Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • siksta
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 675
    • Orimattila

    Jatketaan mittaristo-kysymyksiä.. Eli ongelma seuraava:

    Hitsattiin auton pohjaa.
    Akusta oli kengät irti ja mitään johtoja ei 100% varmasti hitsatessa sulanut.

    Nyt hitsauksen jälkeen laitettiin auto takas virtoihin, niin kiekkamittari alkoi elää omaa elämää.
    Mittari heittelee 0 ja tuhannen kierroksen väliä ja välillä jää pitkäksi aikaa tonniin ja sit
    takas nolliin. Ja tämä kaikki siis niin, ettei avaimesta ole käännetty vielä virtojakaan päälle.
    Myös kulutusmittari elää mukana.

    Heti kun virrat laittaa päälle, mittari menee nollaan ja pysyy siellä.
    Auto käy normaalisti ja käydessä mittarit toimivat normaalisti.

    Missä siis vika? :think
    Autona sigun 325i Cabrio vm. 92/3
    F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

    Comment

    • siksta
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 675
      • Orimattila

      Osaakos tuohon ylempään kukaan heittää mitään? :think
      F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        Originally posted by siksta View Post
        Akusta oli kengät irti ja mitään johtoja ei 100% varmasti hitsatessa sulanut.
        Oliko Motronicin boksilta liitinkampa irti hitsauksen aikana? Itse en ainakaan uskaltaisi hitsailla autoa, jos se on kiinni.
        Joo joo, kohta tulee joku sanomaan, että kyllä uskaltaa, mutta sen irroittaminen, samoin kuin akkukaapeilen irroittaminen kestää yhteensä 2min.

        Ongelmaasi voisi auttaa seuraava. Irroita akkukaapelit pariksi tunniksi/yöksi ja samoin myös motronicin boksin liitinkampa ja koita seuraavana päivänä uudelleen.
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • siksta
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 675
          • Orimattila

          Originally posted by T3 View Post
          Oliko Motronicin boksilta liitinkampa irti hitsauksen aikana? Itse en ainakaan uskaltaisi hitsailla autoa, jos se on kiinni.
          Joo joo, kohta tulee joku sanomaan, että kyllä uskaltaa, mutta sen irroittaminen, samoin kuin akkukaapeilen irroittaminen kestää yhteensä 2min.

          Ongelmaasi voisi auttaa seuraava. Irroita akkukaapelit pariksi tunniksi/yöksi ja samoin myös motronicin boksin liitinkampa ja koita seuraavana päivänä uudelleen.
          Ei kyllä ollut tuo irti.
          Jos motronic otti tuosta itseensä, niin onneks ei ottanut tuon pahemmin.

          Mut täytyy vielä koittaa tuota kaapelit ja liitinkampa irti ja katsoa auttaako.
          F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

          Comment

          • AnttiR
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 819
            • Jyväskylä

            Mikähän on se boksi mikä on kuskin jalkatilassa tavallaan kojelaudan alla.
            Bosch siinä ainakin luki
            E61 535d -04

            Comment

            • MiKqsu
              Bimmer Fanatic
              • May 2010
              • 404
              • Turku

              Onkos porukka vaihdellut noita laturin liukurenkaita itse? Kellään mitää juttua niiden vaihdosta missään?
              sigpic

              Comment

              • -Jarno-
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1140
                • Salo

                Originally posted by AnttiR View Post
                Mikähän on se boksi mikä on kuskin jalkatilassa tavallaan kojelaudan alla.
                Bosch siinä ainakin luki
                Abs-boksi.

                Comment

                • BMW323
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2007
                  • 994
                  • kempele

                  ei kellään sattuis olemaan sitä mittariston koodiplugia?
                  se koodiplugi pitää varmaan olla m10 ruiskusta?? ite ku en nyt tiiä yhtään

                  jos jollain löytyy niin saa tarjota privaan


                  tulipas tänään ajan kuluksi käytyä vanhuksin koneellisesti hiovavaha läpi ja sen jälkeen autoglym punainen kunnoltaa ei ikinä uskois että on -85
                  tähän on tulossa todella lievä madallus ja mim brescia sport 7x15"

                  Click image for larger version

Name:	IMAG0172.jpg
Views:	1
Size:	56.1 KB
ID:	4822535 Click image for larger version

Name:	IMAG0173.jpg
Views:	1
Size:	55.3 KB
ID:	4822536 Click image for larger version

Name:	IMAG0174.jpg
Views:	1
Size:	69.3 KB
ID:	4822537 Click image for larger version

Name:	IMAG0175.jpg
Views:	1
Size:	58.4 KB
ID:	4822538 Click image for larger version

Name:	IMAG0176.jpg
Views:	1
Size:	74.5 KB
ID:	4822539
                  Nissan Stagea NM35 -01
                  2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
                  harrastepohjalta E21 316

                  Comment

                  • MelaJii
                    BTCF Member
                    • Jan 2011
                    • 115
                    • Porvoo, Finland

                    Originally posted by Nenonen View Post
                    Hankala silleen kun ei tee sitä joka kerta. Lähinnä sillon kun pistää kerralla lattiaan. Saattaa joskus pätkiä myös tasakaasulla ajettaessa mutta harvemmin.
                    Voisko olla ilmamäärämittari vai?
                    Kellään tietoa?
                    BMW E30 316 M10

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16442
                      • Asikkala

                      Originally posted by Nenonen View Post
                      Kellään tietoa?
                      "Lähinnä sillon kun pistää kerralla lattiaan"

                      Puola, tulpanjohdot. Korkeajännitepuolen vika, kai.

                      Comment

                      • smpovers
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 2372
                        • Tammela

                        Originally posted by siksta View Post
                        Jatketaan mittaristo-kysymyksiä.. Eli ongelma seuraava:

                        Hitsattiin auton pohjaa.
                        Akusta oli kengät irti ja mitään johtoja ei 100% varmasti hitsatessa sulanut.

                        Nyt hitsauksen jälkeen laitettiin auto takas virtoihin, niin kiekkamittari alkoi elää omaa elämää.
                        Mittari heittelee 0 ja tuhannen kierroksen väliä ja välillä jää pitkäksi aikaa tonniin ja sit
                        takas nolliin. Ja tämä kaikki siis niin, ettei avaimesta ole käännetty vielä virtojakaan päälle.
                        Myös kulutusmittari elää mukana.

                        Heti kun virrat laittaa päälle, mittari menee nollaan ja pysyy siellä.
                        Auto käy normaalisti ja käydessä mittarit toimivat normaalisti.

                        Missä siis vika? :think
                        Autona sigun 325i Cabrio vm. 92/3
                        Mulla tuli tuo ongelma sen jälkeen kun vaihdoin takapyöränlaakerit ja perän. Auto oli sillon pari päivää pois virrasta kun joutu hitsaamaan laakeriin. Ongelma katosi pattereiden vaihdolla. Sillon oli vielä alkuperäiset patterit.,..
                        BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                        BMW 330d touring e46 -05
                        Ford Cortina Mk2 1600 -70
                        ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                        Comment

                        • MelaJii
                          BTCF Member
                          • Jan 2011
                          • 115
                          • Porvoo, Finland

                          Originally posted by jr66 View Post
                          "Lähinnä sillon kun pistää kerralla lattiaan"

                          Puola, tulpanjohdot. Korkeajännitepuolen vika, kai.
                          Kiitos. Tarkotin tuolla sitä että tekee sen aikas useesti kun kerralla polkasee mutta silloin tällöin hitaammin kiihdytettäessä.
                          BMW E30 316 M10

                          Comment

                          • siksta
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 675
                            • Orimattila

                            Originally posted by smpovers View Post
                            Mulla tuli tuo ongelma sen jälkeen kun vaihdoin takapyöränlaakerit ja perän. Auto oli sillon pari päivää pois virrasta kun joutu hitsaamaan laakeriin. Ongelma katosi pattereiden vaihdolla. Sillon oli vielä alkuperäiset patterit.,..
                            Tuohan se ongelma varmaan onkin.. :think
                            Mullakin nääs oli auto melkein kolme päivää pois virroista ja ei varmaan oo
                            mitkään tuoreimmat patterit siellä.
                            Minkälaiset ne on ja onko paha vaihtaa? :think
                            F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                            Comment

                            • smpovers
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 2372
                              • Tammela

                              Originally posted by siksta View Post
                              Tuohan se ongelma varmaan onkin.. :think
                              Mullakin nääs oli auto melkein kolme päivää pois virroista ja ei varmaan oo
                              mitkään tuoreimmat patterit siellä.
                              Minkälaiset ne on ja onko paha vaihtaa? :think
                              En muista niistä tarkkoja tietoja. Alkuperäisiä akkuja en siihen saanut. Kaverin isä otti töistä jotkut vähä sinne päin olevat akut ja kolvaili kiinni. Ovat kuulemma paremmat kuin alkuperäiset. Itse en noista niin ymmärä enkä tiedä vaihtamisen vaikeustasoa... Ilman ongelmia on toiminu korjauksen jälkeen.
                              Samalla korjattiin piirilevyä kun siitä oli 2 vetoa poikki. Mittarin kiinnitysruuvit olleet aavistuksen liian pitkät ja sitten rikkonut piirilevyä..
                              BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                              BMW 330d touring e46 -05
                              Ford Cortina Mk2 1600 -70
                              ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                              Comment

                              • nigster
                                Newbiemmer
                                • Jul 2004
                                • 28
                                • Tuusula

                                Originally posted by nigster View Post
                                Päädyin kuitenkin (toivottavasti) parempaan ratkaisuun. Purin tuon mekanismin autosta irti ja huomasin, että rikki on vain se "taustalevy" jossa kampi on kiinni. Kampi jolla siis vapautetaan takaluukun päällä oleva lippa mistä/minne katto rullataan auki/kiinni. Eikä ihme, tuo palikka on muovia (tämä osa pitäisi ehdottomasti olla täysin metallista valmistettu). Suunnittelin sitten uuden vastaavanlaisen kikkareen metallista ja se on nyt valmistuksessa. Kohta pääsee siis sovittelemaan sitä paikoilleen. Eipähän mene ainakaan ihan heti uudestaan halki.

                                Jos tämä osoittautuu onnistuneeksi projektiksi, voin myydä valmistuskuvia käypään hintaan niitä tarvitseville (tuo samainen osa on useimmista E30 avoista rikki, tai ainakin menossa rikki).
                                Noniin, onpahan saatu tämäkin projekti päätökseen ja avausmekanismi on kuin uusi, eikä varmasti mene enää rikki (ainakaan tuo taustalevy jossa kahva on kiinni). Onnistui paremmin kuin hyvin tekemieni piirustusten mukaan valmistettuna.

                                Jos jollain on tuo rikki ja haluaa paremman tilalle, niin valmistuskuvat saa sopivaan hintaan. Valmistamaan en niitä jaksa alkaa varastoon.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎