Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Alusta-asiaa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hellion
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 176
    • -

    Originally posted by jr66 View Post
    Ensin valitaan väärät vanteet ja sitten valitetaan jousia...
    Nyt yritetään sovittaa auto niille vanteille. Kiitos informatiivisesta vastauksesta.
    Last edited by hellion; 03-06-2012, 02:13.
    E30
    Forever and still counting

    Comment

    • Shameless
      Bimmer Rookie
      • May 2012
      • 109
      • Kirkkonummi

      Auto e30 320i vm88 alla pyörii Keskin KT1 9x16 ET 15 215/40 nakeilla!
      Alusta löytyy... ? Ei tietoo mikä siellä on
      Uutta alustaa etitään ( kork / jäyk säädettävä ) auto pitää saada tonttiin sekä JÄYKÄKS koska nyt auto on kuin vene.
      Mikä ois erittäin hyvä coilover alusta tälläsee pikkutolppaseen bemmiin jotta auto tulis tonttiin ja ois viel jäykkä? Hinnalla ei niin väliä säästetty
      Säätö varaa sais olla reilusti sekä sitten joku joka ei ekan kesän jälkee sylkis sisukset pihalle vaa kestäis..
      BMW e30 M-Tech II (M30B35) -89
      BMW e30 316i-90

      ex.
      BMW e30 320i (2.6 stroked) -88
      BMW e30 316 Bavaria -90 BMW e92 325 Coupe -06


      Comment

      • Tonton
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 9101
        • Raisio

        Originally posted by Shameless View Post
        Auto e30 320i vm88 alla pyörii Keskin KT1 9x16 ET 15 215/40 nakeilla!
        Alusta löytyy... ? Ei tietoo mikä siellä on
        Uutta alustaa etitään ( kork / jäyk säädettävä ) auto pitää saada tonttiin sekä JÄYKÄKS koska nyt auto on kuin vene.
        Mikä ois erittäin hyvä coilover alusta tälläsee pikkutolppaseen bemmiin jotta auto tulis tonttiin ja ois viel jäykkä? Hinnalla ei niin väliä säästetty
        Säätö varaa sais olla reilusti sekä sitten joku joka ei ekan kesän jälkee sylkis sisukset pihalle vaa kestäis..
        alta tonnin löytyy vaikkapa d2, k-sport, bc-racing
        toki noilta löytyy yli 1000€ maksaviakin malleja
        mutta sitten hinnat alkaen 1000€ löytyy h&r, kw2

        ei muuta kuin netti kaupat auki ja selaamaan
        sigpic
        M-B Vito -22
        Transit Custom -18
        Yamaha vx ho cruiser -22
        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
        [email protected]

        Comment

        • Shameless
          Bimmer Rookie
          • May 2012
          • 109
          • Kirkkonummi

          Originally posted by Tonton View Post
          alta tonnin löytyy vaikkapa d2, k-sport, bc-racing
          toki noilta löytyy yli 1000€ maksaviakin malleja
          mutta sitten hinnat alkaen 1000€ löytyy h&r, kw2

          ei muuta kuin netti kaupat auki ja selaamaan

          Onko heittää hintaarviota mitä otetaa ku säädetää kohillen koko alusta?
          Eikai mikään noista vaadi sen kummempaa ku vanhat rojut pois ja uudet alle + säädöt kohillen --> kovaa ajoa?
          BMW e30 M-Tech II (M30B35) -89
          BMW e30 316i-90

          ex.
          BMW e30 320i (2.6 stroked) -88
          BMW e30 316 Bavaria -90 BMW e92 325 Coupe -06


          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            Originally posted by Shameless View Post
            Auto e30 320i vm88 alla pyörii Keskin KT1 9x16 ET 15 215/40 nakeilla!
            Alusta löytyy... ? Ei tietoo mikä siellä on
            Uutta alustaa etitään ( kork / jäyk säädettävä ) auto pitää saada tonttiin sekä JÄYKÄKS koska nyt auto on kuin vene.
            Mikä ois erittäin hyvä coilover alusta tälläsee pikkutolppaseen bemmiin jotta auto tulis tonttiin ja ois viel jäykkä? Hinnalla ei niin väliä säästetty
            Säätö varaa sais olla reilusti sekä sitten joku joka ei ekan kesän jälkee sylkis sisukset pihalle vaa kestäis..
            Jos resursseja kerran on niin tee_säätömahdollisuudet_takapyörille. Tarvittavat osat maksaa alle 100€. Eikä etupään säätömahdollisuuksilla tee mielestäni mitään jos takapään kulmia ei saa korjattua. Osat ei maksa paljoa, työtä se kyllä hieman teettää..
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • Shameless
              Bimmer Rookie
              • May 2012
              • 109
              • Kirkkonummi

              Originally posted by petrolhead View Post
              Jos resursseja kerran on niin tee_säätömahdollisuudet_takapyörille. Tarvittavat osat maksaa alle 100€. Eikä etupään säätömahdollisuuksilla tee mielestäni mitään jos takapään kulmia ei saa korjattua. Osat ei maksa paljoa, työtä se kyllä hieman teettää..
              Valitettavasti joudut nytt hiukan enempi selittää jotta meikäkin ymmärtää..
              mitä osia alan kattoo ja millaset tylt tämä teettää? :think
              BMW e30 M-Tech II (M30B35) -89
              BMW e30 316i-90

              ex.
              BMW e30 320i (2.6 stroked) -88
              BMW e30 316 Bavaria -90 BMW e92 325 Coupe -06


              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                Originally posted by Shameless View Post
                Valitettavasti joudut nytt hiukan enempi selittää jotta meikäkin ymmärtää..
                mitä osia alan kattoo ja millaset tylt tämä teettää? :think
                Selaileppa läpi tämä <-KLIK!
                Lyhyesti: Kolmekympissä madaltaminen lisää haritusta ja camberia. Näistä kumpikin aiheuttaa kumin sisäsyrjän kulumista joten ne menee sitten aika äkkiä kankaille.

                Taka-apurunko lattialle, takatukivarret irti, kiinnitysreiät ovaaliksi, hahlolätkät hitsaten tilalle, E39 epäkeskoruuvit prikkoineen kiinni. Kelkka kiinni autoon ja kulmien säätöön. Mutta lukaise ajatuksella tuo topikki läpi anyway.

                Jarno
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • ChilileipÄ
                  BTCF Member
                  • Mar 2007
                  • 2014
                  • jyväskylä

                  Originally posted by Shameless View Post
                  Onko heittää hintaarviota mitä otetaa ku säädetää kohillen koko alusta?
                  Eikai mikään noista vaadi sen kummempaa ku vanhat rojut pois ja uudet alle + säädöt kohillen --> kovaa ajoa?
                  Tuohon että heittää vanhat rojut pois ja uudet tilalle ni taitaa olla h&r ja KW ainoastaan semmosia mitkä saa tilattua kokonaisina.. D2 ja BCracing esim täytyy hitsata vanhaan tolppaan itse..

                  Olikos niin että tonne KW:lle piti vanhat tolpat lähettää että tekevät niihin ne...
                  F11 530D M-Sport ’11
                  E39 525iA touring M-Sport '02
                  ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

                  Comment

                  • Shameless
                    Bimmer Rookie
                    • May 2012
                    • 109
                    • Kirkkonummi

                    Originally posted by petrolhead View Post
                    Selaileppa läpi tämä <-KLIK!
                    Lyhyesti: Kolmekympissä madaltaminen lisää haritusta ja camberia. Näistä kumpikin aiheuttaa kumin sisäsyrjän kulumista joten ne menee sitten aika äkkiä kankaille.

                    Taka-apurunko lattialle, takatukivarret irti, kiinnitysreiät ovaaliksi, hahlolätkät hitsaten tilalle, E39 epäkeskoruuvit prikkoineen kiinni. Kelkka kiinni autoon ja kulmien säätöön. Mutta lukaise ajatuksella tuo topikki läpi anyway.

                    Jarno

                    joo-o :think kyllähän tuokin mahdollisuus olisi! Harmi ku aikaa ei niin ole eikä työtiloja jotenka tässä asiassa mennään missä aita matalin
                    Soitin tohon UGM ja sieltä tämän D2 sais asennettuna noin tonnin paketti hintaan... onkos kokemuksia tästä alustasta eli D2 STREET e30 alla?
                    pääsiskös halvemmalla jos tilais tolpat ja jouset erikseen vaikk eri valmistajilta? tämäkin mieluiten bolt-on
                    BMW e30 M-Tech II (M30B35) -89
                    BMW e30 316i-90

                    ex.
                    BMW e30 320i (2.6 stroked) -88
                    BMW e30 316 Bavaria -90 BMW e92 325 Coupe -06


                    Comment

                    • Shameless
                      Bimmer Rookie
                      • May 2012
                      • 109
                      • Kirkkonummi

                      Oon nyt katellu tota D2 sekä sitten BC-Racing coiloveria... huonompi homma näissä on se etteivät "täysin" ole TÜV hyväksyttyjä... prkl
                      weitecii ei mielestäni ollu 45mm tolppiin... helpoiten sais jos ois 51mm tolpat!
                      Millane duuni ois vaihtaa isompiin tolppiin??? :think
                      Vai oisko jollai heittää Tüv hyväksytty coilover alusta ( HYVÄ ) jonka tähän hätään sais... loppuu innostus tähän selailuun
                      BMW e30 M-Tech II (M30B35) -89
                      BMW e30 316i-90

                      ex.
                      BMW e30 320i (2.6 stroked) -88
                      BMW e30 316 Bavaria -90 BMW e92 325 Coupe -06


                      Comment

                      • Maikkeli
                        BTCF Member
                        • Aug 2010
                        • 1301
                        • Nousiainen

                        Miksi pitää olla hyväksytty?

                        E: näissä vanhoissa autoissa ei siis vaadita mitään todistuksia.
                        E30 316 M42TBO -87
                        BMW 1502 Turbo -77

                        ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                        Comment

                        • Shameless
                          Bimmer Rookie
                          • May 2012
                          • 109
                          • Kirkkonummi

                          Originally posted by Maikkeli View Post
                          Miksi pitää olla hyväksytty?

                          E: näissä vanhoissa autoissa ei siis vaadita mitään todistuksia.
                          For real...? No sittenhän
                          Nyt sitt mietitään josko Bc vaiko D2..? :think
                          Last edited by Shameless; 19-06-2012, 19:52.
                          BMW e30 M-Tech II (M30B35) -89
                          BMW e30 316i-90

                          ex.
                          BMW e30 320i (2.6 stroked) -88
                          BMW e30 316 Bavaria -90 BMW e92 325 Coupe -06


                          Comment

                          • Bimmerniko
                            Bimmer Rookie
                            • May 2012
                            • 107
                            • Lappeenranta

                            nyt etitään oikeasti matalaa ei ehkä säädettävää? mutta kuitenkin että pyörät mahtuu kääntymään! renkaat 195/50-15 ja auto 318i -89 ! 40-40 madallus mielestäni vielä turhan vähäinen! :think
                            NYT
                            f31 320d - 15.
                            e30 325 M-look m50 - 83.

                            EX
                            e36 325i - 93.
                            e30 318i - 89.
                            e39 525d - 98.

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16312
                              • Leppävirta

                              Originally posted by Bimmerniko View Post
                              nyt etitään oikeasti matalaa ei ehkä säädettävää? mutta kuitenkin että pyörät mahtuu kääntymään! renkaat 195/50-15 ja auto 318i -89 ! 40-40 madallus mielestäni vielä turhan vähäinen! :think
                              Faceliftissä muutenkin hupsun näköinen tuollainen kun jää keulimaan. 60/40 lienee ihan tasapainoinen. Tai kuitenkin että keulan pudotusta on enemmän.
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              • ka00z
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 1805
                                • Varsinais-Suomi

                                Oon samaa mieltä, 60/40 alusta on aika optimaalinen. Onhan tohon coilejakin ebay täys.
                                W124 voll, markalla pidemmälle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎