Originally posted by Janne123
View Post
E30 Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Onko kellään ollu semmosta ongelmaa sähkölasien kanssa että ne toimivat vaan kun apukuskin ovi on auki? Toukassa kun on apparinovi auki niin sillon toimii sähkölasit ja ne saa päälle ja pois vielä siitä katkaisijasta. Sitten kun lyö apparin oven kiinni tai painaa siitä napista mikä on oven välissä niin loppuu toiminta suoraan siihen. Mikä voisi olla tässä ongelmana? :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Rumilus View PostOnko vaihteensiirtäjän tanko kaikissa kolmekymppisissä sama? Hieman ihmetyttänyt tuo vaihdekaavio, kun ykkönen keskellä ja vitosella vaihdekeppi siirtää koko keskikonsolia. Nyt huomasin, että tanko on joskus katkennut ja hitsattu vinoon...
Leave a comment:
-
-
Onko vaihteensiirtäjän tanko kaikissa kolmekymppisissä sama? Hieman ihmetyttänyt tuo vaihdekaavio, kun ykkönen keskellä ja vitosella vaihdekeppi siirtää koko keskikonsolia. Nyt huomasin, että tanko on joskus katkennut ja hitsattu vinoon...
Leave a comment:
-
-
Perkule. Olen nyt pari kertaa koettanut nollata noita huoltovaloja onnistumatta siinä. Olen tsekannut täältä löytyvät ohjeet ja nokkelasti yhdistänyt tarvittavat navat jne. Mitään ei kuitenkaan tapahdu. Ehdotuksia?
Jostain luin, että huoltovalojen akut/paristot voivat reistailla ja sikseivät nollaudu. Missähän moiset sitten sijaitsevat, jos tuosta olisi kyse. Olisi kiva nollata nuo ennen kun ajaa katsastukseen.
Kiitos jo ennakkoon.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by nigster View PostPäädyin kuitenkin (toivottavasti) parempaan ratkaisuun. Purin tuon mekanismin autosta irti ja huomasin, että rikki on vain se "taustalevy" jossa kampi on kiinni. Kampi jolla siis vapautetaan takaluukun päällä oleva lippa mistä/minne katto rullataan auki/kiinni. Eikä ihme, tuo palikka on muovia (tämä osa pitäisi ehdottomasti olla täysin metallista valmistettu). Suunnittelin sitten uuden vastaavanlaisen kikkareen metallista ja se on nyt valmistuksessa. Kohta pääsee siis sovittelemaan sitä paikoilleen. Eipähän mene ainakaan ihan heti uudestaan halki.
Jos tämä osoittautuu onnistuneeksi projektiksi, voin myydä valmistuskuvia käypään hintaan niitä tarvitseville (tuo samainen osa on useimmista E30 avoista rikki, tai ainakin menossa rikki).
Jos jollain on tuo rikki ja haluaa paremman tilalle, niin valmistuskuvat saa sopivaan hintaan. Valmistamaan en niitä jaksa alkaa varastoon.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by siksta View PostTuohan se ongelma varmaan onkin.. :think
Mullakin nääs oli auto melkein kolme päivää pois virroista ja ei varmaan oo
mitkään tuoreimmat patterit siellä.
Minkälaiset ne on ja onko paha vaihtaa? :think... Ilman ongelmia on toiminu korjauksen jälkeen.
Samalla korjattiin piirilevyä kun siitä oli 2 vetoa poikki. Mittarin kiinnitysruuvit olleet aavistuksen liian pitkät ja sitten rikkonut piirilevyä..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by smpovers View PostMulla tuli tuo ongelma sen jälkeen kun vaihdoin takapyöränlaakerit ja perän. Auto oli sillon pari päivää pois virrasta kun joutu hitsaamaan laakeriin. Ongelma katosi pattereiden vaihdolla. Sillon oli vielä alkuperäiset patterit.,..
Mullakin nääs oli auto melkein kolme päivää pois virroista ja ei varmaan oo
mitkään tuoreimmat patterit siellä.
Minkälaiset ne on ja onko paha vaihtaa? :think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by siksta View PostJatketaan mittaristo-kysymyksiä.. Eli ongelma seuraava:
Hitsattiin auton pohjaa.
Akusta oli kengät irti ja mitään johtoja ei 100% varmasti hitsatessa sulanut.
Nyt hitsauksen jälkeen laitettiin auto takas virtoihin, niin kiekkamittari alkoi elää omaa elämää.
Mittari heittelee 0 ja tuhannen kierroksen väliä ja välillä jää pitkäksi aikaa tonniin ja sit
takas nolliin. Ja tämä kaikki siis niin, ettei avaimesta ole käännetty vielä virtojakaan päälle.
Myös kulutusmittari elää mukana.
Heti kun virrat laittaa päälle, mittari menee nollaan ja pysyy siellä.
Auto käy normaalisti ja käydessä mittarit toimivat normaalisti.
Missä siis vika? :think
Autona sigun 325i Cabrio vm. 92/3
Leave a comment:
-
-
ei kellään sattuis olemaan sitä mittariston koodiplugia?
se koodiplugi pitää varmaan olla m10 ruiskusta?? ite ku en nyt tiiä yhtään
jos jollain löytyy niin saa tarjota privaan
tulipas tänään ajan kuluksi käytyä vanhuksin koneellisesti hiovavaha läpi ja sen jälkeen autoglym punainen kunnoltaa ei ikinä uskois että on -85
tähän on tulossa todella lievä madallus ja mim brescia sport 7x15"
Leave a comment:
-
Leave a comment: