Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Alusta-asiaa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #76
    Originally posted by MAKELA View Post
    Tai sitten täys paska..? Kuitenkin haen jotain toimivaa, oishan mulla tossa jouset, jos päivittäis iskarit vaan uusiin, ja vaikka vähän prässäis noita jousia ni sais jäykemmäks vielä.
    Sori, olen suppea.
    Eikä täällä koskaan tiedä kun joku kysyy hyvää alustaa että pitääkö sillä alustalla saada raaseri vaan tonttiin vai pitääkö sillä päästä "eniten ohjuksena" mutkasta. Monesti vaihtoehto on toi ensinmainittu ni mun vastaukset tuppaa olemaan sarkastisia.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • MAKELA
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2011
      • 497
      • Kymenlaakso

      #77
      Originally posted by petrolhead View Post
      Sori, olen suppea.
      Eikä täällä koskaan tiedä kun joku kysyy hyvää alustaa että pitääkö sillä alustalla saada raaseri vaan tonttiin vai pitääkö sillä päästä "eniten ohjuksena" mutkasta. Monesti vaihtoehto on toi ensinmainittu ni mun vastaukset tuppaa olemaan sarkastisia.

      No kuitenkin suhtkoht hyväkuntoinen aito iS, niin ei raaski ihan täys paskalla alustalla raiskata autoa.. Mitään älymatalaa ei tarkoitus saadakkaan, vaan sellainen "sopiva" jollain 16" vanteilla. Mulla on 60/35 jouset, josta perästä oli ihan ok, mutta keula oli ihan liian korkealla.. Jos niistä prässäis vähän pois tms, ja päivittäis noi orkkisiskarit johonkin lyhyempiin. Kuitenkin aika ratkaiseva tekijä, kun kuitenkin jouset matalemmat. :think

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #78
        Originally posted by MAKELA View Post
        No kuitenkin suhtkoht hyväkuntoinen aito iS, niin ei raaski ihan täys paskalla alustalla raiskata autoa.. Mitään älymatalaa ei tarkoitus saadakkaan, vaan sellainen "sopiva" jollain 16" vanteilla. Mulla on 60/35 jouset, josta perästä oli ihan ok, mutta keula oli ihan liian korkealla.. Jos niistä prässäis vähän pois tms, ja päivittäis noi orkkisiskarit johonkin lyhyempiin. Kuitenkin aika ratkaiseva tekijä, kun kuitenkin jouset matalemmat. :think
        Eli ajo-ominaisuuksien perässä? No, tämä vanha jarru sanoo että ajettavuuden kannalta 60mm tiputettuna keulasta on ihan tarpeeksi kadulla. Mutta jos sitä on hinku tiputtaa niin muokkaa tai muokkauttaa niitä vietereitä vaikka? Viimeksi kun teetin niin mittatilausvieterit oli 160€ pari. Toi lyhyemmät iskarit kuulostaa varsin fiksulta, jos budetti venyy ni satsaa johonkin joissa on kovuussäätö ni voi ruuvailla eessuntaas ratapäivillä Tietysti kun alustan käy oikein tarkkaan läpi niin kolmesataa uppoaa herkästi korjaamisiin ja ohjauskulmien säätöön. Riippuu tietysti lähtökohdasta.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • MAKELA
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2011
          • 497
          • Kymenlaakso

          #79
          Originally posted by petrolhead View Post
          Eli ajo-ominaisuuksien perässä? No, tämä vanha jarru sanoo että ajettavuuden kannalta 60mm tiputettuna keulasta on ihan tarpeeksi kadulla. Mutta jos sitä on hinku tiputtaa niin muokkaa tai muokkauttaa niitä vietereitä vaikka? Viimeksi kun teetin niin mittatilausvieterit oli 160€ pari. Toi lyhyemmät iskarit kuulostaa varsin fiksulta, jos budetti venyy ni satsaa johonkin joissa on kovuussäätö ni voi ruuvailla eessuntaas ratapäivillä Tietysti kun alustan käy oikein tarkkaan läpi niin kolmesataa uppoaa herkästi korjaamisiin ja ohjauskulmien säätöön. Riippuu tietysti lähtökohdasta.

          Joo, pitääpi soitella tonne rallyracelle noista SPAX:in iskareista.. Noi jouset on ihan hyvässä kunnossa mitkä mulla on, jospa niitä vähän muokkais, tai madaltavaa jousilautasta tai jottaa.. Ei viitti mitää kuraa pistää, kuitenki joutuu uusimaan samantien. Oli se jo aika jämäkkä kesälläkin ajaa, mutta ei silti ihan niin "mikroautomainen" kun haluisin, kuitenkin pieni kevyt auto, niin ois kiva jos ois "napakka"..

          Kaikki nivelet, vakaajien koiranluut, pallonivelet ja osan puslista olenkin jo vaihtanut, myös alustan massaus/putsaus menossa!

          Ei vaan taho budjetti riittää kaikkeen, 500e meni että heilahti jo jakopäänremppaan..

          Comment

          • duuk
            Moderator
            • Dec 2006
            • 10494
            • Saaressa

            #80
            Originally posted by MAKELA View Post
            Joo, pitääpi soitella tonne rallyracelle noista SPAX:in iskareista.. Noi jouset on ihan hyvässä kunnossa mitkä mulla on, jospa niitä vähän muokkais, tai madaltavaa jousilautasta tai jottaa.. Ei viitti mitää kuraa pistää, kuitenki joutuu uusimaan samantien. Oli se jo aika jämäkkä kesälläkin ajaa, mutta ei silti ihan niin "mikroautomainen" kun haluisin, kuitenkin pieni kevyt auto, niin ois kiva jos ois "napakka"..

            Kaikki nivelet, vakaajien koiranluut, pallonivelet ja osan puslista olenkin jo vaihtanut, myös alustan massaus/putsaus menossa!

            Ei vaan taho budjetti riittää kaikkeen, 500e meni että heilahti jo jakopäänremppaan..
            Laitat siihen laatu iskarit jäykkyys-säädöllä ja sitten laitat jousiksi eteen E30 6cyl -60mm ja taakse E36:n jouset about -40mm.

            Näillä metodein saat jämäkän alustan ja hinta ei karkaa pilviin..

            Tuossa edessä 6cyl E30 weitecit -60mm ja takana jotku random jouset tallin lattialta

            duke's garage:
            Suzuki R50
            E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
            M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
            S38 S54 S62

            instagram: _duuk

            Comment

            • KondomDuck
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2008
              • 1006
              • Kirkkonummi

              #81
              Elkää nyt ainakaan mitään Lowtecia laittako. Eivät kestä kauaa, eivätkä madalla sen mitä pitää. Eikä nuo alle 400e säädettävät vissiin ole mistään kotosin. Ei paras, eikä huonoin, eikä kallein, eikä halvin, Weitec. Itselläni on Weitecin Ultra GT 60/60 setti omassa kolmekympissä ja en voi sanoa muuta kun että hyvä alusta hinta-laatu suhteeltaan. Ei liian jämäkkä (riippuu tietty mihin on tottunut) eikä liian löysäkään. UGM:ltä maksoi viime vuonna muistaakseni 399e. Hakkaa nuo Lowtecit mennen tullen.

              Comment

              • MAKELA
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2011
                • 497
                • Kymenlaakso

                #82
                Onko kellään kokemusta noista TAtechnicksin(?) alustoista..? Ei ainenkaan hinnalla pilattu..

                Comment

                • jumbo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 6602
                  • Lappeenranta

                  #83
                  Originally posted by MAKELA View Post
                  Onko kellään kokemusta noista TAtechnicksin(?) alustoista..? Ei ainenkaan hinnalla pilattu..
                  Kohta on, tänään oli upsin kuski käyny koputtelemassa mutta olin töissä. Viikonloppuna koitan saada alle jos kaveri saa tallinsa tyhjäksi kelkanrotteloista
                  M550d

                  Comment

                  • KondomDuck
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2008
                    • 1006
                    • Kirkkonummi

                    #84
                    Innolla kans odotan mikä on ton TAtechnixin kohtalo. On sen verta halpa säädettävä että oikeen hirvittää jos se toimii kuten pitää

                    Comment

                    • MAKELA
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2011
                      • 497
                      • Kymenlaakso

                      #85
                      Itte en meinannu säädettävänä, vaan ihan kiinteellä madalluksella.. 215e maksais kolmekymppiin sarja..

                      Mites, tuleeko keulasta älyttömän jäykkä jos pistän 6syl jouset, vaikka autona on iS..?

                      Comment

                      • T3
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 8531
                        • Karhe

                        #86
                        Originally posted by MAKELA View Post
                        Mites, tuleeko keulasta älyttömän jäykkä jos pistän 6syl jouset, vaikka autona on iS..?
                        Ei tule, tai riippuu tietenkin jousista. Itsellä on 318i/M42:ssa H&R:n 6-syl jousisatsi ja Bilsteinin iskarit. Laitoin taakse ylim jousikumit, niin on asentoki hyvä, kun keula ei madaltunut niin paljoa verrattuna takapäähän. Jumankekka että on jämpti alusta, mutta silti mukava. H&R on siitä laadukas, että ei ole semmonen kammottava pintakova kivireki.
                        .

                        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                        Comment

                        • ChilileipÄ
                          BTCF Member
                          • Mar 2007
                          • 2014
                          • jyväskylä

                          #87
                          Originally posted by MAKELA View Post
                          Onko kellään kokemusta noista TAtechnicksin(?) alustoista..? Ei ainenkaan hinnalla pilattu..
                          Itellä ollu etuiskarit TAtechnix:n ni oli kyl kivi kovat ja lyhyet mutta en sitte muista ominaisuuksista tiedä.. Tais olla yhen kesän ajelun jälkeen toinen jo vähän vuotanutkin

                          Keväällä pääsis itse laittaa alustaa kuntoon kans Bilsteinit on taakse ja sekalaisia jousia mutta etuiskarit viel pitäs hommailla spax ollu mielessä mutta täytyy yrittää viel katsella vähän mitkä laittaa..
                          F11 530D M-Sport ’11
                          E39 525iA touring M-Sport '02
                          ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

                          Comment

                          • jumbo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 6602
                            • Lappeenranta

                            #88
                            Originally posted by MAKELA View Post
                            Onko kellään kokemusta noista TAtechnicksin(?) alustoista..? Ei ainenkaan hinnalla pilattu..
                            Nyt on Ta-Technixin 60/40 sarja alla, ja jäi kyllä aika korkeaksi mielestäni. Muuten nyt tuntuu noiden vanhojen totaalisesti paskana olevien iskareiden jälkeen ihan hyvältä.
                            Voin huomenna mittailla etäisyyksiä kaaresta pyörännapaan.
                            Kyseessä siis pikkutolppainen 316i siihen tarkoitetulla sarjalla.
                            M550d

                            Comment

                            • MAKELA
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2011
                              • 497
                              • Kymenlaakso

                              #89
                              Originally posted by jumbo View Post
                              Nyt on Ta-Technixin 60/40 sarja alla, ja jäi kyllä aika korkeaksi mielestäni. Muuten nyt tuntuu noiden vanhojen totaalisesti paskana olevien iskareiden jälkeen ihan hyvältä.
                              Voin huomenna mittailla etäisyyksiä kaaresta pyörännapaan.
                              Kyseessä siis pikkutolppainen 316i siihen tarkoitetulla sarjalla.
                              Noniin, saahan sitä aina matalemmaksi. Kuhan iskarit olisi toimivat jne, miten jämäkkä alusta on?

                              Comment

                              • jumbo
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2005
                                • 6602
                                • Lappeenranta

                                #90
                                Originally posted by MAKELA View Post
                                Noniin, saahan sitä aina matalemmaksi. Kuhan iskarit olisi toimivat jne, miten jämäkkä alusta on?
                                Hyvin jämäkältä tuntuu, mutta pystyy myös ajamaan normaalisti terävää "tärinäraitaa" pitkin. Eli ihan toimiva, ei kova.
                                Ja mitat navasta kaareen edessä/takana: 330mm/305mm, taidan tuohon etupäähän laittaa vielä nuo vanhat jouset. Jos niillä saisi pudotettua pari senttiä, senverran olivat ainakin lattialla lyhyemmät:think
                                M550d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎