei jaksa enää kävellä sinne. Jospa sen huomenna muistaisi vilkaista.
        - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

        ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
        ex. Alpina D10 Touring #33/94
        ... and many more

        Comment

        • JPK
          Bimmer Rookie
          • Aug 2002
          • 133
          • Kajaani

          #34
          Auraus vähenee madallettaessa! Eli pitäisi saada lisää aurausta madallettuun autoon.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16413
            • Asikkala

            #35
            Originally posted by JPK View Post
            Auraus vähenee madallettaessa! Eli pitäisi saada lisää aurausta madallettuun autoon.
            100 % tieto ?

            Comment

            • Jasu
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 2110
              • Tampere / Isojoki

              #36
              Niin kuinka se nyt on? Kun tuota perää painaa alas, kyllä rengas selvästi auraa enemmän. Pitäis operaatio tehdä tänään, joten jos joku voisi varmistaa asian?
              Volvo S80 V8
              Mercedes C250d
              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

              Comment

              • tony
                Bimmer Rookie
                • Jun 2003
                • 165

                #37
                E30 DIY-takapään säätöjen säätövarat

                Auraus lisääntyy kun perä painuu alaspäin!

                tosin pätee vain kun mennään ns, vaakatasosta ylöspäin. = etukiinnityspiste- takanapa samalla korkeudella. (etukiinnitys o------o napa) samalla korkeudella.

                jos napa alempana= vakio korkunen auto niin ensin auraus pienenee.
                ja kun mennään yli vaakatason = madallettu auto niin auraus suurenee.

                Comment

                • Jonsku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 4645
                  • Tuusula

                  #38
                  Originally posted by Jonsku View Post
                  Eikö se nimenomaan käännä renkaita sisäänpäin, eli auraus lisääntyisi madaltaessa?

                  Täytyisi käydä varmistamassa tallissa mutta ei jaksa enää kävellä sinne. Jospa sen huomenna muistaisi vilkaista.
                  Originally posted by tony View Post
                  Auraus lisääntyy kun perä painuu alaspäin!

                  tosin pätee vain kun mennään ns, vaakatasosta ylöspäin. = etukiinnityspiste- takanapa samalla korkeudella. (etukiinnitys o------o napa) samalla korkeudella.

                  jos napa alempana= vakio korkunen auto niin ensin auraus pienenee.
                  ja kun mennään yli vaakatason = madallettu auto niin auraus suurenee.
                  Kävin tallissa kääntelemässä takatukivartta kun se ilman jousta tuolla paikoillaan on ja noinhan tuo vaikuttaisi menevän
                  - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                  ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                  ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                  ex. Alpina D10 Touring #33/94
                  ... and many more

                  Comment

                  • JPK
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2002
                    • 133
                    • Kajaani

                    #39
                    Aika matala alkaa auto olla jos nostetaan takanapa etukiinnityspisteitä ylemmäs. Olen edelleen sitä mieltä että madallettaessa joutuu aurausta takana lisäämään.

                    Comment

                    • tony
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2003
                      • 165

                      #40
                      E30 DIY-takapään säätöjen säätövarat

                      Terve taas...

                      Kävin mittaamassa omasta työmatka autosta (vakio alusta)

                      nuo mitat n, suunnilleen:

                      etukiinnityspisteestä maahan. n,29cm
                      navasta maahan , n,29cm
                      navasta lokasuojan kaareen n, 32.5cm

                      eli ainakin omassa vakio alustaisessa (ajan madaltamassa) nuo on lähes vaakasuorassa.

                      T.Nieminen

                      Comment

                      • Jasu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2002
                        • 2110
                        • Tampere / Isojoki

                        #41
                        Niin kävi että takapää jäi vieläkin harituksen puolelle. Eli olisi pitänyt pistää se lisäämään aurausta eikä poistamaan. Näin siis minulla.
                        Volvo S80 V8
                        Mercedes C250d
                        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16413
                          • Asikkala

                          #42
                          Originally posted by Jasu View Post
                          Niin kävi että takapää jäi vieläkin harituksen puolelle. Eli olisi pitänyt pistää se lisäämään aurausta eikä poistamaan. Näin siis minulla.
                          Millä madalluksella eli kaaresta napaan ? Facelift vai pre- ?

                          Millainen ajaa takaharituksella ?
                          Last edited by jr66; 16-04-2009, 14:06.

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16413
                            • Asikkala

                            #43
                            Originally posted by tony View Post
                            Terve taas...

                            Kävin mittaamassa omasta työmatka autosta (vakio alusta)

                            nuo mitat n, suunnilleen:

                            etukiinnityspisteestä maahan. n,29cm
                            navasta maahan , n,29cm
                            navasta lokasuojan kaareen n, 32.5cm

                            eli ainakin omassa vakio alustaisessa (ajan madaltamassa) nuo on lähes vaakasuorassa.

                            T.Nieminen
                            Ei ole vakiokork ? "Nuken" 320i -85 on vakio ja mitat napa-kaari e. 390 ja t. 370, omistajan kertomaa, kuvia projektipuolella. Omassa -40 weitec ympäriinsä ja korkeampi kuin sinulla
                            E30 kun on kysymys niin muovipuskurisessa on takakaari 2 cm. alempana kuin vanhemmissa.

                            Comment

                            • Jonsku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 4645
                              • Tuusula

                              #44
                              Minulla riitti auraussäätö varsin hyvin mutta camberia olisi saanut pistää hieman enemmän vain korjaavaan suuntaan, koska nyt jäi about -2,2 ast.
                              (molemmat latikat siis niin että reikä keskellä).

                              Originally posted by JPK View Post
                              Aika matala alkaa auto olla jos nostetaan takanapa etukiinnityspisteitä ylemmäs. Olen edelleen sitä mieltä että madallettaessa joutuu aurausta takana lisäämään.
                              Itsellä alkaa olemaan aika linjassa nuo, ~285mm kaaresta vanteen keskiöön edessä ja takana. Eikä tuo minun autoni nyt niin kovin matala ole, eli kyllä se äkkiä tulee vastaan .
                              - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                              ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                              ex. Alpina D10 Touring #33/94
                              ... and many more

                              Comment

                              • Tonton
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 9101
                                • Raisio

                                #45
                                [QUOTE=Jonsku;1591068]Minulla riitti auraussäätö varsin hyvin mutta camberia olisi saanut pistää hieman enemmän vain korjaavaan suuntaan, koska nyt jäi about -2,2 ast.
                                (molemmat latikat siis niin että reikä keskellä).

                                kyllä se aurauksen säätö mullakin riitti. mutta kyseli että mihin niitä säädön ääripään tietoja tarvin ja kun sanoin että kanssa harrastajien kesken ajattelin tietoa jakaa,
                                niin kertoi että tuokin on jo hyvissä säädöissä (minun autossa) mutta jos haluaa hifistellä eli olla perempi kuin muut niin aurausta saisi olla takana lisää
                                sigpic
                                M-B Vito -22
                                Transit Custom -18
                                Yamaha vx ho cruiser -22
                                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎