Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Alusta-asiaa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikke H
    Bimmer Rookie
    • Sep 2010
    • 54
    • Imatra, Finland

    #16
    Originally posted by magilainen View Post
    Itselle riitti melkeen se liika matalalla autolla ajo jo.
    edellisellä autolla piti nesteellekkin ajaa sivuttain ja veivata ees taas ettei nappaa kiinni.
    Nykynen taas semmonen että jos tiessä urat ja niissä ajaa niin raapii ö-pohja sekä muita hiluja pohjasta kiinni

    Onneksi on se säädettävä ja sekin "vika" on korjattu.
    Jeps , kyllähän se varmaan pitkälti käy jo vituttamaan kun joka paikka kolisee ja kaikki raastaa ympäriinsä mitkä sijaitsevat pohjassa D hyvä roskien kerääjä ainakin on jos ei muuta sitten itsellä samantapaista havittelua tässä sitä juuri mietiskelen että mitä alustaa käyttäisin siihen tarkoitukseen
    BMW E30 316 1.8 -88

    Comment

    • magilainen
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 1023
      • Iisalmi

      #17
      aivan muista se että monessa e30 säädettävässä sarjassa on se ihanuus että pitää se tolppa halkoa ja hitsailla hilut siihen kiinni..
      Vaikkakin helppo homma mutta se on sitten semmonen ja pysyy

      En kyllä itse enää "säätämätöntä" alustaa hanki..on se kiva tosiaan kun voi ihan kelin ja mielen mukaan ruuvata
      Bmw e91 330xd -06 msport
      Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
      Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition


      Freude am Fahren

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #18
        Originally posted by magilainen View Post
        aivan muista se että monessa e30 säädettävässä sarjassa on se ihanuus että pitää se tolppa halkoa ja hitsailla hilut siihen kiinni..
        Vaikkakin helppo homma mutta se on sitten semmonen ja pysyy

        En kyllä itse enää "säätämätöntä" alustaa hanki..on se kiva tosiaan kun voi ihan kelin ja mielen mukaan ruuvata
        Ja käydä kulmat teettään joka kerta ku muutat korkeutta?


        Last edited by petrolhead; 20-06-2011, 19:37.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          #19
          Originally posted by petrolhead View Post
          Ja käydä kulmat teettään joka kerta ku muutat korkeutta?


          Samaa itekin mietin.
          Mut eikös se oo joidenki mielestä vaan "hienon näköstä" kun camberit on päin helevettiä
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • Mikke H
            Bimmer Rookie
            • Sep 2010
            • 54
            • Imatra, Finland

            #20
            Originally posted by magilainen View Post
            aivan muista se että monessa e30 säädettävässä sarjassa on se ihanuus että pitää se tolppa halkoa ja hitsailla hilut siihen kiinni..
            Vaikkakin helppo homma mutta se on sitten semmonen ja pysyy

            En kyllä itse enää "säätämätöntä" alustaa hanki..on se kiva tosiaan kun voi ihan kelin ja mielen mukaan ruuvata
            Niin no eiköhän tuo hitsaus ja halkomine ole se pienin murhe siinä hommassa! Eiköhän se suurin homma tule jossain vaihteessa eteen vielä auton kannalta kun auton alta kaikki hilut jo huitsin perseessä Jeps pysyy kyllä varmasti jos ammattihitsari sen kiinni hitsaa! Ja niin totta, ainahan se parempi on että saa ruuvata oman maun mukaan matalemmaksi ja korkeammaksi! Ja niinkuin nuo edelliset postaajat kirjoitti renkaiden kulmista, niin onhan niissä aina omat vatvomisensa mutta itse ainakin tykkään että camberit ovat negatiivisella puolella hyvin paljon siinähän ne renkaat sitten kuluvat suht nopeasti sisäreunasta, mutta ainakin tyyliä on itseni mielestä! Kaikki omalla tavallaan Mutta ei karata aiheesta sen enempään, elikkäs omia mielipiteitä vaan alustoista tulemaan ja kuvia saa laitella omista madalluksista mitä on tehnyt ja tietysti tekstiä perään
            BMW E30 316 1.8 -88

            Comment

            • magilainen
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 1023
              • Iisalmi

              #21
              Totta totta Itsellä on siinä omassa alustassa camber säätö levyt kylläkin ja itse voin kulmat työpaikalla säätää se ei liene ongelma :think

              Ja tuosta topicista voi selata, on jokunen kuva kun alusta on paikallaan

              Bmw e91 330xd -06 msport
              Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
              Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition


              Freude am Fahren

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                #22
                Originally posted by JJT View Post
                Samaa itekin mietin.
                Mut eikös se oo joidenki mielestä vaan "hienon näköstä" kun camberit on päin helevettiä
                Nii. No topikin aloittaja ei tosin kertonut meille pitääkö alustamuutoksilla saada hieno stance vai Tarun mutkassa vikat sadasosat pois.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • Mikke H
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2010
                  • 54
                  • Imatra, Finland

                  #23
                  Originally posted by petrolhead View Post
                  Nii. No topikin aloittaja ei tosin kertonut meille pitääkö alustamuutoksilla saada hieno stance vai Tarun mutkassa vikat sadasosat pois.
                  Yleisesti alustoista, eli siis kaikkea mahdollista ! Hyvällä alustalla voi saada molemmat toteutettua tasaisesti, mutta itse haen stancen tynkää tässä omaan projektiini ja tietysti hyötyä on tuosta jäykkyydestä nopeeseen ajoon!! Eli yksinkertaisesti jäykkää -ja matalaa haetaan, jotka hyödyntää molemmat tarpeet noista !! Ajoominaisuudet eivät niinkään ole mitkään kovin mahtavat noin katukäytössä tietysti todella matalalla alustalla, mutta edelleen omalla tyylillään kaikki ja niin näitä tehdään että mistä kukin tykkää !
                  BMW E30 316 1.8 -88

                  Comment

                  • JonneRacing.com
                    BTCF Member
                    • Apr 2007
                    • 460
                    • Vaasa

                    #24
                    Jamexin jousia ei ilmeisesti enää valmisteta.. Millä tuo prefaceliftin perän sais oikeasti tonttiin? tänään on kokeiltu cabrioletin säädettäviä -75mm JOM jousia, eikä oltu lähelläkään sitä stancea mitä haetaan..
                    E36 <3

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      #25
                      Originally posted by JonneRacing.com View Post
                      Millä tuo prefaceliftin perän sais oikeasti tonttiin?
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • JonneRacing.com
                        BTCF Member
                        • Apr 2007
                        • 460
                        • Vaasa

                        #26
                        No sun ny vähintään pitäis tietää et toi ei ainakaa onnistu

                        Nii voihan ne jouset jättää sieltä välistä kokonaanki...
                        E36 <3

                        Comment

                        • Mikke H
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2010
                          • 54
                          • Imatra, Finland

                          #27
                          Joo-o!

                          Käyttäjä T3 meinasitko että rälläkällä vaan jousia poikki? Takajouset ovat kartiomalliset ylä sekä alapäästä takana, niin niitä ei ihan noinvaan kannattaisi ruveta lyhentelemään, mutta ainahan voi tietysti hitsata mutta onko tämä nytten se hyvä vaihtoehto sitten että saadaan matalaksi perä ?!!
                          Last edited by Mikke H; 21-06-2011, 07:10.
                          BMW E30 316 1.8 -88

                          Comment

                          • T3
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 8530
                            • Karhe

                            #28
                            Originally posted by Mikke H View Post
                            Takajouset ovat kartiomalliset ylä sekä alapäästä takana
                            Älä helvetissä, onko? Toisille sarkasmin ymmärtäminen on näköjään ylivoimaista.
                            Millä tuo prefaceliftin perän sais oikeasti tonttiin?
                            Vaihtaa sieltä jousen ylä- ja alapuolelta ne paksut aluskumit ohuempiin (juu, kyllä näitä saa eripaksuisia), tai jättää ne kokonaan pois. Vaikutus on yllättävänkin suuri.
                            .

                            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                            Comment

                            • ChilileipÄ
                              BTCF Member
                              • Mar 2007
                              • 2014
                              • jyväskylä

                              #29
                              http://ozzy88.1g.fi/kuvat/E30+320i/
                              Tossa nyt jotakin kuvia jos niitä joku haluaa katella

                              Alustana
                              edessä: Jamex -60mm jouset mitkä vanhat ja väsyneet todellinen madallus jo varmaan 70mm luokkaa? iskarit ne TaTechnix.
                              takana: jotkut Jom -40mm ja alemmat jousen aluskumit otettu pois kokonaan iskareina jotkut Sachs perus mallit.

                              Renkaina on kuvissa vaihtelevasti 205/45R16 ja 185/65R14 muutamassa vanhemmassa kuvassa on edessä 195/45R16 ja takana 205/50R16

                              Nyt on onneks odottamassa hyllyssä taakse Bilstein sprintit ja muu alusta tulee kanssa kokonaan uusiks kun autoa laitetaan Maksaahan toki noi pelkät Bilsteinit saman verran kun TaTechnix alustasarja, mutta eiköhän ne vähän laadukkaammatkin ole!

                              Etutolpat ja jouset on vielä mietinnässä et mitä hommailee? 60/60 madaltavat jouset pitäs löytää ja semmoset mitkä sitte toimis oikeesti!(radallakin?) Eli ei mitää fk:ta tai jom:ia yms.
                              Last edited by ChilileipÄ; 21-06-2011, 14:35.
                              F11 530D M-Sport ’11
                              E39 525iA touring M-Sport '02
                              ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

                              Comment

                              • Mikke H
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2010
                                • 54
                                • Imatra, Finland

                                #30
                                Originally posted by T3 View Post
                                Älä helvetissä, onko? Toisille sarkasmin ymmärtäminen on näköjään ylivoimaista.

                                Vaihtaa sieltä jousen ylä- ja alapuolelta ne paksut aluskumit ohuempiin (juu, kyllä näitä saa eripaksuisia), tai jättää ne kokonaan pois. Vaikutus on yllättävänkin suuri.
                                ON ON! Niipäs se taitaa. Mutta itse et taida ymmärtää että tässä topicissa ei ole tarkotus mitään pelleillä vaan puhua asiaa jotka auttavat muita hankkimaan sopivanlainen alusta omaan autoonsa!! Mutta itse saat kyllä tehdä omille menopeleille mitä itse haluat, vaikka sitten rälläkkä heilumaan ja jouset poikki!! Mutta tuskin kovin moni täällä asiaa puhuva sitä on meinaamassa vaan hankkimassa kunnollista alustaa !! Vaikka sitten halppisalustaa tai mitä ikinä vaan mutta parempi se aina on kuin rälläkkämadallus!! Omat mielipiteensä kaikilla !!
                                BMW E30 316 1.8 -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎