E36 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mullapa muuten on tulpanjohto tommoseen. Eipä oikeen muuten ois pystyny lampulla ajotusta katsomaan
-
Tulpanhatut on vaihdettu,mutta onko johtoja
Last edited by blueorange; 30-05-2015, 03:26.
Leave a comment:
-
Aika on/off tyyppisesti hajoillut noita puolia näissä yleensä.. Kai niistä vastusarvot voi mitata pinneistä ja verrata viereiseen? :think Itse liputtaisin kuitenkin kuitenkin ilmamassamittarin puolesta ensin.Originally posted by Miroreijo View PostTietäiskö joku että pystyykö puolien toimivuutta mittaamaan jollain kyseessä siis m50b25 ilman vanosta, tarttis tietää että onko jossain puolassa vikaa kun ei mee päästöistä läpi CO ja HC arvot liian korkeella, tulpat, tulpanhatut, ilmansuodatin ja katti vaihdettu jo mutta eipä ollut vaikutusta niillä?
Leave a comment:
-
Tietäiskö joku että pystyykö puolien toimivuutta mittaamaan jollain kyseessä siis m50b25 ilman vanosta, tarttis tietää että onko jossain puolassa vikaa kun ei mee päästöistä läpi CO ja HC arvot liian korkeella, tulpat, tulpanhatut, ilmansuodatin ja katti vaihdettu jo mutta eipä ollut vaikutusta niillä?
Leave a comment:
-
sopii. m50/m52/m52tu/m54 on periaatteessa samalla startilla. Vähänä ne mallit vaihtelee, mut menevät kyllä ristiin. m20 on sit eri starttikehän halkaisijalla.Originally posted by kmn View PostBuahaha, aiwan warmasti..
Mut siis pointti oli joka tapauksessa se, että M52B28:n startti ei taida sopia M50B25 vauhtipyörän kehään? 
Leave a comment:
-
Buahaha, aiwan warmasti..Originally posted by Pazi88 View PostEi oo pakko vaihtaa olen todennu, että jopa m50b20:n perässä ollut yli 20 vuotta vanha 228mm kytkin pitää m52b28:n kanssa. Toisaalta tuo 240mm kytkin näyttä pitävän reilu 350hv, et taitaa olla aika hyvin ylimitotettuja nämä bemarien kytkimet
Mut siis pointti oli joka tapauksessa se, että M52B28:n startti ei taida sopia M50B25 vauhtipyörän kehään?
Leave a comment:
-
Ei oo pakko vaihtaa olen todennu, että jopa m50b20:n perässä ollut yli 20 vuotta vanha 228mm kytkin pitää m52b28:n kanssa. Toisaalta tuo 240mm kytkin näyttä pitävän reilu 350hv, et taitaa olla aika hyvin ylimitotettuja nämä bemarien kytkimetOriginally posted by kmn View PostKyllä se sinne menee, mutta vauhtipyörä on M50B28:ssa eri kokoinen. Kykä on siis 240mm ja B25:ssä taisi olla 228mm tms.. Eli jos vaihdat padan, niin pitää vaihtaa myös vauhtipyörä ja kytkin, tai ihan miten haluatkaan tuon nyt sitten toteuttaa..
Leave a comment:
-
Ostin vm. 95 e36 josta keskuslukon kaukosäädön patterit loppu ja ollut niin useamman viikon. Eikä lähtenyt toimimaan pelkällä patterin vaihdolla. Täytyisi ilmeisesti kalibroida? Miten tämä kalibrointi tapahtuu? Ja jos ei lähde toimimaan niin mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa? Ja kaukosäätöinen keskuslukitus on alkuperäinen ei jälki asennus.
Leave a comment:
-
Kyllä se sinne menee, mutta vauhtipyörä on M50B28:ssa eri kokoinen. Kykä on siis 240mm ja B25:ssä taisi olla 228mm tms.. Eli jos vaihdat padan, niin pitää vaihtaa myös vauhtipyörä ja kytkin, tai ihan miten haluatkaan tuon nyt sitten toteuttaa..Originally posted by blueorange View PostKäykö se M50B28 325i laatikon eteen? Ois ihan harkinnan alla,kun pitäs saada tehoo et kannattaisko laittaa 2,8. Sen sais nykyään luokitella kilpuriin
Leave a comment:
-
Käykö se M50B28 325i laatikon eteen? Ois ihan harkinnan alla,kun pitäs saada tehoo et kannattaisko laittaa 2,8. Sen sais nykyään luokitella kilpuriin
Leave a comment:
-
Suoraan 328i, M52 ihan eri planeetalta kuin hengetön M50.Originally posted by bmwajomies View Post- Tehoissa 325i ja 328i ovat lähellä toisiaan, mutta entä käytännössä? Onko silti eroa? Kulutuksella ei ole kauhean suurta väliä, koska ajo olisi satunnaista..
Syö vielä vähemmän soppaa.
Leave a comment:
-
Tuosta näkee eron 325 vs 328. Ero on iso, vaikka huipputeho on sama: http://www.youtube.com/watch?v=cUQeYB4R2rk
320I on ihan ok, jos on m52 koneella. Siinäkin on melko ero m50 koneeseen.
Leave a comment:
-
Koitin hiukan jo haeskellakin kokemuksia, mutta osa tiedoista oli jo muutaman vuoden vanhoja.
Ajeleeko joku vielä e36 cabriolla automaatilla:
- Onko automaatissa ollut mitään huolia yli 200 tkmn jälkeen?
- Tehoissa 325i ja 328i ovat lähellä toisiaan, mutta entä käytännössä? Onko silti eroa? Kulutuksella ei ole kauhean suurta väliä, koska ajo olisi satunnaista..
- Tekeekö 320i-automaatilla mitään? Niitä oli useampi myynnissä..
- Ikkunan/sisäkaton jäätymisestä oli monta tarinaa, mutta miten katto muuten toimii lämpimänä aikana? Onko sähkö edelleen luotettava, vai pitääkö avausta/sulkemista avittaa jotenkin manuaalisesti?
- Mitään muuta erityistä mitä esim koeajolla kannattaa katsoa?
Kiitoksia jo etukäteen
Nämä alkavat olla jo sellaisissa hinnoissa, että käyttöauton lisäksi voisi ostaa kesäleluksi
Leave a comment:
-
Onko jollain vielä heittää neuvoa?Originally posted by Hiittos View Post-95 vuoden Compactin keskuslukon kanssa on vähän ongelmaa - ei toimi mokoma ollenkaan. Ostin auton tuollaisena, joten en tiedä onko molemmat puolet hajonnut ajallaan vai molemmat sanonu samaan aikaan sopimuksensa irti. Kuntoon olisi kuitenkin hyvä saada.
Sen verran olen tutkaillut, että sulakkeet on ehjät ja sähköikkunat ja kattoluukku toimii --> ohjainboksi ehjä? Ilmeisesti ainakin joissain näissä ikkunoita ja keskuslukkoo ajaa sama boksi?
- takaluukun johtonippua en ole tarkastanut, mutta niiden puhkikuluminen taitaa olla vain porrasperien ongelma, ei Compactien?
- ilmeisesti ovien sisässä olevat kytkimet saattaa sanoa sopimuksensa irti. Pitäisikö tän ikäisessä vehkeessä saada takaluukusta keskuslukko päälle? Ei ainakaan mene, joten vika muualla, jos sen sieltä kuuluisi mennä päälle.
Kannattaako vielä muuta tarkistaa ennenkuin alan repimään ovipahveja irti ja sohimaan yleismittarilla?
Yleismittarilla tutkailin, että molemmat ovet ja ohjausyksikkö saa virtaa (muistaakseni puna-vihreät johdot). Ovien kytkimet tuntuisi myös toimivan, koska kattovalo toimii niinkuin pitääkin.
Mietin jos servot olisi sanonut sopimuksensa irti, mutta vaikea uskoa että ne olisi mennyt sekö molemmista ovista, että takaluukusta. Vähän tyyris osa muutenkin hommata vain kokeillakseen.
Jäljelle jää sitten ohjausboksi ja sen signaalipiirit. Mikä olis paras keino näiden testaamiseen? Ohjausboksin takaa ei pääse oikeen mittaileen, signaalit kun taitaa kulkea liittimestä johon ei saa mittaria survottua. Toinen vaihtoehto olisi kattoa A-pilarista, mutta silloin pitäis pitää ovea auki enkä tiedä kuuluuko silloin edes lukitussignaalin kulkea.
Leave a comment:
Leave a comment: