Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä & vastauksia V -kts post#1 !!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • smpovers
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 2371
    • Tammela

    E30 kysymyksiä & vastauksia V -kts post#1 !!

    Kaasupoljinkeskustelusta edellisestä topicista.

    Originally posted by petrolhead View Post
    Liittyskö läppärunkoihin jollain tapaa. (Harmikseni-) en ole M3:sta koskaan polettanut mutta luulis että 4 kaasuläpän kanssa systeemi voi olla vähän jäykempi. Pedaalissa oleva massa tasoittaa liikettä/vaimentaa pykältämistä mitä vivusto voi tehdä.

    Onhan monissa jos ei kaikissa BMW:n vaihdekepeissäkin varta vasten painoa sisällä. Oletettavasti helpottaa vaihteen kytkemistä.
    Pakkko todeta että hienoa auton suunnittelua....
    BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
    BMW 330d touring e46 -05
    Ford Cortina Mk2 1600 -70
    ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #2
    Originally posted by smpovers View Post
    Kaasupoljinkeskustelusta edellisestä topicista.



    Pakkko todeta että hienoa auton suunnittelua....
    Emt.. Keksiikö joku paremman syyn lisäpainolle?
    Joissain etuvetoisissa vehkeissä on laatikon päässä vaihdevivustossa ylimääräinen metalliklöntti. Sillekään en keksi sen parempaa syytä kuin tuo, enemmän massaa liikkeellä niin pykälä menee perille.
    Last edited by petrolhead; 12-10-2013, 08:31.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • maverick999
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 919
      • Rauma

      #3
      Originally posted by petrolhead View Post
      Emt.. Keksiikö joku paremman syyn lisäpainolle?
      Joissain etuvetoisissa vehkeissä on laatikon päässä vaihdevivustossa ylimääräinen metalliklöntti. Sillekään en keksi sen parempaa syytä kuin tuo, enemmän massaa liikkeellä niin pykälä menee perille.
      Voi hyvinkin pitää paikkansa. Vaikuttaa juuri tyypilliseltä testausvaiheessa havaitulta "ominaisuudelta", jolle tehdään patenttikorjaus ilman uudelleensuunnittelun tarvetta.
      Respect your elders

      Comment

      • grab_
        BTCF Member
        • Aug 2009
        • 2839
        • Uusimaa

        #4
        Nyt on pakko vastata tähän vielä kun alko taas ärsyttämään..en osaa nyt guotee tuota enää ku tosta edellisestä topicista mikä lukotettiin jo..


        eli tuohon vastaisin että mähän tuossa sanoin juuri että kuusipyttysiäkin on 45mm tolpalla ja että tönärillä mittaamalla selviää..niin miten se tekee minusta tietämättömän?totuushan se oli? ja mitään arvaillut vaan kehotin mittaamaan ja sillä selviää asia?ja tässäkin tapauksessa siis olin oikeessa 45mm tolpat hänellä oli..vittu että alkaa ärsyttää nämä parin moden tittelin omaavan käytös täällä foorumilla kun pitää olla kyrpä otsassa pätemässä ja nillittämässä joka asiaan..tehä voisitte tehä oman topicin missä voitte vittuilla toisillenne ja jos jotain kiinnostaa (mitä ihmettelen jos näin on ) niin voi sinne kommentoida mielipiteitä..mäku luulin että tämän topikin tarkotus on kysyä ja vastata e30 asioihin..
        Ei mitään kerrottavaa

        Comment

        • MikeDry
          BTCF Member
          • May 2006
          • 6220
          • Helsinki

          #5
          puutaheinää
          Last edited by MikeDry; 12-01-2014, 08:41.
          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            #6
            Originally posted by grab_ View Post
            Nyt on pakko vastata tähän vielä kun alko taas ärsyttämään..en osaa nyt guotee tuota enää ku tosta edellisestä topicista mikä lukotettiin jo..


            eli tuohon vastaisin että mähän tuossa sanoin juuri että kuusipyttysiäkin on 45mm tolpalla ja että tönärillä mittaamalla selviää..niin miten se tekee minusta tietämättömän?totuushan se oli? ja mitään arvaillut vaan kehotin mittaamaan ja sillä selviää asia?ja tässäkin tapauksessa siis olin oikeessa 45mm tolpat hänellä oli..vittu että alkaa ärsyttää nämä parin moden tittelin omaavan käytös täällä foorumilla kun pitää olla kyrpä otsassa pätemässä ja nillittämässä joka asiaan..tehä voisitte tehä oman topicin missä voitte vittuilla toisillenne ja jos jotain kiinnostaa (mitä ihmettelen jos näin on ) niin voi sinne kommentoida mielipiteitä..mäku luulin että tämän topikin tarkotus on kysyä ja vastata e30 asioihin..
            Hengitä syvään, ota jotain rauhoittavaa (esim pitkä ryyppy kylmää olutta) ja mieti, mitä itse kirjoitit. Tekstissäsi luki seuraavaa.
            veikkaan että sullakin on 45mm kerta takana rummut
            Heitit siis arvauksen Johon vastasin, että ei pitäisi arvailla ellei tiedä. Sillä edessä voi ihan hyvin olla isot (51mm) tolpat, vaikka olisikin rummut takana. Oli auto sitten 4- tai 6-sylinterinen
            Itselläkin seisoo juuri katoksessa nelisylinterinen, jossa on rummut takana ja 51mm tolpat edessä ja noin on ollut ihan tehtaalta lähtien, koska autossa on alkuperäinen M-technik alusta. Ihan turhaan siis kiihkoilet.

            Olet oikeassa, tämän topikin tarkoitus on kysyä ja vastata E30 asioihin. Mielestäni silloin on tarkoitus vastata oikealla tiedolla, ei veikkauksilla. Korjasin siis vain veikkauksesi erheellisyyden. Joskus se veikkaus napsahtaa oikein, mutta joskus menee metsään ja senjälkeen joku asioista tietämätön saattaa uskoa sitä (väärin) arvattua asiaa ja elää senjälkeen sen väärän tiedon varassa.

            Noh, koska tämä on tekniikkaa käsittelevä osio, ei täällä saisi jauhaa mitäsattuu, eikä varsinkaan väitellä asioista, joten eiköhän tämä riitä tälläerää tästä.
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • amisqo
              BTCF Member
              • Apr 2011
              • 1615
              • Vantaa

              #7
              onkos motroniki ja ljetin nokilla eroa ja onko väliä löytyykö katti vai ei? Ihanku oisin jostain kuullu, lukenu, tjn... Mutta aattelin varmistaa ennen ku uutta nokkaa alan ostelemaan...
              G30 530e iPerfomance M-sport -18
              Ex: F30 330D M-sport -15
              Ex: E90 330D M-sport -06
              Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
              Ex: e30 320i -89
              Ex: e30 318iS -90

              Comment

              • grab_
                BTCF Member
                • Aug 2009
                • 2839
                • Uusimaa

                #8
                Originally posted by T3 View Post
                Hengitä syvään, ota jotain rauhoittavaa (esim pitkä ryyppy kylmää olutta) ja mieti, mitä itse kirjoitit. Tekstissäsi luki seuraavaa.

                Heitit siis arvauksen Johon vastasin, että ei pitäisi arvailla ellei tiedä. Sillä edessä voi ihan hyvin olla isot (51mm) tolpat, vaikka olisikin rummut takana. Oli auto sitten 4- tai 6-sylinterinen
                Itselläkin seisoo juuri katoksessa nelisylinterinen, jossa on rummut takana ja 51mm tolpat edessä ja noin on ollut ihan tehtaalta lähtien, koska autossa on alkuperäinen M-technik alusta. Ihan turhaan siis kiihkoilet.

                Olet oikeassa, tämän topikin tarkoitus on kysyä ja vastata E30 asioihin. Mielestäni silloin on tarkoitus vastata oikealla tiedolla, ei veikkauksilla. Korjasin siis vain veikkauksesi erheellisyyden. Joskus se veikkaus napsahtaa oikein, mutta joskus menee metsään ja senjälkeen joku asioista tietämätön saattaa uskoa sitä (väärin) arvattua asiaa ja elää senjälkeen sen väärän tiedon varassa.

                Noh, koska tämä on tekniikkaa käsittelevä osio, ei täällä saisi jauhaa mitäsattuu, eikä varsinkaan väitellä asioista, joten eiköhän tämä riitä tälläerää tästä.
                Kyllä oikeassa olet että heitin vekkauksen mutta niinku sanoin niin työntömitalla tarkistamalla selviää..mutta ei tästä enempää ja pahottelen topikin sotkemista hieman hermot kireellä ollu tänää taas..
                Ei mitään kerrottavaa

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #9
                  Originally posted by amisqo View Post
                  onkos motroniki ja ljetin nokilla eroa ja onko väliä löytyykö katti vai ei? Ihanku oisin jostain kuullu, lukenu, tjn... Mutta aattelin varmistaa ennen ku uutta nokkaa alan ostelemaan...
                  Kun kysyit eka kerran niin katsoin bmwfanssista, ja se tarjosi 320i:hin samaa keppiä vanhoista uudempiin asti. En silloin vastannut mitään kun ei sen parempaa ensikäden tietoa ole.
                  EDIT: Viritysnokka-akselien valmistajakaan ei erottele mitenkään eri kokoisia tai ikäisiä M20-moottoreita..
                  Last edited by petrolhead; 13-10-2013, 11:38.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • jjaanh
                    Newbiemmer
                    • Sep 2013
                    • 12
                    • Vantaa

                    #10
                    Pitäisi saada selville E30 316i punaisen alkuperäinen värikoodi, onko kellään tiedossa?

                    E30 316i -90

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      #11
                      Originally posted by jjaanh View Post
                      Pitäisi saada selville E30 316i punaisen alkuperäinen värikoodi, onko kellään tiedossa?
                      Kuskinpuolen etuiskarin tornissa on väritarra, jossa lukee nimi ja alakulmassa pienellä koodi. Jos tarra on revitty irti, sama koodi löytyy myös tyyppikilvestä.
                      Sun auton väri on Brillantrot ja koodi 308
                      Last edited by T3; 13-10-2013, 19:37.
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • Harri G
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 9041
                        • Iisalmi

                        #12
                        Originally posted by jjaanh View Post
                        Pitäisi saada selville E30 316i punaisen alkuperäinen värikoodi, onko kellään tiedossa?
                        Punaista E30 316i ei olekaan valmistettu kuin juuri yhtä punaista väriä eli brillantrot

                        No vitsi vitsinä. Iskaritolpassa on tarra. Jos ei löydy niin valmistenumeron 7 viimeistä tuonne niin varustelistassa näkyy värikoodi: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?p=2516309

                        EDIT: Marko nopiampi
                        E39 ja E91

                        Comment

                        • T3
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 8530
                          • Karhe

                          #13
                          Originally posted by Harri G View Post
                          Punaista E30 316i ei olekaan valmistettu kuin juuri yhtä punaista väriä eli brillantrot
                          Kelpaisko Zinnoberrot, Weinrot, tai Burgundrot
                          .

                          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                          Comment

                          • jjaanh
                            Newbiemmer
                            • Sep 2013
                            • 12
                            • Vantaa

                            #14
                            ^ Kiitos tiedosta! Tosiaan tarra irronnut autosta.

                            E30 316i -90

                            Comment

                            • Lehtafi
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2008
                              • 151
                              • Helsinki

                              #15
                              Vissii jonkun verran yleistä noissa 2d vakio penkeissä tuo selkänojan taittuminen?:think
                              Mulla rupiaa tuo kuskinpenkki vinoutumaan aina vaan enemmän et rupiaa jo selkä kipeytyyn kun niin vinossa istuu

                              Onkohan kuin helposti korjattavissa? takakannen pikasella avauksella ei ainakaan näkynyt mitään poikkinaisia rautoja siellä

                              Ois vaan suht ehjä verhouksistaan ja grillitkin löytys tuost tuolista niin viittis het vaihtaakkaan. Ja taitaa nuo bavarian verhouskin olla leveemmällä raidalla.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎