Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11122
    • Oulu

    #31
    Originally posted by Playpig View Post
    Noista pyöränkulmista vielä...
    Kerroppas Pazi88 onko nämäkin arvot vielä liian kaukana nollasta aurauksen osalta? Renkaat edessä 215/35 ja takana 225/35 ja auto on matala.



    Uskaltaako nuita ominpäin mennä muuttamaan jollain kikalla, vai onko selvää että meneevät vituiksi? Ei kehtois maksaa uudelleen 70€ suuntauksesta...
    Minun silmään näyttää just hyvältä ottean huomioon rengastuksen.

    Ite niitä ei kannata mennä sääteleen, jos ei oo mitään keinoa mitata kulmia. Mulla kyllä on ollu haaveissa tehdä pikku videotutoriaalia miten noita kulmia säädetään vaikka kotikonstein, mutta saa nähä saako aikaseksi

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Playpig
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 889
      • Iisalmi

      #32
      Originally posted by Pazi88 View Post
      Minun silmään näyttää just hyvältä ottean huomioon rengastuksen.

      Ite niitä ei kannata mennä sääteleen, jos ei oo mitään keinoa mitata kulmia. Mulla kyllä on ollu haaveissa tehdä pikku videotutoriaalia miten noita kulmia säädetään vaikka kotikonstein, mutta saa nähä saako aikaseksi
      Tämäpä selvä. Auto kyllä kulkee suoraan ja vakaasti. Pitänee nyt seurata renkaiden kulumista tarkemmin. Vaikkakin kun lukon saa kuntoon, niin lienekkö tuolla väliä minkälaiset arvot siellä takana on.

      EDIT: Onko tuossa sun lapussa olevat aurausarvot asteina vai minuutteina ilmoitettu?
      Nyt: E39 530DA Touring -98

      ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

      Comment

      • Elevator67
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2009
        • 1338
        • Jyväskylä

        #33
        Originally posted by _tuoppii View Post
        Käykö normi e36 takaiskarit m3? Jos jollain myynnissä niin saa tarjota.
        löytyy vakioo ja lyhempää mallia
        sigpicvanteiden kiilloitusta, maalien poistoa yms. Privalla tavoittaa

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11122
          • Oulu

          #34
          Originally posted by Playpig View Post
          Tämäpä selvä. Auto kyllä kulkee suoraan ja vakaasti. Pitänee nyt seurata renkaiden kulumista tarkemmin. Vaikkakin kun lukon saa kuntoon, niin lienekkö tuolla väliä minkälaiset arvot siellä takana on.

          EDIT: Onko tuossa sun lapussa olevat aurausarvot asteina vai minuutteina ilmoitettu?
          Sitten kun rupeat ajeleen "pyörivin renkain", niin on ihan sama mitkä auraukset siellä takana on. Katoaa muuten melko äkkiä kumit noilla cambereilla, vaikka normiajossa kestääkin

          Mulla on camberit asteina, mutta aurauksista ei mitään käryä. Jokin oma ilmotusmuoto. Tuota sun lappua kannattaa ennemmin ihmisten katella, kun siinä on perus asteet + minuutit muodossa arvot.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • QUASIMODO
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 2542
            • Pirkkala

            #35
            Originally posted by Pazi88 View Post
            Mitä korkeempi sulla on, niin sitä vähemmän camberia sinne saa. Toki vähän kummalta kuulostaa noi sun arvot ja hankala sanoa tarkkaa syytä näkemättä.

            Ja ohjearvot näyttäs olevan käytännössä samat. Mun lapussa on vaan eri tavalla ilmotettu. Esim. max taka camber on sulla 1 aste ja 55 minuuttia = 1,916666 astetta ~ 1,92 astetta mun lapussa.
            Ymmärrän kyllä, että mitä matalampi auto, niin sitä enemmä on camberit miinuksella..
            Mutta en ymmärrä, että autoni on varmasti matalampi kuin orggis E36 ja siltikään camberit ei ole ohjearvoissa vaan liian lähellä 0:llaa.



            Kuten jo aiemmin kirjoitin niin kaikki puslat,pallonivelet vaihdettu (pois lukien nro 4), missään ei pitäisi olla väljää, mikään tukivarsi ei ole kiero. Molemmilla puolilla kaaresta vanteen reunaan sama etäisyys.

            En ymmärrä mistä etsisi vikaa seuraavaksi?

            Voiko tukivarret olla vääränlaiset?
            Voi olla kaukaa haettu, mutta onko jossain muussa mallissa vastaavat mutta lyhemmät
            sigpic

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16460
              • Asikkala

              #36
              Originally posted by QUASIMODO View Post
              Voiko tukivarret olla vääränlaiset?
              Voi olla kaukaa haettu, mutta onko jossain muussa mallissa vastaavat mutta lyhemmät
              Jos ovat e36 tukivarret niin ei ole kuin yhtä mallia, tuning-osat sitten erikseen.

              Comment

              • JNIJNI
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 1485

                #37
                -96 Coupessa menee oven lukon vastakappale (mikrokytkimellä) vaihtoon. Voiko vastakappaleen irrottaa "huolettomasti"? Eli pysyykö B-pilarin sisällä oleva kiinnitysruuvien vastakappale paikallaan eikä putoile mihinkään?
                G21 LCI 330e xDrive 2022
                E93 M3

                Comment

                • |foder|
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 7085
                  • Forssa

                  #38
                  Mikäs boksi näissä e36:ssa ohjaa valoja? Näissä kun ei varsinaisesti ole LCM:ää.
                  Varmaan cäbistä hajosi tuo boksi ja pitäisi jostain purkuautosta löytää samanlainen ehjä tilalle.
                  Nyt:
                  E82 135i -11

                  Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16460
                    • Asikkala

                    #39
                    Originally posted by JNIJNI View Post
                    -96 Coupessa menee oven lukon vastakappale (mikrokytkimellä) vaihtoon. Voiko vastakappaleen irrottaa "huolettomasti"? Eli pysyykö B-pilarin sisällä oleva kiinnitysruuvien vastakappale paikallaan eikä putoile mihinkään?
                    Muistaakseni pysyy.

                    Comment

                    • QUASIMODO
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 2542
                      • Pirkkala

                      #40
                      Voisiko joku käydä vilkaisemassa kuinka tiukka sovitus on camberpultilla ja tukivarren "nystyröillä"?..ja ottaa siitä kuvan?

                      En ole varma onko tämä kuva E36:sta, mutta onko sovitus vastaava?:think
                      sigpic

                      Comment

                      • |foder|
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 7085
                        • Forssa

                        #41
                        Originally posted by QUASIMODO View Post
                        Voisiko joku käydä vilkaisemassa kuinka tiukka sovitus on camberpultilla ja tukivarren "nystyröillä"?..ja ottaa siitä kuvan?

                        En ole varma onko tämä kuva E36:sta, mutta onko sovitus vastaava?
                        Juurikin ne pultit jouduin uusimaan ja kyllä se on sen verran tiukka sovite että juuri ja juuri mahtuu pyörimään noiden nystyröiden välissä.
                        Nyt:
                        E82 135i -11

                        Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                        Comment

                        • Arska319
                          Newbiemmer
                          • Oct 2013
                          • 25
                          • Huittinen

                          #42
                          e36 coupe -92

                          Originally posted by Matuh View Post
                          Elikkäs Sellanen vika kaverilla kun nosteli lämpöjä niin ilmattiin, ja nyt ei enää puhalla kuumaa kabiiniin? Missä vika? Ilmattu tuolla pumppaamalla... Kyseessä m52b28 kone.
                          Luultavasti ilmattu huonosti. Uudestaan vaan ilmaamaan.

                          Itsellä olis kaks ongelmaa. Mistä johtuu ettei pelkääjänpuolen lasi liiku muuta kuin sen pari senttiä minkä nousee oven avatessa. Yritin johtoja ovesta kattoa, mutta ehjiltä vaikutti kaikki. Liittimetkin näytti kunnossa olevan.

                          Toinen ongelma on että 1,2,3 tuulettimen nopeus on kaikki yhtä hitaalla. Kun laittaa 4 nii si puhaltaakin jo normaalisti.

                          Comment

                          • Adky
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2013
                            • 250
                            • Turku

                            #43
                            Originally posted by Arska319 View Post
                            Luultavasti ilmattu huonosti. Uudestaan vaan ilmaamaan.

                            Itsellä olis kaks ongelmaa. Mistä johtuu ettei pelkääjänpuolen lasi liiku muuta kuin sen pari senttiä minkä nousee oven avatessa. Yritin johtoja ovesta kattoa, mutta ehjiltä vaikutti kaikki. Liittimetkin näytti kunnossa olevan.

                            Toinen ongelma on että 1,2,3 tuulettimen nopeus on kaikki yhtä hitaalla. Kun laittaa 4 nii si puhaltaakin jo normaalisti.
                            #1 Ovipahvi irti ja ihmettelemään. Jokanen coupe/cabrion omaava tulee tutustumaan tohon ongelmaan josain vaiheessa.

                            #2 Vastukset mennyt.

                            Comment

                            • Arska319
                              Newbiemmer
                              • Oct 2013
                              • 25
                              • Huittinen

                              #44
                              Originally posted by Adky View Post
                              #1 Ovipahvi irti ja ihmettelemään. Jokanen coupe/cabrion omaava tulee tutustumaan tohon ongelmaan josain vaiheessa.

                              #2 Vastukset mennyt.
                              Juu oon pariin kertaan sieltä yrittänyt ongelmaa etsiä jo.

                              Comment

                              • Jampsu87
                                BTCF Member
                                • Oct 2007
                                • 1335
                                • Rovaniemi

                                #45
                                Coupen kuskinovi aukeaa ulkoapäin vasta kahvan ollessa täysin yläasennossa ja kahvaa pitää muutenkin nostaa sillain nopean määrätietoisesti että ovi aukeaa.

                                Mikäs osa sieltä on nyt lopussa?
                                E91 lci 330xd.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎