Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Slazha
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2284
    • Joensuu/Syvyys

    #31
    herrat viisaat kertokaa, minulla on kaksi m40 moottoria toinen on 318i:stä jossa männissä on syvempi kolo mitä toisessa m40 lohkossa, mistä mahtaa olla siis tämä toinen peräisin? Poraus sama molemmissa kiertokangen pituutta en mitannut

    mollemat siis pitäisi olla 1,8 lohkoja
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
    E36 318is class II, e30 turpo

    Comment

    • Throttle
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2010
      • 793
      • -

      #32
      Tuliko viimeinen M10 koneinen e30 tehtaalta -87?
      Onko m10 ns. parempi kuin m40?

      Comment

      • ///Make
        BTCF Member
        • May 2007
        • 4685
        • Lahti

        #33
        Originally posted by Throttle View Post
        Tuliko viimeinen M10 koneinen e30 tehtaalta -87?
        Onko m10 ns. parempi kuin m40?
        Facelift(eli 88->)-malleja on tehty vuonna 1988 M10B18-koneella jonkin verran. Joku voi toki korjata jos niitä on vain rekisteröity -88 puolella, mutta kumminkin pointtina, että facelifteistäkin löydät M10-koneisia.
        M10 jakoketjulla ja M40 jakohihnalla...
        Foorumilla on paljon valittelua tuosta M40:stä ja hehkutusta M10:stä, mutta ei toimiva M40 mikään huono ole. Samanlailla palvelee kuin tuo M10:kin.
        Z3 3,0 Coupe -98
        E30 325E 4D -85
        Originally posted by TNT
        Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

        Comment

        • smpovers
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 2372
          • Tammela

          #34
          Oliko Alpina malleissa vakiona edessä 7" leveä ja takana 8" leveä vanne?
          Rupesin vaan miettiin että omat vanteet on molemmat 7" leveitä.
          Onko 8" vanne päälle päin eri näköinen?
          BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
          BMW 330d touring e46 -05
          Ford Cortina Mk2 1600 -70
          ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

          Comment

          • beemers
            BTCF Member
            • Oct 2005
            • 5136
            • Oulunsalo/Oulu

            #35
            Sähköflekti kysymys??

            Tuosta replicasta tuli huitastua visko siipineen poies ja sovitettua sähköflekti joka on jostain venton/golf III keulalta.

            Itse on sen verran käsi noiden sähköjuttujen suhteen nii mitä kaikkea nyt tarvitsen katkaisijan ja flektin väliin muuta kuin johtoa ja sulakkeen? Ja kuin paksu johto on toimiva ratkaisu??

            Sitten toinen kysymys liittyen e30 orkkis katkasijoihin.

            Mulla on tuossa irtonaisena hätävilkun ja takalasin lämmittimen katkaisijat. Saako noista järkevästi johdotettua jommasta kummasta flektinkatkaisija??

            E36Ticompact -95 HELLROT
            -: orava : connection-

            EX:E30///M3 replica Tic
            EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

            Comment

            • Eepo
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 5388
              • Tampere

              #36
              Originally posted by beemers View Post
              Sähköflekti kysymys??

              Tuosta replicasta tuli huitastua visko siipineen poies ja sovitettua sähköflekti joka on jostain venton/golf III keulalta.

              Itse on sen verran käsi noiden sähköjuttujen suhteen nii mitä kaikkea nyt tarvitsen katkaisijan ja flektin väliin muuta kuin johtoa ja sulakkeen? Ja kuin paksu johto on toimiva ratkaisu??

              Sitten toinen kysymys liittyen e30 orkkis katkasijoihin.

              Mulla on tuossa irtonaisena hätävilkun ja takalasin lämmittimen katkaisijat. Saako noista järkevästi johdotettua jommasta kummasta flektinkatkaisija??
              voin olla väärässä mutta muistelisin että 325 alkuperäisessä syylärissä on yksi ylimääräinen lähtö anturille, olettaen että näin on niin miksi et ostaisi anturia ja liittäisi flektiä siihen? säästyisit järkyttäviltä paukkulanka harakiri hätävilkku kytkennöiltä
              -Harley Davidson Sportster - 89-
              -Harley Davidson softail -89-
              -Suzuki PV50 -86-

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                #37
                Originally posted by beemers View Post
                Sähköflekti kysymys??

                Tuosta replicasta tuli huitastua visko siipineen poies ja sovitettua sähköflekti joka on jostain venton/golf III keulalta.

                Itse on sen verran käsi noiden sähköjuttujen suhteen nii mitä kaikkea nyt tarvitsen katkaisijan ja flektin väliin muuta kuin johtoa ja sulakkeen? Ja kuin paksu johto on toimiva ratkaisu??

                Sitten toinen kysymys liittyen e30 orkkis katkasijoihin.

                Mulla on tuossa irtonaisena hätävilkun ja takalasin lämmittimen katkaisijat. Saako noista järkevästi johdotettua jommasta kummasta flektinkatkaisija??
                öö, tuota, ehkäpä käyttäisin relettä tuossa.....
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • beemers
                  BTCF Member
                  • Oct 2005
                  • 5136
                  • Oulunsalo/Oulu

                  #38
                  Originally posted by Eepo View Post
                  voin olla väärässä mutta muistelisin että 325 alkuperäisessä syylärissä on yksi ylimääräinen lähtö anturille, olettaen että näin on niin miksi et ostaisi anturia ja liittäisi flektiä siihen? säästyisit järkyttäviltä paukkulanka harakiri hätävilkku kytkennöiltä
                  Pitää tarkastaa onko tuo edes 325i:n syyläri ku näytti olevan itse tehtyjä kannatkkeita korissa. BMW:n syyläri kumminkin. Tarkoitus on nyt laittaa vaan hetkeksi pelkän katkaisijan kautta ja sit ku on asia listalla seuraavana nii ihan lämmön mukaan toimiva.

                  Originally posted by petrolhead View Post
                  öö, tuota, ehkäpä käyttäisin relettä tuossa.....
                  öö... aika tyhjentävä vastaus Varmaan joku rele pitää laittaa mut mihin väliin ja mimmonen

                  E36Ticompact -95 HELLROT
                  -: orava : connection-

                  EX:E30///M3 replica Tic
                  EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6693
                    • .......

                    #39
                    Originally posted by beemers View Post
                    Pitää tarkastaa onko tuo edes 325i:n syyläri ku näytti olevan itse tehtyjä kannatkkeita korissa. BMW:n syyläri kumminkin. Tarkoitus on nyt laittaa vaan hetkeksi pelkän katkaisijan kautta ja sit ku on asia listalla seuraavana nii ihan lämmön mukaan toimiva.



                    öö... aika tyhjentävä vastaus Varmaan joku rele pitää laittaa mut mihin väliin ja mimmonen
                    Syylärissä ei ole anturipaikkaa jos ei ole ilmastoidusta mallista.
                    Termostaattikytkimen voi asentaa letkun väliinkin.
                    Ja relekytkennällä tosiaan ehdottomasti tuo flekti olipa katkaisijan tai termostaattikytkimen kautta.
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • beemers
                      BTCF Member
                      • Oct 2005
                      • 5136
                      • Oulunsalo/Oulu

                      #40
                      Originally posted by JJT View Post
                      Syylärissä ei ole anturipaikkaa jos ei ole ilmastoidusta mallista.
                      Termostaattikytkimen voi asentaa letkun väliinkin.
                      Ja relekytkennällä tosiaan ehdottomasti tuo flekti olipa katkaisijan tai termostaattikytkimen kautta.
                      Selvä Saako tämmöisen letkun väliin laitettavan termostaatti kytkimen ihan tarvikkeena ja minkähän hintainen se on??

                      No mites nuo e30 katkaisijat?? irrallaan tuossa nuo hätävilkun ja takalasin lämmittimen katkaisijat. Saako noista jommasta kummasta tehtyä semmoisen on/off kytkimen joka kestää ja kuin paksu johto on semmoinen ok tuon johdotuksiin ettei käry nouse heti hetken päästä??

                      E36Ticompact -95 HELLROT
                      -: orava : connection-

                      EX:E30///M3 replica Tic
                      EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        #41
                        Originally posted by beemers View Post
                        Selvä Saako tämmöisen letkun väliin laitettavan termostaatti kytkimen ihan tarvikkeena ja minkähän hintainen se on??

                        No mites nuo e30 katkaisijat?? irrallaan tuossa nuo hätävilkun ja takalasin lämmittimen katkaisijat. Saako noista jommasta kummasta tehtyä semmoisen on/off kytkimen joka kestää ja kuin paksu johto on semmoinen ok tuon johdotuksiin ettei käry nouse heti hetken päästä??
                        No vedät jotain 2,5 kuutioista ni kestänee? Ja kun sulla lämpötila-anturi ja / tai katkaisija ohjaa relettä niin sitä puhaltimen käyttämää virtaa ei tarvi juoksuttaa kabiiniin ja takas, vain ohjausvirta. Eikö ?

                        Ja suunnittelet tietysti mahdollisimman lyhyeksi sen föönin johdot.

                        Originally posted by beemers View Post
                        öö... aika tyhjentävä vastaus
                        No hyvänen aika, oothan sä ny kumminki amatimies ?
                        Last edited by petrolhead; 15-05-2011, 19:19.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6693
                          • .......

                          #42
                          Niitä letkun väliin tulevia palikoita joihin saa anturin löytää varmaan vaikka motonetistä.
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • Eepo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 5388
                            • Tampere

                            #43
                            Originally posted by petrolhead View Post
                            No vedät jotain 2,5 kuutioista ni kestänee?
                            2,5 litraa, 2,5 kuutioita vai olisko 2,5m2?
                            -Harley Davidson Sportster - 89-
                            -Harley Davidson softail -89-
                            -Suzuki PV50 -86-

                            Comment

                            • Neppo
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 721
                              • Laihia

                              #44
                              Originally posted by beemers View Post
                              Selvä Saako tämmöisen letkun väliin laitettavan termostaatti kytkimen ihan tarvikkeena ja minkähän hintainen se on??

                              No mites nuo e30 katkaisijat?? irrallaan tuossa nuo hätävilkun ja takalasin lämmittimen katkaisijat. Saako noista jommasta kummasta tehtyä semmoisen on/off kytkimen joka kestää ja kuin paksu johto on semmoinen ok tuon johdotuksiin ettei käry nouse heti hetken päästä??
                              Ehdottaisin sellaista ratkaisua, että käyttäisit ns. vaihtavaa relettä - eikä yksinkertaisempaa kytkevää relettä.

                              Laittaisi oletuksena menemään releen "läpi" lämpötila-anturin ohjaaman singaalin puhaltimelle. Eli silloin puhallin toimii kun anturi johtaa. Releen vaihtavaan nastaan voi laittaa sitten napin/kytkimen jos haluaa Pakko -toiminnon puhaltimelle. Silloin puhaltimen saa myös toimimaan kun itse haluaa, muuten se olisi anturiohjattu. Olisi myös varatoiminto jos vaikka anturi menisi rikkikin.

                              Releen ohjaukseen varmaan käy molemmat kytkimet. Olikohan tuo takalasin lämppärin kytkin harvemmalla nastalla, eli virhekytkennän mahdollisuus pienempi

                              Comment

                              • beemers
                                BTCF Member
                                • Oct 2005
                                • 5136
                                • Oulunsalo/Oulu

                                #45
                                Originally posted by petrolhead View Post
                                No vedät jotain 2,5 kuutioista ni kestänee? Ja kun sulla lämpötila-anturi ja / tai katkaisija ohjaa relettä niin sitä puhaltimen käyttämää virtaa ei tarvi juoksuttaa kabiiniin ja takas, vain ohjausvirta. Eikö ?

                                Ja suunnittelet tietysti mahdollisimman lyhyeksi sen föönin johdot.


                                No hyvänen aika, oothan sä ny kumminki amatimies ?
                                Ei oo tarvinnu hetkeen laitella tommosia ku on sähkö äijät erikseen meillä nii vähä muistin virkistystä.

                                Originally posted by JJT View Post
                                Niitä letkun väliin tulevia palikoita joihin saa anturin löytää varmaan vaikka motonetistä.
                                Originally posted by Neppo View Post
                                Ehdottaisin sellaista ratkaisua, että käyttäisit ns. vaihtavaa relettä - eikä yksinkertaisempaa kytkevää relettä.

                                Laittaisi oletuksena menemään releen "läpi" lämpötila-anturin ohjaaman singaalin puhaltimelle. Eli silloin puhallin toimii kun anturi johtaa. Releen vaihtavaan nastaan voi laittaa sitten napin/kytkimen jos haluaa Pakko -toiminnon puhaltimelle. Silloin puhaltimen saa myös toimimaan kun itse haluaa, muuten se olisi anturiohjattu. Olisi myös varatoiminto jos vaikka anturi menisi rikkikin.

                                Releen ohjaukseen varmaan käy molemmat kytkimet. Olikohan tuo takalasin lämppärin kytkin harvemmalla nastalla, eli virhekytkennän mahdollisuus pienempi
                                Jes Kiitos näistä

                                E36Ticompact -95 HELLROT
                                -: orava : connection-

                                EX:E30///M3 replica Tic
                                EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎