Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä & vastauksia V -kts post#1 !!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • smpovers
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 2372
    • Tammela

    #46
    Moottoritilasta suojamuovin ruuvit pois. Sitten puhallinkotelo ja puhallin pois. Taitaa olla ensikertalaisellekkin alle tunnin homma.
    BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
    BMW 330d touring e46 -05
    Ford Cortina Mk2 1600 -70
    ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

    Comment

    • _racing_
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2007
      • 296
      • Inkoo

      #47
      Onko kaikissa m40 moottorin ohjausbokseissa lambda ohjaus valmiina?

      Comment

      • Elementti
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2010
        • 222
        • Helsinki

        #48
        Tosta omasta miinasta vanha omistaja ottanut viskon ja flektin kokonaan pois.. Ei vielä ainakaan ole lämpöjä nostellut.. Ihan omaksi mielenrauhaksi meinasin jonkinlaisen flektin siihen viritellä.. Ebäystä saa noita 14" slim tuulettimia aika edukkaasti.. Niille pitäisi jonkinlaiset kiinnikkeet vaan viritellä sitten..
        Aina päällä vai napista päälle?

        Onko muilla kokemuksia vastaavasta? :think
        e38 740d '99 Sahara-beige
        e65 730d ’07 Black-sapphire
        f01 730d '09 sophisto-grau

        Comment

        • KanaDimmy
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2007
          • 398
          • Kalanti

          #49


          Onko kokemuksia näistä halpis iskari seteistä? Uudet jouset on jo autossa ja iskaritkin pitäisi vaihtaa mutta ei malttaisi montaa sataa laittaa iskareihin...köyhät kyykkyyn
          e34 525ia -93

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16413
            • Asikkala

            #50
            Originally posted by Elementti View Post
            Tosta omasta miinasta vanha omistaja ottanut viskon ja flektin kokonaan pois.. Ei vielä ainakaan ole lämpöjä nostellut.. Ihan omaksi mielenrauhaksi meinasin jonkinlaisen flektin siihen viritellä.. Ebäystä saa noita 14" slim tuulettimia aika edukkaasti.. Niille pitäisi jonkinlaiset kiinnikkeet vaan viritellä sitten..
            Aina päällä vai napista päälle?

            Onko muilla kokemuksia vastaavasta? :think
            Eikö visko ja flekti ole vaihtoehtona ollenkaan ?

            Comment

            • _racing_
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2007
              • 296
              • Inkoo

              #51
              Missä pitäisi olla kiertovesipumpun korin pään liitin?
              Last edited by _racing_; 20-10-2013, 02:22.

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                #52
                Originally posted by _racing_ View Post
                Missä pitäisi olla kiertovesipumpun korin pään liitin?
                Yhtyy pumpulta tulevaan johtoliittimeen just jarrutehostimen takana.
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #53
                  Originally posted by Elementti View Post
                  Tosta omasta miinasta vanha omistaja ottanut viskon ja flektin kokonaan pois.. Ei vielä ainakaan ole lämpöjä nostellut.. Ihan omaksi mielenrauhaksi meinasin jonkinlaisen flektin siihen viritellä.. Ebäystä saa noita 14" slim tuulettimia aika edukkaasti.. Niille pitäisi jonkinlaiset kiinnikkeet vaan viritellä sitten..
                  Aina päällä vai napista päälle?

                  Onko muilla kokemuksia vastaavasta? :think
                  Jos se on aina päällä niin kone käy todennäköisesti kylmänä, ja flekti syö melkosesti akkua.
                  Pelkkä nappiohjaus ei ole hyvä. Ei sitä muista ja jaksa kytätä. Ainoo järkevä ohjaus on lämpöanturi joka ohjaa relettä. Sitten tarvii päättää laitatko sen +30 vai +15 taakse. Ja minkälämpöinen anturi ja mihin kohtaan vesikiertoa..
                  Tai sitte vaan se visko sinne niinkun Jari edellä ehdotti .
                  Last edited by petrolhead; 20-10-2013, 11:46.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • [Raver]
                    BTCF Member
                    • Mar 2007
                    • 1613
                    • Oulu

                    #54
                    Onko minkälainen vaihtaa kierroslukumittarin kalibrointi potikka tms että alkaa toimimaan oikein :think Vanhasta oikuttelevasta mittaristosta sen potikan saisin ja kympillä saisin toisen mittariston missä on ilmeisesti 4-syl potikka tai jotain kun näytti liikaa jengoja :think

                    EDIT: Niin ja minkänäköinen tämä kyseinen säätö juttu edes on? Ja voiko VDO:n ja Motometerin mittaristoja risteyttää?
                    Last edited by [Raver]; 20-10-2013, 23:56.
                    E30 325i 2D -88
                    E39 525i Msport 4D -03 :think

                    Comment

                    • Re-pe
                      BTCF Member
                      • Nov 2010
                      • 380
                      • Lieksa

                      #55
                      Arvelin täältä kysyä tietoa, että mahtaako m20 kannesta löytyä vuosimalli merkintää jostain?
                      Jotain merkkejä tuossa kannessa on mutta en ole varma että onko noista joku se joka kertoo kannen vuosimallin:think
                      e36 328i -97 M-Sport
                      e46 320d -04 M-Sport

                      Ex: e53 X5 -04, e61 530xd -06 M-Sport, e46 330xd -01, e39 528ia -97, e39 523ia -98, e34 525tds -96, 39 530da -02 M-Sport, e39 540ia -96, e34 525iA -92, e46 318i -98, e30 327 Tic -89, e34 535i -88, e36 325ia -93, e36 320i -92, e30 318i M50b25 -88, e34 520i -88, e32 735i -90, e36 320i -91, e30 318i -89, e34 525i -88

                      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        #56
                        Originally posted by Jube View Post
                        Onko pre-facelift e30:ssä sumareiden johdotukset valmiina niin itse umpioille kuin katkaisijallekkin?
                        Auto tarkemmin ottaen 320 cabrio -90 :think
                        On, tai ainakin aivan kaikissa e30 yksilöissä joita olen purkanut niin on ollut.

                        Tarvitset releen, kytkimen ja valot, ehkä myös sulakkeen.
                        Olli.

                        Comment

                        • Jube
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 9636
                          • ...

                          #57
                          Originally posted by Rocla View Post
                          On, tai ainakin aivan kaikissa e30 yksilöissä joita olen purkanut niin on ollut.

                          Tarvitset releen, kytkimen ja valot, ehkä myös sulakkeen.
                          Ok, kiitoksia tiedosta!
                          Osaisko joku sanoa varaosanumeron releelle?
                          Tai jos olet purkanut niin sattuisiko löytymään katkaisijaa ja relettä sopivasti :think

                          Toinen kysymys:
                          Käykö/toimiiko m50b20 suuttimet ihan plug&play m20b20?
                          Näillä mennään:
                          Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                          BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                          BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                          BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                          MB c124 230CE -90 "Badboy"
                          MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            #58
                            Originally posted by Jube View Post
                            Ok, kiitoksia tiedosta!
                            Osaisko joku sanoa varaosanumeron releelle?
                            Tai jos olet purkanut niin sattuisiko löytymään katkaisijaa ja relettä sopivasti :think

                            Toinen kysymys:
                            Käykö/toimiiko m50b20 suuttimet ihan plug&play m20b20?
                            Ainakin M20B25:ssa toimi M50B25-suuttimet hyvin.
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              #59
                              Originally posted by Jube View Post
                              Ok, kiitoksia tiedosta!
                              Osaisko joku sanoa varaosanumeron releelle?
                              Tai jos olet purkanut niin sattuisiko löytymään katkaisijaa ja relettä sopivasti :think

                              Toinen kysymys:
                              Käykö/toimiiko m50b20 suuttimet ihan plug&play m20b20?
                              Pitää tonkia, kytkimiä ainakin on, releitäkin luultavasti.
                              Olli.

                              Comment

                              • Jube
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 9636
                                • ...

                                #60
                                Originally posted by Rocla View Post
                                Pitää tonkia, kytkimiä ainakin on, releitäkin luultavasti.
                                Jos kehtaat niin vilkaise, eihän se katkaisija uutenakaan kallis ole mutta poistan tottakai sinulta jos siistit vermeet löytyy!
                                Siistejä umpioita kehyksineen tuskin löytyy?
                                Näillä mennään:
                                Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                                BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                                BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                                BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                                MB c124 230CE -90 "Badboy"
                                MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎