E36 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pazq
    replied
    Originally posted by kmn View Post
    Ei ole jousia levyssä, kun on kaksoismassa vauhtipyörä. Eli vika on siis vauhtipyörässä, jos kolkuttaa. Painelaakeria ei ole helvetinkään järkeä alkaa vaihtaa yksinään.
    Ai m40 on kaksoismassa? Muistelen että ei ole..

    Leave a comment:


  • Bemarituristi
    replied
    Mitä kamaa tuo alahelmoissa oleva musta maali on? Jouduin ruostekorjaaman noita helmoja, ja nyt pitäsi vetää nuo molemmat alakyljet uudelleen mustalla.

    Kokeilin vähän aluksi pensselillä levitettävää perus massaa, mutta siitä jää kuivanakin sellainen pikkuisen tahmea pinta.

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Originally posted by pazq View Post
    No luultavimmin se on se painelaakeri ja maksaa 36€ shmiedmannilla. Motonetissä ehkä vähemmän. En tiedä mistä johtuu tuommonen "vatkaaminen"? Ehkä kytkinlevyn jousien tuomaa elämistä?! Kertokoon joku fiksumpi.
    Ei ole jousia levyssä, kun on kaksoismassa vauhtipyörä. Eli vika on siis vauhtipyörässä, jos kolkuttaa. Painelaakeria ei ole helvetinkään järkeä alkaa vaihtaa yksinään.

    Leave a comment:


  • Aleeksi
    replied
    abs vikaa...

    e36 abs:ssät ei toimi ja katsastushan sen vuoksi hylättiin. Valo syttyy mittaristoon virrat päälle laittaessa ja sammuu normaalisti kun käynnistää. Siitä huolimatta jarrut ei pelaa. Viimetalvena teki samanlailla, tosin silloin oli sulake palanut ja toimi sulakkeen vaihdon jälkeen moitteetta tähän päivään asti.Tarkistin että sulakkeet ovat tälläkertaa ehjät ja palaneita ei löytynyt. Kysymyksenä että mistä kannattais tommosta vikaa alkaa paikantamaan?

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    No luultavimmin se on se painelaakeri ja maksaa 36€ shmiedmannilla. Motonetissä ehkä vähemmän. En tiedä mistä johtuu tuommonen "vatkaaminen"? Ehkä kytkinlevyn jousien tuomaa elämistä?! Kertokoon joku fiksumpi.

    Leave a comment:


  • beemkeemo
    replied
    Originally posted by kmn View Post
    No kyllä toi kannattaa ainakin tutkia kunnolla. Jokuhan siellä on rikki, jos ääntä kuuluu ja pitää sillon korjata.

    Jos johtuu vauhtipyörästä, niin todnäk myös liikkeelle lähtiessä auto vähän nykii varovasti luistattaessa kytkintä, tai auton sammutettaessa kytkin pohjassa (jottei pääse laatikon rallatus sekottamaan) kuuluu kalkatus.

    Jos tulee kytkimen painelaakerista, niin yleensä hiljenee, kun länttää kytkimen pohjaan.
    Ei nyi yhtään vaikka päästäisi kytkimen hitaasti ilman kaasua, mutta kun peruuttaa niin välillä nykii. Mikä sieltä vauhtipyörästä hajoaa? Vääntyykö se tjs?

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Originally posted by beemkeemo View Post
    Eikai toi nyt niin vakavaa ole jos toimii muuten hyvin? kolinaa ei kuulu ellei kuuntele renkaan vierestä/auton alta, ja välillä kolina häviää
    No kyllä toi kannattaa ainakin tutkia kunnolla. Jokuhan siellä on rikki, jos ääntä kuuluu ja pitää sillon korjata.

    Jos johtuu vauhtipyörästä, niin todnäk myös liikkeelle lähtiessä auto vähän nykii varovasti luistattaessa kytkintä, tai auton sammutettaessa kytkin pohjassa (jottei pääse laatikon rallatus sekottamaan) kuuluu kalkatus.

    Jos tulee kytkimen painelaakerista, niin yleensä hiljenee, kun länttää kytkimen pohjaan.

    Leave a comment:


  • truibeli
    replied
    Originally posted by Hiittos View Post
    -95 vuoden Compactin keskuslukon kanssa on vähän ongelmaa - ei toimi mokoma ollenkaan. Ostin auton tuollaisena, joten en tiedä onko molemmat puolet hajonnut ajallaan vai molemmat sanonu samaan aikaan sopimuksensa irti. Kuntoon olisi kuitenkin hyvä saada.

    Sen verran olen tutkaillut, että sulakkeet on ehjät ja sähköikkunat ja kattoluukku toimii --> ohjainboksi ehjä? Ilmeisesti ainakin joissain näissä ikkunoita ja keskuslukkoo ajaa sama boksi?

    - takaluukun johtonippua en ole tarkastanut, mutta niiden puhkikuluminen taitaa olla vain porrasperien ongelma, ei Compactien?
    - ilmeisesti ovien sisässä olevat kytkimet saattaa sanoa sopimuksensa irti. Pitäisikö tän ikäisessä vehkeessä saada takaluukusta keskuslukko päälle? Ei ainakaan mene, joten vika muualla, jos sen sieltä kuuluisi mennä päälle.

    Kannattaako vielä muuta tarkistaa ennenkuin alan repimään ovipahveja irti ja sohimaan yleismittarilla?
    omassa compactissa ainaki mennee takaluukusta kaikki lukkoon.kannattee ensin varmaan ne ovien mikrokytkimet syynätä (:

    Leave a comment:


  • beemkeemo
    replied
    Originally posted by kmn View Post
    Ehei ole tiensä päässä! Eiköhän se vauhtipyörä tai kytkimen painelaakeri siellä jollottele.
    Eikai toi nyt niin vakavaa ole jos toimii muuten hyvin? kolinaa ei kuulu ellei kuuntele renkaan vierestä/auton alta, ja välillä kolina häviää
    Last edited by beemkeemo; 20-05-2015, 04:00.

    Leave a comment:


  • Matuh
    replied
    Vakio M-sport alustan korkeus? Kellään tiedossa navasta kaarewn mittoja?

    Leave a comment:


  • Jansu
    replied
    Kippimekanismin siirtäminen alkupään lättäpenkistä loppupään sporttipenkkiin. Yritin etsiä, mut oisko josain jotain DIYtä, tai oliskos joku toteuttanu itse tämmättis operaation?

    Kattelin jo räjäytyskuvia eikä ihan mahdottomalta näyttäisi. Olis kaverin cabrioon penkkien päivitys edessä, sillä pappapenkit ja itellä kohta ylimääräsenä sporttipenkit farkusta.

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Originally posted by beemkeemo View Post
    Onkohan bemari (316 m40 koneella 330tkm) laukeamassa nyt?
    Tyhjäkäynnillä kuuluu hiljaista kolinaa, paikansin kolinan sinne auton alle vaihdelaatikon seudulle? Kolina häviää kokonaan jos kytkimen laittaa pohjaan tai nostaa kierroksia vähänkin. Auto käy tosi matalilla tyhäkäyntikierroksilla jos se vaikuttaa? Onko vakavaa ja onko kallis remontti tulossa? vienkö suoraan paaliin ja ostan uuden?
    Ehei ole tiensä päässä! Eiköhän se vauhtipyörä tai kytkimen painelaakeri siellä jollottele.

    Leave a comment:


  • beemkeemo
    replied
    Onkohan bemari (316 m40 koneella 330tkm) laukeamassa nyt?
    Tyhjäkäynnillä kuuluu hiljaista kolinaa, paikansin kolinan sinne auton alle vaihdelaatikon seudulle? Kolina häviää kokonaan jos kytkimen laittaa pohjaan tai nostaa kierroksia vähänkin. Auto käy tosi matalilla tyhäkäyntikierroksilla jos se vaikuttaa? Onko vakavaa ja onko kallis remontti tulossa? vienkö suoraan paaliin ja ostan uuden?
    Last edited by beemkeemo; 21-05-2015, 02:14.

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Originally posted by Dark angel View Post
    Virtalukko on ainakin nyt vaihdossa mutta mitä pitää vaihtaa? Riittääkö linkissä oleva osa numero 5? Tilaus esim kl-varaosasta? Tarviiko uuden avaimen ja miten koodaus tapahtuu?

    http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...nition_switch/
    Kannattaa vaihtaa tosiaan virtalukon pohja samalla. Eli tosta kuvasta osanro 3. Ei tarvitse koodata mitään. Virtalukon patruunan saa tilattua ennakkomaksua vastaan runkonumerolla marmoritiskiltä. Yhteen E36:een tuon tempun tehnyt ja ongelmat katosi.

    Leave a comment:


  • Dark angel
    replied
    Virtalukko ja mystinen sammuminen

    autona e30 jossa on vuoden -95 m50b25 +automaattilaatikko e36:sta.
    Auto sammui tänään muutaman kilometrin ajon jälkeen liikennevaloihin mitään varoittamatta. Tyjäkäynti oli ok ja sammuminen tapahtui aivan kuin jokin olisi napista pistänyt auton kiinni? Olisiko vika mahdollisesti virtalukossa joka välillä pyörii tyhjää? Lisäksi viime kesänä teki joskus niin ettei käynnistänyt autoa ollenkaan kun virta-avaimesta väänsi, ei siis tapahtunut mitään kun väänsi startti asentoon.

    Virtalukko on ainakin nyt vaihdossa mutta mitä pitää vaihtaa? Riittääkö linkissä oleva osa numero 5? Tilaus esim kl-varaosasta? Tarviiko uuden avaimen ja miten koodaus tapahtuu?

    Leave a comment:

Working...
X