memebuy23buy

E30 M5 moottorilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Originally posted by Juhis View Post
    Kyllä, tämä auto on myös ollut aikoinaan kuukauden auto esittelyssä BTCF sivuilla.. Aito E30 M3, jossa M5 pata ja tekniikkaan muutenkin panostettu erittäin paljon. Jollen aivan väärin muista, omistaja taisi olla ajamassa tänä vuonna BTCF ratapäivillä, tosin eri autolla. Tätä tietoa en mene vannomaan.

    Kyllä, kyllä ja kyllä. Olet aivan oikeassa. Kaverin kaveri kyseinen heppu...

    Ja väittäisinpä vielä, että -> http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...2&postcount=12

    Comment

    • Lese
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 220
      • Lavia

      Yleinen harhaluulo taitaa olla että ruotsissa rakentelu/virittely olis jotenkin vapaampaa. Ruotsissa asuva Bmw_turbo taisi joskus kirjoitella jotain tälläistä...

      Originally posted by Heguli 31 View Post
      Kerroppa tuosta "yhdistelmästä" tarkemmiin.
      Se oli vain pelkkä esimerkki, että miten voisi leimata E30+S38 yhdistelmän.

      Comment

      • ufo777
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2003
        • 371
        • Pohjanmaa

        Originally posted by Sädde View Post
        Ok, mitenköhän ne on sitten katsatettu, koska olen nähnyt kilvissä olevan e36 supran koneella ja tietysti turbolla, niin olisihan tuollainen e30 m5 koneella kiva, koska ei oikein ole varaa ensin ostaa e30 m3 mihin sen saa näköjään helpommin. Tälläiset autot olisi kiva olla kilvissä, mutta jos sitä ei saa mitenkään kilpiin varisinkaan (turbotettuna )...
        Unohdin mainita tälläisen ehdotuksen, jos laitta alustan, ei tätä moottoria S38B38, vaan tämä moottorin S38B36, jarrut tietysti, lisää paino kun siihen tarvitaan näköjään ja hakee erityisluvan, niin se luutavasti voisi onnistua. Siihen kyllä tarvitaan hyvät syyt että miksi haluaa tuollaisen koneen laittaa tohon koriin ja millaisia muutoksia myös siihen tehdään, kaikkien tarvittavien osien lisäksi :think
        Jos ajattelet sitä autoa joka on norjan kilvissä niin en tiedä.
        Ruotsissa ei ainakaan saa tehdä MITÄÄN joka voi tai muuttaa "päästöcertifikaatia" joka on jokaisessa autossa/koneessa. Eli jos on oikeen nuuka niin ei edes saa vaihtaa tehoputkeen tai ilmaputsari johonkin toiseen. Tiedän että jotenkin voi saada autoja laillisesti kilpiin jos ottaa esimerkiksi E30 M3 ja laittaa siihen Audi S2 koneen (paino ja tehot pysyy rajojen sisällä). Eli sellainen kone missä on turbo alunperin. Mutta koneeseen ei saa tehdä mitään muutoksia.
        Nykyinen: Audi S6 4.2 V8

        Ex autot: Peugeot 205 1.9GTI, Ford Escort 1.6GL, Seat Ibiza 1.5 SXI, BMW E30 316 2.3, Audi Coupe GT 2.0, BMW M5, BMW E30 323 M20B25, BMW E30 316 1.8, Volvo S40 2.0, BMW E36 328 Coupe, Alfa 156 2.0 JTS, Audi A4 1.8T Quattro, BMW Z3 2.8

        Comment

        • MikeDry
          BTCF Member
          • May 2006
          • 6239
          • Helsinki

          Originally posted by ufo777 View Post
          Jos ajattelet sitä autoa joka on norjan kilvissä niin en tiedä.
          Ruotsissa ei ainakaan saa tehdä MITÄÄN joka voi tai muuttaa "päästöcertifikaatia" joka on jokaisessa autossa/koneessa. Eli jos on oikeen nuuka niin ei edes saa vaihtaa tehoputkeen tai ilmaputsari johonkin toiseen. Tiedän että jotenkin voi saada autoja laillisesti kilpiin jos ottaa esimerkiksi E30 M3 ja laittaa siihen Audi S2 koneen (paino ja tehot pysyy rajojen sisällä). Eli sellainen kone missä on turbo alunperin. Mutta koneeseen ei saa tehdä mitään muutoksia.

          Ok, se hän selvisi nyt, mutta nää on varmaankin ainoat vaihto ehdot ja järkevät moottorin vaihto mallit e30 : M50B25, S50B30, S50B32, S38B36 ja sitten laitta alustan, jarrut, muut turvallisuuteen liittyvät asiat kuntoon.
          Tarpeen vaatiessa hakee erikoisluvan, sitten vaikka lisää painoa tarpeen vaatiessa vai...
          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

          Comment

          • Remotion
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 15297
            • Ajamisen Iloa

            Originally posted by 325cabrio View Post
            Ei ollut Ravaglia tai Cecotto.
            Joku saksalainen nimi se oli.
            Mies asui jossain keski-suomessa.
            joku jossain jotain joskus. ehkä.
            jos ei ole kuin mutua ni kannattaa ehkä olla julistamatta niitä minään totuuksina.
            Z3 coupé individual

            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              repeeminen

              Originally posted by T3 View Post
              Anna mä arvaan... Siinä lätkässä oli allekirjoitus: Roberto Ravaglia, tai Johnny Cecotto
              nyt repesin täysin

              Sitten ohje näille NEWBIEMMER kavereille!! Lukekaa nyt hyvät ihmiset kokonaan tämä viestiketju ennen kuin kommentoitte tänne niitä essonbaari juttuja.
              Aprilia RSV4

              Comment

              • ufo777
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2003
                • 371
                • Pohjanmaa

                Vaikka ei kysymys liity E30:iin vaan E36 niin kysyn kuitenkin. Onkohan mahdollista laillisesti laittaa S36B38 koneen E36 M3:een missä on alunperin ollut S50B30 kone? Onko M3 3,2 ja 3,0:lla ole sama alusta?
                Nykyinen: Audi S6 4.2 V8

                Ex autot: Peugeot 205 1.9GTI, Ford Escort 1.6GL, Seat Ibiza 1.5 SXI, BMW E30 316 2.3, Audi Coupe GT 2.0, BMW M5, BMW E30 323 M20B25, BMW E30 316 1.8, Volvo S40 2.0, BMW E36 328 Coupe, Alfa 156 2.0 JTS, Audi A4 1.8T Quattro, BMW Z3 2.8

                Comment

                • TheLate
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2006
                  • 418

                  Originally posted by ufo777 View Post
                  Vaikka ei kysymys liity E30:iin vaan E36 niin kysyn kuitenkin. Onkohan mahdollista laillisesti laittaa S36B38 koneen E36 M3:een missä on alunperin ollut S50B30 kone? Onko M3 3,2 ja 3,0:lla ole sama alusta?
                  Kyllä on, edellyttäen että vertailu mallina käytetään m50b32 konetta, eli silloin tehoraja on 321->385 ja tilavuus 3201cc->4001cc. Painokin menee tuohon 20% sisään.

                  Alustasta en osaa sanoa, luulisin sen olevan sama molemmissa malleissa.

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    Originally posted by TheLate View Post
                    Kyllä on, edellyttäen että vertailu mallina käytetään m50b32 konetta, eli silloin tehoraja on 321->385 ja tilavuus 3201cc->4001cc. Painokin menee tuohon 20% sisään.
                    S50b32.

                    Mutta sittenpä vielä sen moottorin keulille istutus erikseen... muutoksia pukkaa... paljon, isoja.
                    Olli.

                    Comment

                    • ^Tonix^
                      BTCF Member
                      • Sep 2005
                      • 641
                      • Vaasa

                      Originally posted by ufo777 View Post
                      Jos ajattelet sitä autoa joka on norjan kilvissä niin en tiedä.
                      Ruotsissa ei ainakaan saa tehdä MITÄÄN joka voi tai muuttaa "päästöcertifikaatia" joka on jokaisessa autossa/koneessa. Eli jos on oikeen nuuka niin ei edes saa vaihtaa tehoputkeen tai ilmaputsari johonkin toiseen. Tiedän että jotenkin voi saada autoja laillisesti kilpiin jos ottaa esimerkiksi E30 M3 ja laittaa siihen Audi S2 koneen (paino ja tehot pysyy rajojen sisällä). Eli sellainen kone missä on turbo alunperin. Mutta koneeseen ei saa tehdä mitään muutoksia.
                      Kun ruotsista kerran on puhe niin siellä saa laittaa s38 tai oikestaan minkä moottorin vaan e30:iin ja sen saa sitten vielä leimattua!!
                      Mutta ahdinta ei saa laittaa....
                      e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                      E30 318is
                      E36 M3 Coupe

                      Comment

                      • ufo777
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2003
                        • 371
                        • Pohjanmaa

                        Originally posted by Rocla View Post
                        S50b32.

                        Mutta sittenpä vielä sen moottorin keulille istutus erikseen... muutoksia pukkaa... paljon, isoja.

                        Jos saa S36B38 koneen istumaan E30:in keulille niin ei kai se ihan mahdotonta voi olla istuttaa kyseinen kone E36:een? Muistan joskus kauan sitten nähnyt Mobile.de:ssä myytävänä E36 325:nen johonka laitettu kyseinen moti (tai S36B36). Tämä oli ihan sivu juttu vaan jota olen kauan haaveillut/miettinyt. Ehkä joskus tulevaisuudessa toteutuu...luultavasti ei :(
                        Nykyinen: Audi S6 4.2 V8

                        Ex autot: Peugeot 205 1.9GTI, Ford Escort 1.6GL, Seat Ibiza 1.5 SXI, BMW E30 316 2.3, Audi Coupe GT 2.0, BMW M5, BMW E30 323 M20B25, BMW E30 316 1.8, Volvo S40 2.0, BMW E36 328 Coupe, Alfa 156 2.0 JTS, Audi A4 1.8T Quattro, BMW Z3 2.8

                        Comment

                        • ile01
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2004
                          • 191
                          • Helsinki

                          Originally posted by 325cabrio View Post
                          Sit on meikäläistä kusetettu ja pahasti.
                          Yhden toisen punaisen E30 olen kuusi vuotta sitten nähnyt ahvenistolla vanhemmalla herralla ja hänellä oli näyttää papereita BMWn tehtailta ja tässä autossa oli tuo lätkä sisällä autossa josta BMW Master puhui.
                          Lätkässä oli vielä rakentajan allekirjoitus.

                          hmMM EI välttämättä harhaa.....Asuin eirassa, siis helsingissä noin 6 vuot sit...ja siel tallis oli punainen m3, m5padalla....siin oli musta nahkasisusta ja nurbunring radan logo takakontin kanttauxessa.
                          Kaveri oli vanhempi mieshenkilö ja sano tuoneensa auton saksasta, ku oli asunu siel niin kauvan.....renkkaria en voi vannoa
                          Last edited by ile01; 05-12-2006, 16:43.
                          vhl:llän vemppa team

                          Comment

                          • Maza
                            BTCF Member
                            • Jul 2002
                            • 4321
                            • Kannus/Kokkola

                            Originally posted by ufo777 View Post
                            Jos saa S36B38 koneen istumaan E30:in keulille niin ei kai se ihan mahdotonta voi olla istuttaa kyseinen kone E36:een? Muistan joskus kauan sitten nähnyt Mobile.de:ssä myytävänä E36 325:nen johonka laitettu kyseinen moti (tai S36B36). Tämä oli ihan sivu juttu vaan jota olen kauan haaveillut/miettinyt. Ehkä joskus tulevaisuudessa toteutuu...luultavasti ei :(
                            Eihän mikään mahdotonta ole. Ensimmäinen ongelma tulee olemaan se, että s38b36:ssa on öljypohjassa patti etulaidassa, kun taas e36:n kaikissa koneissa patti on takalaidassa. Moottoria ei saa "oikealle" kohdalla, koska sillon e36:n etupalkki on samalla kohtaa kun s38:n öljypumppu. Helpoin ratkaisu on tähän tietysti kuivasumppu (niinkuin on vs motorin e36:ssa). Myös muita ongelmia takuulla tulee vastaan, koska e36:sta ei ole koskaan valmistettu isolohkolla. Konehuonetta ei siis ole suunniteltu niin pitkälle lohkolle.

                            Comment

                            • M_Power
                              Moderator
                              • Jul 2003
                              • 2772
                              • Espoo, HML

                              Originally posted by ufo777 View Post
                              Vaikka ei kysymys liity E30:iin vaan E36 niin kysyn kuitenkin.
                              Onkohan mahdollista laillisesti laittaa S36B38 koneen E36 M3:een missä on alunperin ollut S50B30 kone?
                              Onko M3 3,2 ja 3,0:lla ole sama alusta?
                              Mitä järkeä sinne olisi sellainen laittaa? Ei mitään. Uutta S50 vaan tilalle.
                              Alustalle ei tarvi tehdä mitään, vaikka laittaa S50B32 koneen. Rahamies laittaa tietysti S54B32:n.
                              BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
                              BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

                              Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
                              Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
                              Team vier Zylinder!

                              Comment

                              • e30s38b36tt
                                Newbiemmer
                                • Nov 2006
                                • 8

                                Originally posted by Maza View Post
                                Jossain päin suomea siis pitäs olla liikenteessä e30 3.5 TWINTURBO !!!!!!
                                onks tää se 12v avo.
                                eiks nyt puhuta e30 m5 moottori yhdistelmistä

                                Comment

                                Working...
                                X