Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GOOFY
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 4139
    • .

    Originally posted by petrolhead View Post
    Mistä kohtaa se jumittaa? Rattiakselista vai hammastangosta? Hammastangon haitarikumit pois ja jotain nuljua väliin?
    Oletko varma ettei iskarin yläpään laakerit ole juntturassa. En tiedä meneekö ne koskaan BMWissä silleen jumiin mutta noin yleensä sieltä löytyy joissain koslissa ratin jumimisen ja epämääräisen puoltamisen syy. Raidetangon päät irti ja veivaamaan rattia , sillähän se selvii.

    -Jarno


    selviäähän se silläkin että nostaa koko keulan ilmaan ja sit kääntelee rattia, ei tarvi turhaan tangon päitä irroitella
    E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

    Comment

    • Mäki
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2009
      • 370
      • Vaasa

      yläpään laakerit kyllä on iha ok, ei jumita mitenkään, tuntuu vain tosiaan jäykemältä kuin mitä muistan että "pitäis" olla. pitää kattoo huomenna vähä tarkemmin jos jotain löytyy joka voisi aiheuttaa tuon..
      Harley Davidson Sportster 1200
      Mercedes-Benz C 200 CDI S204

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        Originally posted by GOOFY View Post
        selviäähän se silläkin että nostaa koko keulan ilmaan ja sit kääntelee rattia, ei tarvi turhaan tangon päitä irroitella
        Jos sulla on jumitusta , ja tolppa kiertyy samaan mukaan kuin rattia käännetään , niin mistä tiedät onko jumitus yläpään laakerista vai ohjauksen osista peräisin? Vaikka olis ilmassa , voi juntturaan mennyt yläpään laakeri olla .. no juntturassa.

        Originally posted by Mäki View Post
        yläpään laakerit kyllä on iha ok, ei jumita mitenkään, tuntuu vain tosiaan jäykemältä kuin mitä muistan että "pitäis" olla. pitää kattoo huomenna vähä tarkemmin jos jotain löytyy joka voisi aiheuttaa tuon..
        Ristinivelet ja hammastanko , ei kai siellä kauheesti muuta ole. Paitsi ohjausiskunvaimennin..:think
        Last edited by petrolhead; 13-11-2010, 00:08.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • GOOFY
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 4139
          • .

          Originally posted by petrolhead View Post
          Jos sulla on jumitusta , ja tolppa kiertyy samaan mukaan kuin rattia käännetään , niin mistä tiedät onko jumitus yläpään laakerista vai ohjauksen osista peräisin? Vaikka olis ilmassa , voi juntturaan mennyt yläpään laakeri olla .. no juntturassa.
          no jos keulan nostaa ylös niin auton paino katoaa tolppien yläpäistä... eli jos ratti kääntyy kevyesti keula ylhäällä niin voisi olettaa että juntturassa on tolppien laakerit.

          toi kokeilu ei ainakaan maksa muuta kuin pari minuuttia aikaa... huonolla tuurilla raidetangon päiden irroitus maksaa... raidetangon päiden hinnan.
          E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

          Comment

          • Mäki
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2009
            • 370
            • Vaasa

            Originally posted by petrolhead View Post
            Jos sulla on jumitusta , ja tolppa kiertyy samaan mukaan kuin rattia käännetään , niin mistä tiedät onko jumitus yläpään laakerista vai ohjauksen osista peräisin? Vaikka olis ilmassa , voi juntturaan mennyt yläpään laakeri olla .. no juntturassa.


            Ristinivelet ja hammastanko , ei kai siellä kauheesti muuta ole. Paitsi ohjausiskunvaimennin..:think
            Ohjaus keveni yllättävästin kuin kunnon mömmöt/öljyt ristiniveleihin ja hammastankoon. Ens tiistaina pitäis sitt viedä auto näytille katastusmiehelle, ja toivon mukaan sais leiman..
            Harley Davidson Sportster 1200
            Mercedes-Benz C 200 CDI S204

            Comment

            • Guest's Avatar

              Originally posted by ROne View Post
              Perän sisässä olevan nopeusmittarin triggerpyörän halkaisiasta tietoa? Ja oliko siinä yhdeksän hammasta ja materiaali kuparia?
              Typ.168. Halkaisija n.145mm (ei tarkka koska ei ole purettua perää, ja työntömitta ei sovi perän koteloon mittaus hollille), on 9 hampainen, ja ei ole todennäköisesti kuparia, koska magneetti tartuu.

              Comment

              • Miqoo
                Newbiemmer
                • Oct 2010
                • 17
                • Vantaa

                Moro, mitkä ois hyvät tulpat 316i bemmii talveks? Nyt mielestäni jotkut boshcin vakiot. Huonona puolena on että lähtee hyvin kylmänä käyntii mut lämpimänä joutuu vähän hitsailee käyntii.

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16408
                  • Asikkala

                  .....

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16408
                    • Asikkala

                    Originally posted by Miqoo View Post
                    Moro, mitkä ois hyvät tulpat 316i bemmii talveks? Nyt mielestäni jotkut boshcin vakiot. Huonona puolena on että lähtee hyvin kylmänä käyntii mut lämpimänä joutuu vähän hitsailee käyntii.
                    Ja tulpistako tuo johtuu :think Paljonko niillä on ajettu ?

                    Comment

                    • Miqoo
                      Newbiemmer
                      • Oct 2010
                      • 17
                      • Vantaa

                      en tiiä just vähän aika sit ostin auton. Mistä muusta vois johtuu? kaverit sano et tulpat pitää vaihtaa =D

                      Comment

                      • Guest's Avatar

                        -89 320i Ei ilmastointia.

                        Lämppärin puhaltimesta häipyi 1 ja 2 nopeus, 3 ja 4 toimii normaalisti, mistä lähteä hakemaan vikaa?
                        Puhallin moottori on vain muutaman vuoden ikäinen originaali, tuskin siinä vikaa.
                        Onko näissä tuota "paljon puhuttua" esivastusta? Se mykkä?

                        Comment

                        • ROne
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2004
                          • 468
                          • 90850

                          Originally posted by isoR View Post
                          Typ.168. Halkaisija n.145mm (ei tarkka koska ei ole purettua perää, ja työntömitta ei sovi perän koteloon mittaus hollille), on 9 hampainen, ja ei ole todennäköisesti kuparia, koska magneetti tartuu.
                          Kiitos ja kumarrus Mikähän olisi vielä tuon hampaan leveys:think
                          sigpic
                          e24 635csi

                          Ex e39 530i touring
                          Ex e36 325i coupe ratalelu
                          Ex e21 "323i" M50B2X with HOLSET
                          Ex e39 528i
                          Ex e36 320i
                          Ex e36 "328i" cab Individual
                          Ex e46 330xi

                          Comment

                          • Guest's Avatar

                            Originally posted by ROne View Post
                            Kiitos ja kumarrus Mikähän olisi vielä tuon hampaan leveys:think
                            Kävin mittaileen.

                            Levein kohta (ulkokehällä) 18.6mm,
                            Kapenee keskustaa kohti, kapein kohta 13.1mm,
                            Ja hampaan pituus 25mm.

                            Comment

                            • JJT
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6694
                              • .......

                              Originally posted by isoR View Post
                              -89 320i Ei ilmastointia.

                              Lämppärin puhaltimesta häipyi 1 ja 2 nopeus, 3 ja 4 toimii normaalisti, mistä lähteä hakemaan vikaa?
                              Puhallin moottori on vain muutaman vuoden ikäinen originaali, tuskin siinä vikaa.
                              Onko näissä tuota "paljon puhuttua" esivastusta? Se mykkä?
                              Voi olla vastus viallinen. Kuskin jalkatilasta pahvi pois, etuvastus löytyy suunnilleen kaasupolkimen kohdalta ylöspäin katsomalla. Moottorissa ei ole vikaa jos jollain nopeudella toimii.
                              Myyn:
                              M10/20/52 E30-E36 osia

                              Comment

                              • Guest's Avatar

                                Originally posted by JJT View Post
                                Voi olla vastus viallinen. Kuskin jalkatilasta pahvi pois, etuvastus löytyy suunnilleen kaasupolkimen kohdalta ylöspäin katsomalla. Moottorissa ei ole vikaa jos jollain nopeudella toimii.
                                Pystyykö kyseistä vastusta toteamaan jotenkin mittaamalla toimivaksi / rikkinäiseksi?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎