Arvelin täältä kysyä tietoa, että mahtaako m20 kannesta löytyä vuosimalli merkintää jostain?
Jotain merkkejä tuossa kannessa on mutta en ole varma että onko noista joku se joka kertoo kannen vuosimallin:think
Jos kehtaat niin vilkaise, eihän se katkaisija uutenakaan kallis ole mutta poistan tottakai sinulta jos siistit vermeet löytyy!
Siistejä umpioita kehyksineen tuskin löytyy?
Ei löydy umpiota, tarvitseisi itsekin kun ovat hiekkapuhalletut cabissa.
Ostin sen pienimmät OEM takaspoilerin paksin päälle!
Noita on varmaan muutkin "retrofitanneet" niin miten olette saaneet kohdistettua kiinnitysreikien paikat tarkasti?
Kyseessä siis tällainen spoileri:
Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Ostin sen pienimmät OEM takaspoilerin paksin päälle!
Noita on varmaan muutkin "retrofitanneet" niin miten olette saaneet kohdistettua kiinnitysreikien paikat tarkasti?
Pistä poileri pahvin päälle ja paina merkit pahviin. Nahkapaskalla reijät pahviin ja ei muutako paksinkannen päälle piirtämään ne reikien paikat. Teet siitä pahvista vielä just eikä melkein sen asennuskohdan levyisen niin pääset mallaamaan sen siihen erittäin tarkasti.
Pistä poileri pahvin päälle ja paina merkit pahviin. Nahkapaskalla reijät pahviin ja ei muutako paksinkannen päälle piirtämään ne reikien paikat. Teet siitä pahvista vielä just eikä melkein sen asennuskohdan levyisen niin pääset mallaamaan sen siihen erittäin tarkasti.
Ok, kiitoksia!
Sivuttais suunnassa kohdistus onnistuu näin mutta miten auton pitkittäis suunassa :think
Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Siirrät mitat reilun mittaiseen maalarin teipin pätkään, jätät ylimääräistä teippiä hieman kumpaakin päähän. Kuvassa merkit näkyy teipin reunassa lyijykynällä tehtynä. Sitten vain laitat teipit kiinni konttiin. Toivottavasti kuva kertoo huonoa selittämistä enempi... Itsellä tämä keino toimi ja reiät olivat kerralla kohdallaan ilman viilaamista.
Siirrät mitat reilun mittaiseen maalarin teipin pätkään, jätät ylimääräistä teippiä hieman kumpaakin päähän. Kuvassa merkit näkyy teipin reunassa lyijykynällä tehtynä. Sitten vain laitat teipit kiinni konttiin. Toivottavasti kuva kertoo huonoa selittämistä enempi... Itsellä tämä keino toimi ja reiät olivat kerralla kohdallaan ilman viilaamista.
Kiitoksia, kuva todellakin kertoi tässäkohtaa enemmän kuin 1000 sanaa
Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Siis ilman mitään säätöjä? Ootko päästöjä mitannut ja onko vähäpäästöinen? Tässä tulevaan m20b28 koneeseen miettinyt suuttimia.
Ei vähäpäästöinen, 2,554l m20. Säädettävä paineensäädin oli, päästöt oli hyvät muistaakseni 3 bar:n paineella, eli vakiosäätimelläkin olisi toiminut. Ilmamäärämittari oli säädetty jokunen naksu.
Tuossa vaa heräs semmone kysymys et... Meneekö e36:sen 1.8is tekniikka kui helposti tommosee M40 moottorilla olevaan e30:iin? Ois tiedossa yks kolariauto, ja omassa e30:ssa niin hyvä kori, mutta tekniikalle tartteis jotai tehdä... Helpompia vaihtoehtoja?
Tuossa vaa heräs semmone kysymys et... Meneekö e36:sen 1.8is tekniikka kui helposti tommosee M40 moottorilla olevaan e30:iin? Ois tiedossa yks kolariauto, ja omassa e30:ssa niin hyvä kori, mutta tekniikalle tartteis jotai tehdä... Helpompia vaihtoehtoja?
Ölypohjan joutunee vaihtamaan, E36:ssa on eri muotoinen. Mut M40 öljypohja taitaa sopia myös M42:een. Voi olla, että öljypumpun suodatinjalan joutuu vaihtamaan. Siinä mielessä toi swappi olis helppo, että moottorit on keskenään läheistä sukua, joten apulaitteet ym. Pitäis käydä pitkälti ristiin. Suurimmat hommat tulee vastaan alustassa. E30 318iS:ssä on isot etutolpat ja levyjarrut joka nurkassa ja taitaa olla myös ABS:t, eli vastaava alusta kuin 325i:ssä. Alustanvaihtohommiksi siis menee. Helpoimmalla pääset, kun vaihdat sinne kunnossa olevan M40:in. M43 vois myöskin olla aika kiva ja taloudellinen moottori ainakin käyttöautoon. Alavääntöä on moottorin kokoon nähden hyvin.
Pikkasen mutuiluksi meni, mutta noin se pääsääntösesti on.
Comment