Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 M5 moottorilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    Originally posted by Maza View Post
    Kyllä mä oon kuullu sellasta et nää suomen e30 m5:t on tehty niin et e34 m5:een on vaihdettu e30 kori. Kuulemma sillon ku prosentit vielä nollaantu niin tuo oli mahdollista. Kuulin kans että joku ois tehny alpine b10 twinturbosta korin vaihdon. Jossain päin suomea siis pitäs olla liikenteessä e30 3.5 TWINTURBO !!!!!! Tuosaki on vaihettu saksasta tuotuun kolaroituu alpineen e30:pin kori. Aika kovia rasseja :think

    Huoh, menee kohta niin legendaariseksi toi keskustelu, että pitää kaivaa esille vanha kunnon yhdestä nurkasta chopattu e30 325i turbo
    Olli.

    Comment

    • Suutari
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 3064
      • Suomi

      Originally posted by Rocla View Post
      Huoh, menee kohta niin legendaariseksi toi keskustelu, että pitää kaivaa esille vanha kunnon yhdestä nurkasta chopattu e30 325i turbo
      laillisuuden ja laittoman raja on häilyvä..
      Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
      -Official BTCF-Sauna Team-
      -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
      -Team BTCF Top Alcohol-
      -Team Pimp My Bride-
      TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
      R.I.P. 1K MOTORSPORTS
      R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
      526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

      Comment

      • jani1632
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 2243
        • Etelä-pohjanmaa

        Originally posted by Suutari View Post
        laillisuuden ja laittoman raja on häilyvä..
        Ja tähän lainatakseni erästä katsastusmiestä "Laki on kaikille sama,tulkinta tapa vaan eri.."
        Tallin täytteet:
        E70 3.0d -09
        E34 540ia -94
        E39 520d -00
        E39 528i M-sport -00
        E60 520i -04
        E30 -86
        E61 520da -09

        Comment

        • Juhis
          BTCF Honorary Member
          • Jul 2002
          • 19175
          • -

          Originally posted by ile01 View Post
          hmMM EI välttämättä harhaa.....Asuin eirassa, siis helsingissä noin 6 vuot sit...ja siel tallis oli punainen m3, m5padalla....siin oli musta nahkasisusta ja nurbunring radan logo takakontin kanttauxessa.
          Kaveri oli vanhempi mieshenkilö ja sano tuoneensa auton saksasta, ku oli asunu siel niin kauvan.....renkkaria en voi vannoa
          Saksassahan on paljonkin liikenteessä E30 M3 autoja, joihin on porukka itse vaihtanut M5 moottorin. Samoin on olemassa Hartgen versio E30:sta, jossa on E30 M3 kori pohjina ja moottorina on viritetty M5 moottori.

          Nurburgring radan logo takakontin kulmassa ei vielä tarkoita mitään sen kummempaa. Sellaisen voi ostaa vaikkapa radalla käydessään paikallisesta "matkamuistomyymälästä".
          All good things come to those who wait.

          Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

          Sound Factory Bar & Nightclub

          Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

          Comment

          • *Kaide
            Moderator
            • Nov 2002
            • 3234
            • HELLsinki

            Originally posted by ile01 View Post
            hmMM EI välttämättä harhaa.....Asuin eirassa, siis helsingissä noin 6 vuot sit...ja siel tallis oli punainen m3, m5padalla....siin oli musta nahkasisusta ja nurbunring radan logo takakontin kanttauxessa.
            Kaveri oli vanhempi mieshenkilö ja sano tuoneensa auton saksasta, ku oli asunu siel niin kauvan.....renkkaria en voi vannoa
            BEM-300 ainakin oli "punainen", mustalla nahkasisustalla (isot Recarot) ja jossain vaiheessa oli Ringi-tarra takaluukussa. Autohan muistaakseni rakennettiin Eirassa (Tarkkampujan kadusta yksi katu rantaan päin).

            edit: kuusi vuotta sitten BEM oli tainnut jo lähteä kiertoon alkuperäiseltä rakennuttajalta?

            Koska se keltainen M3/5 rakennettiin?
            Ensimmäisenä taidettiin rakentaa HUU-325 ja myöhemmin BEM ja BLE. Keltainen on mulle tuntematon vekotin....
            E9, E21, E46/5, G01

            Comment

            • MikeDry
              BTCF Member
              • May 2006
              • 6205
              • Helsinki

              Eli, tässä sain sellaisen tuloksen että noi m3 moottorit on helpompi katsastaa, tohon e30 koriin kuin m5...
              Vai miksi tehdä tuollaista kun se vain toimii e30 m3, et tavalliseen e30 niitä ei voii oikein laittaa.
              Nää on parempia vaihtoehtoja näköjään tohon normi e30, tää M52B25, turbolla tai miksi ei tota kans e28 m5 (S38B35) moottorin, kuin noista S50B30, S50B32 tai S38B36, S38B38 moottoreista...
              Last edited by MikeDry; 28-12-2006, 14:33.
              Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
              Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

              Comment

              • LeWe
                Bimmer Rookie
                • Sep 2005
                • 168

                Originally posted by *Kaide View Post

                Koska se keltainen M3/5 rakennettiin?
                Ensimmäisenä taidettiin rakentaa HUU-325 ja myöhemmin BEM ja BLE. Keltainen on mulle tuntematon vekotin....
                Sorry vanhojen kaivelu, mut löyty haussa vanha topicci:
                Päivää en muista,mut nykyisin on pois kilvistä. Yks kunnostautunut BMW harrastaja on tehnyt roadsport-kilpurin poistamalla siitä M3-korinosat, eli auto vastaa E30 koppaa(ja valkoisena). Ihan "järkiteko" suomeen leimatusta M3:sta Jossa M5-kone leimattuna. Näitähän saa tehtyä uusia helposti. Olisko ollu helponpaa tuoda valmistusmaasta ruosteeton E30 koppa kilpurikäyttöön, johon siirtää/asenta vastaava tekniikka?????????????
                Ps. Maalauksen oli joku teettänyt päälipuolelle, mut tekniikanvaihdattaja asennutti moottorin kohilleen ja sit maalarille konehuone tyhjänä. Ei ollut valkoinen konehuone verrattune koppaan. Ihan mukava kontrasti keltainen vastaan mustanpuhuma M-sportinkone.

                Comment

                • Esko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 11700
                  • Kouvola

                  Jaa se keltainen on viety jo niin pitkälle
                  Jokunen vuosi sittenhän se oli vielä muistaakseni ACS:ssä näytillä jo vahvasti roadsport-hengessä silloinkin. Itse olisin kyllä pitänyt auton ihan siviilikunnossa sikäli, kun tietää tekniikan harvinaisuuden (lue: laillisuuden) kyseisessä kopassa. Olisi hommannut raakakorin maailmalta ja upottanut siihen sitten sen tekniikan minkä huvittaa. Noh aina ei voi voittaa.

                  Onko tota BEM:iä näkynyt missään viime aikoina?

                  Comment

                  • LeWe
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2005
                    • 168

                    Originally posted by Esko View Post

                    Onko tota BEM:iä näkynyt missään viime aikoina?
                    BEM on hyvissä käsissä nykyään. Pariviikkoa sit kävi näyttämässä sitä. Ulkoapäin samannäköinen ku ennenkin ja yllättävän hyvällä maalipinnalla näytti olevan. Tekniikaa omistaja pitää vähän väsyneenä, mut aikoo pitää ennallaan (ehkä ylläpitoremppa). Ei ole mikään teinituningharrastaja, joka rupeaa heti jättämään "kädenjälkeä" jälkipolville.

                    Comment

                    • DohDoh
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 333
                      • 60°23′10″N, 23°07′30″E

                      Originally posted by LeWe View Post
                      BEM on hyvissä käsissä nykyään. Pariviikkoa sit kävi näyttämässä sitä. Ulkoapäin samannäköinen ku ennenkin ja yllättävän hyvällä maalipinnalla näytti olevan. Tekniikaa omistaja pitää vähän väsyneenä, mut aikoo pitää ennallaan (ehkä ylläpitoremppa). Ei ole mikään teinituningharrastaja, joka rupeaa heti jättämään "kädenjälkeä" jälkipolville.
                      Kuulin myös vähän saman tapasta juttua. Eli päältä puolin näyttää hyvältä, mutta muuten kaikki loput onkin sit heikossa hapessa.

                      Comment

                      • cojama
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2002
                        • 1421
                        • www.e30m3.fi

                        Originally posted by DohDoh View Post
                        Kuulin myös vähän saman tapasta juttua. Eli päältä puolin näyttää hyvältä, mutta muuten kaikki loput onkin sit heikossa hapessa.
                        Kuulopuheissa totuus muuntuu...

                        Comment

                        • mikko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2002
                          • 1758
                          • kotona



                          "paksu lompakko helppo lempeä on pyytää"

                          tuosta vaan mallia ottamaan
                          Last edited by mikko; 18-05-2007, 13:29.

                          Comment

                          • Mystinen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2005
                            • 1206
                            • Kehä3


                            Oli vielä toi videoki elossa Hyvin se BEM sutii

                            Vaparien virittäminen on säälittävää
                            350hp/480Nm@0,666bar
                            xxxhp/670Nm@1,6bar
                            - Mystinen.Fi -
                            -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

                            Comment

                            • Robi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 7606
                              • Vantaa

                              Originally posted by Esko View Post
                              Jaa se keltainen on viety jo niin pitkälle
                              Jokunen vuosi sittenhän se oli vielä muistaakseni ACS:ssä näytillä jo vahvasti roadsport-hengessä silloinkin. Itse olisin kyllä pitänyt auton ihan siviilikunnossa sikäli, kun tietää tekniikan harvinaisuuden (lue: laillisuuden) kyseisessä kopassa. Olisi hommannut raakakorin maailmalta ja upottanut siihen sitten sen tekniikan minkä huvittaa. Noh aina ei voi voittaa.

                              Onko tota BEM:iä näkynyt missään viime aikoina?
                              Kyseisessä KLS kilpisessä M3:ssa alkoi kori olemaan jo niin väsynyt että kyseisen kopan leimaaminen olisi ollut melko työlästä..lisäksi koneen reippaasti suuremmat tehot sekä kilpa alusta/ jarrut olis saattanut haitata leimassa kun prossasäntöjä tulkitaan. Mitä tota joskus 04/05 näin niin A ja C pilareissa oli melko reippaat halkeamat yms. Toki saattaa olla että tohon tuli uusi koppa johon tekniikka upotettiin. Pitää tiedustella omistajalta jossain välissä.
                              Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                              Tiedustelut priva tai 0452210069

                              Current
                              E61 530d
                              E39 530d
                              E39 520iA
                              E46 330xd
                              E28 528i

                              Comment

                              • Esko
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2002
                                • 11700
                                • Kouvola

                                Originally posted by Robi View Post
                                Kyseisessä KLS kilpisessä M3:ssa alkoi kori olemaan jo niin väsynyt että kyseisen kopan leimaaminen olisi ollut melko työlästä..lisäksi koneen reippaasti suuremmat tehot sekä kilpa alusta/ jarrut olis saattanut haitata leimassa kun prossasäntöjä tulkitaan. Mitä tota joskus 04/05 näin niin A ja C pilareissa oli melko reippaat halkeamat yms. Toki saattaa olla että tohon tuli uusi koppa johon tekniikka upotettiin. Pitää tiedustella omistajalta jossain välissä.
                                No onhan noi varmasti kenkää saanut normiautoja enemmän ja tehoa, koneen painoa jne. huomattavasti vakiota enemmän. Tuntuu vaan jotenkin siltä, että noi on ollu huonoissa käsissä ja huonolla huollolla. Ei siis ihmekkään, että alkaa BEM:n tekniikka tuntumaan väsyneeltä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎