Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä & vastauksia V -kts post#1 !!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJwawoo
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2009
    • 226
    • Iisalmi

    #76
    Originally posted by Skarpa View Post
    Ölypohjan joutunee vaihtamaan, E36:ssa on eri muotoinen. Mut M40 öljypohja taitaa sopia myös M42:een. Voi olla, että öljypumpun suodatinjalan joutuu vaihtamaan. Siinä mielessä toi swappi olis helppo, että moottorit on keskenään läheistä sukua, joten apulaitteet ym. Pitäis käydä pitkälti ristiin. Suurimmat hommat tulee vastaan alustassa. E30 318iS:ssä on isot etutolpat ja levyjarrut joka nurkassa ja taitaa olla myös ABS:t, eli vastaava alusta kuin 325i:ssä. Alustanvaihtohommiksi siis menee. Helpoimmalla pääset, kun vaihdat sinne kunnossa olevan M40:in. M43 vois myöskin olla aika kiva ja taloudellinen moottori ainakin käyttöautoon. Alavääntöä on moottorin kokoon nähden hyvin.

    Pikkasen mutuiluksi meni, mutta noin se pääsääntösesti on.
    Mutta ei pidä unohtaa että 318is tekniikka voisi mennä muutoskatsatuksessa myös 320:iin vertaamalla, koska teho jää prosenttien salliman rajan sisälle ja iskutilavuus on pienempi. Vai?
    Last edited by JJwawoo; 24-10-2013, 16:58.
    KTM 1090 Adventure R

    Comment

    • grab_
      BTCF Member
      • Aug 2009
      • 2839
      • Uusimaa

      #77
      Originally posted by JJwawoo View Post
      Mutta ei pidä unohtaa että 318is tekniikka voisi mennä muutoskatsatuksessa myös 320:iin vertaamalla, koska teho jää prosenttien salliman rajan sisälle ja iskutilavuus on pienempi. Vai?
      näinpä ja sillon ei abseja levyjä eikä isoja tolppia tarvita..
      Ei mitään kerrottavaa

      Comment

      • Maikkeli
        BTCF Member
        • Aug 2010
        • 1301
        • Nousiainen

        #78
        Eikös se 20% sääntö koske vain mallisarjan tehokkainta?

        Ja itse olen siinä käsityksessä, ettei kaikissa 318iS-malleissa ole edes ABS-jarruja.
        E30 316 M42TBO -87
        BMW 1502 Turbo -77

        ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

        Comment

        • -Vilperi-
          Newbiemmer
          • Apr 2011
          • 23
          • Savonranta

          #79
          Eli toisinsanottuna tommosen e36 is:än hommaaminen tekniikan luovuttajaksi ei olisi ollenkaa mahdoton idea...?

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11076
            • Oulu

            #80
            e30 316 m10b18 kaasari -85 auto kyseessä. Näky olevan vaihdettu rundikellollinen mittaristo jossa kulutusmittari myös. Mistäs ihmeestä tuo ottaa lukeman sille kulutusmittarille? Näyttäisi käyttäytyvät kuten pitääkin, mutta matka ajossa näyttää n. 3-4 litraa liian vähän. Jos vähän ymmärtäs tuon toimintaperiaatetta, niin vois vikaakin koittaa metsästää.

            Toinen koskee sitten ko. koneen sytytyksen säätöä. Voisin kuvitella että lämpimällä koneellä tyhjäkäynnillä letku pois virranjakajasta ja sitten ajoituksen tarkistus? Vaihdelootassa näky olevan 2 reikää. iso ja pieni. Katotaanko se ajotus jommasta kummasta noista? Joku merkkihän siellä vauhtipyörässä lienee.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • grab_
              BTCF Member
              • Aug 2009
              • 2839
              • Uusimaa

              #81
              Originally posted by Maikkeli View Post
              Eikös se 20% sääntö koske vain mallisarjan tehokkainta?

              Ja itse olen siinä käsityksessä, ettei kaikissa 318iS-malleissa ole edes ABS-jarruja.
              no itellä ei ole sen enempää kokemusta tuosta mutta täällä eräs e30 muutoskatsastettiin 2,5 ahdetulla koneella ja verrattiin 320 koska tehot jäi 2,0 tehot +20% sisään..
              Ei mitään kerrottavaa

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                #82
                Originally posted by Pazi88 View Post
                e30 316 m10b18 kaasari -85 auto kyseessä. Näky olevan vaihdettu rundikellollinen mittaristo jossa kulutusmittari myös. Mistäs ihmeestä tuo ottaa lukeman sille kulutusmittarille? Näyttäisi käyttäytyvät kuten pitääkin, mutta matka ajossa näyttää n. 3-4 litraa liian vähän. Jos vähän ymmärtäs tuon toimintaperiaatetta, niin vois vikaakin koittaa metsästää.

                Toinen koskee sitten ko. koneen sytytyksen säätöä. Voisin kuvitella että lämpimällä koneellä tyhjäkäynnillä letku pois virranjakajasta ja sitten ajoituksen tarkistus? Vaihdelootassa näky olevan 2 reikää. iso ja pieni. Katotaanko se ajotus jommasta kummasta noista? Joku merkkihän siellä vauhtipyörässä lienee.
                Jos sulla on alkuperäinen pierburg ohjainlaitteineen toiminnassa, niin sieltä boksilta se kulutustieto tulee. Jos ei ole alkup. kaasutin niin sitten näyttää vain nopeuden perusteella->päin persettä.
                Kytkinkopan yläreunassa on sellainen puolipyöreä reikä, ja vauhtipyörässä kuula.

                E: Oikein sitä kulutusmittaria tuskin saa näyttämään, kun tietääkseni kaasutinmallit on olleet kellollisella mittaristolla tai kierroslukumittarilla ilman kulutusmittaria.
                Last edited by JJT; 24-10-2013, 18:56.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11076
                  • Oulu

                  #83
                  Originally posted by JJT View Post
                  Jos sulla on alkuperäinen pierburg ohjainlaitteineen toiminnassa, niin sieltä boksilta se kulutustieto tulee. Jos ei ole alkup. kaasutin niin sitten näyttää vain nopeuden perusteella->päin persettä.
                  Kytkinkopan yläreunassa on sellainen puolipyöreä reikä, ja vauhtipyörässä kuula.

                  E: Oikein sitä kulutusmittaria tuskin saa näyttämään, kun tietääkseni kaasutinmallit on olleet kellollisella mittaristolla tai kierroslukumittarilla ilman kulutusmittaria.
                  Juu eli se pienempi reikä siis.

                  Alkuperäinen pierupurkkihan siellä on ja varsin loogisesti toimii jopa se kulutusmittari. Viisari heiluu oikein kaasun asennon mukaan, niin kai se ohjainpurkki jotain tietoa sille antaa. Lähinnä tasakaasulla lukema on väärin.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • basso72
                    BTCF Member
                    • Dec 2004
                    • 1837
                    • Ylä-Pinsiö

                    #84
                    Originally posted by Pazi88 View Post
                    Juu eli se pienempi reikä siis.
                    Jakaja 0237 005 010. Letkut irti,2900rpm,kuula näkyy,ok.
                    sigpic
                    Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                    320i -77

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6694
                      • .......

                      #85
                      Originally posted by grab_ View Post
                      no itellä ei ole sen enempää kokemusta tuosta mutta täällä eräs e30 muutoskatsastettiin 2,5 ahdetulla koneella ja verrattiin 320 koska tehot jäi 2,0 tehot +20% sisään..
                      20% sääntö pätee vain mallisarjan tehokkaimpaan, jos jossain menee noin läpi niin se ei tarkoita että muualla menisi.
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • grab_
                        BTCF Member
                        • Aug 2009
                        • 2839
                        • Uusimaa

                        #86
                        Originally posted by JJT View Post
                        20% sääntö pätee vain mallisarjan tehokkaimpaan, jos jossain menee noin läpi niin se ei tarkoita että muualla menisi.
                        siksi sanoinkin että itellä ei ole sen enempää tietoa kun että tuo eräs foorumin auto ainakin näin katsastettu..
                        edit: olikin väärää tietoa siinä verrattiinkin 323 ni ei tarvinnu abseja ja tehot jäi alle 323.. sorge muistihäiriö..
                        Last edited by grab_; 24-10-2013, 20:10.
                        Ei mitään kerrottavaa

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11076
                          • Oulu

                          #87
                          Originally posted by basso72 View Post
                          Jakaja 0237 005 010. Letkut irti,2900rpm,kuula näkyy,ok.
                          Kaivelin petrolin topikista että 2200 pitäs olla kierroksia: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=229

                          Jommalla kummalla typo, vai onko noita eri malleja, joissa katotaan eri kierrosluvulla?

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            #88
                            Originally posted by Pazi88 View Post
                            Kaivelin petrolin topikista että 2200 pitäs olla kierroksia: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=229

                            Jommalla kummalla typo, vai onko noita eri malleja, joissa katotaan eri kierrosluvulla?
                            Kyllä se pitäis olla 2900rpm:think Tai voi kai noita jakajia olla eri numeroillakin.
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              #89
                              Originally posted by Pazi88 View Post
                              Kaivelin petrolin topikista että 2200 pitäs olla kierroksia: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=229

                              Jommalla kummalla typo, vai onko noita eri malleja, joissa katotaan eri kierrosluvulla?
                              Älä luota minun höpinöihin. Kato vaikka tosta korjaamokäsikirjasta. En muista mikä oli lähde tolle kierrosluvulle.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • basso72
                                BTCF Member
                                • Dec 2004
                                • 1837
                                • Ylä-Pinsiö

                                #90
                                Originally posted by Pazi88 View Post
                                Kaivelin petrolin topikista että 2200 pitäs olla kierroksia: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=229

                                Jommalla kummalla typo, vai onko noita eri malleja, joissa katotaan eri kierrosluvulla?
                                Onhan niitä erilaisia m10 jakajia vaikka kuinka monta. Ja katsotaan/säädetään eri kierrosluvuilla.
                                Tuon 2900rpm tarkistin vielä uudelleen tehtaan alkuperäisestä mikrofilmistä 01 50 9 770 460 Sollwerte nr.5 (ab modell 1985) Dat.10/86.

                                Jakajan numero löytyy kyljestä stanssattuna ja sillä voidaan ihmetellä mikä jakaja ja mitkä säätöarvot.
                                sigpic
                                Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                                320i -77

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎