Mistä kohtaa se jumittaa? Rattiakselista vai hammastangosta? Hammastangon haitarikumit pois ja jotain nuljua väliin?
Oletko varma ettei iskarin yläpään laakerit ole juntturassa. En tiedä meneekö ne koskaan BMWissä silleen jumiin mutta noin yleensä sieltä löytyy joissain koslissa ratin jumimisen ja epämääräisen puoltamisen syy. Raidetangon päät irti ja veivaamaan rattia , sillähän se selvii.
-Jarno
selviäähän se silläkin että nostaa koko keulan ilmaan ja sit kääntelee rattia, ei tarvi turhaan tangon päitä irroitella
yläpään laakerit kyllä on iha ok, ei jumita mitenkään, tuntuu vain tosiaan jäykemältä kuin mitä muistan että "pitäis" olla. pitää kattoo huomenna vähä tarkemmin jos jotain löytyy joka voisi aiheuttaa tuon..
Harley Davidson Sportster 1200
Mercedes-Benz C 200 CDI S204
selviäähän se silläkin että nostaa koko keulan ilmaan ja sit kääntelee rattia, ei tarvi turhaan tangon päitä irroitella
Jos sulla on jumitusta , ja tolppa kiertyy samaan mukaan kuin rattia käännetään , niin mistä tiedät onko jumitus yläpään laakerista vai ohjauksen osista peräisin? Vaikka olis ilmassa , voi juntturaan mennyt yläpään laakeri olla .. no juntturassa.
yläpään laakerit kyllä on iha ok, ei jumita mitenkään, tuntuu vain tosiaan jäykemältä kuin mitä muistan että "pitäis" olla. pitää kattoo huomenna vähä tarkemmin jos jotain löytyy joka voisi aiheuttaa tuon..
Ristinivelet ja hammastanko , ei kai siellä kauheesti muuta ole. Paitsi ohjausiskunvaimennin..:think
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Jos sulla on jumitusta , ja tolppa kiertyy samaan mukaan kuin rattia käännetään , niin mistä tiedät onko jumitus yläpään laakerista vai ohjauksen osista peräisin? Vaikka olis ilmassa , voi juntturaan mennyt yläpään laakeri olla .. no juntturassa.
no jos keulan nostaa ylös niin auton paino katoaa tolppien yläpäistä... eli jos ratti kääntyy kevyesti keula ylhäällä niin voisi olettaa että juntturassa on tolppien laakerit.
toi kokeilu ei ainakaan maksa muuta kuin pari minuuttia aikaa... huonolla tuurilla raidetangon päiden irroitus maksaa... raidetangon päiden hinnan.
Jos sulla on jumitusta , ja tolppa kiertyy samaan mukaan kuin rattia käännetään , niin mistä tiedät onko jumitus yläpään laakerista vai ohjauksen osista peräisin? Vaikka olis ilmassa , voi juntturaan mennyt yläpään laakeri olla .. no juntturassa.
Ristinivelet ja hammastanko , ei kai siellä kauheesti muuta ole. Paitsi ohjausiskunvaimennin..:think
Ohjaus keveni yllättävästin kuin kunnon mömmöt/öljyt ristiniveleihin ja hammastankoon. Ens tiistaina pitäis sitt viedä auto näytille katastusmiehelle, ja toivon mukaan sais leiman..
Harley Davidson Sportster 1200
Mercedes-Benz C 200 CDI S204
Perän sisässä olevan nopeusmittarin triggerpyörän halkaisiasta tietoa? Ja oliko siinä yhdeksän hammasta ja materiaali kuparia?
Typ.168. Halkaisija n.145mm (ei tarkka koska ei ole purettua perää, ja työntömitta ei sovi perän koteloon mittaus hollille), on 9 hampainen, ja ei ole todennäköisesti kuparia, koska magneetti tartuu.
Moro, mitkä ois hyvät tulpat 316i bemmii talveks? Nyt mielestäni jotkut boshcin vakiot. Huonona puolena on että lähtee hyvin kylmänä käyntii mut lämpimänä joutuu vähän hitsailee käyntii.
Moro, mitkä ois hyvät tulpat 316i bemmii talveks? Nyt mielestäni jotkut boshcin vakiot. Huonona puolena on että lähtee hyvin kylmänä käyntii mut lämpimänä joutuu vähän hitsailee käyntii.
Ja tulpistako tuo johtuu :think Paljonko niillä on ajettu ?
Lämppärin puhaltimesta häipyi 1 ja 2 nopeus, 3 ja 4 toimii normaalisti, mistä lähteä hakemaan vikaa?
Puhallin moottori on vain muutaman vuoden ikäinen originaali, tuskin siinä vikaa.
Onko näissä tuota "paljon puhuttua" esivastusta? Se mykkä?
Typ.168. Halkaisija n.145mm (ei tarkka koska ei ole purettua perää, ja työntömitta ei sovi perän koteloon mittaus hollille), on 9 hampainen, ja ei ole todennäköisesti kuparia, koska magneetti tartuu.
Kiitos ja kumarrus Mikähän olisi vielä tuon hampaan leveys:think
sigpic e24 635csi
Ex e39 530i touring Ex e36 325i coupe ratalelu Ex e21 "323i" M50B2X with HOLSET Ex e39 528i Ex e36 320i Ex e36 "328i" cab Individual Ex e46 330xi
Lämppärin puhaltimesta häipyi 1 ja 2 nopeus, 3 ja 4 toimii normaalisti, mistä lähteä hakemaan vikaa?
Puhallin moottori on vain muutaman vuoden ikäinen originaali, tuskin siinä vikaa.
Onko näissä tuota "paljon puhuttua" esivastusta? Se mykkä?
Voi olla vastus viallinen. Kuskin jalkatilasta pahvi pois, etuvastus löytyy suunnilleen kaasupolkimen kohdalta ylöspäin katsomalla. Moottorissa ei ole vikaa jos jollain nopeudella toimii.
Voi olla vastus viallinen. Kuskin jalkatilasta pahvi pois, etuvastus löytyy suunnilleen kaasupolkimen kohdalta ylöspäin katsomalla. Moottorissa ei ole vikaa jos jollain nopeudella toimii.
Pystyykö kyseistä vastusta toteamaan jotenkin mittaamalla toimivaksi / rikkinäiseksi?
Comment