Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Coooper
    BTCF Member
    • Apr 2007
    • 1623
    • Lahti

    Originally posted by siksta View Post
    Paljonko E36 -30mm takajouset madaltaa E30:ä? :think
    Ja onko nuo jäykemmät, kun E30 jouset?

    Onhan ne jäykemmät, madalluksesta ei tietoa mutta varmaa 0-30 välissä, kokeile.
    E61 525DA - 09
    EX: E90 325IA -06
    EX: E46 328i 4d -00
    Ex: E30 318i 2d -89


    ~M20 STROKER CLUB LAHTI~

    Comment

    • Tuiske
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2004
      • 1441
      • Lempäälä

      Originally posted by Coooper View Post
      Onhan ne jäykemmät, madalluksesta ei tietoa mutta varmaa 0-30 välissä, kokeile.
      Ei laske vakiosta välttämättä yhtään. Jäykemmät on. E36 AC Schnitzer takajousilla (madalluksesta ei tietoa) e30 perä jäi vakiokorkeudelle.
      Corvette C4 LT4 TURBO
      Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

      Comment

      • peltone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 8092
        • Willähde

        Originally posted by Haju69 View Post
        Mistään mitään tiedä varmaksi mutta onko nokka-akselit vielä terveitä?
        Vaikuttaako nokan huono kunto tehoihin vain kuumana?
        E30 316 -87
        E91 325i -06
        E61 530d -06
        F10 520d -14
        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16340
          • Leppävirta

          Originally posted by peltone View Post
          Vaikuttaako nokan huono kunto tehoihin vain kuumana?
          Ja kuten sanoin niin mistään mitään varmaksi tiedä.. Kun ei ole kokemusta mutta näin olen täältä opiskellut että huono nokka ainakin vaikuttaa menohaluihin kierrosten loppupäässä noissa M40:ssä
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • MikeDry
            BTCF Member
            • May 2006
            • 6166
            • Helsinki

            Bmw 325i malli:1990, katilla, M20B25

            Nyt on pakko varmistaa mitkä näistä lukemista menee yli sallitun
            Tyhjäkäynnillä
            kierrokset:750
            % vol CO 0.307
            % vol CO2 13.09
            % vol O2 2.07
            ppm vol HC 460
            Lambda 1.067
            Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
            Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              Pannaas taas...

              Vähäpäästöiset autot käyttöönottoajasta riippumatta hylätty jos:
              Joutokäynnin CO>0.5% tai HC>100 ppm Kierroksilla mitatun (väh. 2000 rpm) käynnin CO>0.3 tai HC>100 ppm tai Lambda-arvo ei välillä 0,97 … 1,03. Jäännöshappipitoisuus yli 5 %
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                OT:
                Originally posted by jr66 View Post
                Leone lämpiää normaalisti 5 x nopeammin kuin e30 .....
                Kolmekymppihän lämpiää niin nopeasti että.... tai kuningasmoottorinen ainakin.

                Originally posted by petrolhead View Post
                Meneekö E28 jarrupääsylinteri boltt-oon E30 tehostajan päähän?
                Anyone ?
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • MikeDry
                  BTCF Member
                  • May 2006
                  • 6166
                  • Helsinki

                  Bmw 325i malli:1990, katilla, M20B25
                  Nyt on pakko varmistaa mitkä näistä lukemista menee yli sallitun
                  Tyhjäkäynnillä
                  kierrokset:750
                  % vol CO 0.307
                  % vol CO2 13.09
                  % vol O2 2.07
                  ppm vol HC 460
                  Lambda 1.067
                  Today 14:56

                  Originally posted by Jürgen_ View Post
                  Pannaas taas...

                  Vähäpäästöiset autot käyttöönottoajasta riippumatta hylätty jos:
                  Joutokäynnin CO>0.5% tai HC>100 ppm Kierroksilla mitatun (väh. 2000 rpm) käynnin CO>0.3 tai HC>100 ppm tai Lambda-arvo ei välillä 0,97 … 1,03. Jäännöshappipitoisuus yli 5 %
                  Ok, sit mittaaja puhuin jotain noista muista luvuista että muutkin heittää.
                  Mun mielestä noissa lukemissa, ei oo muuta vikaa kuin HC:seen arvossa ja sitten sanoi että ei polta näköjään kunnolla.
                  No ei varmaan lämmittänyt konetta/kattia tarpeeksi, auto oli kerennyt seistä jo n. 45-60 min.
                  Eikö tuohon HC arvoo vaikuta myös jos putki pikkasen vuotaa??
                  Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                  Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16412
                    • Asikkala

                    Originally posted by Sädde View Post
                    Ok, sit mittaaja puhuin jotain noista muista luvuista että muutkin heittää.
                    Mun mielestä noissa lukemissa, ei oo muuta vikaa kuin HC:seen arvossa ja sitten sanoi että ei polta näköjään kunnolla.
                    No ei varmaan lämmittänyt konetta/kattia tarpeeksi, auto oli kerennyt seistä jo n. 45-60 min.
                    Eikö tuohon HC arvoo vaikuta myös jos putki pikkasen vuotaa??
                    HC liikaa ja lamba liikaa, olikos myös niin että jos O2 on yli 2 niin vaikuttaa käytännössä mittaustulokseen häiritsevästi :think

                    Comment

                    • MikeDry
                      BTCF Member
                      • May 2006
                      • 6166
                      • Helsinki

                      Originally posted by jr66 View Post
                      HC liikaa ja lamba liikaa, olikos myös niin että jos O2 on yli 2 niin vaikuttaa käytännössä mittaustulokseen häiritsevästi :think
                      Eli luultavasti lambda vaihtoon ja tuolle putkelle tehdä jotain, loppu putki on itse tehtyä. Se varmaan vuotaa jostain vähäsen???.


                      Tähän on tehty kansiremontti, tulpat/johdot/puola, pyöriät/kansi jne vaihdettu. Viime vuonna ei ollut mitään ongelmaa, kansivuoti öljyä, vaimentimessa vettä, tulpat huonot jne...
                      Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                      Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                      Comment

                      • duuk
                        Moderator
                        • Dec 2006
                        • 10501
                        • Saaressa

                        Originally posted by Tuiske View Post
                        Ei laske vakiosta välttämättä yhtään. Jäykemmät on. E36 AC Schnitzer takajousilla (madalluksesta ei tietoa) e30 perä jäi vakiokorkeudelle.
                        Jep. Me ollaan käytetty tilanteesta riippuen -50mm --> E36 takajousia muistaakseni :think

                        duke's garage:
                        Suzuki R50
                        E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                        M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                        S38 S54 S62

                        instagram: _duuk

                        Comment

                        • Janne.L
                          BTCF Member
                          • Aug 2005
                          • 356
                          • Savonlinna

                          käyttöauto: E30 320i -88
                          luovuttaja: E30 318i <88

                          Molemmat puhaltimet 4-nopeuksisia, onko näissä malleissa käytössä eri vaihtoehtoja etuvastuksissa? Jos en väärin muista, niin E36 korissa oli kahta eri valmistajan vastusta. Purin pari etuvastusta irti varaosa-autoista, mutta en ole vielä kerennyt käydä omasta autosta tarkastaa onko samanlainen.
                          Nyt

                          Köyhä

                          Ennen

                          E39 528i Sedan M-sport Orientblau Metallic -00
                          E46 325i Touring M-Sport II Imolarot -04
                          E39 528i Sedan Schwarz II -97
                          E36 318i Touring Farngruen Metallic -98
                          E34 525ia Touring Macaoblau Metallic -92
                          E36 325i Sedan Fjordgrau Metallic -94
                          E30 320i 2d Sedan Delphin Metallic -88
                          E32 730i Granitsilber -92
                          E36 316i Sedan Dunkelgrün -93

                          Comment

                          • AnttiR
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2006
                            • 819
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by nigster View Post
                            Olisko tossa?

                            Mullakaan ei ihan aukea tosta pari juttua, esim. pinnit 6 ja 7...
                            Tuo liitin se on!
                            Löysin noita kuvia useamman ja monessa ei täsmää värit yms. Sain kyllä aika hyvin selville nuo jo, mutta muutama on tosiaan epäselvä. Esim pinnit 2 ja 10, onko ne tuon checkpanelin öljyntasoanturin johdot?
                            Teurastin tosiaan tuon motronicin johtosarjan ja käytän siitä vain sen mitä tarvitsee että toimii merkkivalot ja mittarit.
                            Ja mistäs tulee tuo nopeusmittarin signaali? Eli pin 14? Ja entäs pin 9? Speed signal?
                            Harmi että tuo johtosarja ei ole mulla nyt käsillä kun en ole kotona, mutta äkkiseltään näyttää että värit kyllä täsmää.
                            Löysin jostain kuvan missä oli aika hyvin samat värit yms. mutta siitäkin kuvasta sitten puuttui muutaman johdon tiedot.
                            E61 535d -04

                            Comment

                            • 525iiäxä
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2005
                              • 1842
                              • Lappeenranta, Finland

                              Prefacelift valoista

                              Tuossa olis kuva:

                              Kaukovaloumpiot vasen

                              Vasemmalla kuvassa on Varaosamaailmasta ostettu (numeroiden mukaan käypänen) Hellan pitkä umpio, oikealla taasen autossa kiinni ollut vanha.

                              Sokea Reettakin näkee, ettei tuota uutta saa vanhan tilalle. Mikä määrittelee, milloin on mikäkin säätöruuvien kiinnitystapa? Ensin luulin, että tossa Boschissa on eri systeemi kuin Hellassa, mutta oikealla puolella on Hellan pitkä, jossa ruuvien kiinnitys on sama kuin kuvan Boschissa, joten ei ole siitä kiinni.

                              Oliskohan jollakulla Hellan numeroa vasemmalle pitkälle, jossa ruuvien kiinnitys on kuten kuvan Boschissa? Ja mitenköhän nuo ruuvit saa irti umpiosta, aika tanakasti tuntuvat olevan, vai saako ollenkaan? Vai pitääkö vaihtoumpioiden kanssa muuttaa säätösysteemi samalla?

                              Tai sitten ajellaan tuolla vanhalla umpiolla, kaikki muut ovat uusia, niin onhan se vähän rivon näköistä...

                              Volvo V70 2.4T -02
                              E30 323i -84 (taas)

                              Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                              Comment

                              • mulletti
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 2587
                                • Jyväskylä - Bra | bar base beach

                                Originally posted by siksta View Post
                                Paljonko E36 -30mm takajouset madaltaa E30:ä? :think
                                Ja onko nuo jäykemmät, kun E30 jouset?
                                Ootko vielä heivannu alle? Ja onko noi jouset 4 vai 6-sylinterisen?
                                E28 - E30

                                HUNAJATA HUNAJATA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎