Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    Originally posted by Peltsii View Post
    En osaa sanoa mikä se noista on. Kuitenkin jos vika on lämpötila anturissa, että joutuu sahaileen, niin mittaristolle tiedon antavan anturin vaihto ei auta siihen, vaan moottorinohjaukselle tiedon antava anturi.
    No hyvä tietää Eli kylmänä vähä sahaa mut esim jos ajaa 1km tankille ni lähtee heti avainta kääntämällä.
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • Slazha
      BTCF Member
      • Nov 2004
      • 2284
      • Joensuu/Syvyys

      Originally posted by peltone View Post
      http://motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=37-3227
      Toinen ruskea tuolla on sit öljynpaineanturi..


      Toi näyttäs olevan 318i mut ei kai sil väliä? Vai tämäki väärä?
      suksi motonetin tiskille ja sano että moottorinohjaukselle tuleva lämpöanturi
      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
      E36 318is class II, e30 turpo

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        Originally posted by KuuKi View Post
        Aivan vakio m20b20 kone. Ei siis bensan paineen säätöjä.
        Mites toi IMM:n säätö onnistuu? ei oo tullu ruuvattua... Auton saan kyllä päästömittariin kiinni säädön ajaksi, eli siitä näen kuitenkin jotain arvoja, mutta onko jossain jonkunmoinen ohje (mieluiten kuvien kera) ?
        Jos tulee tarvetta säädellä, niin ilmamäärämittarin kansi auki ja sieltä löytyy kiekko jota voi pyöritellä. Alkup. säädön vaan merkkaa.
        Ainakin katiton vakio 325i pelas parhaiten kun oli yhden tai kaks naksua rikkaammalle laitettu.
        Tuossa joku vanha juttu
        Last edited by JJT; 11-11-2010, 20:26.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • Dr^Mayhem
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2005
          • 482
          • Länsi

          onko m-technic2 kylkipalat ja helmat samat cabriossa ja kovakattoisessa kaksovisessa?

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16348
            • Leppävirta

            Originally posted by Dr^Mayhem View Post
            onko m-technic2 kylkipalat ja helmat samat cabriossa ja kovakattoisessa kaksovisessa?
            Useasti kysytty kysymys. Itsekin tovi sitten kyselin asiaa.

            Helmat on erilaiset hieman. Hieman sovittelua jos meinaa cabiin laittaa..
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • Dr^Mayhem
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2005
              • 482
              • Länsi

              Originally posted by Haju69 View Post
              Useasti kysytty kysymys. Itsekin tovi sitten kyselin asiaa.

              Helmat on erilaiset hieman. Hieman sovittelua jos meinaa cabiin laittaa..
              Mikä niissä on erona? Ilmeisesti kuitenkin ihan mahdollista saada sovitettua?

              Comment

              • peltone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 8092
                • Willähde

                Originally posted by Dr^Mayhem View Post
                Mikä niissä on erona? Ilmeisesti kuitenkin ihan mahdollista saada sovitettua?
                Lue vaikka nimimerkin shakes cabrion tekitys..
                E30 316 -87
                E91 325i -06
                E61 530d -06
                F10 520d -14
                ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                Comment

                • dumppi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 4351
                  • sotkamo

                  liekkö kenno tukossa tuossa muijan 316:ssa ku ei kunnolla puhalla lämpöstä.. termari tarkistettu ja aukee kyllä.. vesiventtiiliki ilmeisesti pelaa ku aika nopeesti vaihtaa kylmältä sinne "lämpimälle" ja päinvastoin:think

                  kuitenki se "lämmin" on semmosta lehmän hönkyä ja ei tyhjäkäynnillä ollenkaan lämmintä.. ihan jäätävää.. ajossa sitten sitä haaleeta.. itteä meinaa palella aina ku sillä ajaa.. muija väitää kyllä tarkenevasa.. rohkenen epäillä kunhan jossain vaiheessa alkaa -30 olee pakkasta
                  Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                  e36 325i coupé R.I.P
                  e30 316 2d
                  e36 318is coupé
                  e36 323i 4d ac schnitzer replica


                  Käyttis: e39 523i 4d
                  Originally posted by rizzo
                  Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                  |Sotkamo Connection|

                  Comment

                  • peltone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 8092
                    • Willähde

                    Onhan varmasti tarpeeks nestettä eikä kato mihkää?
                    E30 316 -87
                    E91 325i -06
                    E61 530d -06
                    F10 520d -14
                    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                    Comment

                    • dumppi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 4351
                      • sotkamo

                      Originally posted by peltone View Post
                      Onhan varmasti tarpeeks nestettä eikä kato mihkää?
                      kyllähän siellä näytti olevan ku eilen katoin... syyläri on sen näkönen että on varmasti jotain paikkausaineita survottu helvetisti sillä minä tuota kennoa epäilen....
                      Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                      e36 325i coupé R.I.P
                      e30 316 2d
                      e36 318is coupé
                      e36 323i 4d ac schnitzer replica


                      Käyttis: e39 523i 4d
                      Originally posted by rizzo
                      Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                      |Sotkamo Connection|

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        Originally posted by dumppi View Post
                        liekkö kenno tukossa tuossa muijan 316:ssa ku ei kunnolla puhalla lämpöstä.. termari tarkistettu ja aukee kyllä.. vesiventtiiliki ilmeisesti pelaa ku aika nopeesti vaihtaa kylmältä sinne "lämpimälle" ja päinvastoin:think

                        kuitenki se "lämmin" on semmosta lehmän hönkyä ja ei tyhjäkäynnillä ollenkaan lämmintä.. ihan jäätävää.. ajossa sitten sitä haaleeta.. itteä meinaa palella aina ku sillä ajaa.. muija väitää kyllä tarkenevasa.. rohkenen epäillä kunhan jossain vaiheessa alkaa -30 olee pakkasta
                        Miltä nesteet näyttää? Ilmattu kunnolla? Avautuuko raitisilmaa ohjaava säätöläppä täysin? Kennokin voi olla tukossa osittain.
                        btw, mulla oli monta vuotta ajossa 316 m10, eikä se koskaan ollut kovin lämmin auto. Eri termareita kokeilin varmaan 5, kennon irrotin ja putsasin, kiertovesipumpun uusin yms.
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • dumppi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 4351
                          • sotkamo

                          Originally posted by JJT View Post
                          Miltä nesteet näyttää? Ilmattu kunnolla? Avautuuko raitisilmaa ohjaava säätöläppä täysin? Kennokin voi olla tukossa osittain.
                          btw, mulla oli monta vuotta ajossa 316 m10, eikä se koskaan ollut kovin lämmin auto. Eri termareita kokeilin varmaan 5, kennon irrotin ja putsasin, kiertovesipumpun uusin yms.
                          nesteet näyttä suht tuoreilta.. ei varmasti mikään tosi lämmin ole mut tuo on oikeesti haaleeta mitä se puhaltaa.. justiisa kädessä ehkä vähän lämpöseltä tuntuu ilmausta kyllä ajattelin vielä kokeilla:think: mitenkkäs tuommonen tulis oikeaoppisesti ilmata?
                          Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                          e36 325i coupé R.I.P
                          e30 316 2d
                          e36 318is coupé
                          e36 323i 4d ac schnitzer replica


                          Käyttis: e39 523i 4d
                          Originally posted by rizzo
                          Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                          |Sotkamo Connection|

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            Originally posted by dumppi View Post
                            nesteet näyttä suht tuoreilta.. ei varmasti mikään tosi lämmin ole mut tuo on oikeesti haaleeta mitä se puhaltaa.. justiisa kädessä ehkä vähän lämpöseltä tuntuu ilmausta kyllä ajattelin vielä kokeilla:think: mitenkkäs tuommonen tulis oikeaoppisesti ilmata?
                            m10 on kyllä aika helppo ilmata, mutta varmuuden vuoksi kannattaa koittaa vaikka sitä keula ylhäällä ilmausta.
                            Niin ja kai sulla on lämmityslaitteen letkut oikein päin? Ja irrota haskalokerossa vasemmalla puolella oleva verhoilumuovi niin näet tuon lämmönsäätövaijerin ja vivun jota se kääntää. Voi olla hypännyt pois paikaltaan, ja silloin ei läppä aukea tarpeeksi.

                            Vielä yksi, rikkinäinen kiertovesipumppu voi jonkun verran rajoittaa tuota kuuman nesteen virtausta kennolle.
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16348
                              • Leppävirta

                              Originally posted by Dr^Mayhem View Post
                              Mikä niissä on erona? Ilmeisesti kuitenkin ihan mahdollista saada sovitettua?
                              En nyt löydä sitä topikkia missä mulle näytettiin ihan kuvien kera ne helmojen erot... Prkl. Kun en muista missä topikissa se oli.

                              Edit: Hahhaa... Omassa showroomissahan sitä puitiin. http://www.btcf.fi/forum/showthread....73#post2177773 post # 192 eteenpäin
                              Last edited by Haju69; 12-11-2010, 18:01.
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              • dumppi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 4351
                                • sotkamo

                                Originally posted by JJT View Post
                                m10 on kyllä aika helppo ilmata, mutta varmuuden vuoksi kannattaa koittaa vaikka sitä keula ylhäällä ilmausta.
                                Niin ja kai sulla on lämmityslaitteen letkut oikein päin? Ja irrota haskalokerossa vasemmalla puolella oleva verhoilumuovi niin näet tuon lämmönsäätövaijerin ja vivun jota se kääntää. Voi olla hypännyt pois paikaltaan, ja silloin ei läppä aukea tarpeeksi.

                                Vielä yksi, rikkinäinen kiertovesipumppu voi jonkun verran rajoittaa tuota kuuman nesteen virtausta kennolle.
                                jjoo.. pitää huomenna koittaa tuota ilmailla.. ei mitään tietoa kyllä niistä letkuista onko oikein päin lokerossa vai lokeron alla:think: tuossa ei mielestäni ollu erillistä kiertovesipumppua:think eikös se siinä paluupuolella pitäis tököttää jos olis:think
                                Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                                e36 325i coupé R.I.P
                                e30 316 2d
                                e36 318is coupé
                                e36 323i 4d ac schnitzer replica


                                Käyttis: e39 523i 4d
                                Originally posted by rizzo
                                Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                                |Sotkamo Connection|

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎