Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jorkki
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 41
    • Keskisuomi

    E30 2D takaturvavyöt

    Onko noissa jossakin ollut takana turvavyöt niin että ne menevät C-palarin kautta?

    Ostamassani mustassa kattoverhoilussa on reiät C-pilareissa aivan kuin turvavyöt olisivat kiertäneet sitä kautta.. Alkuperäiset tulevat suoraan hattuhyllyn läpi.

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16358
      • Asikkala

      Originally posted by jorkki View Post
      Onko noissa jossakin ollut takana turvavyöt niin että ne menevät C-palarin kautta?

      Ostamassani mustassa kattoverhoilussa on reiät C-pilareissa aivan kuin turvavyöt olisivat kiertäneet sitä kautta.. Alkuperäiset tulevat suoraan hattuhyllyn läpi.
      On, -84 asti on yläkiinnike pilarissa ja hattuhyllyn läpivienti pitkittäin. Uudemmissa läpivienti on poikittain ja vyö kääntyy heti ylöstulon jälk. selkänojan päältä alas. Rullan kiinnitys ellei myös rulla/vyö eri vanha vs. uusi

      Comment

      • mikuniz
        Bimmer Rookie
        • Jun 2008
        • 115
        • Kerava

        kertokaas miten tuon hihnapyörän saa irti kun tuo tappi on mennyt poikki.
        kun en usko et tämän hihnapyörän pitäisi vispata joka suuntaan. ja pyörittääkö kyseinen hihnapyörä koneessa jotain (öljy pumppuu)..?? kone on siis m20b20 -88
        Attached Files
        Tarvetta Valokuvaajalle? Ota yhteyttä linkin kautta linktr.ee/mikuniz


        Ex:
        1xE28
        4x E30
        3x E36
        1x E39
        1x E46

        Comment

        • duuk
          Moderator
          • Dec 2006
          • 10494
          • Saaressa

          Originally posted by juxo View Post
          Käykö e34 korisesta bemarista m20 moottorin öljypohja suoraan e30 koriseen ilman mitään muutoksia?
          Ja jos jollain on m20 koneen ehjä öljypohja myynnissä joka käy e30 niin laitelkaa viestiä!
          Eikös E34 öljypohjassa ole öljytikun läpi kun sitten taas e30:ssä lohkossa.
          Eli jos sulla tosissaan on siellä E30 lohko niin hitsauta öljypohjasta se reikä umpeen. Näin itse tein.
          Last edited by duuk; 14-07-2010, 23:26.

          duke's garage:
          Suzuki R50
          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
          S38 S54 S62

          instagram: _duuk

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            Originally posted by mikuniz View Post
            kertokaas miten tuon hihnapyörän saa irti kun tuo tappi on mennyt poikki.
            kun en usko et tämän hihnapyörän pitäisi vispata joka suuntaan. ja pyörittääkö kyseinen hihnapyörä koneessa jotain (öljy pumppuu)..?? kone on siis m20b20 -88
            Laitat vanhan hihnan tuon pyörän ympäri ja ylimääräisen osan käännät ikäänkuin "nurkan taakse" jarruksi. Sit vaan 15mm lenkillä pultti auki ja kas, hihnapyörä on irti. Kyllä sen kuuluu pyöriä molempiin suuntiin ihan vapaasti, jos ei hihna ole paikalllaan.

            Originally posted by duuk View Post
            Ei pyöritä öljypumppua.
            Eikö muka

            Kyllähän tuo hihnapyörä nimenomaan pyörittää apuakselia, joka kulmarattaan välityksellä sitten pyörittää öljypumppua. Motronic-koneessa tuolla ei ole mitään muuta funktiota.
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • Petteri80
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2004
              • 578
              • Joensuu

              Originally posted by T3 View Post

              Kyllähän tuo hihnapyörä nimenomaan pyörittää apuakselia, joka kulmarattaan välityksellä sitten pyörittää öljypumppua. Motronic-koneessa tuolla ei ole mitään muuta funktiota.
              Kyseisessä autossahan on jo motronic?
              L-jetissähän tuo ainakin pyörittää öljypumppua.

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6693
                • .......

                Originally posted by Petteri80 View Post
                Kyseisessä autossahan on jo motronic?
                L-jetissähän tuo ainakin pyörittää öljypumppua.
                Se pyörittää öljypumppua ihan jokaisessa m20:ssä, muissa kuin motronic moottoreissa myös virranjakajaa, eikös tuo T3 sitä tarkoittanutkin?
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8530
                  • Karhe

                  Originally posted by JJT View Post
                  Se pyörittää öljypumppua ihan jokaisessa m20:ssä, muissa kuin motronic moottoreissa myös virranjakajaa, eikös tuo T3 sitä tarkoittanutkin?
                  Nimenomaan tuota tarkoitin. Kysyjän (mikuniz) auto on vm-88, joten se jo kertoi, että kyseessä on Motronic-moottori, jolloin apuakselin päässä on pelkkä kulmaratas. K-Jet ja L-jet koneissa todellakin myös jakaja pyörii samalla apuakselilla ja jakajassa itsessään on tuo kulmaratas.
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  • Slazha
                    BTCF Member
                    • Nov 2004
                    • 2284
                    • Joensuu/Syvyys

                    318i m40 -88 ei lähde "puoli" lämpimänä käyntiin kunnolla, kylmänä ei mitään ongelmaa, myöskin aivan kuumana lähtee heti käyntiin. ajosta kun tulee ja tupakoi 5minuuttia niin joutuu sahaamaan käyntiin minuutin verran, ongelma pahentunut helle keleillä.
                    Vaihdettu moottorin lämpötila anturi, on ilmeisesti vain yhdellä anturilla? imuilman lämpöhän ei vissiin vaikuta käyntiin lähtöön? ainoastaan hienosäätää
                    Myöskin liittimiä tarkisteltu ja putsailtu

                    Edit: kun meinaa lähteä käyntiin niin ei aina käy kaikilla aluksi, pienen herkuttelun jälkeen lähtee kaikilla käymään

                    Edit2: imuvuodot brake cleanerilla tutkittu ja mitään ei löytynyt
                    Last edited by Slazha; 15-07-2010, 20:40.
                    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                    E36 318is class II, e30 turpo

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      Originally posted by Slazha View Post
                      318i -88 ei lähde "puoli" lämpimänä käyntiin kunnolla, kylmänä ei mitään ongelmaa, myöskin aivan kuumana lähtee heti käyntiin. ajosta kun tulee ja tupakoi 5minuuttia niin joutuu sahaamaan käyntiin minuutin verran, ongelma pahentunut helle keleillä.
                      Vaihdettu moottorin lämpötila anturi, on ilmeisesti vain yhdellä anturilla? imuilman lämpöhän ei vissiin vaikuta käyntiin lähtöön? ainoastaan hienosäätää
                      Myöskin liittimiä tarkisteltu ja putsailtu

                      Edit: kun meinaa lähteä käyntiin niin ei aina käy kaikilla aluksi, pienen herkuttelun jälkeen lähtee kaikilla käymään

                      Edit2: imuvuodot brake cleanerilla tutkittu ja mitään ei löytynyt
                      Suuttimet vuotaa.
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • mikuniz
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2008
                        • 115
                        • Kerava

                        Originally posted by T3 View Post
                        Laitat vanhan hihnan tuon pyörän ympäri ja ylimääräisen osan käännät ikäänkuin "nurkan taakse" jarruksi. Sit vaan 15mm lenkillä pultti auki ja kas, hihnapyörä on irti. Kyllä sen kuuluu pyöriä molempiin suuntiin ihan vapaasti, jos ei hihna ole paikalllaan.
                        Originally posted by T3 View Post
                        Nimenomaan tuota tarkoitin. Kysyjän (mikuniz) auto on vm-88, joten se jo kertoi, että kyseessä on Motronic-moottori, jolloin apuakselin päässä on pelkkä kulmaratas. K-Jet ja L-jet koneissa todellakin myös jakaja pyörii samalla apuakselilla ja jakajassa itsessään on tuo kulmaratas.
                        juuh on tuo Motronic:n boksilla varustettu malli. Pitääpä huomenna kokeilla tolla vanhalla jakohihnalla avittaa tuota avausta.
                        Tarvetta Valokuvaajalle? Ota yhteyttä linkin kautta linktr.ee/mikuniz


                        Ex:
                        1xE28
                        4x E30
                        3x E36
                        1x E39
                        1x E46

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16358
                          • Asikkala

                          Originally posted by duuk View Post
                          Ei pyöritä öljypumppua.
                          Vaan mikä ?

                          Comment

                          • tuomas86
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2006
                            • 321
                            • kalajoki

                            hei nyt hyvät e30 tietäjät kertokaa, kuinka kova homma on laittaa e30 cabrioon m20b20:iin ohjaustehostin?
                            ilmeisesti pitäisi hommata:
                            hammastanko ja raidetangonpäät vaihtoon + pumppu ja säiliö olikohan muuta? ja entä onko merkitystä mistä e30 rojut hommaa? siis pitääkö olla sama moottori?

                            olisi yksi cabrio tiedossa, ei ole vain tehostajaa joka on omasta mielesta must juttu. montakohan iltaa tuollaiseen operaatioon pitäisi varata vai jättääkö suosiolla ostamatta :think
                            nyt e38 728i -96 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=153109

                            e28 projekti
                            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=335818

                            EX:
                            M-B w110 200D -65
                            e30 320i -88
                            e30 325i touring -88
                            e34 525tds -93 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=108066

                            MYYDÄÄN:
                            -e34 sedan kangaspenkit KUIN UUDET!! 150€ / tarjous

                            -e28 osia lähes kaikkea löytyy, kysy!

                            Comment

                            • Tonton
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 9101
                              • Raisio

                              Originally posted by tuomas86 View Post
                              hei nyt hyvät e30 tietäjät kertokaa, kuinka kova homma on laittaa e30 cabrioon m20b20:iin ohjaustehostin?
                              ilmeisesti pitäisi hommata:
                              hammastanko ja raidetangonpäät vaihtoon + pumppu ja säiliö olikohan muuta? ja entä onko merkitystä mistä e30 rojut hommaa? siis pitääkö olla sama moottori?

                              olisi yksi cabrio tiedossa, ei ole vain tehostajaa joka on omasta mielesta must juttu. montakohan iltaa tuollaiseen operaatioon pitäisi varata vai jättääkö suosiolla ostamatta :think
                              laturin/pumpun jalka, ei kai sitä kauaa turaa. ~ilta jos on kuvan nähnyt

                              pumppu ja jalka pitänee olla m20:stä (jos haluaa helpolla tai ns. bolt on menetelmällä selvitä hommasta)

                              kaikki osat paitsi hammastanko+raidetangonpäät löytynee myös e34 korista

                              ja jos joudut etsimään osat eri paikoista niin itse asentaisin samantien hammastangon e36:sta (nopeampi välitys)
                              Last edited by Tonton; 14-07-2010, 21:54.
                              sigpic
                              M-B Vito -22
                              Transit Custom -18
                              Yamaha vx ho cruiser -22
                              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                              [email protected]

                              Comment

                              • JJT
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6693
                                • .......

                                Originally posted by tuomas86 View Post
                                hei nyt hyvät e30 tietäjät kertokaa, kuinka kova homma on laittaa e30 cabrioon m20b20:iin ohjaustehostin?
                                ilmeisesti pitäisi hommata:
                                hammastanko ja raidetangonpäät vaihtoon + pumppu ja säiliö olikohan muuta? ja entä onko merkitystä mistä e30 rojut hommaa? siis pitääkö olla sama moottori?

                                olisi yksi cabrio tiedossa, ei ole vain tehostajaa joka on omasta mielesta must juttu. montakohan iltaa tuollaiseen operaatioon pitäisi varata vai jättääkö suosiolla ostamatta :think
                                Luulin että cabissä on aina tehostin...
                                Ainakin pumpun jalka pitää olla m20 koneesta, pumpusta en ole varma, muut rojut pitäisi käydä mallista kuin mallista.
                                Pumpun sopivuuskin selviää osanumerolla esim. realoem.
                                Myyn:
                                M10/20/52 E30-E36 osia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎