Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 M5 moottorilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 7606
    • Vantaa

    Originally posted by Maza View Post
    Joo.. ainakin yksi punainen m3 korinen (zinnoberrot) ja yksi musta vakiokorinen (orkkis 325i) noiden Robin mainitsemien lisäksi.
    Voipi olla..mutta noi kolme joista mainitsin tehtiin samaan aikaan saman rakentajan toimesta.
    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
    Tiedustelut priva tai 0452210069

    Current
    E61 530d
    E39 530d
    E39 520iA
    E46 330xd
    E28 528i

    Comment

    • Juhis
      BTCF Honorary Member
      • Jul 2002
      • 19175
      • -

      Originally posted by Bmw Master View Post
      Hmmm... Tiedän kyllä takuulla yhden punaisen noiden lisäksi...
      Kyllä, tämä auto on myös ollut aikoinaan kuukauden auto esittelyssä BTCF sivuilla.. Aito E30 M3, jossa M5 pata ja tekniikkaan muutenkin panostettu erittäin paljon. Jollen aivan väärin muista, omistaja taisi olla ajamassa tänä vuonna BTCF ratapäivillä, tosin eri autolla. Tätä tietoa en mene vannomaan.

      Ja näiden kilvissä olevien lisäksi löytyy vain kilparadoilla pyöriviä kilvettömiä kilpureita mm. eräs hopeinen E30 M3 jossa M5 tekniikka.
      All good things come to those who wait.

      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

      Sound Factory Bar & Nightclub

      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

      Comment

      • MikeDry
        BTCF Member
        • May 2006
        • 6205
        • Helsinki

        Eli, tuollaisen m5 moottori voisi mennä katsatuksesta läpi e30 korissa, mutta miten esim. ahdettuna, samanlainen kuin sakun laite on. Mites jos on se kori mihin laittaa niin turbo e30, ja voihan sillä erikoisluvalla saada melkein mitä vaan:think
        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

        Comment

        • M_Power
          Moderator
          • Jul 2003
          • 2766
          • Espoo, HML

          Originally posted by Juhis View Post
          Ja näiden kilvissä olevien lisäksi löytyy vain kilparadoilla pyöriviä kilvettömiä kilpureita mm. eräs hopeinen E30 M3 jossa M5 tekniikka.
          Miten mä muistaisin että siinä on S50B32, jos nyt samasta autosta puhutaan.
          Noita on myös tiedossa toinen aito M3 tuolla edellämainitulla koneella.
          Tosin taidettiin varastaa puolitoista vuotta sitten ja sen jälkeen ei ole mulla liikkeistä havaintoa.
          BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
          BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

          Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
          Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
          Team vier Zylinder!

          Comment

          • M_Power
            Moderator
            • Jul 2003
            • 2766
            • Espoo, HML

            Originally posted by Maza View Post
            Joo.. ainakin yksi punainen m3 korinen (zinnoberrot) ja yksi musta vakiokorinen (orkkis 325i) noiden Robin mainitsemien lisäksi.
            Totta. Tuon 325:n olen aikanaan meinannut ostaa nykyistä M3:sta hankittaessa. Oli silloin Porvoossa.
            Myös tuo punainen yksilö on tuttu. Viimeksi näin eräällä nimeltä mainitsemattomalla pajalla viime kesänä.
            BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
            BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

            Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
            Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
            Team vier Zylinder!

            Comment

            • nullzwei
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 11056
              • ?

              jacek 9.11.2004 wrote;

              Tässä lista niistä E30 M5 koneella suomessa jotka minä tiedän. Jos joku tietää muita niin postatkaa ihmeessä

              BEM-300 3.6L 334Hv mitattu Hennarot M3

              BLE-431 3.6L Zinnoberrot M3

              KLS-182 3.6L Ford Mondeon keltainen. M3 Alunperin valkoinen ja katolleen heitetty.

              HUU-325 3.0L lohko, sisuskaluista ei tietoa mutta ei ainaskaan 3.5L kun lohko ei kestä porata yli 90mm. M88/3 kannella & ruiskuilla. Mitattu 280hv 325i. Muistaakseni Diamantschwarz-Metallic. 2D. Otteessa 2.99L

              Comment

              • MikeDry
                BTCF Member
                • May 2006
                • 6205
                • Helsinki

                On se aika outoa nää suomen ajoneuvo lait, koska jos meinaa tehdä jonkun moottorin vaihdon, niin eikö yleensä vaihdeta alusta, jarrut sitä moottoria vastaavaksi ja ne tarpeeliset asiat. Tossa kun katsoo ruotsalaisia projekti autoja kadulla
                (esim. http://www.limmet.se/) en ole varma onko kilvissä, ja sehän on EU maa.
                Et miksi siellä saadaan noita ihme projekteja ja moottoreita laitta melken mihin laiteeseen, sama pätee saksassa tuolla (http://www.e30.de/) on tälläinen auto kilvissä ALPINA B7 Turbo joka on e30 m3 kiinni. Aika jännä juttu, voi olla noissa maissa käytetään omia katsastus juttuja...
                Kyllä se mootorin laitto onnistuu varmaan e30 m3, muuta onnituisiko se tavalliseen e30 vai ?

                aika vinkee laite http://www.youtube.com/watch?v=TJr0fxZE50w
                Lisää vikeitä laiteita http://www.ssperformance.no/e30film.htm
                Last edited by MikeDry; 04-12-2006, 13:51.
                Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                Comment

                • nullzwei
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 11056
                  • ?

                  Eiköhän se MUTU-yläraja Suomessa ole; teho 286 hp ja moottorin tilavuus; neljä litraa. Tekniset muutokset sitten vastaamaan mallisarjan tehokkainta. Muutoin edetään erikoisluvilla.

                  Comment

                  • Juhis
                    BTCF Honorary Member
                    • Jul 2002
                    • 19175
                    • -

                    Lisätään hieman historian havinaa tähän väliin. Kaivoin arkistoistani pari kuvaa. Lisää tulee siinä vaiheessa, kunhan löydän loput kuvat.
                    Attached Files
                    All good things come to those who wait.

                    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                    Sound Factory Bar & Nightclub

                    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                    Comment

                    • Juhis
                      BTCF Honorary Member
                      • Jul 2002
                      • 19175
                      • -

                      Tässä pari lisää jo aiemmin mainitusta autosta. Kuvat ovat vuodelta 2002.
                      Attached Files
                      All good things come to those who wait.

                      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                      Sound Factory Bar & Nightclub

                      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                      Comment

                      • -Tapi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 3117
                        • Välisuomi

                        Tuo oli Tukholman Bilsportmessuilla toissaviikonloppuna ja ihmettelinkin painekoteloa kun se näytti olleen monesta kohtaa "räjähtänyt" ja revennyt. Ilmankos, jos löylyä löytyi tuon verran..
                        ---

                        Comment

                        • ufo777
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2003
                          • 371
                          • Pohjanmaa

                          Originally posted by Sädde View Post
                          On se aika outoa nää suomen ajoneuvo lait, koska jos meinaa tehdä jonkun moottorin vaihdon, niin eikö yleensä vaihdeta alusta, jarrut sitä moottoria vastaavaksi ja ne tarpeeliset asiat. Tossa kun katsoo ruotsalaisia projekti autoja kadulla
                          (esim. http://www.limmet.se/) en ole varma onko kilvissä, ja sehän on EU maa.
                          Et miksi siellä saadaan noita ihme projekteja ja moottoreita laitta melken mihin laiteeseen, sama pätee saksassa tuolla (http://www.e30.de/) on tälläinen auto kilvissä ALPINA B7 Turbo joka on e30 m3 kiinni. Aika jännä juttu, voi olla noissa maissa käytetään omia katsastus juttuja...
                          Kyllä se mootorin laitto onnistuu varmaan e30 m3, muuta onnituisiko se tavalliseen e30 vai ?

                          aika vinkee laite http://www.youtube.com/watch?v=TJr0fxZE50w
                          Lisää vikeitä laiteita http://www.ssperformance.no/e30film.htm

                          Sen ainakin tiedän että Ruottissa on kovemmat säännöt kun meillä suomessa. Nuo kaikki E30 "m3" turbo autot jotka löytyy ruotsissa ei ole katsastettu noilla koneilla.
                          Nykyinen: Audi S6 4.2 V8

                          Ex autot: Peugeot 205 1.9GTI, Ford Escort 1.6GL, Seat Ibiza 1.5 SXI, BMW E30 316 2.3, Audi Coupe GT 2.0, BMW M5, BMW E30 323 M20B25, BMW E30 316 1.8, Volvo S40 2.0, BMW E36 328 Coupe, Alfa 156 2.0 JTS, Audi A4 1.8T Quattro, BMW Z3 2.8

                          Comment

                          • MikeDry
                            BTCF Member
                            • May 2006
                            • 6205
                            • Helsinki

                            Originally posted by ufo777 View Post
                            Sen ainakin tiedän että Ruottissa on kovemmat säännöt kun meillä suomessa. Nuo kaikki E30 "m3" turbo autot jotka löytyy ruotsissa ei ole katsastettu noilla koneilla.
                            Ok, mitenköhän ne on sitten katsatettu, koska olen nähnyt kilvissä olevan e36 supran koneella ja tietysti turbolla, niin olisihan tuollainen e30 m5 koneella kiva, koska ei oikein ole varaa ensin ostaa e30 m3 mihin sen saa näköjään helpommin. Tälläiset autot olisi kiva olla kilvissä, mutta jos sitä ei saa mitenkään kilpiin varisinkaan (turbotettuna )...
                            Last edited by MikeDry; 05-12-2006, 11:53.
                            Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                            Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                            Comment

                            • mukko
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2003
                              • 5965
                              • Uleåborg

                              ........
                              Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:29.
                              -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                              Save the World, Fuck The Fuel Economy
                              Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                              Comment

                              • MikeDry
                                BTCF Member
                                • May 2006
                                • 6205
                                • Helsinki

                                Originally posted by muggo View Post
                                Niin, joku joskus mainitsi että 90% jälkiturbotetuista penareista ei ole papereissa samaa kauraa, ts. leimalle on yleensä moottoriswappi tiedossa
                                Ilmeisesti sankiot kuitenkaan ei ole kovat jos ajat muutoskatsastamattomalla autolla kun tuntuu olevan niin yleistä tuolla.
                                Suomessa on vissiin vähän kovemmat, tai luulisin joku korrti otetaan pois ja auto jää siihen, vakuutus ei korvaa jos sattuu jotakin, tuo pitäisi selvittää..
                                Last edited by MikeDry; 04-12-2006, 14:54.
                                Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                                Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎