Itselle riitti melkeen se liika matalalla autolla ajo jo.
edellisellä autolla piti nesteellekkin ajaa sivuttain ja veivata ees taas ettei nappaa kiinni.
Nykynen taas semmonen että jos tiessä urat ja niissä ajaa niin raapii ö-pohja sekä muita hiluja pohjasta kiinni
Onneksi on se säädettävä ja sekin "vika" on korjattu.
Jeps , kyllähän se varmaan pitkälti käy jo vituttamaan kun joka paikka kolisee ja kaikki raastaa ympäriinsä mitkä sijaitsevat pohjassa D hyvä roskien kerääjä ainakin on jos ei muuta sitten itsellä samantapaista havittelua tässä sitä juuri mietiskelen että mitä alustaa käyttäisin siihen tarkoitukseen
aivan muista se että monessa e30 säädettävässä sarjassa on se ihanuus että pitää se tolppa halkoa ja hitsailla hilut siihen kiinni..
Vaikkakin helppo homma mutta se on sitten semmonen ja pysyy
En kyllä itse enää "säätämätöntä" alustaa hanki..on se kiva tosiaan kun voi ihan kelin ja mielen mukaan ruuvata
Bmw e91 330xd -06 msport
Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition
aivan muista se että monessa e30 säädettävässä sarjassa on se ihanuus että pitää se tolppa halkoa ja hitsailla hilut siihen kiinni..
Vaikkakin helppo homma mutta se on sitten semmonen ja pysyy
En kyllä itse enää "säätämätöntä" alustaa hanki..on se kiva tosiaan kun voi ihan kelin ja mielen mukaan ruuvata
Ja käydä kulmat teettään joka kerta ku muutat korkeutta?
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
aivan muista se että monessa e30 säädettävässä sarjassa on se ihanuus että pitää se tolppa halkoa ja hitsailla hilut siihen kiinni..
Vaikkakin helppo homma mutta se on sitten semmonen ja pysyy
En kyllä itse enää "säätämätöntä" alustaa hanki..on se kiva tosiaan kun voi ihan kelin ja mielen mukaan ruuvata
Niin no eiköhän tuo hitsaus ja halkomine ole se pienin murhe siinä hommassa! Eiköhän se suurin homma tule jossain vaihteessa eteen vielä auton kannalta kun auton alta kaikki hilut jo huitsin perseessä Jeps pysyy kyllä varmasti jos ammattihitsari sen kiinni hitsaa! Ja niin totta, ainahan se parempi on että saa ruuvata oman maun mukaan matalemmaksi ja korkeammaksi! Ja niinkuin nuo edelliset postaajat kirjoitti renkaiden kulmista, niin onhan niissä aina omat vatvomisensa mutta itse ainakin tykkään että camberit ovat negatiivisella puolella hyvin paljon siinähän ne renkaat sitten kuluvat suht nopeasti sisäreunasta, mutta ainakin tyyliä on itseni mielestä! Kaikki omalla tavallaan Mutta ei karata aiheesta sen enempään, elikkäs omia mielipiteitä vaan alustoista tulemaan ja kuvia saa laitella omista madalluksista mitä on tehnyt ja tietysti tekstiä perään
Samaa itekin mietin.
Mut eikös se oo joidenki mielestä vaan "hienon näköstä" kun camberit on päin helevettiä
Nii. No topikin aloittaja ei tosin kertonut meille pitääkö alustamuutoksilla saada hieno stance vai Tarun mutkassa vikat sadasosat pois.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Nii. No topikin aloittaja ei tosin kertonut meille pitääkö alustamuutoksilla saada hieno stance vai Tarun mutkassa vikat sadasosat pois.
Yleisesti alustoista, eli siis kaikkea mahdollista ! Hyvällä alustalla voi saada molemmat toteutettua tasaisesti, mutta itse haen stancen tynkää tässä omaan projektiini ja tietysti hyötyä on tuosta jäykkyydestä nopeeseen ajoon!! Eli yksinkertaisesti jäykkää -ja matalaa haetaan, jotka hyödyntää molemmat tarpeet noista !! Ajoominaisuudet eivät niinkään ole mitkään kovin mahtavat noin katukäytössä tietysti todella matalalla alustalla, mutta edelleen omalla tyylillään kaikki ja niin näitä tehdään että mistä kukin tykkää !
Jamexin jousia ei ilmeisesti enää valmisteta.. Millä tuo prefaceliftin perän sais oikeasti tonttiin? tänään on kokeiltu cabrioletin säädettäviä -75mm JOM jousia, eikä oltu lähelläkään sitä stancea mitä haetaan..
Käyttäjä T3 meinasitko että rälläkällä vaan jousia poikki? Takajouset ovat kartiomalliset ylä sekä alapäästä takana, niin niitä ei ihan noinvaan kannattaisi ruveta lyhentelemään, mutta ainahan voi tietysti hitsata mutta onko tämä nytten se hyvä vaihtoehto sitten että saadaan matalaksi perä ?!!
Takajouset ovat kartiomalliset ylä sekä alapäästä takana
Älä helvetissä, onko? Toisille sarkasmin ymmärtäminen on näköjään ylivoimaista.
Millä tuo prefaceliftin perän sais oikeasti tonttiin?
Vaihtaa sieltä jousen ylä- ja alapuolelta ne paksut aluskumit ohuempiin (juu, kyllä näitä saa eripaksuisia), tai jättää ne kokonaan pois. Vaikutus on yllättävänkin suuri.
.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Alustana
edessä: Jamex -60mm jouset mitkä vanhat ja väsyneet todellinen madallus jo varmaan 70mm luokkaa? iskarit ne TaTechnix.
takana: jotkut Jom -40mm ja alemmat jousen aluskumit otettu pois kokonaan iskareina jotkut Sachs perus mallit.
Renkaina on kuvissa vaihtelevasti 205/45R16 ja 185/65R14 muutamassa vanhemmassa kuvassa on edessä 195/45R16 ja takana 205/50R16
Nyt on onneks odottamassa hyllyssä taakse Bilstein sprintit ja muu alusta tulee kanssa kokonaan uusiks kun autoa laitetaan Maksaahan toki noi pelkät Bilsteinit saman verran kun TaTechnix alustasarja, mutta eiköhän ne vähän laadukkaammatkin ole!
Etutolpat ja jouset on vielä mietinnässä et mitä hommailee? 60/60 madaltavat jouset pitäs löytää ja semmoset mitkä sitte toimis oikeesti!(radallakin?) Eli ei mitää fk:ta tai jom:ia yms.
Älä helvetissä, onko? Toisille sarkasmin ymmärtäminen on näköjään ylivoimaista.
Vaihtaa sieltä jousen ylä- ja alapuolelta ne paksut aluskumit ohuempiin (juu, kyllä näitä saa eripaksuisia), tai jättää ne kokonaan pois. Vaikutus on yllättävänkin suuri.
ON ON! Niipäs se taitaa. Mutta itse et taida ymmärtää että tässä topicissa ei ole tarkotus mitään pelleillä vaan puhua asiaa jotka auttavat muita hankkimaan sopivanlainen alusta omaan autoonsa!! Mutta itse saat kyllä tehdä omille menopeleille mitä itse haluat, vaikka sitten rälläkkä heilumaan ja jouset poikki!! Mutta tuskin kovin moni täällä asiaa puhuva sitä on meinaamassa vaan hankkimassa kunnollista alustaa !! Vaikka sitten halppisalustaa tai mitä ikinä vaan mutta parempi se aina on kuin rälläkkämadallus!! Omat mielipiteensä kaikilla !!
Comment