Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    Originally posted by Luoti View Post
    Voi olla melko nolo kysymys, mutta kuinka aukeaa uudenmallisesta huoltopistokkeesta se kansi?
    Jos tarkoitat 20-pinnistä, niin vastakelloon kääntämällä.
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • -jobba-
      Bimmer Rookie
      • Aug 2008
      • 33
      • Pieksämäki

      käykö ix ja normi takavetoseen samalla et:llä olevat vanteet
      e30 325ix

      Comment

      • metake
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2008
        • 331
        • Janakkala

        Originally posted by -jobba- View Post
        käykö ix ja normi takavetoseen samalla et:llä olevat vanteet
        Riippuu mitä tarkoitat? Jos meinaat takavetoisen vanteita iX:ään niin käy, jos toisinpäin niin ei välttämättä. iX:n alkuperäinen ET on muistaakseni 41 ja leveillä vanteilla se voi olla takavetoon liikaa. Mulla on iX:ään useempi setti vanteita ja ET:t välillä 20 - 25 ja hyvin ainakin ne siihen sopii.

        Comment

        • wolfman
          Bimmer Rookie
          • Mar 2003
          • 69
          • K-JOKI

          Originally posted by metake View Post
          Riippuu mitä tarkoitat? Jos meinaat takavetoisen vanteita iX:ään niin käy, jos toisinpäin niin ei välttämättä. iX:n alkuperäinen ET on muistaakseni 41 ja leveillä vanteilla se voi olla takavetoon liikaa. Mulla on iX:ään useempi setti vanteita ja ET:t välillä 20 - 25 ja hyvin ainakin ne siihen sopii.
          Kuinkas edessä mahtuu kääntyyn tollasilla et-luvuilla? Tarvisin vain omaan ixääni vanteet niin tarvii vähä laajentaa hakua jos mahtuvat kaarien sisällä pyörimään.
          Minä olen aina ollut hyvien puolella.

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            Originally posted by Haju69 View Post
            Sen verran selvisi että -86 628 ollut missä ollut kiinni ja sama ratti myös -91 E34:ssa ollut. Eli pitäisi mennä "heittämällä" -91 E30 cabriolettiin? Ei bageja missään edellä mainituissa.
            Joo kylvaanni, jos se on ollut vielä e34 paikoillaan, niin käy.
            Olli.

            Comment

            • Jake79
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 510
              • Kokkola

              Mikä tuo jälkiasenteinen "juttu" on?

              Wir sind miteinander, nicht gegeneinander

              Comment

              • JaHu85
                BTCF Member
                • Dec 2005
                • 607
                • vaasa

                Originally posted by Jake79 View Post
                Mikä tuo jälkiasenteinen "juttu" on?

                Olisko bensanpaineensäädin?
                E30 318i M43 -88

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  Originally posted by Jake79 View Post
                  Mikä tuo jälkiasenteinen "juttu" on?

                  Voisi olla sellainen jälkiasennusjuttu, jolla saadaan auton päästöt seuraavaan päästöluokkaan ja näin saksassa käyttömaksu putoaa.

                  Tuollaisia laitteita on asennettu 80 ja 90 luvun BMW autoihin saksassa aika paljonkin, vanhimmissa laitteistoissa tuli mukana myös autosta alunperin puuttunut katalysaattori ja uudemmissa tuo pömpeli, joka ilmeisesti laihentaa seosta(?) pienentämällä pa-painetta kylmäkäynnin aikana.
                  Olli.

                  Comment

                  • Jake79
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 510
                    • Kokkola

                    Originally posted by Rocla View Post
                    Voisi olla sellainen jälkiasennusjuttu, jolla saadaan auton päästöt seuraavaan päästöluokkaan ja näin saksassa käyttömaksu putoaa.

                    Tuollaisia laitteita on asennettu 80 ja 90 luvun BMW autoihin saksassa aika paljonkin, vanhimmissa laitteistoissa tuli mukana myös autosta alunperin puuttunut katalysaattori ja uudemmissa tuo pömpeli, joka ilmeisesti laihentaa seosta(?) pienentämällä pa-painetta kylmäkäynnin aikana.
                    Thänks
                    Wir sind miteinander, nicht gegeneinander

                    Comment

                    • Jokke-
                      Newbiemmer
                      • Jul 2010
                      • 2
                      • Nastola

                      Originally posted by peltone View Post
                      Ainakin 316i ja 318i M40-ruiskukoneella syö nokka-akselia mikä näkyy tehottomuudessa. Ja näihinhän täytyy jakohihna vaihella. Vaihtoväli sen n. 40tkm
                      Vanhemmassa 316-kaasarikoneessa alkuperänen kaasari voi aiheuttaa päänsärkyä. Tässä m10-moottorissa kuitenkin jakoketju.
                      Kumpikos koneinen 316 sitten kanttisi olla? Kaasari vai Ruisku? Vai onko sillä niinkään väliä?

                      Comment

                      • ka00z
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 1805
                        • Varsinais-Suomi

                        Originally posted by Jokke- View Post
                        Kumpikos koneinen 316 sitten kanttisi olla? Kaasari vai Ruisku? Vai onko sillä niinkään väliä?
                        Ei väliä enää näissä peleissä, se mikä on paremmassa kunnossa. Kaasarin mallimerkintä 316 ja M40-ruiskun 316i. M10-konetta saa myös ruiskulla, 318i.

                        9/88 ja sitä myöhemmin tulee M40-koneinen ruisku myös 318i-mallista. Jos panostat enemmän kuin 1000€, niin osta 318iS eli 16-venttiilinen. Samalla saatat saada mahtavan skottiruutusisustan
                        Näissä kannattaa enemmänkin kattoa sitä korin kuntoa, ja vasta sitten miettiä onko tekniikka mieleinen
                        W124 voll, markalla pidemmälle

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          Originally posted by ka00z View Post
                          Ei väliä enää näissä peleissä, se mikä on paremmassa kunnossa. Kaasarin mallimerkintä 316 ja M40-ruiskun 316i. M10-konetta saa myös ruiskulla, 318i.

                          9/88 ja sitä myöhemmin tulee M40-koneinen ruisku myös 318i-mallista. Jos panostat enemmän kuin 1000€, niin osta 318iS eli 16-venttiilinen. Samalla saatat saada mahtavan skottiruutusisustan
                          Näissä kannattaa enemmänkin kattoa sitä korin kuntoa, ja vasta sitten miettiä onko tekniikka mieleinen
                          Pakko päteä sen verran että myös 316i-m10 on tehty.
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by JJT View Post
                            Pakko päteä sen verran että myös 316i-m10 on tehty.
                            Vittuku en kerenny
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • ka00z
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 1805
                              • Varsinais-Suomi

                              Originally posted by petrolhead View Post
                              Vittuku en kerenny
                              Tähän väliin tekis mieli heittää epicrage-hymiö, mutta ainahan sitä jotain unohtuu ja poikkeus tekee säännön. Kaikki neloskoneet taitavat kuitenkin olla ketjulla, pl. M40.
                              W124 voll, markalla pidemmälle

                              Comment

                              • metake
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2008
                                • 331
                                • Janakkala

                                Originally posted by wolfman View Post
                                Kuinkas edessä mahtuu kääntyyn tollasilla et-luvuilla? Tarvisin vain omaan ixääni vanteet niin tarvii vähä laajentaa hakua jos mahtuvat kaarien sisällä pyörimään.

                                On mulla ainakin 15" mahtuneet hyvin, ei ole kaariin osunut.

                                Ekassa kuvassa on alla 7x15" ET25 vanteet 195/60-15 renkailla ja toisessa kuvassa on 6x15" ET20 vanteet 185/65-15 renkailla.



                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎