Pistin omaan autoon nuo säädöt taakse. Tuli ongelmaksi se että oikeallapuolella auraksen säädön mutteria ei pysty kiristään oikein millään. Auraus säädetään siis reunimmaisesta kiinnityspisteestä. Ootteko tehnee jotai erikoistyökaluja vai millä tuo onnistuisi. En ainakaa saanu lenkki/kiintoavainta mahtuun väliin..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 taka-akseliin säädöt - topic
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ohentelin yhden kita-avaimen tuota tarkoitusta varten ni mahtuu väliin. Onhan se vähän ahdas kyllä.
Projektin alla makaillessa kävi semmonenkin mielessä että jos hieman väkivaltoisi sitä lattiaa ylöspäin ruuvin päitten kohdalta. Etenkin jos saa päähänsä että nostaa takakelkkaa ylöspäin.Last edited by petrolhead; 05-05-2013, 14:02.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by smpovers View PostPistin omaan autoon nuo säädöt taakse. Tuli ongelmaksi se että oikeallapuolella auraksen säädön mutteria ei pysty kiristään oikein millään. Auraus säädetään siis reunimmaisesta kiinnityspisteestä. Ootteko tehnee jotai erikoistyökaluja vai millä tuo onnistuisi. En ainakaa saanu lenkki/kiintoavainta mahtuun väliin..Aprilia RSV4
Comment
-
-
Kirjotellaan nyt tähänkin..
Tällainen aparaatti makso Ebaysta posteineen ~30€. Jos kulmat mietityttää niin tolla voi mitata mikä on lähtötilanne. Autossa kiinni olevasta kelkasta/tukivarsista voi olla vähä huono mittailla mutta irto-osien kanssa pitäs onnistua. Muistaa vaan huomioida vanteen/navan heiton niin no problem.
Sitte ku kelkan ja tukivarret pyöräyttää 90 astetta ympäri niin saa katottua auraukset.
Kun eihän noista iänikuisista kynkistä ja kelkoista tiedä mihin suuntaan ne on vinksallaan. Tällä tavalla sais halutut kulmat siinä tilanteessa kun säädöt on -0- kohdassa ja on vara mulkata molempiin suuntiin.Last edited by petrolhead; 28-10-2013, 19:38.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Jos lätkien asennyksen jälkeen ei osuttu alueelle niin tällaisilla kynkän heloilla saa asioita parannettua. Ei kauheesti mutta saa kuitenkin.
Ulomman korvakkeen pultin kiristäminen helpottuu kun pultin flippaa näin päin:
Lisäetuna, tuningpuslan hattua ei joudu leikkaamaan. Joo, kelkan joutuu pudottamaan että kynkän voi asentaa/irroittaa, mutta lattialla se nyt on varmaan muutenkin kun taka-akselistoa korjataan.Last edited by petrolhead; 25-07-2015, 21:06.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by bmw89 View PostMihin asentoon noi lätkät nyt kannattaa laittaa:think
Kysessää facelift -40mm takajousilla
Sisemmät kaikki säätö alkuperäisestä ylös ja ulommissa kaikki alkuperäisestä eteen.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View Postulommissa kaikki alkuperäisestä eteen.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Hmm.. tuolla topicin alkupäässä oli vähän ristiriitasta tietoa ja moni olikin kirjoitellut, että aurausta tarvittaisiin lisää
E: "Auraus lisääntyy kun perä painuu alaspäin!
tosin pätee vain kun mennään ns, vaakatasosta ylöspäin. = etukiinnityspiste- takanapa samalla korkeudella. (etukiinnitys o------o napa) samalla korkeudella.
jos napa alempana= vakio korkunen auto niin ensin auraus pienenee.
ja kun mennään yli vaakatason = madallettu auto niin auraus suurenee."Last edited by bmw89; 15-11-2016, 12:59.-E30 "316i"
ex. e46 328i,
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostMiksi? Madallettaessa auraus lisääntyy ja tuolla säädöllä saat vaan lisää aurausta, etkä korjattua sitä, mikä ois tarpeellista. Arvaappa mistä tiiän
Muutoin mä tiedä mitä sä puhut mutta ei sun puheisiin oo voinut ennenkään luottaa, maksaisit edes ne lähetys kulut kun lupasit
Voitko demostroida tuon liikkeen koska sivulla 2 oon laittanut kaikki säätö arvot näkyviin ja
Siellä auraus on jäänyt vajaaksi vaikka säätö lätkä oli keskellä.
Kävin just autosta vielä katsomassa missä asennossa ne pultit siellä on, suurempi osa prikkaa näkyvissä navan puolella kiinnitystä, eli kiinnitys piste on siirretty mahdollisimman eteen.
Tällä samalla akselilla kävin viime keväänä säätämässä kulmia korkeus edelleen sama 300-310mm navasta faceliftin kaareen, joku paikka oli toiselta puolelta retkahtanut niin arvo oli -0.12 ja toisella puolella 0.03
Ensimäistä ei saatu enään plussalle niin pidettiin kulkusuunta ja säädettiin jälkimäistä harittamaan samat -0.12
Ja jotta tukivarsi menisi tuon vaakatason yläpuolelle niin siellä saa olla oikeasti melko lyhyt jousi ja Laita bmw89 vaikka sitten se säätö keskelle koska se vähäinenkin korjaus on parempi kuin ei mitään. Pääasia on kuitenkin se että saat kulkusuunnan suoraan.
Olis se sitten kumpaan suuntaan vaan niin aina se on parempi kuin ei mitään
Muutenkin kun autoa madaltaa niin pyörä siirtyy kaaressa taakseppäin (kunnes tukivarsi on yli vaakatason) niin itse en edes ulkonäkösyistä siirtäisi sitä enää taakseppäin vaikka arvot olisi päin persettä kunhan ne on samat molemmilla puolilla.
Muutenkin se auraus säätö ei paljoa enään vaikuta varsinaiseen auraukseen (vähän kuitenkin) jos akseli on vaakasuorassa, rengas vaan siirtyy kaaressa.
Mutta mulla on tossa uus akseli tallin lattialla mistä ei saa haritusta lisättyä ollenkaan niin katotaan keväällä voiko sen heittää roskiin, jos näin käy niin tulen editoimaan tämän postauksen kaikessa hiljaisuudessa poisLast edited by Tonton; 15-11-2016, 17:16.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Et oo pistänyt tilinumerot mulle, niin ei oo voinut maksaaMut Joo se solenoidi pelaa ja on edelleen käytössä, että kiitokset siitä
Mut joo asiaan, niin ei tuo mun romu mielestäni niin kovin matala oo. Napa-kaari mittaa en nyt pääse mittaamaan, mutta muistaakseni tukivarsi ei ainakaan ylöspäin mene. :think
Tuossa suuntauslappu reilun vuoden takaa:
Tuossa nyt arvot on vammasina milleinä, mutta kävin jälkeen vielä saman lapun asteina ja nuo tarkottaa karvan alle astetta aurausta per puoli. Noilla aurauksilla auto oli kyllä aivan kamala ajaa. Säätö on tuossa perus asennossa ja säätölätkällä sai vaan lisää aurausta, koska säätö on eteenpäin vaan. Ongelman korjasin vaihtamalla kumipuslat epäkeskomalleihin, jolla saa n. asteen korjattua tilannetta.
Mutta mutta sitä kai pitäs käydä mittaan kulmat halutussa korkeudessa, että tietää mihin asentoon laittaa säätölätkät, jos haluaa varmistua oikeesta tuloksesta.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by andhu View PostSama vika täällä, tein säädöt eteenpäin ja lopputulos kuvassa. Kuvan arvot ns. vakio kohdasta mitattu.
[img] kuva [img]
ja kai se on kamala ajettava jo senkin takia että siellä on samalla akselilla heittoa campereissa ja toisessa päässä aurauksessaLast edited by Tonton; 15-11-2016, 19:36.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
Comment